41tilføjet af

Fair at 5000 rige familier mister børnechecken?

Skattereformen fra 2012 betyder, at 5000 rige familier mister børnechecken. Det oplyser ATP til Ritzau.
Ændringen træder i kraft 20. januar i år, hvor årets første børnecheck bliver udbetalt.
Er der fair for de rige har vel lige så meget ret til en børnecheck som alle andre.
http://www.fyens.dk/article/2435671:Indland-Fyn--5000-rige-familier-mister-boernechecken
tilføjet af

Nogen må jo betale...

Til alt det muhams yngel, som landet ynder at importerer.
tilføjet af

Nogen må jo betale...

Det virker praktisk talt som om du lider af en slags skizofreni eftersom samtlige problemer i landet i følge dig er skabt af muslimer.
Det er slet ikke sundt at være fuld af så meget had [:|]

Til alt det muhams yngel, som landet ynder at importerer.
tilføjet af

Nogen må jo betale...

Det virker praktisk talt som om du lider af en slags skizofreni eftersom samtlige problemer i landet i følge dig er skabt af muslimer.
Det er slet ikke sundt at være fuld af så meget had [:|]

Ja, alle dine copy paste indlæg er jo fuld af "kærlighed" og ingen misundelse 😃

[quote="soljo" post=2781481]Til alt det muhams yngel, som landet ynder at importerer.[/quote]
tilføjet af

Næh, det er faktisk ikke fair.

Det er de velstillede børnefamilier der KNOKLER en vis legemsdel ud af bukserne og holder samfundet igang. Og de gør også økonomisk gavn med investeringer i deres børn - som igen holder liv i mange arbejdspladser.
Og læg så mærke til at yngre velhavende børnefamilier ikke får tilskud til ditten og datten - eller rabatter til det ene og det andet (som visse andre), men betaler FULD PRIS for det hele - og da de arbejder meget har de ikke tid til at køre til Tyskland og købe mad. Yngre børnefamilier med lidt flere midler er et økonomisk samfundsgode, som tilmed sikrer næste generation!
Hvis de skulle have gået efter nogen, som virkelig ikke havde brug for pengene (de meget velhavende), skulle de have sat grænsen noget højere end ved 712.000. Pengene får let ben at gå på, når flere munde skal mættes, og tøj udskiftes jævnligt.
tilføjet af

Fair at 5000 rige familier mister børnechecken?

Jeg synes at det tilkommer alle borger at modtage børnecheck + folkepension. De rige yder deres til fælleskassen. Div. ekstra tilskud, fripladser m.m. skal derimod være indtægtsreguleret.
Men hvis folk ikke vil modtage en offentlig ydelse, skal det være let at melde det fra.
tilføjet af

Fair at 5000 rige familier mister børnechecken?

Helt fint!
tilføjet af

Nogen må jo betale...

Vi har et socialt budget som ikke bliver forhøjet, derfor skal der nødvendigvis skæres her og der for at dække omkostningerne ved den uhæmmede indvandring af mennesker hvoraf mange aldrig kommer i arbejde.

Det virker praktisk talt som om du lider af en slags skizofreni eftersom samtlige problemer i landet i følge dig er skabt af muslimer.
Det er slet ikke sundt at være fuld af så meget had [:|]

[quote="soljo" post=2781481]Til alt det muhams yngel, som landet ynder at importerer.[/quote]
tilføjet af

Fair at 5000 rige familier mister børnechecken?

Man kan også spørge, som fruppe er inde på, hvem der skal have del i pengene?
Hvis man har en pose penge af en vis størrelse, som skal fordeles mellem X antal personer, skal alle så have det samme eller skal de der har i forvejen undvære?
Hvem har mest brug for pengene?
Hvem kan undvære?
tilføjet af

Fair at 5000 rige familier mister børnechecken?

Beskæring af børnechecken er kun første skridt i planen om at ikke alle skal have del i de automatiske ydelser, det kunne også blive aktuelt hvis der skal betales et gebyr for en lægekonsultation, de velbjærgede vil jo fortsat have ret til gratis sygehus.

Man kan også spørge, som fruppe er inde på, hvem der skal have del i pengene?
Hvis man har en pose penge af en vis størrelse, som skal fordeles mellem X antal personer, skal alle så have det samme eller skal de der har i forvejen undvære?
Hvem har mest brug for pengene?
Hvem kan undvære?
tilføjet af

Fair at 5000 rige familier mister børnechecken?

Man kan så også spørge hvordan vores samfund ser ud om en del år, når blå blok har haft magten over nogle perioder!?
For de vil da gradvist indfører lavere skat, og så selvforsikringer for resten.
Og selv om jeg ikke er blå, kan jeg godt forstå det. For hvorfor skal de dog betale til en fælleskasse de ikke selv får del af.
tilføjet af

Nej det er ikke fair.

Hvis ikke ALLE har samme adgang til velfærdsgoderne, forsvinder lysten til at betale for andre!............ skat.
Ville du finde dig i at du fik besked på at betale en del af andres regning ved restaurant besøg, hvis du bare fik lov til at kigge medens de spiste?.............. nej vel.
Velfærdssamfundet bygger på at "ALLE" har lige ret til ydelserne.
tilføjet af

Nej det er ikke fair.

Sikken da en gang sludder. Div. ydelser skal være efter behov ikke efter jeg har ret til. Der kunne spares mange penge hvis det var sådan det fungerede.
tilføjet af

Nej det er ikke fair.

Nu er Du jo langt ude, men det har vi set før fra den side 😖

Hvis ikke ALLE har samme adgang til velfærdsgoderne, forsvinder lysten til at betale for andre!............ skat.
Ville du finde dig i at du fik besked på at betale en del af andres regning ved restaurant besøg, hvis du bare fik lov til at kigge medens de spiste?.............. nej vel.
Velfærdssamfundet bygger på at "ALLE" har lige ret til ydelserne.
tilføjet af

Nej det er ikke fair.

Sikken da en gang sludder. Div. ydelser skal være efter behov ikke efter jeg har ret til. Der kunne spares mange penge hvis det var sådan det fungerede.

Og du tror måske det giver skattelettelser at tage en luns fra dem, som i forvejen betaler meget? Det her kommer nemlig til at koste arbejdspladser, fordi den højere middelklasse må stramme skruen og købe mindre til deres børn.
Og selvfølgelig giver det ingen skattelettelser. - De er stille og roligt igang med at afmontere velfærden for alle - undtagen for dem på folkepension - det kommer om nogle når, når de har ribbet alle andre. Folkepensionen bliver først fjernet når nutidens midaldrende bliver gamle. Sådan tror jeg det går.
tilføjet af

Folkepensionen.

Folkepensionen forsvinder den dag 68'erne er døde!.............. det er den sidste ordning de har snablen nede i, og det vil sige at den dag 68'erne heller ikke har brug for det, bliver den ordning også lukket!
Og er nogen i tvivl, så se lige på hvorfor efterlønnen skal lukkes!
tilføjet af

Nej det er ikke fair.

Er jeg det?................. at give alle der betaler ret til goderne, er en billig måde at retfærdigøre den høje skat!
tilføjet af

Folkepensionen.

Folkepensionen forsvinder den dag 68'erne er døde!.............. det er den sidste ordning de har snablen nede i, og det vil sige at den dag 68'erne heller ikke har brug for det, bliver den ordning også lukket!
Og er nogen i tvivl, så se lige på hvorfor efterlønnen skal lukkes!

Enig. Efterlønnen bliver lukket i takt med at 68'erne går fra efterløn til folkepension. Ikke fordi det gør mig så meget - jeg skal ikke sidde som Charlee og prale med at jeg er i Spanien, mens alle andre pukler herhjemme til gavn for mig. Sådan bliver jeg IKKE!!!
tilføjet af

Folkepensionen.

Hvad så, min dreng........har Du selv mistet et par kroner siden Du er er gået i selvsving over det hele ❓
Eller hvad er der galt ❓

Folkepensionen forsvinder den dag 68'erne er døde!.............. det er den sidste ordning de har snablen nede i, og det vil sige at den dag 68'erne heller ikke har brug for det, bliver den ordning også lukket!
Og er nogen i tvivl, så se lige på hvorfor efterlønnen skal lukkes!
tilføjet af

Selvfølgeligt er det OK.

I skal prøve at huske på hvad "børnechecken" gik ind i stedet for.
Venlig Hilsen Poul jørgensen
tilføjet af

Folkepensionen.

Du er jo helt tydeligt selv i tvivl grundet at Du ikke har sat Dig ind i tingene men kun fokuserer på at opnå en plads ved siden af Nordkoreas leder.
Efterlønnen er blevet droppet, men teknisk set i kraft for de ældre som er født før 1960, er man født i 1952 har man stadig fuld ret hvis man har bidraget til ordningen, der er så trinvis skåret ned i varighedsperioden indtil man når til dem der er født i 1. halvår af 1960, de må så kun være på efterløn i eet år, er de født senere hører de til den gruppe der fik udbetalt de mange penge sidste år...........i sidste ende bliver således det sidste efterlønsbeløb udbetalt i 2024, medmindre personerne er døde eller foretrækker at blive i jobbet som jo mange gør i forvejen.
Folkepensionsalderen som er sat op til 67 følger samme trin.
Og hvad angår folkepensionen, hvordan vil Du have at syge og lavtlønnede selv skal spare op til måske 30 års selvforsørgelse ❓ 😖

Folkepensionen forsvinder den dag 68'erne er døde!.............. det er den sidste ordning de har snablen nede i, og det vil sige at den dag 68'erne heller ikke har brug for det, bliver den ordning også lukket!
Og er nogen i tvivl, så se lige på hvorfor efterlønnen skal lukkes!
tilføjet af

Nej, det er ikke OK

I skal prøve at huske på hvad "børnechecken" gik ind i stedet for.
Venlig Hilsen Poul jørgensen

børnechecken blev en afløser for tidligere børnefradrag, som alle der havde børn, havde ret til.
Dette forslag gør i teorien at f.eks. kørselsfradrag blev differentieret efter hvor mange penge man tjener, således at nogle ville have et kørselsfradrag på 5 kr. pr. kilometer og andre 0,50 kr. pr. kilometer.
Det vil heller ikke være retfærdigt, for benzinen koster det samme uanset hvor mange penge du tjener.
tilføjet af

Nej, det er ikke OK

Når nyere biler kører 18 km/l eller mere koster det kun 60-70 øre pr km, og så skal folk naturligvis kun have fradrag for det. Bilens pris og øvrige udgifter er fuldkommen uvedkommende, har folk en stor benzinsluger og betaler høj præmie grundet flere skader må de så bare skifte til en lille benzinsparer og køre ordentligt.

[quote="pouljoergensen" post=2781967]I skal prøve at huske på hvad "børnechecken" gik ind i stedet for.
Venlig Hilsen Poul jørgensen[/quote]
børnechecken blev en afløser for tidligere børnefradrag, som alle der havde børn, havde ret til.
Dette forslag gør i teorien at f.eks. kørselsfradrag blev differentieret efter hvor mange penge man tjener, således at nogle ville have et kørselsfradrag på 5 kr. pr. kilometer og andre 0,50 kr. pr. kilometer.
Det vil heller ikke være retfærdigt, for benzinen koster det samme uanset hvor mange penge du tjener.
tilføjet af

Nej, det er ikke OK

Når nyere biler kører 18 km/l eller mere koster det kun 60-70 øre pr km, og så skal folk naturligvis kun have fradrag for det. Bilens pris og øvrige udgifter er fuldkommen uvedkommende, har folk en stor benzinsluger og betaler høj præmie grundet flere skader må de så bare skifte til en lille benzinsparer og køre ordentligt.
Er det ikke sådan at kørselsfradraget er det samme uanset om du kører i en gammel bil eller ny bil og uanset hvor mange liter benzin den bruger pr. kilometer?

[quote="Mikki51" post=2781977][quote="pouljoergensen" post=2781967]I skal prøve at huske på hvad "børnechecken" gik ind i stedet for.
Venlig Hilsen Poul jørgensen[/quote]
børnechecken blev en afløser for tidligere børnefradrag, som alle der havde børn, havde ret til.
Dette forslag gør i teorien at f.eks. kørselsfradrag blev differentieret efter hvor mange penge man tjener, således at nogle ville have et kørselsfradrag på 5 kr. pr. kilometer og andre 0,50 kr. pr. kilometer.
Det vil heller ikke være retfærdigt, for benzinen koster det samme uanset hvor mange penge du tjener.[/quote]
tilføjet af

Nogen må jo betale...

jeg er personligt ligeglad... børne checken er til folk som har børn, så er det lige meget om de er rige, bistand, muslimer eller hva f....
kort og godt.
så nej det er ikke ok at rige mister børnechecken.
tilføjet af

Nogen må jo betale...

Du må da være glad for at forære penge til vildt fremmede der overhovedet ikke har brug for dem, gælder det også ministrenes børn som får 15.000 hver i "pension" om året ❓ 😖
Tro det eller ej, der er mange rige der har rystet på hovedet når de har fået børnechecken da de har følt sig som nassere, det samme gælder for pensionister som tjener så mange penge at de måske kun får 100 kr/md i folkepension, men det offentlige vil ikke have pengene retur.

jeg er personligt ligeglad... børne checken er til folk som har børn, så er det lige meget om de er rige, bistand, muslimer eller hva f....
kort og godt.
så nej det er ikke ok at rige mister børnechecken.
tilføjet af

Fair at 5000 rige familier mister børnechecken?

Ja self er det dét. De er rige, hvad skal de med flere penge? Grådighed er en synd.
tilføjet af

Fair at 5000 rige familier mister børnechecken?

Hvorfor pukle på blå blok?
De nye regler som er skýld i at de rigeste nu mister børne checken, er lavet af nuværende [strike]regering[/strike], og er, set med polisk korrekte briller, vel helt i sosjalakrobaternes ånd?
Dette svarer til den der helleTs ord om at de bredeste skuldre skal ... osv osv, og er vist egentlig det eneste "sosjalakrobatiske" denne [strike]regering[/strike] har lavet.
tilføjet af

Folkepensionen.

Nu var vi jo ikke alle sammen "NØDT" til at hæve efterlønnen for at holde kreditorerne fra døren fruppe!............... og vedrørende den der er født indtil 1960 og senere.......... det er sgu da også mennesker der har betalt for 68'ernes overforbrug, og derfor er blevet brandbeskattet hele livet, uden at få del i de slimede 68'eres lukrative ordninger, som ALTID er blevet lukket, når rotterne fra 68 ikke har brug for den længere!
Og hvem var det TV viste spillede golf i deres efterlønsperiode?......... var det dem der var født fra 1956 til 1960 ?............... nej det var det ikke, det var 68'erne igen.
tilføjet af

Folkepensionen.

Ps. sjovt at jeg fra den ene side af det politiske spektra bliver kaldt kommunist, medens den anden side kalder mig nazist eller fascist!................ mon ikke det handler om griskheden for egen vinding stortrives på ydrefløjene?.................................. var det ikke bedre om der var plads til alle, så vi kunne arbejde sammen om at få det bedre alle sammen?.......... og det er ikke milimeter demokrati jeg plæderer for! den der gør en ekstra ikdsats har jeg aldrig haft noget imod at de fik en større del af kagen!............... men desværre vil ydrefløjene have hele kagen alene.
tilføjet af

Folkepensionen.

Ordningen ophører og kontiene bliver lukket ned, så folk skal jo have deres tilgodehavende på en måde, overføres til anden pension eller udbetalt.
Politikerne havde vistnok ventet et opsving i forbruget, men mange af pengene blev brugt til at betale klatgæld såsom kviklån, andre til rejser.
Jeg fik ikke nogen, men min gæld er ubetydelig og jeg kommer helt ud af den i år 🙂

Nu var vi jo ikke alle sammen "NØDT" til at hæve efterlønnen for at holde kreditorerne fra døren fruppe!............... og vedrørende den der er født indtil 1960 og senere.......... det er sgu da også mennesker der har betalt for 68'ernes overforbrug, og derfor er blevet brandbeskattet hele livet, uden at få del i de slimede 68'eres lukrative ordninger, som ALTID er blevet lukket, når rotterne fra 68 ikke har brug for den længere!
Og hvem var det TV viste spillede golf i deres efterlønsperiode?......... var det dem der var født fra 1956 til 1960 ?............... nej det var det ikke, det var 68'erne igen.
tilføjet af

Fair at 5000 rige familier mister børnechecken?

Ja, lige bortset fra, at man ikke er rig fordi man tjener 712.000 om året. - Eller jo - hvis man havde dem kun til sig selv og kunne drikke champagne for dem - men ikke til 4 - hvor 2 er i voksealderen!
Skattefar kommer og spiser en stor portion af beløbet i forvejen. - Topskat, afgifter, moms - og NUL tilskud til diverse ting.
tilføjet af

Og du fattede intet af det.

Det hele drejer sig om procenter, procenter i forhold til den faktiske indkomst.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Fair at 5000 rige familier mister børnechecken?

Nu er det heller ikke sådan at checken er helt væk når folk når op på 712.000, det er beløbet hvor den starter med at falde, ellers var der mange flere end 5000 som mister den.

Ja, lige bortset fra, at man ikke er rig fordi man tjener 712.000 om året. - Eller jo - hvis man havde dem kun til sig selv og kunne drikke champagne for dem - men ikke til 4 - hvor 2 er i voksealderen!
Skattefar kommer og spiser en stor portion af beløbet i forvejen. - Topskat, afgifter, moms - og NUL tilskud til diverse ting.
tilføjet af

Strip/eller saml lort for penge..

Gør alt for penge... 🙁
http://www.youtube.com/watch?v=LsXSV3xlhQs
"Hun stod i en opgang, pssssssst, pssst. Jeg vendte mig og så en pæn dame i 40-50erne. Hun lignede ikke en luder, og måske var det derfor jeg spurgte hende hvorfor pokker en kvinde på min mors alder stod der. Vi faldt i snak, jeg fortalte kort vores grund til at være i Portugal. Det var som om hun fik lidt lys i øjenene, at vi i Danmark tager til Portugal for at vise soledaritet. Hun fortalte sin historie. Kort sagt : Hun var blevet fyret fra sit kontorjob, hun havde ikke ret til dagpenge, og med en kæmpe arbejdsløshed var hun ikke øverst på virksomhedernes ønskeliste. Hun havde 3 børn, en lejlighed, ingen mand og ingen penge"
http://udenfilter.dk/luderen/
"Jeg blev fandme så trist, sådan virkelig virkelig trist. Det kunne lige så godt være min egen mor, der skulle finde sig i alskens ydmygelser for at forsørge sine børn. Jeg stod med en klump i halsen og mærkede hendes magteløshed, fornemmede alligevel hendes lettelse over at blive lyttet til. Jeg betalte hende resten af mine euro, jeg følte, at jeg havde spildt hendes tid. Jeg lovede at fortælle hendes historie – her er den så! Det kunne være din mor, datter, søn, søster, bror. Vores krop er det sidste vi kan sælge, når mundene skal mættes og lommen er tom"
http://www.youtube.com/watch?v=EmeBsfuYhcA
tilføjet af

Nogen må jo betale...

Du må da være glad for at forære penge til vildt fremmede der overhovedet ikke har brug for dem, gælder det også ministrenes børn som får 15.000 hver i "pension" om året ❓ 😖
Tro det eller ej, der er mange rige der har rystet på hovedet når de har fået børnechecken da de har følt sig som nassere,
Det samme gælder for pensionister som tjener så mange penge at de måske kun får 100 kr/md i folkepension, men det offentlige vil ikke have pengene retur.

[quote="pia33" post=2782009]jeg er personligt ligeglad... børne checken er til folk som har børn, så er det lige meget om de er rige, bistand, muslimer eller hva f....
kort og godt.
så nej det er ikke ok at rige mister børnechecken.[/quote]


Det er rigtigt for jeg så engang en udsendelse på tv hvor dyne Larsen var en af dem der udtalte at han gerne ville slippe for at modtage de børnepenge, 😮
tilføjet af

Ekstra skat på børn?

Vi har i forvejen progressiv beskatning til at udligne levestandarden i landet.
Når man afskaffer rige familiers børnecheck har det samme virkning som en skatteforhøjelse, der kun rammer de rige, der har børn, medens dem uden børn slipper.
Det forekommer urimeligt.
En forhøjelse af skatten ville være mere rimelig, så alle de rige skal betale.
tilføjet af

Så håber jeg

Det hele drejer sig om procenter, procenter i forhold til den faktiske indkomst.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen

at du vil være så venlig og på et sobert sprog forklare mig præcist hvad det er, jeg ikke fatter - tak.
tilføjet af

Så håber jeg

[quote="pouljoergensen" post=2782175]Det hele drejer sig om procenter, procenter i forhold til den faktiske indkomst.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen[/quote]
at du vil være så venlig og på et sobert sprog forklare mig præcist hvad det er, jeg ikke fatter - tak.

Intet er så skidt at det ikke er godt...
http://www.youtube.com/watch?v=4pmXu6G_EZk
For noget! 😃
tilføjet af

Ekstra skat på børn?

En forhøjelse af skatten er, uanset hvem der foreslår det, den sikre vej til at tabe et forestående valg.
Næ, det der er sket med dette her, er en slags skat på forbrug, hvilket vist er i overensstemmelse med samtlige partiers dagsorden.
Her er "forbrugsvaren" så bare børn, som man selv kommer til at betale for, hvis man i forvejen har en "god" indkomst.
Og igen igen og atter engang....
Hvis staten ønsker at støtte børnefamilier, lad os sige der er 1000 af dem, og de har 1 million til rådighed, hvad er så mest retfærdigt?
At de alle, uanset indkomst og sociale kår får 1000 kroner hver, eller at man graduerer støtten alt efter hvem der har mest behov?
tilføjet af

Ekstra skat på børn?

Godt forsøgt!
Du indser i det mindste, at du ikke kan smukkesere lorten ved at polere den, så du ruller den i glitter i stedet for!
tilføjet af

Procenter-`?.

Jo F.eks. en enlig på kontanthjælp / understøttelse / på pension / under uddannelse eller i den løn ende burde havde SÅ meget i børnecheck, at de ikke burde havde ekstra tilskud, fri børnehave Osv., og så skulle det fase ud, så jo mere man havde i husstandsindtægt, jo mindre fik man i børnecheck.
Og over en eller anden bestemt indtægts grænse, ville man ikke kunne få noget, der er noget galt, når folk med en husstandsindtægt på millioner af -Kr skal havde "hjælp" til deres børn, de må da føle sig lidt som tyveknægte når de modtager den check.
Man skal huske på, at i dag betaler spædbørn også skat, helt nyfødte skal der betales skat for, 10-Øre Pr liter vand man bruger til at vaske dem i røven med, det har de svage i samfundet bare ikke råd til, det er derfor vi i dag mangler børn i Danmark, de velhavene gider jo ikke lave børn, de har så travlt med at tjene penge.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.