12tilføjet af

EB's leder d. 3. maj - 2005 - Den er direkte god!

Politifolk med problemer
POLITIASSISTENTERNE Jesper Olsen, Harry Vestergaard og Michael Jensen har et problem. Faktisk flere problemer.
Olsen er fotograferet af en vagtmand, mens han tramper en lænket, værgeløs anholdt på halsen. Vestergaard og Jensen har presset en direktør til at fyre vagtmanden.
POLITIFOLKENES vrede skyldes, at vagtmanden Murad Muhareb fik offentliggjort det afslørende foto i Ekstra Bladet 23. december 2004. Dermed er den brutale handling svær at løbe fra, selv om Olsens hukommelse allerede var blank få dage efter episoden.
DET ER heller ikke nemt for Vestergaard og Jensen at benægte, at de er skyld i fyringen af vagtmanden, der sladrede om deres kollega. For vagtselskabets direktør, Carsten Due, vedstår, at det er deres skyld. Han var glad for sin palæstinensiske vagtmand og fyrede ham kun, fordi selskabet ikke tåler at være uvenner med politiet.
OVEN I dette forløb har Vestergaard og et par kolleger mishandlet et ægtepar, som de anholdt ved en fejltagelse, skønt parret havde hjulpet politiet ved at fastholde en voldsmand!
EN FJERDE mand med problemer er Kalundborgs politimester, Kim Christiansen. Hele forløbet udspiller sig nemlig i hans kreds - og han erkender, at politifolk ikke har lov at hævne sig på vidner ved at ringe til arbejdsgivere og få dem fyret.
I DAG VISER det sig, at denne vendetta har adskillige fortilfælde - især i Kalundborgs politikreds. Politimester Christiansen siger, at han intet aner om det. Meget tyder altså på, at chefen har svært ved at følge med i, hvad der foregår i hans distrikt. Det er lidet betryggende for områdets befolkning, at manden er så åndsfraværende.
MEN BARE rolig. Det er alt sammen ved at blive undersøgt af Erik Merlung, Sjællands statsadvokat. Det er ham, der nylig i Dan Lynge-sagen imponerede alle ved at besidde århundredets hukommelsestab. Jo, Kalundborg-affærerne er virkelig i hænderne på en kender.
TILMED ER Merlung kendt som Anklager-sneglen på grund af sit arbejdstempo. 24. april næste år fylder han 70 og går på pension. Ordensmagten i Kalundborg har en fair chance for, at de mange sager ved samme lejlighed smuldrer væk.
Det plejer politiets undersøgelser af politiet at gøre.    
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=291866
Det man så mangler nu er nogle billeder
af disse slemme personer ....
tilføjet af

Fyring rystede mig....

jeg var rystet over det indslag i nyhederne. Den unge mand blev fyret fordi han havde optaget et politi overgreb via sin mobil. Det faldt politiet for brystet, så de ringede til hans arbejdsgiver og så blev han fyret.
Den sag stinker i DEN grad af racisme. Den mand har aldrig gjort en forkert ting i sit liv, men han formastede sig til at anklage politiet for en klar overtrædelse at den måde de skulle behandle en anholdt.
FØJ for hulan!!
tilføjet af

støvler

Er politiet ikke ved at gøre sig til en gang sammenspiste kollegaer der tror at det de udøver ikke kan diskuteres. Hvis de har gjort en fejl som det åbenbart er tilfældet her, så erkend dog at de satte støvlen på mandens hals. Problemet med politiassistenter er jo, at de er længst nede i herakiet, uden den store indflydelse i korpset, hvor de egenligt kun er ansat til at rydde op og makke ret efter ordre fra deres overordnede, så når de får trådt godt og grundigt i spinaten,uden nogen hjælp får fra deres chef, og selv skal prøve at komme ud af problemet, ender det med uproffesionel opførsel, såsom at ringe annonymt til mandens chefen, og kalde en person for uønsket.
tilføjet af

racist???

Og hvad har det lige med racisme at gøre?? tror du at sagen havde været anderledes hvis vagten hed Jens?
tilføjet af

jens

hvad er der galt med jens!!!
hilsen jens
tilføjet af

Ja, det tror jeg i høj grad....

Det er da for oplagt at en Ahmed bare behøver at kigge lidt skævt på én, for at forsvare en fyring. Mediernes totale overfokusering på hvad danskere af anden etnisk herkomst laver af kriminalitet, bærer helt sikkert en vigtig rolle i denne sags udvikling.
Bevares, det skal slet ikke mindskes hvad disse danskere laver af kriminalitet, men det kan få uheldige konsekvenser, når de ALLE bliver smidt i samme kategori. Det ser vi i denne sag. Vi andre bør sgu kunne skelne skidt fra kanel.
tilføjet af

Gaaab

Det var sket uanset vagtens navn og hudfarve, at kalde dette racisme må blot være det synlige bevis på din uvidenhed og ikke mindst...dumhed.
tilføjet af

Okay

Så siger vi det.
tilføjet af

racist??? Jens eller Muhammed

Tja, det gør ikke sagen bedre at det var en fremmed.
Læs en gang Kriminelle Betjente 2. udgave.
Men tilsyneladende er det ledelsen den er galt med hos Politiet,
Det tror jeg flere kan se.
Selv politikere, ved noget, men siger ikke for meget.
tilføjet af

Hvad fanden er du for én??

I hvert eneste indlæg, råber du op om "racisme". Hvad er gået galt for dig siden du er blevet SÅ sortseende?
Fotos i ansøgninger udtrykker ikke racisme, og når politiet afsløres på en dårlig scene, bliver de beskidte overfor truslen...dette er ikke racisme selvom pågældende er sort.
Hvad fanden er du for én??
tilføjet af

Mig

Ja som jeg kan se er der mange forskellige meninger.... Men uanset hvad folk meninger er, er der ik så meget og gøre ved sagen... har fået en henvendelse fra kbh rigsadvokat og der står jeg ikke kan gøre mere... Men det er også lige meget.
de er ligeglade hvem jeg er og hvad jeg står ind for... de kom ikke engang for retten...Eller hørte min version... men min mening er at man mister respekten for systemmet når man ikke bliver hjulpet og retfærdig behandlet...
men takket været dem har jeg lagt den branche bag mig og forsat med noget andet som jeg forsatte med.. Men lige et spørgsmål mere... Hvorfor ødelæge det jeg har kæmpet for... som jeg fik men som kalundborg politi tog fra mig...
tilføjet af

Retfærdighed

Jeg har læst alt om denne forfærderlige episode.
Jeg er den person der oplevet det her.
Grunden til jeg skriver er faktisk fordi i de sidste år tid, har jeg mødt mange menesker som har læst eller hørt om det.
De fleste kan ik tro at danmarks lovgivning kan tillade det. Jeg må ærligt indrømme jeg er dybt skyffet. 19/10 2007
tilføjet af

narrøv

Hold da kæft en narrøv ham murad.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.