81tilføjet af

Flere fartfæller NU!

For f***** hvor er jeg træt af, at næsten ALLE kører for stærkt! Hvis man kører det tilladte, f.eks. 5o km/t på de større veje inde i byen, kan man være stensikker på at få en anden bil op i røven lige med det samme, som presser for at man skal køre hurtigere, og overhaler så snart det er muligt. De fleste her i København kører 60 km i timen, og holder ikke afstand.
På motorvejen kan man også være sikker på at mindst hver 10. kører meget for hurtigt, sådan ca. 150 km i timen i ydersporet. I det mellemste spor kører folk konsekvent ca. 10 km for hurtigt, og i indersporet bliver hastigheden lige akkurat overholdt, med mindre man er lastbil, for så kører man som regel også hurtigere end man må.
Det er stressende konstant at få en farttosset/forjaget bilist til at hænge i halen, bare fordi man OVERHOLDER HASTIGHEDEN! Det er altså ikke fordi jeg kører langsommere end det tilladte.
Jeg kan godt forstå at antallet af ulykker og trafikdræbte stiger, når alle synes de skal køre for stærkt. Hvorfor er der ingen konsekvenser??? Hvorfor er der ikke flere fartfæller??? Der kunne sikkert tjenes en hulens bunke penge til alle de nedslidte hospitaler og plejehjem, hvis folk rent faktisk fik bøder for at køre for stærkt.
tilføjet af

Her er vejen for dig!

tilføjet af

og 2 klip for mobiltlf

jeg ser KONSTANT bilister snakke i mobiltlf mens de kører, selv i kryds!
giv dem 2 klip i kørekortet for det! næste gang tar vi bilen fra dem, næste gang tar vi igen bilen fra dem og de ryger lige i fængsel !!!!!!!!!!!
tilføjet af

Fartfælle??????

Er det en du kører stærkt sammen med. Fælle = Ven, bekendt!!!
Hvis du mener fartfælder, kan vi da til nød blive enige, såfremt disse opstilles DER HVOR MAN SIGER MAN OPSTILLER DEM! Altså ikke noget med at lave BØDE-FÆLDER, hvilket er det strømerne er bedst til.
Når jeg kører på arbejde passerer jeg to små byer, den ene med skole. INGEN FOTOVOGN. Tre km efter den sidste by, har de en bakke med fuld oversigt. Der kan "man" så finde på at holde både to og tre gange på en uge. Både med foto og radar. De har fået indrettet tre fine steder på bakken, hvor de kan indsamle fart-skat.
Ærgeligt, for den slags mindsker respekten betydeligt for politiets iøvrigt udmærkede indsats.
Og Lullue, nu skulle du vel ikke være en af dem der sidder med sædet trukket helt frem, og kører 72 km/t på landevejen? Har du fået chcecket dit speedometer?. Sørger du selv for at holde afstand, så folk kan overhale? Bruger du dine spejle? Blinker du ved overhaling på motorvejen? Sørger du for at holde til højre? Nej vel!
tilføjet af

Enig

Hjul og stejle + tower off London til mobilsnakkerne.
tilføjet af

...

det er nu ikke fordi jeg er uneig med dig.. at vis folk kørete langsommer så vil der ske færre uheld. men skulle vi så ikke sætte en fartbegrænser i alle biler til max 20 km/t så der slet ikke skete uheld. ?`
nej. fartgrænser er på sign vis et relativt begreb. på de svenskehovede veje på man køre 90 km/t. (så hvidt jeg husker) hvor i danmark må du køre 80 km/t. osv osv.
så hvad er det lige der gør det usikkert i danmark at køre 80 mod 90 i sverige.
her med ikke sagt at det er i orden at ikke at overholde reglerne.
nej jeg synges du skal til at kigge på dig selv og henvende dig til andre der typisk overholder reglerne på den måde. for ja. det ER typisk sådan nogle som jer som tror at bare at man holder sig til reglerne så kan man faktisk også finde ud af at køre bil.
så nej min opfordring er at man begyndte at lære folk at køre bil end bare at lave regler så man kan få ro til at sove i bilen mens man køre. for ja der gør rigtig mange dansker.
jeg har kørt i hele EU og derforuden i flere år som kurer. det er meget mere behaligt at køre i tyskland fx. og som du sikkert ved, der går det skærkt. men folk ved hvad de laver.
tilføjet af

....

HØRT dengamle!!!
ps. skal lige siges at jeg kun har fået en fartbøde på 400.000 km. så det er ikke fordi jeg køre race. men ja, jeg køre da frisk til.
tilføjet af

mon ik..

72 kmt eller 80 kmt, mon ik du når det alligevel
hvor langt tid tar det at overhale en bil der kører 72kmt og ikke overskride de 80 kmt, hvor meget afstand skal den der kører 72 kmt holde for du kan køre 80kmt...
er du endnu af dem der skynder sig at overhale 1 bil, og dernæst blinke fra 500 meter senere..*lol*
tilføjet af

de danske fartgrænser...

jeg er helt med på at man skal holde afstand til forankørende, og at sikkerhed i trafikken er vigtig. Men når det er sagt så synes jeg de dabnske frtgrænser rigtig mange steder er sat latterligt lavt. Der er adskillige veje hvor hastighedsgrænsen ligger på 50, men hvor vejen er lige meget bred, og relativt utrafikkeret... Indimellem virker det som om dem der sætterfartgrænserne de respektive steder er ude på at genere billisterne....
tilføjet af

Flere fartfæller også, tak!

Ok, hvis du ikke har noget mere intelligent at byde ind med, kan du selvfølgelig altid være kværulant. Selvom jeg kom til at skrive fælle i stedet for fælde, så ved du jo godt hvad der menes, ikke?! Dit indlæg er heller ikke uden stavefejl.
Det ville ellers også være fint at have flere fart-fæller. Altså flere, der overholder farten, ligesom jeg. Mit speedometer virker fint, hvilket man jo også kan se, når man kører forbi et fartviserskilt (som jeg ikke forstår hvorfor man ikke med det samme udstyrer med fartfælde-kamera, nu man har brugt krudt på at stille dem op).
Hvorfor i alverden skulle politiet kun have fartfælder ved skoler og lignende? Selvfølgelig ville det være fint, hvis der OGSÅ var fartfælder der, af hensyn til børnenes sikkerhed, men når folk først kører galt, så er det jo lige meget om det er på en bakke eller foran en skole. Jeg kører også tit med mit barn inde i bilen, og jeg HADER at få en eller anden tumpe lige i røven ude på motorvejen. Hvis en forankørende kører galt, og jeg må bremse hårdt op, kan jeg være sikker på, at få den bagvedkørende op i bagenden af bilen - lige op i mit barn. Ikke en rar tanke!!!
Til dine spørgsmål, så forstår jeg simpelthen ikke hvad du mener med at JEG skal holde afstand, så folk kan overhale???
Men ellers JA, jeg bruger mine spejle, OG drejer hovedet! Blinker altid ved overhaling på motorvejen! Holder til højre, med mindre der er lastbilskonvoj i inderste vejbane. Hvis det virkelig lyder så urealistisk i dine øjne, så siger det vist mest om dine (manglende) køreevner.
tilføjet af

Nu er det sådan at din bil nok vise 10% forkert

Jeg er helt enig med dig i at der findes mange fart svin på landevejen.. og de burde ustilles på bytovet i gabestok osv..
Der er lige et lille men.. din bil viser som mange andre sikkert 10% forkert.. så når du tror du kører 60 km i timen.. så kører du kun 54 km i timen..
Dem der ved dette og kører det tilladte 60 km i timen vil selvfølgelig virke som fartbøller i dine øjne..
Men er der nogen der presser.. så tænd dit tågelys når de kører for tæt på.. så fatter de "måske" de er for tæt på..
Du kan også sætte et skilt i bag vinduet.. hvor der står kan du læse dette.. så burde du.. etc etc,,
tilføjet af

Glimrende forslag Mjølner!

Jeg ville med glæde køre ad marguritrute til mit barns vuggestue, og videre til mit arbejde, hvis det betød, at folk gad overholde farten OG holde afstand. Kender du nogen, der lige gider anlægge sådan en rute gennem København?
Så kunne man i samme åndedrag anlægge en dødsrute, hvor folk som dig og dine ligesindede kunne køre så hurtigt i overhovedet ville. Så kunne sikkert komme 5 minutter hurtigere frem end os andre, og samtidig kun køre hinanden ihjel. Bravo.
tilføjet af

Jeg kører 10% hurtigere end speedometeret allerede

Mit speedometer viser faktisk forkert... Det har jeg tjekket, når jeg kører forbi diverse fartvisertavler, og jeg har tjekket med med vores gps, der kan måle hastighed. Derfor kører jeg ca. 10% hurtigere, så det passer perfekt. Mit speedometer viser ca. 55 km/t i byen, og 115/120 kmt/t hvor man må køre 110 km/t. Så nej, jeg kører virkelig ikke for langsomt. Hvis du nogensinde har prøvet at køre over langebro I københavn, så vil du opleve, at ALLE kører mindst 60 km/t (= 66 km/t på mit speedometer).
Jeg har overvejet et skilt i bagruden, al'a "børn i bilen", men tror ikke helt på det. Er der nogen der har oplevet at det hjælper?
tilføjet af

Korrektion

Ang. speedometeret, så viser det faktisk 10% for langsomt, men jeg kører så til gengæld 10% hurtigere end det viser. Bare lige hvis du skulle undre dig over at jeg skrev det virkede perfekt, og så læste et af mine andre svar. Det ville være mere korrekt at sige, at jeg kører med rigtig hastighed.
tilføjet af

helt enig

Det er ikke kun på sjælland hvor mange giver den gas,det er over hele landet hvor der finders folk der køre for hurtig.Så helt enig at der bør gøres noget.
tilføjet af

Utlending som lurer på hva Danskene lærer

Jeg er Norsk
Jeg lurer på hvorfor det er sånn at alle danskebillister aller helst skal ligge foran
spesilelt når det er en varebil eller en med gule plader som ligger foran så foretar de noen farlige forbikjøringer hvor hastigeten kun er 50, der hvor jeg bor er det 80 men veien er så dårlig at høyeste fart burde være max 50 helst 30 da det er huse langs veien men siden vi bor akkurat utenfor bysone er farten satt til 80 veien er smal det er ikke plass til 2 biler på flere steder veien er kun 1-1,5km lang men ifølge kommunen er det så vanskelig å få ny farts sone bare tull i mine øyne.
det burde være mange flere fotobokser og høyere bøder.
Bødene burde være satt som % ut i fra inntekt sånn at en som tjener 200 000 i året får for eks 2000 mens en som tjener 1 000 000 får 10 000 så svir bødene mer.
Jeg ser jo at det er de samme idiotene som kjørere rundt i Danmark som i Norge men jeg føler at det er mange flere + noen farts gale tyskere på motorveien🙂
tilføjet af

hvorfor forstår

du ikke, at fartgrænserne er lavet fordi, der er mange forhold, der spiller ind. Selv om en vej er bred, kan der godt være hensyn at tage til dem, der bor op til vejen. Jo højere fart,jo mere støj! Selv med 50 km / t sker der ulykker, og det er ikke altid de andres skyld!!
tilføjet af

Tror ikke kun det er farten...

..Men måden man prøver på at komme frem og opnå fart på..!
Her kan jeg giver et ret godt eksempel:
Jeg kørte på en 2 sporet motorvej i yder sporet, en bil bliver ved og ved men at køre alt for tæt på mig ca 4 meter så jeg sætte farten lidt ned til han holder afstand igen, men han bliver ved og ved, efter 40 km er der er bilist der overhaler os inden om i det inderste spor med vilje, men han kommer ikke ind foran mig da der er kø i det spor jeg køre i men to biler længer fremme trækker han ud.
Ham der overhalet inden om viste nok ikke at ham foran ham kørte alt for tæt, men det giver ingen ret til at overhale inden om.
Tænk over den her: alle de uheld på motorvejen, mon det er alle de sideveje 😃
Jeg vil igen og igen sige.. tag at slappe af og brug hovedet nå man er føre bil.. neden under er der et eks på hvordan for mange desvære opføre sig, men vil skynder mig at sige at der er heldigvis er mange der godt kan finde ud at at bruge hovedet nå de føre bil 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=mZAZ_xu0DCg
Vi ses der ud på vejene.. 😉
tilføjet af

Hold til højre

Lad mig forstå dig ret. Du lå altså og bevidst satte farten ned ude i det yderste spor, flot... Og ud fra din historie om overhaling indenom, så kan jeg forstå at han ved denne handling kunne køre ud i yderste spor to biler længere fremme. Dette kan jo kun betyde at den forreste i jeres lille hyggelig rullende trafikprop, havde rig mulighed for at trække ind til højre. Men på grund af en mental defekt valgte denne person istedet at blive i yderste spor og skabe kø.
Uheldene på motorvejen er ikke på baggrund af ham der overhalede indenom, men derimod din gode ven foran som startede køen. Hvis dem der højtideligt håndhæver hastighedsbegrænsningerne gad skrubbe ind og tulle afsted i det inderste spor, hvor de hører til, og så ellers kiggede sig i spejlene bare en gang imellem, ja så sku du se ulykkesraten falde, betydeligt hurtigere end hvis du satte fotovogne ved hver kantpæl.
tilføjet af

fartvisertavler

hvem siger det er din speedometer den er galt med og ikke fartvisertavler❓
for jeg kender et sted hvor fartvisertavlen vier 5-10 km forkert.
tilføjet af

omg

hvem er det lige der er den ukloge her ( chauffoer og andre der nævner dette emne). vis folk kan overgale inden om så er det furdi I har lavet en fejl. så er i med til at uheldene sker.
ydresporet er til at overhale i. så man køre i indresporet til man kommer til en man skal overhale (lastbil om man vil) trækker ud fra en passene afstand (vis der er fri) også køre man forbi også ind igen når man har overhalet. Ergo du har også lavet en fejl som blisten der overhalet inden om.
det med kø i ydrespor osv. som chauffoer også er inde på.
der ville slet ikke være sådan et problem vis man viste hensyn til hinanden. så er der bare tæt trafik.. jeg oplever det så tit at ydresporet er helt proppet mens inderspret er helt frit i flere km ind til næste lastbil.
træk ud og overhal også ind igen så er det problem løst vis alle kunne finde ud af det.
så jeg er skide ligeglad, jeg trækker ind og overhaler den vej også ud igen når jeg når op til lastbilen eller hvad det nu er. det er lovligt så længe jeg holder mig til fart grænsen og når der er gået eks. antal meter. og at der er plads nok til ham bagved når man trækker ud igen. tænk over den🙂
men drop nu det der sæt farten ned halløj når der er en bag jer. det er ham der får skylden vis det går galt ja. men i kan komme til skade !
tilføjet af

:the_mig

:the_mig
Nemlig!!
tilføjet af

industrikvarterer...

der bor ikke nødvendigvis nogen... De steder hvor der bor folk kan jeg godt forstå fartgrænsen, da der også tit er indkørsler at tage hensyn til. Men i industrikvarterer, samt dobbeltsporede veje i byerne har tit en for lav fartgrænse...
tilføjet af

Så politijagt i tv

Her den anden dag, det der er så grotesk er at de gang på gang, stopper folk, som ikke har førebevis og så har de også drukket.
Vi har brug for en ny lov, første gang man bliver taget uden at havde gyldigt førerbevis, skal bilen tages og sættes på Auktion og så en bøde på 5000 kr.
Så er der sikkert nogle som siger, hvad så hvis det ikke er personens bil, men en man har lånt, ja så skal den stadig tages, for alle ved at du skal se gyldigt førebevis inden du udlåner din bil, så er man selv skyld i at bilen ryger.
tilføjet af

Hvis du skal fortå mig ret..

så læg mærke til jeg skrev jeg kørte i en kø, Jeg har ALDRIG skabt en kø
jeg lader alle overhale hvis jeg da ikke ligge i kø
men jeg er tildels enig med dig, dog de uheld der er på motorvejen mellem Odense og broen til jylland sker igen og igen hver uge.
tilføjet af

Det viser jo bare at du ikke

Skulle hav haft et køre kort
Man må ikke overhale inden om, lige meter hvor langt højre sporet er frit.
tilføjet af

200 km/h på motorveje er OK

Trafiklovgivningen i dette land er for pensionister, imbicile og handyer!
Altså for det første så syntes jeg det ville være smart hvis du lige hidsede dig lidt ned (dig der rejste dette spm.) inden du fik blodstyrtninger og afgik ved døden på det plejehjem hvor du åbenbart bor. For det nemlig lige det der er problemet. Vejene er lavet til at køre på og det er da komplet latterligt at vi normalt fung. mennesker (læs: os der kører rask til) skal lade os kue af sådan nogle lamgsom-padder som dig og dine irriterende venner med 2 puder i bagruden med vejskilte på og en førstehjælpskasse i midten. Jeg mener I burde holde jer på div. landeveje i jeres pensionistbusser med handicapvenlig indretning så vi andre kan komme frem uden at blive generet af jer - eller evt. tage det 3-hjulede I har fået af kommunen.
På den anden side så skal vi naturligvis tage behørigt hensyn. Det er fx. helt forkasteligt at nogle idioter kører helt vildt omkr. fx. skoler mv. De burde klapses af og ind og sidde direkte fra salatfaddet!
Så hvordan løser vi det til alles bedste? Vi lemper naturligvis trafikloven så vi med de seriøse biler (dvs. på > 2 liter) kan komme frem. Fri hastighed som på Autobahn ville være ønskeligt og ellers foreslår jeg en max. hastighed på 200 km/h på de store motorveje, 160 på landevejene og i byerne bibeholdes 50 km/h og 40 ved skoler (ved plehjem dog 110 km/h).
Var det en mulighed og gøre det sådan? Så skal politiets biler muligvis bores og tunes lidt for at de kan fange dem der kører over 200 km/h - men what the fuck...

vh.
B. Ilisten
tilføjet af

Og klaps i nummeren til ejeren

Hvis ejeren udlåner sin bil frivilligt til en nar som ikke har førebevis og som er dopet med al mulig lort skal han ved loven straffes med 2 ting:
1. Han skal have en umoden maxi. banan med müsli på op i nummeren.
2. Så skal han cykle 5 km. med bananen.
Så bagefter skal han sige be-be 300 gange før han må få skiftet underbukser - ka' I føl' maj'?!?
vh.
B. Ilisten
tilføjet af

hi hi

Nu er fartgrænsen 60 km/t på langebro.
Var før 70.
tilføjet af

Løsningen er her

En GPS kan advare dig når du køre for stærkt med en advarselstone.
I stedet for tonen, kunne bilens hastighed begrænses til max hastighed på den aktuelle vej.
Alle biler skulle således udstyres med denne anordning.
Så var politiet fri for at bruge ressourcer på hastighedskontrol og andre trafiksyndere, biltyve mv., kunne nemt stoppes, da politiets biler naturligvis kan køre stærkere.
Kørekortet skulle være et kort med chip (som dankortet).
Der kan så fra ejerens side indkodes hvem der har rettighed til at køre bilen.
Mister man kortet (sprut eller anden trafikforseelse) kan bilen ikke starte.
Selvfølgelig kan man låne en andens kort, men dette bør straffes hårdt, som dokumentfalskneri.
Dette kan nemt indbygges i alle køretøjer og vi starter med dem som har bevist at de ikke overholder hastighedsreglerne.
tilføjet af

Flolehaven

i Valby er dobbeltsporet og har 60 km / t som maksimumsfart.Det skyldes trafiktætheden.
Hvor meget færdsel er der i industrikvarterer? Er 50 km i t eller 60 i t ikke passende i Ejby Ind.kvarter i Glostrup?
tilføjet af

kan hackes...

det er ikke løsningen - en gps kan hackes...
tilføjet af

jeg er en af bøllerne

indrømmet jeg kører for stærkt mange gange , men synes også at mange steder at hastigheden er for lav , der er simpelthen nogen steder det ikke giver mening .
jeg kan forstå på trådstarter og chauffør at de gør sig til dommere over os andre , det kan jeg simpelthen ikke acceptere og finder det usympatisk , det er ikke jeres opgave !!!!
hvis man ligger på et yderspor , så fedter man ind når man er færdig med at overhale man ligger ikke derude for at være dommer !
så er det jer der skaber problemerne .
mit største problem i traffikken er at man ikke overholder bremseafstanden , se her er den virkelig dræber ... jeg hader ( uanset hvad mit speedometer viser ) at folk ligger oppe i røven på mig .
jeg kan ligge på 150 km i timen og stadig har jeg folk oppe i røven , det kan få mig til at gå amok !!!!
sidst men ikke mindst hader jeg de mennesker der dengang de fik deres kørekort ikke lærte at holde så meget ind til siden som muligt når de kører , folk ligger helt ude på striberne så man ikke kan komme til at overhale grundet manglende udsyn , det er ikke i orden !!!!!
tilføjet af

ja da

du tænkte lige det jeg går og tænker, jeg er dælme også trels, og tænker ofte, hvor er politiet i sådanne tilfælde, eller måske man skulle give nogle af de arbejdsløse kruser, til at sidde i varevognene med fotofælderne, så folk med fart unne få nogle over næsen, og vi andre forhåbentligt køre mere sikkert.
der er engang lavet en undersøgelse, hvor to ens biler kørte fra kbh til paris, den ene overholdte alle fartgrænser, den anden kørte så stærkt som muligt, der var 20 min forskel, på den lange lange strækning, ikke noget jeg vil slås ihjel for, for ja, mange gange er det jo sek eller få min det drejer sig om
synes det er egotrippere der kører som død og ødelæggelse til fare for alle os andre, men til gengæld kan langsomme bilister (gamle der kører kører 30 i byen og 60 på motorvejen, være til stor gene også)
men ikke at forglemme tåberne der taler i telefon, sms´er piller ved radio, 1 min før de gider kigge på vejen igen, eller leder efter cd´er
det er ikke bilerne der er farlige men dem bag rattet der kan udgøre katastrofer 😕
tilføjet af

de er ikke dommere

dem der har sat begrænsningerne er dommere, og hvis man må køre 110 på motervejen er der nok en grund til det, derfor kan være farligt når folk pludselig kommer bag en med 150 km i timen, og nogle endda i vild mobil snak, og så er det iøvrigt ubehageligt hvis en kører meget tæt op i røven af en, kører ind lige foran en meget kort foran bilen, efter en overhaling
der er dælme mange derud som virkelig kører farligt, og oftest trækker de jo andre med i faldet
tilføjet af

endnu værre

jeg så forleden dga en bil køre 80 km i timen, som var det tilladte, og havde ikke undrer hvis det ikke var fordi, jo rigtigt nok, en cyklist holdte fast i bilen(havde rullet vindiet ned så han kunne få fat) jeg kunne se hvor tæt han flere gange var på kantstenen og tænkte nu går det galt, og om lidt ligger han inder min bil, selvom jeg holdte god afstand
endte med jeg kørte op på siden af dem i overhalingsbanen (var meget få biler) og åbnede vindiet og fik råbt ud til dem, at det var pisse farligt, og fik da bare fuck fingeren igen, vi fik holdt i kryds og fik på den måde, da det blev grønt overhalet, og da jeg ½ time senere kørte hjem, var de væk, så kan kun håbe, der intet skete,, havde jeg haft min mobil med havde jeg ringet efter politiet, men havde desværre ikke fået hele nummerpladen, så ville være lidt ligegyldigt først at ringe når jeg kom hjem, da jeg jo vidste de var væk.
men det var godt nok sindssygt, at man overhovedet tænker at hægte sig på en bil, på cykel, og så i den fart..... 😮
tilføjet af

Hold da op

hvor du pudser glorien - det må være dejligt at være så fejlfri, og kun være opgivet af tåber...........
tilføjet af

Jeg har en saks.

Har du et kørekort, så kunne vi da hjælpe hinanden.
tilføjet af

Det kniber da gevaldigt-

- med seriøsiteten.
Jeg går måske for tæt på?
tilføjet af

det var vist ikke til dig

Men et svar til ggg. det var lidt svært at læse om en selvudnævnt fartbølle, der har det så træls i trafikken. tænkte bare jeg ville hjælpe. 😉
tilføjet af

du har da humor

😉 og tak for hjælpen hvis jeg skulle trænge 😃
jeg har sat alt i debatten på spidsen dog , normalt kører jeg ikke vildt - jeg kører efter forholdene . men ville gerne vise hvad jeg anser problemerne for at være ude på vejene . 😉
når man kører efter forholdene , ja så ligger man måske lidt over fartgrænsen , indtil trailerfolket har deres indtog .
men det skal jo fungere derude og så hjælper det jo ikke at jeg ligger og kører f.eks 45 km i timen hvis alle andre kører 58 km --- vi skal være her allesammen . egentlig det jeg mente 😃
tilføjet af

Lad os få

det hele med, her hvor alle ved alt.
Hvad skal vi stille op med de biler, hvor der sidder 2 kvinder i ?
Når de kører bil og snakker sammen, så sidder de og kigger på hinanden det meste af tiden, for nu også lige at få hele samtalen med.
Vejen.... nå ja, den ligger vel der hvor den plejer.🙂
tilføjet af

Bare begynd at dele bøder ud til cyklister

For så ville der satme komme penge i statskassen!! INGEN hverken fodgængere eller cyklister stopper for rødt, og det kan man altwså godt få en bøde for. Så frem med bødeblokken, så skal hullet i statskassen som VKO har efterladt nok hurtigt blive fyldt op!!
tilføjet af

Hvor har du ret!!!!

Jeg kan hver eneste morgen se på de små veje, og hvor der ligger skoler, folk komme drønende afsted som idioter.... Enten må de sgu daske hjemmefra 10 min tidligere om morgenen, eller komme for sent. [l] Fra en der er li' så forarget.
tilføjet af

altid til tjeneste

mit svar var nok også lidt provokerende. og jeg kan da sagtens kende noget af det du siger. jeg kører selv arbejdslastbil til dagligt. og der da nogen der insisterer på at køre overdrevent ordentligt. og har da også flere gange været ved at brække langemanden, når jeg har glemt sideruden.
men jeg mener nu at man må respectere at der er folk der vil køre efter reglerne. Det kan der være mange grunde til. de kan være meget nye bilister, eller meget gamle.
selvfølgelig skal man ikke køre med mobilen oppe r****. lige så lidt som man kan operere anden tung maskineri.
men at det går ud over din evne til at piske dytten. nej det har jeg nu ikke så ondt i knææet af.
og lige for en god ordens skyld...FART DRÆBER ! siger de da.
tilføjet af

FORKERT!

Siden 2007 har fartgrænsen på Langebro været 50 km/t - sat ned fra 60 km/t. Fartnedsættelsen skyldtes to voldsomme uheld, pga. bilister med for høj fart...
tilføjet af

Hvad med os med børn i bilen?

Hvorfor skal farten kun sættes ned ved skoler? Hvad med os med børn inde i bilen? 160 km/t på landevej.... du må jo være fuldstændigt sindsyg! Du vil overhovedet ikke have noget overblik eller vejgreb i kurver, eller have mulighed for at undvige, hvis der kommer en modkørende.
Hvis du har "en seriøs bil", og du elsker at køre ræs, så flyt dog til Tyskland, hvor de motorveje man må køre stærkt på som regel har 4-5 spor. Det er jo slet ikke alle motorveje i Tyskland, hvor man bare må køre så stærkt man vil.
Du fatter åbenbart ikke, hvor farligt det er at køre for stærkt - hvor meget voldsommere g-kræfterne er ved bare 10 km mere i timen, og hvor meget længere din bremselængde bliver.
tilføjet af

Er du maschocist?

Hvis København er sådan en pestilens, hvorfor flytter du ikke ud på landet så?.......... det er der maguriteruterne findes!......... men som mange andre af din slags står du og blæser lystigt, med munden fuld af mel, og kan ikke forstå hvorfor det ikke går som du ønsker!
tilføjet af

Cykler vs. biler

Ja, der er mange cyklister der også kører råddent. Men det går som regel kun ud over dem selv - en bil derimod er et potentielt mordvåben!
tilføjet af

hvem siger

jeg pudser glorie, ingen er fejlfri, men jeg gør mit for at undgå ulykker.
jeg overholder hastisghed og prøver at køre så pænt som muligt, og holde afstand, og ikke opføre mig idiotisk i trafikken, hvis det gør mig til puds glorie tåbe, vil jeg sgu hellere være det, end en tåbe der risikerer liv både ens eget og andres. Men det må vel føles rart at køre stærkt og vide det måske bliver på en andens bekostning at komme 2 min før frem 😉
tilføjet af

fordi enkelte

er idioter er det ikke ens betydende med alle er
der vil altid være idioter og tåber i trafikken, både cyklister, fodgængere, og billister, alle skyder skylden på alle andre,men hvis vi alle gjorde hver vores, og passede på hinanden, tror jeg mange ulykker kunne hindres.
jeg er både aktiv cyklist og billist, og husker altid hvordan det er at være cyklist og gående når jeg sidder i bilen, samtidig husker jeg på ubehageligheder når jeg cykler, og derfor passer på hvor jeg cykler.
mange mennesker glemmer desværre hovedet når de kommer ud i trafikken 😮 men ikke alle, nogle gør deres bedste, men vi kan alle begå fejl desværre
tilføjet af

Interface?

Det der med et fint teknisk ord hedder: Interface... hvordan er *liiige* man kobler sin GPS til sin benzinpumpe... eller er det til sine karburatore? eller evt. noget helt 3.? Min bil er helt mekanisk (er er mange år gammel) og JEG bestemmer hvor hurtigt den skal køre - ikke et eller andet stykke proprietært elektronik. HVIS det overhovedet kan lade sig gøre så det i bedste fald bare en dårlig ide da en GPS kan mainpuleres - som også en anden skribent har været inde på. Så at tænke før man skriver ikke drukmås.

vh.
B. Ilisten
tilføjet af

Tulle??

Hvad har det at gøre med hvem der er inde i bilerne?!?! Det vigtigste er vel at de seriøse billister med de seriøse biler skal kunne komme frem. Så kan handicappede, kvinder og pensionister vel holde sig til Marguritte Ruten eller noget. Jeg forstår ikke hvorfor det er så svært at forstå?
Jeg står heller ikke 100% fast på 160 på landevejene - det bare et udspil - det kunne være 180 eller 150 - men det danske samfund skal altså frem og vi har ikke tid til alt det der ølejr og andet utøj der står/kører og fylder allevegne!

vh.
B. Illisten.
tilføjet af

Flere fart fælder er ikke løsningen

Men stærekasser på enhvert gadehjørne som de har mange steder i Tyskland og England.
Men det er der ingen politisk interesse i, folk vil begynde at kører pænt, og staten vil miste en guldgrubbe, på fartfælder på gader hvor der ikke er de største farer.
tilføjet af

Er du dum?

Du er ikke så god til at forstå sarkasme, hva'?
tilføjet af

Ja ok

Går ud fra du skriver sådan for at provokere. Men det sætter ikke ligefrem en debat igang, når du er SÅ Useriøs.
tilføjet af

obs

en fartfælle er en man har det tilfældes med at man kører stærkt.
Jeg tror det du efterlyser er nogle flere fartfælder😉
tilføjet af

Sarkasme!

Kalder du dette for sarkasme? "Så kunne man i samme åndedrag anlægge en dødsrute, hvor folk som dig og dine ligesindede kunne køre så hurtigt i overhovedet ville. Så kunne sikkert komme 5 minutter hurtigere frem end os andre, og samtidig kun køre hinanden ihjel"
Jeg kalder det dumhed!............ ulykker forårsages næsten uden undtagelse af folk der ikke er opmærksomme, er hensynsløse (jeg bestemmer typen "som dig") folk uden fornødne kørefærdigheder............. sjældent af fart!.............. hastighed har "ALDRIG" slået nogen ihjel!.............. det er først når hastigheden ophører det går galt.................. og det skyldes næsten altid ovennævnte betingelser.
tilføjet af

Det er da ikke

" fælder ", man skal bare overholde reglerne, så kan vi allesammen være her.
VH L
tilføjet af

nå da da,

der vist en, der har fået sursød sovs til aftensmad, drik din kaffe hjemme ved bordet, i stedet for at holde stille ude på motorvejen eller i rundkørsler folk tror de skal holde tilbage i flere minuttere/timer for at kigge på biler eller drikke kaffe?????????????, mvh
tilføjet af

Du taler mod bedre vidende

Ligesom en hel del andre på denne debat, der påstår at fart ikke er farligt.
Se blot her...
Graf der viser fartbegrænsningers effekt på antallet af trafikdræbte:
http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Fart/Statistik%20om%20fart.aspx
Stærekasser/trafikfælder begrænser antallet af trafikdræbte:
http://ing.dk/artikel/96905-masser-af-staerekasser-giver-bundrekord-for-trafikdraebte-i-nabolande
Fartblindhed er årsag til flest ulykker:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/01/14/223221.htm
tilføjet af

Tjaaa!

Og du taler som du har forstand til!............. at ulykker falder når der er stiller fartfælder op, skyldes ikke den nedsatte fart!....... men derimod den større opmærksomhed bilisten får når vedkommende vil undgå en bøde!.......... at de såkaldte "eksperter" ikke kan regne den ud, viser vel bare hvilket intelligens niveau eksperterne befinder sig på!.... deres udtalelser beror mere på snæversynet politik end videnskab!
Og ja! nogle billister burde fratages retten til at føre motordrevet køretøj, og andre burde sendes på regelmæssige kørekurser for at lære at håndtere deres køretøj, og andre kunne derimod slippe helt for restriktioner af nogen art!........ men dette er jo desværre utopi i ligheds Danmark, hvor regler bliver udformet efter laveste fællesnævner!
tilføjet af

Forkert årsag!

Hastighedsgrænsen blev sat ned på grund af tåber med for dårlig køreegenskaber.
tilføjet af

Tak for forklaringen, fessor

Jamen Mjølner, det er da godt at høre, at du ikke er i tvivl om, at du er så klog, at du ved bedre end alle eksperter og undersøgelser. Kan godt forstå du er bitter, når nu ingen andre kan se det.
Det lyder da ellers som en fantastisk idé du der er kommet på - differentierede fartbegrænsninger. Det lyder overhovedet ikke beværligt eller dyrt at få det implementeret. Jeg er sikker på, at trafikken vil glide problemløst, og politiet vil få enormt nemt ved at fange dem, der ikke overholder deres individuelle fartbegrænsning... Utroligt hvis ikke politikerne straks fanger denne geniale idé.
tilføjet af

Lullue beskriver så udemærket

...hvorfor de her åndsvage uheld sker.
En række bilister er simpelthen for dårlige.
Der er dem, der kører som trådstarter. Tror deres speedometer viser korrekt. Kører hvor det passer dem, med henvisning til: Jeg kører hvad jeg må, jeg kører hvor jeg vil"! En ansvarlig bilist, der kiggede i bagspejlet, og havde en IQ, bare i nærheden af 100, ville sørge for at holde til højre.
Så er der en lang række skvadder-aber, sælgerne..... Kører i store fine biler. Mener derfor ikke de hverken skal holde til højre. Bruge bakspejlet. Blinke ved vognbaneskift, eller andre basale ting. Desværre vil de helst ikke sættes i skat af et ordentlig håndfrit sæt til mobilen, og mener derfor det er OK de taler i håndholdt mobilos.
Lastvognschaufførerne kører i deres helt egen verden. Skal have kilometer på klokken, uanset hvordan. Kan de tjene to kr ekstra, må de hellere kaste sig ud i en fire kilometersoverhaling på motorvejen, hvis de kører 2 km/t hurtigere end forankørende. Pyt med køen bagved.
Knejterne, der tror de er udødelige. Kører som brækkede arme, og gerne med en mobilos på øret. Imponerende når man har 3 måneders ballast som bilist.
Skolelærerne og arkitekterne er virkelig skægge. Kører i prisfornuftige Kia og Hyundai. Kører meget sjældent på motorvej, og er derfor heller ikke så gode til at vise af. Kører også hvor de vil, fordi de tror de kører det de må!. Giver gerne fingeren, hvis de har fået en henstilling om at holde til højre!
Jow jow. Det er skægt i DK. Og lad os endelig få nogle fart-fæller (altså nogle at køre stærkt sammen med). Af trariksikkerhedsmæssige årsager kunne en korrekt udnyttelse af FART-FÆLDER være ok i min verden. Dvs brug af fotovogne og radarer på farlige steder. Og ikke som nu på GIVTIGE steder. På det punkt burde rigspolitiet, som vist administrerer vognene til indsamling af fartskat, virkelig skamme sig - meget.....
Vores tidlige sovende justitsminister - nu sovende udenrigsminister - udbad sig en forklaring om brugen af fotovogne, men fik den vist aldrig. Men hun var vel på ferie.
tilføjet af

Meget enig med "Kører almindeligt"

Bortset fra at man sjældent kan tillade sig at generalisere, som du gør, - så forekommer det mig, at dine synspunkter virker fornuftige langt hen ad vejen.
Jeg bor i provinsen; men undrer mig over, at Kbh ikke forlængst er blevet - næsten - bilfri? Hvis jeg boede derinde (og det har jeg gjort engang), ville jeg arbejde på at fremme den kollektive - og hæmme den private trafik.
Hvis jeg nu også skal give mig ud i at generalisere, så vil jeg mene, at "folk" kører klart dårligere end for 30 år siden, hvor jeg tog mit kørekort. Jeg kører hver dag, og det er nærmest reglen, at folk ikke viser af, - og overhalinger gennem kurver - især højrekurver - er blevet den helt store dille.
Jeg er dog også enig med den anden skribent i, at det ikke er FARTEN DER DRÆBER! De folk, der har forfattet det slogan, skulle sendes til Novosibirsk på en enkeltbillet.
Det er klart, at ulykken bliver alvorligere, jo højere farten er; men det er ikke min erfaring, at det er dem, der kører hurtigst, - der kører dårligst. Tværtimod! Der er en tendens til, at folk, der kører langsomt, - også er til fare for andre. Ikke fordi de kører langsomt; - men fordi de - populært sagt - er mere gearet til trafikken i 1930 - end i 2010...
Lulue's indlæg var jo blot en venlig henstilling om at holde en ordentlig afstand. Også jeg er meget irriteret på dem, der kun kan "hænge" på min bagkofanger. - Jeg har svært ved at forstå, at der er nogle, der tror, de kommer hurtigere frem, hvis de kører tæt på bilen foran?
En type, som "Kører almindeligt" glemte, er i øvrigt dem, der kommer i tilkørselssporet på motorvejen, og kun kan køre 70 mens de forsøger at "flette ind"... Eftersom man ikke kan flette ind med 70 km/t med andre biler, der kører 110 km/t, bremser de så ned og venter på et ophold i trafikken. Når de så kommer ud på motorvejen, kan de straks køre 130 km/t??? Jamen, hvad er det for nogle tumper?
Jeg lader gerne folk overhale - og flette ind, - og jeg hjælper dem gerne; men jeg står altså ikke på bremsen, fordi de opfører sig besynderligt!
Jeg er enig i betragtningerne omkring fartfælder. Det handler helt klart mere om at få penge i kassen - end om at gøre trafikken mere sikker.
Hvis jeg var konge af Danmark, ville jeg sætte den generelle hastighedsgrænse i byerne til 60 km/t. Og så ville jeg til gengæld kræve kørekortet fornyet hvert 5. år. Og man kunne ligesåvel sætte hastighedsgrænsen på landevej til 90 km/t.
Dette ville ikke forandre ret meget... - udover at de fleste ville holde sig indenfor lovens rammer. Jeg er mere tilhænger af at køre "efter forholdene" - end "efter reglerne".
En anden ting, jeg har bemærket i min tid som bilist, er at en stor del af de farlige situationer med overhalinger af lastvogne er forsvundet i og med at lastvognene er begyndt at køre 90 km/t. Da jeg tog kørekort, kørte de 70 km/t, og på lange køreture var lange køer bag lastvogne - og utallige farlige overhalinger - hverdagskost. Selv om de stadigvæk sinker trafikken, kan man i dag godt leve med at køre bag dem.
Jeg hilser i øvrigt med tilfredshed forslaget om at bilen skal kunne tages fra dem, der gentagne gange kører spritkørsel - eller kører uden kørekort. Dette gælder også dem, der låner en bil ud til synderne... (Jeg har ikke ondt af dem). Det bliver godt for statskassen - og godt for trafiksikkerheden.
Så - prøv nu at tænke lidt over det med afstanden... - og pas på de andre i trafikken.
tilføjet af

RoadPricing...

Hvad nu, bettebørn, når vi får roadpricing?
Så vil lovens lange arm vide præcist hvor hurtigt, vi har kørt - hvert eneste sekund...

Er noget af det mest betænkelige ved dagens Danmark ikke, at vi er blevet en nation af forbrydere? Der er altid en eller anden lov eller regel, man overtræder!
Helt ærligt: Hvis du havde en prøvesagkyndig med som "en flue på væggen" under din daglige kørsel, - hvor længe tror du så, du ville beholde kørekortet? Ikke for at sige noget ondt om andre; men folk, der kører 80 km/t er lige så sjældne som tibetanske tigre i Danmark!
Og alle ved det!
Nu er vi kommet så langt ud, at folk er i tvivl om, hvorvidt de må købe en brødkniv hos Imerco - og tage den med hjem i tasken!

Det med hastigheden er blevet sådan et "game". Vi "snyder" dem, - for de ved ikke, hvor stærkt, vi almindeligvis kører. Og så står de der pludselig med radaren... Too bad! De fik os! Pow pow!
Vi ændrer ikke kørestil; men vi prøver at blive bedre til at undgå klip og bøder. Prøver at blive bedre til at forudse, hvor de står næste gang.
Og det var egentlig ikke det, der var meningen.
Men lur mig, om ikke "gamet" fortsætter, når vi - engang (måske) - får roadpricing. De kan garanteret tage kortet fra 90% af bilisterne; - men de gør det ligeså garanteret ikke!
Og hvorfor egentlig ikke? - Er det reglerne - eller bilisterne, der er noget galt med?

I stedet for "Farten dræber!" - vil jeg foreslå kampagnen "Uopmærksomhed dræber!"
I behøver slet ikke slås om, hvordan man skal gebærde sig i trafikken. Det er egentlig så enkelt, at 10 - 20 - 30 års skadefri kørsel siger det hele... Har du det, behøver du ikke overbevise os.
tilføjet af

var just i Fredericia

..og imponerende som man holder til venstre, indtil "man" efter et par km "kommer til" at kigge i bakspejlet. Ups en bil, og så kaster man køretøjet til højre. Med lidt held får vi en sigende pegefinder, uanet at vi pænt har holdt os begved, indtil pladsen til overhaling allernådigt blev os givet. Checkede på turen den gamle karets speedometer og det passede eksakt med virkeligheden (tid qva afstand + lidt hovedregning). Var ikke over 90 på noget tidspunkt (ved godt det hed 80, men landevejen derned er en af dem hvor 80 km/t kræver en middelsvær lammelse i logikken). Oh Kia'erne med 70, kan man godt overhale med lidt mere end 80, for at tage hensyn til den øvrige trafik.
Åbenbart godt med Lullue'r på vejen idag!😃
tilføjet af

For engangs skyld har du ret Mjølner.

I gamle dage der måtte man køre så stærkt man ville, der døde folk som fluer i trafikken!, næsten lige så mange som i dag, men den gang havde bilerene ikke skive bremser, ABS sikkerhedsseler Osv.?...
Så det er ikke Pga farten at folk dør i trafikken, jo selvfølgeligt når de kører galt, men folk dør jo også når de kun kører 50-60Kmt, så hvad er fidusen ved at lunte rundt på vejene, jo man får tid til at se på alt andet end lige trafikken, eller en lille lur på vejen fra Rødby til Kbh.
Helt ærligt så tror jeg det er det der er det største problem i trafikken, folk sover og laver alt andet end det de er ved, nok fordi det kun tager 1 time at køre fra Rødby til Kbh, men man skal bruge 2 timer på det Pga hastigheden.
Og husk lige!, hastighedsgrænserene kom kun Pga man skulle sparre på bensinen, ikke Pga sikkerheden, for det vidste alle at det ikke hjalp, og det har jo også vist sig at holde stik.
Børn, hunde, katte og gamle kællinger har intet at lave på vejene, de kan bruge dem som du henviser til😉.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Folk kører dårligere i dag.

Fordi egoismen hænger som en tung dyne over alle de dårlige bilister!.... foruden de mener de er verdens bedste billister, så mener de alle andre skal vige for dem!........ disse billister skulle fratages retten til at føre motorkøretøj af enhver art!......... tag bare et eksempel som når der holder et køretøj parkeret!.... nu er det ikke længere den i hvis side forhindringen er der holder tilbage.... men den der når sidst frem!
Læs bare debatten her, hovedparten af dem der skriver indlæg (trådstartere) mener alle andre end dem selv er idioter!...... tankevækkende ikke?
tilføjet af

Jo Poul, der var flere dødulykker pr. bilist

Det er vist ikke intelligensen der trykker, Poul. Hvis du læste de grafer jeg linker til, så ville du opdage, at der var mange flere dødsulykker i gamle dage, indtil der blev vedtaget hastighedsbegrænsninger.
Måske var der ikke flere dødsulykker i antal, men pr. bilist på vejene, fordi der er MANGE flere biler på vejene i dag, end dengang. Prøv lige at tænke dig om en anden gang, før du fyrer sådan nogle forkerte argumenter af.
I taler simpelthen mod bedre vidende, jer der tror i er Konger af Danmark, og derfor har lov til at køre mindst 10 km/t hurtigere end hvad lovgivningen siger. Det er pga. sådan nogle båtnakker som jer, at jeg virkelig ville ønske der var flere stærekasser/fartfælder.
tilføjet af

I er åbenbart ikke modtagelige overfor fornuft

I kan åbenbart ikke læse og forstå de grafer og undersøgelser jeg linker til. I kan åbenbart ikke få ind i jeres hjerner, at fart ER farligt, også bare 10 km for meget i timen.
SELVFØLGELIG er uopmærksomhed også farligt, ligesom spritbilisme. Men det hjælper altså ikke, at du er opmærksom, hvis du ikke kan nå at bremse ved en pludselig opstået forhindring (barn på vejen f.eks.), fordi du kører for hurtigt. Ligesom de kræfter man rammer med, øges meget hurtigere end farten.
I forstår simpelthen ikke, at der ligger en masse viden bag de fartgrænser der er sat op - det er jo ikke noget, som bare er blevet vedtaget tilfældigt, fordi der lige var nogen der syntes det lød godt.
GODT ingen af jer er "kongen af Danmark" siger jeg bare.
Jeg glæder med virkelig til den dag vi får bedre fartkontrol, og så må man håbe, at der ikke er nogen af jer, der kører en uskyldig ned indtil da.
tilføjet af

Lullue erkender manglende viden om kørsel

Lullue synes ikke han/hun skal holde tilstrækkelig afstand, så en bagfra kommende er i stand til at trække ind, i tilfælde af en overhaling af en hel kø ikke er mulig.
Se se, lille Lullue, du har åbenbart ikke fulgt med i din teori. Citat: HOLD AFSTAND. Og Citat: Hold til højre. Prøv at lær de to ting.
Og læs nu tingene ordentlig, inden du bliver skinger. Det er du ikke ret god til. Sansynligvis er du lige så ringe til dette, som til at holde din egen sti ren, som ren-linet bilist. Prøv selv at køre ordentligt og hensynsfuldt.
Vi andre der tager godt 40000 km/årligt forsøger af et godt hjerte, og overtræder kun nødigt de gældende hastighedsbestemmelser med andet en en bagatel. Det andet er simpelthen for dyrt. At du flimrer ud og synes fartfælder er fine, og at en øget indsats ved skoler ikke var mere på sin plads, viser bare at du formentlig ER en sølle bilist. OG at du ikke er opmærksom, og årvågen. Tror simpelthen du er smask fuld af løgn. Skal vi gætte på du er en af de tøser der tror de fint kan køre i bil OG snakke i mobil?
tilføjet af

Det er ulovligt

Tolerancerne for speedometre er -0 + et eller andet. Det er med andre ord ikke lovigt at have et speedometer der viser for lidt. Iøvrigt har jeg ALDRIG hørt om et sådant. Opfatter dette som en ny "spændende" historie fra din side.
tilføjet af

Vi glæder os til:

strømerne starter med at knalde mobilsnakkere
strømerne starter med at knalde klaphatte der ikke holder afstand
strømerne starter med at knalde idioter der ikke vil holde til højre
strømerne starter med at knalde idioter der ikke blinker ved vognbaneskift på motorvej
strømerne starter med at knalde idioter der tror at blinker vi, drejer vi bare (på motorvej. Skidt med hvad der er i bakspejlet.
strømerne starter med at knalde duller der ikke bruger spejlene overhovedet
Så vil vi derforuden sætte pris på at fotovognene blev anvendt, som oplyst (farlige steder, skoler og den slags). Udover dette skal de være velkommen til deres klapjagt på motorveje og sådan.
Og ellers kunne en forøget indsats i ferieområder være rart. Af uransalige grunde, anses det ikke for formålstjenligt at nappe motorcykler. Måske er det fordi mangle betjente selv kører motorcykel. I hvert fald accepteres det åbenbart at der køres regulært race hver week-end her hvor jeg bor.
tilføjet af

How low can you go?

Naturligvis har du ret, Lulue.
Det ville være tåbeligt at postulere andet. Hvis alle biler i Danmark holdt stille fra på mandag kl. 08:00 og i al fremtid, ville der ikke ske nogen ulykker, hvor de var involveret.
Du får det til at lyde, som om der IKKE sker ulykker med 50 km/t? - Hvad med reaktionstid? - Reaktionslængde?
Siger dine grafer ikke også, at 40 km/t ville være endnu bedre? - Eller hvad med 30 km/t.
Med 20 km/t ville de fleste raske og rørige cyklister være i stand til at undgå ulykker, hvis de blot træder ordentligt i pedalerne!
JEG bilder mig ikke ind, at hvis der kommer løbende et barn ud foran mig, når jeg kører 50 km/t, så påkører jeg ikke barnet. - Men som sagt - skaderne bliver mindre - end med 60 km/t.
Jeg mener, diskussionen er afsporet. Der burde ikke køre biler, hvor børn normalt færdes.
Jeg tænker ofte på, at det er historisk betinget, at mange af vore veje er ført lige durk gennem de små byer. Men nu skriver vi altså 2010.
Det, der engang var den eneste færdselsåre, - en grusvej, som var samfundets pulsåre, - skal nu bære den (stadigt) voksende trafikmængde. Det er da hul i ho'det? Ingen stopper og handler i de små byer; men alligevel bliver trafikken stadigvæk slæbt igennem.
Og på samme måde burde der på nuværende tidspunkt være langt flere beskyttede veje i Kbh, - end det er tilfældet. Men bilerne - og bilisterne har desværre magten - ikke fornuften.
Jeg forstår dig udmærket. Men jeg mener, du forsøger at løse et uløseligt - og tåbeligt problem. Man kører i bil, fordi man skal et eller andet sted hen...
Problemet er snarere, at bilerne kører de forkerte steder.
Jeg har altid været glad for at køre bil; men må da indrømme, at sådan som reglerne, trafikkulturen og reglerne er blevet, så ville jeg let kunne fristes af kollektiv trafik, hvis den ellers udgjorde et reelt alternativ.
Og hvorfor er den så ikke det? - Det er en politisk beslutning.
Der er simpelthen ingen, der har en vision om, hvor det her samfund er på vej hen... Hverken trafikpolitisk eller på anden vis. Nåja, der er vist nogle venstrefolk, der mener, vi skal blive det, USA var, før de blev klogere; - men er det en vision?
tilføjet af

Fredag ved middagstid

kørte vi på motorvejen mod København. Vi overhaler en dame, ser jeg, da vi kører uden om. Til min store forskrækkelse ser jeg hun sidder og læser eller kigger på et stort kort, medens hun kører bilen. 🙁
Jeg var glad for vi kom forbi hende uden uheld.
tilføjet af

Sgu da mere godt.

Det ikke alene er desperate typer som dig der bestemmer!....... jeg kan da sige det samme.... at du overhoved ikke er modtagelig for fornuft!......... jeg vil da skide på det vrøvl du linker til.... tåber som Harry Lahrman, trafikforsker fra Ålborg universitet der er desperat for at få solgt et latterligt apparat der konstant sidder og skriger din hastighed!..... folk har sgu da speedometer i bilen!.... måske var det bedre om alle køretøjer blev video overvåget.... så alle tåberne der skriver sms, ordner det de ikke nåede på kontoret, lejer med ungerne, lægger makeup, og andre farlige ting!..... hvilken af dødssynderne gør du mest?
tilføjet af

fatter virkelig ikke.

Du ikke sælger din "spand" af en bil, og køber et buskort!...... vejene vil med stor sandsynlighed blive et meget mere sikkert sted at opholde sig!......... det er altså heller ikke vægten af din hjerne der er skyld i du er blevet platfodet!
tilføjet af

Hvad nogle folk laver i deres biler...

I går spottede jeg en mand i bakspejlet, da jeg kørte i myldretiden på Øster Søgade i København. Han havde overhovedet ikke hænderne på rattet, men filmede med sin mobiltelefon ud af forruden/ eller kiggede bare på den / hvad ved jeg. Ved ikke om han styrede med albuerne. Først troede jeg han filmede mig, men da jeg skulle af en venstresvingsbane, kunne jeg se han blev ved med at filme (?) lige ud af forruden, da han kørte forbi. Meget sært.
Nogle folk tror åbenbart de har et 3. øje i panden, så de ikke behøver kigge på vejen.
tilføjet af

Nej du gamle...

...det skal vi ikke gætte på. Jeg snakker ikke i mobil, mens jeg kører. Men flot at du bare angriber mig med alle mulige latterlige påstande, fremfor at forholde dig til debatten.
Igen: HVORDAN vil du have MIG til at holde afstand til en bagvedkørende bilist? Jeg kan sagtens finde ud af at holde afstand til den forankørende, men ham der kommer buldrende bagfra med alt for meget fart på har sgu da 100% ansvaret for at holde afstand til mig (og JO, jeg holder til højre). Hvis ikke du kan indse det, så burde du nok ikke køre 40.000 km om året.
tilføjet af

Nå, men tak for oplysningen

Jeg vidste faktisk ikke det var ulovligt, selvom det selvfølgelig er generende. Men da den er gået igennem syn, troede jeg egentlig at de tjekkede den slags. Vil da få det ordnet hurtigst muligt.
Men sjovt at du aldrig har hørt om speedometre der viste for langsomt. Hvorfor i alverden skulle de ikke kunne det? Mærkeligt, at fordi DU ikke har hørt om det, og ikke har evne til at forestille dig det, så mener du at det ikke kan finde sted. Tror du også at ure KUN kan gå for hurtigt? Håber i det mindste du har fundet ud af, at jorden ikke er flad.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.