8tilføjet af

Finde farven G117

Hej
Jeg er blivet spurt af én om jeg kendte farven G117 og det må jeg nok indrømme at det gøre jeg ikke, så vil jeg høre omd der er nogen her der kan fortælle mig hvad det er for en farve?
Desuden vil jeg høre om der er nogen her der kan fortælle mig hvor jeg kan finde et online farvekort gerne forskellige slags :-)
på forhånd tak
tilføjet af

En mulighed

Jeg arbejder lidt i teaterverdenen, og vi bruge bl.a farvefiltre af mærket Lee og Rosco m.m.
Nummeret 117 referer til en farve der hedder "Steel Blue", men bogstavet er ikke en del af nummerbetegnelsen.
Det er hvad jeg ved...
Held med din søgning ellers........
tilføjet af

Bilfarve?

Hej
Det kunne være en bilfarve - vores bil har i hvert fald farven G67 (grøn) - det er en mitsubishi! Så prøv hos en farvehandler, han har en hel mappe over disse farvekoder!
MVH
Mie
tilføjet af

Farven G117

Farven G117 kan findes på f.eks. Adobe Photoshop, som er et billedredigeringsprogram, hvor der findes en pallette. Her kan du indtaste
farvens betegnelse og vupti - så får du vist denne farve.
tilføjet af

et spørgsmål?

Farven blå lyder til ikke at være helt ved sidden af, er der et eller andet sted hvor jeg kan se alle farvekoder online?
tilføjet af

Farven G117

Hej. jeg er farvehandler og har arbejdet for et firma der hedder Beck & Jørgensen A/S vi havde en farve der hed G117, men jeg kan ikke huske hvordan den ser ud... du kan ikke se på farvekort online, da farverne tager sig fuldstændigt anderledes ud i virkeligheden men du kan se farven hos alle Skala farvehandlere. Det bedste du kan gøre er at tage ned i butikken og købe en farveprøve, de koster normalt omkring 20-25kr, så kan du se farven hjemme i dit eget lys. Held og lykke.
tilføjet af

Bestil en farve prøve

tilføjet af

Den er grøn

efterprøvede det på Adobe Photoshop
tilføjet af

RGB til Hex

jeg ved det ikke, måske siger du noget hvis man over sætter G117 til hex giver den #007500 og hvis snakker om som der er en der har foreslået om SteelBlue så bliver resultatet hel sikkert anderleder for så giver det nemmelig #4682B4.
Jeg havde nu forestillet mig at der var en eller anden der kunne smide et link til et onlinefarvekort, man tak for jeres forslag ;-)
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.