11tilføjet af

DLF hader kloge børn og Danmark

Det er jo klart at når man læser
http://www.berlingske.dk/danmark/kloge-boern-skal-have-saerlig-stoette
så kan det jo nemt læses at danske Folkeskole lærere ikke kan døje begavede børn, og mener alle resourcerne skal bruges på de såkaldte bimmer børn.
Det er jo typisk for den marxistiske forening. De mener jo også der skal undervises i arabisk i den danske folkeskole, sådan så elever med mellemøstlig baggrund, hvis forældre taler dårlig dansk i forvejen. Så disse børn kan forblive uintegreret i det danske samfund!
Hvad foregår der i DLF hoved?
tilføjet af

Det var da rigtignok noget af en konklusion

Det var da rigtignok noget af en konklusion
på baggrund af én eneste sætning, nemlig:
"Danmarks Lærerforening er derimod modstander af omvæltningen."
???????
tilføjet af

Had er nok et forket begreb

Lærerne kan jo ikke undervise disse børn. De er ikke selv kloge nok.
Som mor til et barn der lå i den absolutte top (uden at vi dog har ramt Mensa niveau), kan jeg kun hilse tiltaget velkommen. Jeg har haft utallige diskussioner med lærerene om, hvad differentieret undervisning er. Lærerne mente at ekstra opgaver som mit barn selv kunne løse var tilstrækkeligt. Jeg så det nu mere som beskæftigelse, for når man har løst 417 gangestykker, så lærer man nok ikke så meget mere på den kant.
Lærerne er simpelthen ikke klædt på til at udfordre elever der kan og vil mere end det der står i pensum. Og de ønsker det nok heller ikke. Det vil jo betyde at de skal undervise børn der formentlig er væsentlig klogere end de selv er, og den kamel får vi dem ikke til at sluge.
tilføjet af

Jeg tror slet ikke ...

Jeg tror slet ikke, du gør dig nogen som helst
forestillinger om, hvilke rammer lærerne arbejder
inden for.
For øvrigt er krævende og/eller besværlige forældre
ofte et langt større problem end begavede eller mindre
begavede elever.
Hvis der er over 25 elever i en klasse, så kan du jo selv prøve
at regne ud, hvor meget tid der er pr. elev, når hver lektion
består af 45 minutter.
Kan du ikke selv magte opgaven, så kan du jo få dit unikum af et
barn til at hjælpe dig.
tilføjet af

Mere af samme skuffe.

Vil det så også være, jvf. dit indlæg, ok at konkludre at også specialundervisningen halter eller har haltet ?😉
tilføjet af

Mensa ?

Magen til vrøvl ! Jeg har aldrig, jeg gentager - aldrig, mødt en elev som fagligt lå så højt.
Og det vil her være passende endnu engang at påpege:
Blander du dig også i hvordan din mekaniker stiller din bils ventiler❓
Nej vel ! Og du kører jo bil
Hvorfor blander du dig så i hvordan en lærer underviser - bare fordi du har gået i skole !
Ærbødigst
Degnen
tilføjet af

Der er noget om det.

Det er værdifuldt for det dårligt begavede barn at blive hævet til normal-niveau, så det kan klare sig i tilværelsen på lige fod med andre.
Samfundsnytten er dog lig med nul.
Een ekstra, der er lige som de andre, flytter ingenting.
Men lærerne og skolen fokuserer ikke desto mindre på dette mål.
Der er langt større samfundsnytte ved at få det optimale ud af de velbegavede børn.
Det gavner landets konkurrenceevne.
Og for det begavede barn selv er det værdifuldt, når det kan udfolde sit potentiale i stedet for at gå i tomgang.
Børnene bør selvfølgelig deles op i alles interesse.
Lærernes lighedsidealer, hvor de gerne ser os alle som ensrettede pissemyrer, kan de stoppe op, hvor solen aldrig skinner.
Mennesker ikke myrer.
tilføjet af

Udfra din konklusion - kan vi regne ud, at

du ikke selv ligefrem hører til blandt de begavede mennesker... Så ta' en chill-pill... Og - at du ovenikøbet får luftet din racisme - helt udenfor kontekst - ja, skam dig, din bimmer.
tilføjet af

Der er kun een måde

Find en god privat-skole til dit barn. Det er naturligvis ikke gratis, men for pengene får du et langt bedre indlærings-miljø, dygtigere og mere engagerede lærere og mindre klasse-
kvotienter. Her er der også udfordringer til de dygtige børn og unge
tilføjet af

Jeg tror, du har trådet den forkert.

Jeg tror, du har trådet den forkert.
Jeg har ikke konkluderet noget som helst - andet end at trådstarteren
er kommet med noget af en konklusion på baggrund af en enkelt sætning
i en artikel.
tilføjet af

sf =skolelærenes fagforening

Folkeskolen ER EN RØD FORESTILLING --LÆRING KOMMER NOK I ANDEN RÆKKE.
Dog en tak til de mange som kan holde faget ud
tilføjet af

jo jo

Du har da konkludetet at trådstarteren er kommet til en (tør jeg sige efter vores mening) noget løs konklusion
Kjærligts 🙂
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.