11tilføjet af

Dårlig erfaring med Engum Rejser

Vi har meget dårlig erfaring med Engum Rejser. Engum Rejser markedsfører falsk, med god samvittighed. De sælger hotelophold på fx hotel La Vigneta i Arsiero/Italien og kalder området for Dolomitterne. Engum Rejser fortæller ikke at dette hotel ligger 3 timers kørsel fra bunden af Dolomitterne.
Vi klagede til Engum Rejser over falsk markedsføring og de havde travlt med at tage afstand fra vores henvendelse og retfærdiggjorde i stedet deres markedsføring og kunne stå 100% inde for både hotel og beliggenhed! Skammeligt og pinligt nok fastholdte Engum Rejser at Hotel La Vigneta er beliggende i Dolomitterne, selvom dette afkræftes i Italien (endda af selve hotellet).
Engum Rejser anerkender ikke sine kunders relevante kritik. Dette faktum er yderst tarvelig forretningsmoral, særligt nu (½ år efter klagen) hvor Engum Rejser har fjernet hotel La Vigneta og "miniferie i Dolomitterne" fra deres hjemmeside! Det er smagløst at Engum Rejser ikke har format nok til at erkende, at de har behandlet godtroende kunder meget dårligt. Drop bestillinger af hoteller gennem Engum Rejser! Engum Rejser overdriver den positive beskrivelse af omgivelser og tager desuden overpriser for værelserne. Spar mange penge ved selv at søge på hotellets navn på fx Google og kontakt hotellet direkte, det kan meget bedre betale sig.
God fornøjelse
Dina
tilføjet af

Anmeldelse

Skriv gerne en anmeldelse over rejse bureauet her på rejseanmeldelser. dk: http://www.rejseanmeldelser.dk/anmeld_rejsebureau.htm
tilføjet af

Engum rejser er uprofessionelle!!

Min familie og jeg har også prøvet Engum Rejser og gør det aldrig igen. Det var uprofessionelt og de levede ikke op til forventningerne...
tilføjet af

Den form for brokkeri har jeg ikke meget tilovers for

Indledningsvis er det jo ikke forbudt at se på et atlas INDEN man tager afsted - især da ikke hvis beliggenheden er afgørende for valg af hotel.
Selvfølgelig "kan det bedre betale sig" at google selv, men kan eller vil man ikke det, kan man benytte sig af et rejsebureau, som dog ikke er hverken en kommunalordning eller et filantropiskforetagende. Det er en forretning!! Det er vel ikke uprofessionelt at ville tjene penge på sin forretning, for så er der da klart noget jeg har misforstået om forretningslivet.
tilføjet af

Berettiget

Hvis vi er nået dertil, hvor det er nødvendigt, at tjekke et bestemmelsessteds rigtighed på et atlas INDEN vi drager afsted, ja så er der noget JEG har misforstået om forretningslivet. Jeg har ikke selv rejst med engum rejser, men ville da have følt mig snydt, hvis ikke jeg kunne stole på markedsføringen. At man som kunde kunne have interesse i at tjekke, at man kommer derhen hvor man gerne vil, ændrer jo ikke på bureauets utroværdighed! At være ærlig overfor sine gæster er vel det mindste man kan være, med mindre bureauets holdning er, at alle kneb gælder, når man skal tjene penge på sin forretning..
tilføjet af

Det er da en holdning

Men hvad fik brokkeren ud af den?
tilføjet af

I orden at klage

Jeg har prøvet først at klage til mytravel uden at få medhold. Da jeg klagede til rejseankenævnet fik jeg ret i min klage. Som sådan kunne de ikke tvinge bureauet til at ændre sin praksis. Men klagen førte alligevel til at bureauet ændrede i både pris og oplysninger om rejsen og det endte med at jeg fik økonomisk kompensation.
tilføjet af

Gode oplevelser med Engum rejser

Hvad er det dog for noget vrøvl!!
Det er dog den værste gang ondskabsfuld snak jeg længe har set.
Vi har også rejst med Engum Rejser og var overordentlig tilfredse i enhver henseende.
Vi har endda boet på det omtalte hotel La Vigneta, og vi fandt såvel hotel som omgivelserne meget dejlige, og vi synes, det er en stor skam, at hotellet ikke er med i programmet for 2008. Vi synes i øvrigt, at prisen var meget fair. det var overhovedet ikke tale om overpriser.
tilføjet af

Ingen oplevelser med engum rejser

Nu har jeg ingen personlige erfaringer med engum, men må tilslutte mig at et rejseselskab bør reklamere for den ægte vare. Ergo, hvis de sælger hotelophold i Dolomitterne, så må kunden vel forvente at hotellet så også er placeret i Dolomitterne. Hvor svært kan det være? At det er en gang ondskabsfuld snak at klage over så basale forventninger, kan jeg heller ikke følge. Det er godt at nogle har haft et dejligt ophold på det pågældende hotel, det er vel heller ikke det tråden handler om, men falsk markedsføring! Hotellet er ikke længere at finde i programmet for 2008!? Hmm, det er der måske en mening med så!! Der er ligefrem noget om brokkeriet. Tak for tippet!
Nynne
tilføjet af

Hvad er "tråden"

Hvad "tråden" er her kan vist diskuteres.
Ang. "den ondskabsfulde snak", som der harceleres over, refererer det naturligvis især til den sidste del af ddy's indlæg. For at skære det ud i pap: Det hele drejer sig åbenbart for ddy om at genere og skade Engum Rejser mest muligt. Hvis man synes, det er fint, kan jeg kun konstatere, at det gør jeg ikke. Det er simpelthen modbydeligt.
For hvad drejer det hele sig om? Rent ordkløveri. Vi har som nævnt selv været der og har kørt meget rundt, og efter min og andres bedste overbevisning ligger det i udkanten af Dolomitterne. Det virker meget underligt, at nogen kan hidse sig i den grad op over det. Der må stikke et eller andet under, og så griber man fat i det her, fordi man måske tror, at der er tale om en "lang ende".
En ting mere: Af det nu (form. 12-2-08) fjernede indlæg fra ddy fremgår det, at man har klaget til Forbrugerombudsmanden, som tydeligvis må have afvist klagen (havde man fået medhold, var der næppe grund til ddy's udgydelser). I så fald er det nok ikke så smart at blive ved med at fremture med "falsk markedsføring". Det tenderer da vist injurier.
P.S.
Der kan være mange grunde til, at La Vigneta er fjernet fra 2008 programmet , og jeg kender dem naturligvis ikke. Men hvorfor i alverden skulle det have noget med ddy's brokkerier at gøre?
tilføjet af

forsvar på forsvar

Som jeg læser det, handler denne tråd om at der er markedsført noget som ikke fandtes i virkeligheden - fair nok. Hvis klageren synes at have ret, så er det vel fair nok at gøre opmærksom på det. Agentoft mener det pågældende hotel ligger i Dolomitterne, og brokkeren mener det ikke gør. Hvem ved det med sikkerhed? Spørg hotellet eller området i nærheden, de må da vide det! Nu kender jeg lidt til ankeinstanser og i det øjeblik en kunde klager, og ankeinstansen ikke kan hjælpe fordi visse krav for sagsbehandling SKAL være opfyldt (fx kan man kun bruge rejseankenævnet som sagsbehandler hvis der klages over et firma hvor kunden har købt 2 ydelser - og som jeg læser det, er der i dette tilfælde kun tale om et hotelophold altså én ydelse) og så kan det sådan set være ligemeget om kunden har ret i sin klage eller ej, instansen går IKKE ind i sagens dybde. Det kan godt undre, at du sådan går i forsvar overfor dette sted! Fair nok at du har haft en god oplevelse, behold den, men kan du ikke tåle at andre ikke deler din holdning? Hvad der ellers stikker under i denne sag, kan vi andre jo ikke vide noget om. I dette land må vi udtrykke vores frustration hvis vi har lyst, det gør jeg, det gør du og det gør alle der ellers brokker sig. Det brokkeren gør, er jo ikke anderledes end det du gør. Brokkeren klager over et firma og du brokker dig over brokkeren. Fred være med det, helt ærligt!
Nynne
tilføjet af

dd'y !

det er dog noget af det værste pladder og pludder. jeg har aldrig mit liv hørt mage til vrøvl. du bliver ved og ved dd'y 🙁🙁🙁🙁🙁🙁🙁🙁🙁 dårlig taber!!!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.