11tilføjet af

er 140 i timen ok

min time løn er på 140 kr..
er det en lav time løn???
jeg er kun 23 og overvejer at tage mig en uddannelse som håndværker, i håb om at jeg tjener mere..
men er det tilfældet tror i???
nogle af mine kammerater siger jeg har en lav timeløn..
hvad synes i..
skal jeg tage mig en uddannelse
tilføjet af

Invester i din fremtid

Jeg vil på det kraftigste andbefale du investere din tid i en uddannelse. Stedet for at tage ufaglært jobs nu.
For de ufaglærte jobs bliver færre og færre. Men dem der kan bestride dem bliver der ikke færre af.
Så hvis du vil have et job om 5 - 10 år. Så er det nu du skal smede.
Har du slet ikke hørt om den nye taber. Den ufaglærte mand?
i USA som vi samlinger os med. Der er for første gang flere ledige mænd end kvidner. Og hvorfor? Fordi de job som mænd naturligt bestrider. De firmaer krakker/krakkede og jobs forsvinder eller ryger til billigere arbejdskraft.
Og det billed vil tegne sig her også. Så se efter en uddannelse der vil blive brug for. Og gå efter den. Det kunne være en god ide at sørg for at det er en uddannelse der kan bygges på. Så du kan udvide dine jobmuligheder.
Så ja hvis du ikke vil ende som de der tabermænd uden job og uddannelse. Så tag en uddannelse.
For fakta er at også kvinder tager mere uddannelse i dag. Og alle skriger at kvinder vil have en der er bedre uddannet end dem selv. Derfor vil mænd som dig ende bagerst i køen. Både med job og en kærste.
For hvem vil investere sin fremtid og sine børn, i en mand der ikke engang har en uddannelse(underforstået - et job)?
Det er essens af debaten.
tilføjet af

Slaveløn

skod løn, prøv at tilbyde Lars Lykke den løn he he.
tilføjet af

Tjek Din løn her

http://www.jobindex.dk/cgi/cv/salaryindex.cgi?gclid=CMGrr67q0qMCFY0sDgodozDEvw
Men det er vel Dig bekendt at forårets overenskomstforhandlinger ikke gav det store, ingen har råd til store lønstinger, og får det heller ikke før hjulene kommer i gang.
Desuden, hvis Du som 23-årig mister jobbet og er ufaglært vil man i jobcentret straks lave en uddannelsesplan.
tilføjet af

Det er en sulteløn

Mine folk tjener 240 kr. i timen. Men de skal arbejde for dem.😮
Så se og få dig et andet arbejde.
tilføjet af

til arbejdsgiver

hvilken uddannelse kræver det så at være ansat hos dig... duer tømrer eller kloakmester... og hvormange timer om året....
tilføjet af

hvad med elektrikker

er det en dum ide??
tilføjet af

hvis du er ufaglært

Hvis du er ufaglært vil jeg ikke mene at 140 er en lav løn, det er alligevel 30-35kr over den mere normale ufaglærte timeløn, som f.eks. butiks ansatte ofte får.
tilføjet af

det er

en god løn i de den her krise-tid, der er mange der desværre får mindre eller ikke noget.
tilføjet af

jeg synes....

😉😉🙂....nu heller ikke at din løn er så ringe endda, taget det at du er ufaglært i betragtning. du vil helt sikkert stige en smule når du har fået dig en uddannelse.... men kan også kun kun kun kun opfordre dig til at tage en uddannelse!😉😉🙂
tilføjet af

Hmm

Det vigtigste er om DU kan leve med lønnen. så kommer det jo også an på hvor mange timer du har, om der er tillæg for ekstra timer og en helt masse andet!
Men uanset hvad, vil du altid stå dig bedre med en uddannelse, problemet er nok at få en læreplads, og så er der også lige det MEN at med din alder kan du IKKE få en voksenlæreaftale, hvilket betyder at startlønnen som lærling det første år starter ved ca 60 kr/t, dette er mindstelønnen for en 1.års lærling, uanset om virksomheden har overenskomst eller ej(og uanset hvilket forbund de måtte have overenskomst med, skal lo-forbundets takst gælde), så hvis du kan forhandle dig frem til en bedre løn, er det fint. Desværre er det bare ret svært at finde en læreplads idag, uanset fag, men ikke umuligt. Dog er mulighederne for at forhandle sig frem til en ordentlig løn, ikke de bedste, når der er mangel på lærepladser. Dog vil jeg udfra at du trods alt har noget rbejdserfaring, mene at du godt kan forhandle en idt bedre løn frem, men ikke noget der minder om det du får idag!
Og inden der nu er nogen der skriver at du bare skal vente med at gå i lære til du er fyldt 25 for så kan du blive voksenlærling, må jeg hellere tilføje at den pulje er skåret stærkt ned idag, og det er derfor ikke nogen selvfølge at man kan blive voksenlærling "bare" fordi man er fyldt 25. Dog hjælper det lidt på det, at du ikke har nogen uddannelse i forvejen![s]
tilføjet af

ER det med pension???

Niveauet er ok
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.