56tilføjet af

De 144.000

I dette indlæg vil jeg undertiden se bort fra den kristne tro på Jesus som vores frelser og Gud for at forklare Jv's tro.
Er det korrekt når Jehovas vidner tror, at kun 144.000 mennesker skal i himlen? Hvad siger Bibelen?
Det som er meget grundlæggende for Jehovas vidners tro og Bibelen er, at GT stort set kun retter henvendelse til dem, Jv siger skal i himlen.
Men hvad står der om, at høre Jesus til:
Rom. 8:9, 11
Men I er ikke i kødet, I er i Ånden så sandt som som Guds ånd bor i jer. Den, der ikke har Kristi ånd, hører ikke Ham til.
11) Og når hans ånd, han som oprejste Jesus fra de døde, bor i jer, skal han, som oprejste Kristus fra de døde, også gøre jeres dødelige legemer levende ved sin ånd, som bor i jer.
Og det fører frem til Rom. 8:14
For alle, som drives af Guds ånd, er Guds børn.
Og vers 16 og 17:
Ånden selv vidner sammen med vores ånd om, at vi er Guds børn 17) Men når vi er børn, er vi også arvinger. Guds arvinger og Kristi medarvinger, så sandt som vi lider med ham for også at herliggøres med ham.
1Joh. 5:12
Den, der har Sønnen, har livet; den, der ikke har Guds søn, har ikke livet.
Det jeg til stadighed ikke forstår er, hvorfor skal nogen mennesker ikke have lov til, at blive/være Guds børn og medarvinger sammen med Kristus. Iflg. Jv er det kun den lille skare, der har denne ret. Men 1 Joh. 5:12 viser, hvor alvorligt det er når man ikke har Sønnen.
At Jehovas vidner tager fejl kan vi læse i Rom. kap 8:19-21
For skabningen venter med længsel på, at Guds børn skal åbenbares. 20)Skabningen blev jo underlagt tomheden, ikke fordi den selv ville, men på grund af ham, der gjorde det, og med det håb 21) at også skabningen selv vil blive befriet fra trældommen under forgængeligheden og nå til den frihed, som Guds børn får i herligheden. (Min fremhævelse).
Her er det tydeligt at alle får den samme herlighed som Jesus også fik af sin Far. (Joh. 17:1)
Paulus taler også om det i Fil.3:20-21
Men vort borgerskab er i himlene; derfra venter vi også Herren Jesus Kristus som frelser. 21)Han skal forvandle vort fornedrede legeme og give det skikkelse som hans herliggjorte legeme med den kraft, hvormed han kan underlægge sig alt.
Nu mener Jehovas vidner jo, at de ærer Jesus, følger Ham og derfor har Sønnen. Men alene det, at kun den lille skare har den ret at nyde nadver = symbolerne ved mindehøjtiden viser, at ikke alle Jehovas vidner kan have Sønnen i sig.
Selvfølgelig er det vigtigt, at man nyder symbolerne med den respekt og den viden om, hvorfor man gør det som sig hør og bør. Men hvad siger Bibelen selv om, at vi skal deltage i nadveren:
1 Ko. 10:16-17
Velsignelsens bæger, som vi velsigner, er det ikke fællesskab med Kristi blod? Brødet, som vi bryder, er det ikke fællesskab med Kristi legeme? Fordi der er et brød, er vi alle et legeme, for vi får alle det i det ene brød.
At nyde vinen og brødet er symbol på, at man er et med Jesus og omvendt. Og at man husker på det store offer Jesus har bragt og den frelse vi har fået af Guds nåde.
Det er så alvorligt, at man har slet ingen del i det evige liv, såfremt man ikke drikker af Jesu blod og spiser af Hans legeme. Joh. 6:50-58 Så igen igen, de af Jehovas vidner, der vender sig bort fra Jesus ved deres mindehøjtid og lader brødet gå forbi dem, takker nej til evigt liv. Tænk hvilken blodskyld JW/WTS bærer.
Når Lyjse skriver at vi alle skal opstå til himlen er det i overensstemmelse med Guds ord som Lyjse ustandeligt citerer fra.
Jehovas vidner mener jo at den skare der står foran Guds trone omtalt i Åb. 7:15, er den store skare. Deres begrundelse er bla. at der i Esajas er omtalt at Gud bruger jorden som sin fodskammel. Og at det derfor er symbolsk ment, at skaren står foran Guds trone i himlen. Men dette skriftsted er der ikke engang en henvisning til i den forbindelse.
Men 1 Ko. 6:16 siger, at den der binder sig til Herren er en ånd med Ham.
Jesus siger også selv, at Han vil gå bort for at berede mange boliger
Skriftstederne fra 1 Kor. kap. 15 er blevet citeret så mange gange. Og mit indlæg er langt nok endda. Men her taler Paulus om forgængelige og uforgængelige legemer. Jordiske og himmelske.
Paulus og apostlene, de første kristne var ikke i tvivl om at alle skal i himlen når de dør, hvis altså de har taget imod Jesus. Hvorfor skal vi så være det? Hvorfor skal det fordrejes?
Sluttelig, der står at når den sidste basun skal lyde, vil de døde opstå som uforgængelige og vi skal forvandles.
Den sidste basun har IKKE lydt endnu. Fordi Jesus er ikke kommet tilbage endnu.
Der er en grund til at Jesus siger: Jeg er vejen, sandheden og livet. På Ham skal vi bygge vores tro og ikke lade os lede af menneskelige fortolkninger og overleveringer. Har vi Helligånden og er et med Jesus vil vi blive ledt til den rette forståelse.
Med venlig hilsen
Manjana
tilføjet af

De 144.000

Hej Manjana
Du har lagt mange gode skriftsteder - som viser at vi alle hører Jesus til, hvis vi selv vil - tak [l]
Jeg fik dette svar :
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2539748-jehovas-vidner-tror-abenbart-/2540415
Citat "sk"

"Den første der fik en opstandelse er Jesus. Først da Jesus blev nærværende må vi formode
de som paulus taler om, bliver bortrykket i et nu (de 144.000) er ved at få en himmelsk opstandelse. Andre vil få en opstandelse sådan som biblen beskriver i løbet af de tusind år. de værste er allerede dømt siger biblen, og det bekræftes symbolsk ved de havner i ildsøen."
Citat slut
Som du kan se - der henvises ikke til nogen skriftsteder....
Alt hvad vi andre kan lægge frem fra Bibelen - bliver "fejet af bordet" som symbolsk.
Du har ret : Basunen har ikke lydt - ingen er blevet bortrykket endnu - og Jesus er ikke blevet mere nærværende - end han blev, da han gav os Talsmanden Helligånden i hans navn.
Det er menneskelærdomme at Jesus pludselig blev mere nærværende i 1914 - men indtil 1923 troede de det var i 1874 [???]
så hvor meget "nærværende" har de oplevet Jesus ... aldrig - hverken før eller efter !
___________
21. Vi kan ikke se nogen grund til at ændre ved årstallene - og kunne heller ikke gøre det, selv om vi ville. Vi tror, de er Guds årstal, ikke vores.
"The Watch Tower" juli 1894
___________

49.Bibelens Profetier viser, at i Aaret 1874 var Tiden inde til, at Herren skulde aabenbare sig anden Gang. Opfyldte Profetier viser ud over enhver Tvivl, at han virkelig kom i 1874.
"Vagttaarnet" januar 1923
__________
1.Kor.B.15
v51 Se, jeg siger jer en hemmelighed: Vi skal ikke alle sove hen, men vi skal alle forvandles,
v52 i ét nu, på et øjeblik, ved den sidste basun; for basunen skal lyde, og de døde skal opstå som uforgængelige, og vi skal forvandles.
Matt.24

Sådan skal også Menneskesønnens komme være
. v40 Da skal der være to mænd ude på marken; den ene tages med, og den anden lades tilbage.
v41 To kvinder skal male på samme kværn; den ene tages med, og den anden lades tilbage.
_____________
jehovas vidner har udvalgt sig selv - valgt nogen til - og nogen fra.

Rom.B.2
Guds retfærdige dom
v1 Derfor har du ingen undskyldning, du menneske, som dømmer, hvem du så er. For med din dom over andre fordømmer du dig selv; du, der dømmer, gør jo selv det samme.

v4 Eller ringeagter du hans rigdom på godhed og overbærenhed og langmodighed og ved ikke, at Guds godhed vil føre dig til omvendelse?
v5 Med dit hårde og ubodfærdige hjerte samler du dig vrede på vredens dag, da Guds retfærdige dom skal åbenbares.
v6 Han vil gengælde enhver efter hans gerninger:
v10 herlighed og ære og fred får enhver, som gør det gode, både jøde, først, og græker.
v11 For Gud gør ikke forskel på nogen.
Johs.10
v27 Mine får hører min røst, og jeg kender dem, og de følger mig, v28 og jeg giver dem evigt liv, og de skal aldrig i evighed gå fortabt, og ingen skal rive dem ud af min hånd.
[sun] [l] [sun]
tilføjet af

De 144.000

Lukas 12,32
Vær ikke bange, du lille hjord, for jeres Fader har besluttet at give jer riget.
Hvad mon det betyder?
Nå nej, det nytter ikke at spørge. 😃
tilføjet af

De 144.000

Lukas 12,32
Vær ikke bange, du lille hjord, for jeres Fader har besluttet at give jer riget.
Hvad mon det betyder?
Nå nej, det nytter ikke at spørge. 😃


Matt. 25:34
tilføjet af

De 144.000


Det er så alvorligt, at man har slet ingen del i det evige liv, såfremt man ikke drikker af Jesu blod og spiser af Hans legeme. Joh. 6:50-58 Så igen igen, de af Jehovas vidner, der vender sig bort fra Jesus ved deres mindehøjtid og lader brødet gå forbi dem, takker nej til evigt liv. Tænk hvilken blodskyld JW/WTS bærer.

Det refererer til Johannes 6,48-
Jeg er livets brød. 49 Jeres forfædre spiste mannaen i ørkenen og døde dog. 50 Dette er det brød som kommer ned fra himmelen, for at enhver kan spise af det og ikke dø. 51 Jeg er det levende brød der er kommet ned fra himmelen; hvis nogen spiser af dette brød skal han leve evigt; og det brød jeg giver, ja, det er mit kød til liv for verden.Bryder man sig ikke om det, kan man drikke levende vand. Det har samme virkning.
(Johannes 4,14) 😃
For jehovas vidner betyder det man skal blive jesus disciple, og det bliver man ikke ved at spise eller drikke. (Johannes 13,35)
Om det at spise brødet og drikke vinen siger jesus i Lukas 22,19
Bliv ved med at gøre dette til minde om mig.
Derfor kalder vi det en mindehøjtid. Så vidt jeg kan se stillede jesus ikke krav om at spise brød eller drikke vin bogstaveligt for at blive frelst.
Nogen katolikker tror på det der kaldes transsubtiation, at vinen og brødet forvandler sig til Jesus blod og legeme. Der er mange skøre menneskelige fordrejninger af biblen.
Jehovas vidner giver bibelstudium til alle oprigtige søgende.
tilføjet af

De 144.000

Joh. 6:51 og 53,54-55
Jeg er det levende brød, som er kommet ned fra himlen; den, der spiser af det brød, skal leve til evig tid. Og det brød, jeg vil give, er mit kød, som gives til liv for verden.
Jesus sagde til dem: Sandelig sandelig siger jeg jer: Hvis ikke I spiser Menneskesønnens kød og drikker hans blod, har I ikke liv i jer. 54Den, der spiser mit kød og drikker mit blod, har evigt liv, og jeg skal oprejse ham på den yderste dag. 55) For mit kød er sand mad, og mit blod er sand drik.
Spørgsmål:
Hvordan kan det være, at ikke alle Jehovas vidner tager del i nadveren? Det er jo alvorligt. For gør man ikke det har man ikke liv i sig. Og vil derfor ikke leve til evig tid.
Er det et skriftsted man glemmer at præsentere for medlemmerne med vilje?
Underligt at man ikke under andre mennesker livet. 😃 😖
tilføjet af

De 144.000

Citat:
Så vidt jeg kan se stillede jesus ikke krav om at spise brød eller drikke vin bogstaveligt for at blive frelst.
Jo han gør.
Men det har jeg lige skrevet til dig i et andet indlæg her i tråden. Men jo, det stiller Jesus netop krav om.

[quote]
Det er så alvorligt, at man har slet ingen del i det evige liv, såfremt man ikke drikker af Jesu blod og spiser af Hans legeme. Joh. 6:50-58 Så igen igen, de af Jehovas vidner, der vender sig bort fra Jesus ved deres mindehøjtid og lader brødet gå forbi dem, takker nej til evigt liv. Tænk hvilken blodskyld JW/WTS bærer.[/quote]
Det refererer til Johannes 6,48-
Jeg er livets brød. 49 Jeres forfædre spiste mannaen i ørkenen og døde dog. 50 Dette er det brød som kommer ned fra himmelen, for at enhver kan spise af det og ikke dø. 51 Jeg er det levende brød der er kommet ned fra himmelen; hvis nogen spiser af dette brød skal han leve evigt; og det brød jeg giver, ja, det er mit kød til liv for verden.Bryder man sig ikke om det, kan man drikke levende vand. Det har samme virkning.
(Johannes 4,14) 😃
For jehovas vidner betyder det man skal blive jesus disciple, og det bliver man ikke ved at spise eller drikke. (Johannes 13,35)
Om det at spise brødet og drikke vinen siger jesus i Lukas 22,19
Bliv ved med at gøre dette til minde om mig.
Derfor kalder vi det en mindehøjtid. Så vidt jeg kan se stillede jesus ikke krav om at spise brød eller drikke vin bogstaveligt for at blive frelst.
Nogen katolikker tror på det der kaldes transsubtiation, at vinen og brødet forvandler sig til Jesus blod og legeme. Der er mange skøre menneskelige fordrejninger af biblen.
Jehovas vidner giver bibelstudium til alle oprigtige søgende.
tilføjet af

De 144.000

Kære Lyjse,
Svarer dig lidt senere, skal lige lave aftensmad. 🙂
Mange hilsner
Manjana

Hej Manjana
Du har lagt mange gode skriftsteder - som viser at vi alle hører Jesus til, hvis vi selv vil - tak [l]
Jeg fik dette svar :
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2539748-jehovas-vidner-tror-abenbart-/2540415
Citat "sk"

"Den første der fik en opstandelse er Jesus. Først da Jesus blev nærværende må vi formode
de som paulus taler om, bliver bortrykket i et nu (de 144.000) er ved at få en himmelsk opstandelse. Andre vil få en opstandelse sådan som biblen beskriver i løbet af de tusind år. de værste er allerede dømt siger biblen, og det bekræftes symbolsk ved de havner i ildsøen."
Citat slut
Som du kan se - der henvises ikke til nogen skriftsteder....
Alt hvad vi andre kan lægge frem fra Bibelen - bliver "fejet af bordet" som symbolsk.
Du har ret : Basunen har ikke lydt - ingen er blevet bortrykket endnu - og Jesus er ikke blevet mere nærværende - end han blev, da han gav os Talsmanden Helligånden i hans navn.
Det er menneskelærdomme at Jesus pludselig blev mere nærværende i 1914 - men indtil 1923 troede de det var i 1874 [???]
så hvor meget "nærværende" har de oplevet Jesus ... aldrig - hverken før eller efter !
___________
21. Vi kan ikke se nogen grund til at ændre ved årstallene - og kunne heller ikke gøre det, selv om vi ville. Vi tror, de er Guds årstal, ikke vores.
"The Watch Tower" juli 1894
___________

49.Bibelens Profetier viser, at i Aaret 1874 var Tiden inde til, at Herren skulde aabenbare sig anden Gang. Opfyldte Profetier viser ud over enhver Tvivl, at han virkelig kom i 1874.
"Vagttaarnet" januar 1923
__________
1.Kor.B.15
v51 Se, jeg siger jer en hemmelighed: Vi skal ikke alle sove hen, men vi skal alle forvandles,
v52 i ét nu, på et øjeblik, ved den sidste basun; for basunen skal lyde, og de døde skal opstå som uforgængelige, og vi skal forvandles.
Matt.24

Sådan skal også Menneskesønnens komme være
. v40 Da skal der være to mænd ude på marken; den ene tages med, og den anden lades tilbage.
v41 To kvinder skal male på samme kværn; den ene tages med, og den anden lades tilbage.
_____________
jehovas vidner har udvalgt sig selv - valgt nogen til - og nogen fra.

Rom.B.2
Guds retfærdige dom
v1 Derfor har du ingen undskyldning, du menneske, som dømmer, hvem du så er. For med din dom over andre fordømmer du dig selv; du, der dømmer, gør jo selv det samme.

v4 Eller ringeagter du hans rigdom på godhed og overbærenhed og langmodighed og ved ikke, at Guds godhed vil føre dig til omvendelse?
v5 Med dit hårde og ubodfærdige hjerte samler du dig vrede på vredens dag, da Guds retfærdige dom skal åbenbares.
v6 Han vil gengælde enhver efter hans gerninger:
v10 herlighed og ære og fred får enhver, som gør det gode, både jøde, først, og græker.
v11 For Gud gør ikke forskel på nogen.
Johs.10
v27 Mine får hører min røst, og jeg kender dem, og de følger mig, v28 og jeg giver dem evigt liv, og de skal aldrig i evighed gå fortabt, og ingen skal rive dem ud af min hånd.
[sun] [l] [sun]
tilføjet af

De 144.000

Mattæus 5,5+10
tilføjet af

De 144.000

Så vidt jeg kan se stillede jesus ikke krav om at spise brød eller drikke vin bogstaveligt for at blive frelst.
Jo han gør.
Men det har jeg lige skrevet til dig i et andet indlæg her i tråden. Men jo, det stiller Jesus netop krav om.

Romerne 14,17
For Guds rige betyder ikke spisen og drikken.
Hvorfor holder du ikke op med forsøg på at sætte jehovas vidner til vægs med fordrejet lære.
tilføjet af

De 144.000

Det at spise sammen (bryde brødet og nyde vinen) tog de første kristne helt bogstaveligt. Således står der:
De kom i enighed i templet hver dag; hjemme brød de brødet og spiste sammen, og jublende og oprigtige af hjertet (Apostlenes Gerninger 2:46)
Så gik Paulus op igen, brød brødet og spiste og talte længe, lige til det blev lyst. (Apostlenes Gerninger 20:11)
Da Paulus havde sagt det, tog han et brød, og i alles påsyn takkede han Gud, brød det og gav sig til at spise. v36 Nu fik alle nyt mod, og de tog føde til sig. (Apostlenes Gerninger 27:35-36)[/quote]
Det handlede altså om fælleskab om det at bryde brødet. Et fællesskab i Kristus, hvor det at spise ikke bare var et måltid, men en hellig handling der bragte folk sammen i Kristus Jesus. En symbolik der styrkes af, at der er tale om et fælles brød og et fææles bæger. Som Paulus skrev:
[quote]Velsignelsens bæger, som vi velsigner, er det ikke fællesskab med Kristi blod? Brødet, som vi bryder, er det ikke fællesskab med Kristi legeme? Fordi der er ét brød, er vi alle ét legeme, for vi får alle del i det ene brød. (1. Korintherbrev 10:16-17)[/quote]
Det er vigtigt at forstå, at symbolikken her var i højsædet. Men det var en symbolik som var helse for livet. Ja, Paulus mente ovenikøbet det at bryde brødet sammen og drikke kalken sammen var forkyndelse. Blev denne forkyndelse svigtet ville folk ligefrem blive fysisk syge og blive dømt. Her er eksempelvis en beskrivelse af nogen der havde forstået dette symbolske måltid ligeså dårligt som du har:
[quote]Men når jeg giver jer følgende formaning, har jeg ingen ros til jer. Jeres sammenkomster er nemlig ikke til gavn, men til skade. For det første hører jeg, at der er splittelser blandt jer, når I kommer sammen i menigheden, og jeg tror, der er noget om det. Der må jo også være partier hos jer, så man kan se, hvem af jer der er til at stole på! Når I kommer sammen, er det ikke Herrens måltid, I holder, for enhver tager straks for sig af sin egen mad, og én sulter, mens en anden drikker sig beruset. Kan I da ikke spise og drikke hjemme? Eller ringeagter I Guds menighed og bringer skam over dem, der ingenting har? Hvad skal jeg sige til jer? Skal jeg rose jer? Nej, for dette får I ingen ros.
For jeg har modtaget fra Herren og også overleveret til jer, at Herren Jesus i den nat, da han blev forrådt, tog et brød, takkede, brød det og sagde: »Dette er mit legeme, som gives for jer; gør dette til ihukommelse af mig!« Ligeså tog han også bægeret efter måltidet og sagde: »Dette bæger er den nye pagt ved mit blod; gør dette, hver gang I drikker det, til ihukommelse af mig!« For hver gang I spiser dette brød og drikker bægeret, forkynder I Herrens død, indtil han kommer.
Den, der spiser Herrens brød eller drikker hans bæger på en uværdig måde, forsynder sig derfor imod Herrens legeme og blod. Enhver skal prøve sig selv, og så spise af brødet og drikke af bægeret. For den, der spiser og drikker uden at agte på legemet, spiser og drikker sig en dom til. Derfor er der mange syge og svage hos jer, og ikke så få sover hen. Hvis vi agtede på os selv, ville vi ikke blive dømt. Men når vi dømmes af Herren, opdrages vi, for at vi ikke skal blive fordømt sammen med verden.
Altså, mine brødre, når I kommer sammen for at spise, skal I vente på hinanden. Hvis nogen er sulten, kan han spise hjemme, for at jeres sammenkomster ikke skal blive til dom over jer. Resten vil jeg ordne, så snart jeg kommer. (1. Korintherbrev 11:17-34)

Manglende forståelse for samværet og forkyndelsen i nadveren fører altså til splittelse. En splitelse vi dagligt bevidner her på debatten, idet I nægter at være en del af fællesskabet om brødet og vinen - så naturligvis har I skilt jer ud fra kristendommen. Splittelsen er evident.
Som alt andet er nadveren et frivilligt tilbud. Tilbuddet gælder det kristne fællesskab. Du takker nej, ligesom alle andre jehovas vidner. Nej til det kristne fællesskab. Din forståelse af det fællesskab og brødets betydning er mindst ligeså dårlig som dem vi kunne læse om i det sidste citat...
tilføjet af

Tak for et godt indlæg

Rigtig godt indlæg, eksvidne. Tak [f]
tilføjet af

De 144.000

Hvornår begyndte jehovas vidner, at mærke "Jesu nærværelse" ?
________
21. Vi kan ikke se nogen grund til at ændre ved årstallene - og kunne heller ikke gøre det, selv om vi ville. Vi tror, de er Guds årstal, ikke vores.
"The Watch Tower" juli 1894
___________

49.Bibelens Profetier viser, at i Aaret 1874 var Tiden inde til, at Herren skulde aabenbare sig anden Gang. Opfyldte Profetier viser ud over enhver Tvivl, at han virkelig kom i 1874.
"Vagttaarnet" januar 1923
__________
Nå nej, det nytter ikke at spørge. 😃
tilføjet af

De 144.000

Jehovas vidner holder påske en´gang om året, men vi spiser hver dag.
Jehovas vidner kommer sammen da sammenhold er vigtigt som du skriver.
Måske du kan fortælle om skikken med at dele brød på biblens tid. 😉
tilføjet af

De 144.000

Det har jeg jo lige gjort. De mødtes tit og ofte. I starten hver dag (når de havde forkyndt ved templet).
Jeg ved ikke hvad I har af fællesskab, men det handler åbentlyst ikke om at dele brød, måltid og forkyndelse af Jesu død. Hvad jeres fællesskab end er er det derfor ikke en del af det kristne fællesskab - men selv bander har jo fællesskab, så naturligvis har I også en form for fællesskab.
Nadveren blev formelt indstiftet ved Jesu sidste påskemåltid, men allerede forinden gjorde han ofte en del ud af at dele måltider. Som ideal var et hvert måltid en nadver (for dem der kunne finde ud af det).
tilføjet af

lidt sjov

[img]http://i1260.photobucket.com/albums/ii564/tatert1/churches-1.jpg[/img]
tja, hvem bliver der tænkt på? he he :)
ha det rart :)
tilføjet af

De 144.000

Mattæus 5,5+10

Arve jorden...det gjorde de kristne vel også ?
Men der kommer jo en ny :

Åb.21
[f] [sun] Den nye himmel og den nye jord [sun] [f]
v1 Og jeg så en ny himmel og en ny jord. For den første himmel og den første jord forsvandt, og havet findes ikke mere.
v3 Og jeg hørte en høj røst fra tronen sige:
[l] Nu er Guds bolig hos menneskene, [l]
han vil bo hos dem,
og de skal være hans folk,
og Gud vil selv være hos dem.
v4 Han vil tørre hver tåre af deres øjne,
og døden skal ikke være mere,
ej heller sorg, ej heller skrig, ej heller pine skal være mere.
Thi det, der var før, er forsvundet.

Matt.5
v8 Salige er de rene af hjertet,
for de skal se Gud.
tilføjet af

De 144.000

Og jv-biblen :
Åb,21
3 Så hørte jeg en høj røst fra tronen sige: „Se! Guds telt er hos menneskene, og han vil bo hos dem, og de skal være hans folk. Og Gud selv vil være hos dem. 4 Og han vil tørre hver tåre af deres øjne, og døden skal ikke være mere, heller ikke sorg eller skrig eller smerte skal være mere. Det som var før er forsvundet.“
_______________
Guds bolig vil - efter tusindårsriget - ikke være delt op, så nogen bor på jorden, og andre i himlen !
tilføjet af

De 144.000

Når jeg bliver ved er det netop fordi Jehovas vidner fører en fordrejet lære og føre væk fra Jesus.
Resten er så rigeligt besvaret. Det kan jeg ikke gøre bedre selv.

Så vidt jeg kan se stillede jesus ikke krav om at spise brød eller drikke vin bogstaveligt for at blive frelst.
[quote] Jo han gør.
Men det har jeg lige skrevet til dig i et andet indlæg her i tråden. Men jo, det stiller Jesus netop krav om.[/quote]
Romerne 14,17
For Guds rige betyder ikke spisen og drikken.
Hvorfor holder du ikke op med forsøg på at sætte jehovas vidner til vægs med fordrejet lære.
tilføjet af

Tak for et godt indlæg

Tak i lige måde sebl. 🙂 [f]
tilføjet af

lidt sjov

[img]http://i1260.photobucket.com/albums/ii564/tatert1/churches-1.jpg[/img]
tja, hvem bliver der tænkt på? he he :)
ha det rart :)

😃 Tak for et godt grin sveland. Rigtig god illustration. 🙂
Du må også ha det rart. 🙂
tilføjet af

De 144.000

Mattæus 23,5
Alle deres gerninger gør de for at blive bemærket af folk; for de skriftstedskapsler som de går med som en beskyttelse, gør de brede, og frynserne på deres klæder gør de store. 6 De kan godt lide den fornemste plads ved aftensmåltiderne og de forreste siddepladser i synagogerne,
tilføjet af

De 144.000

Rom.B.14
v17 For Guds rige er ikke mad og drikke, men retfærdighed og fred og glæde i Helligånden.
____________
Og hvordan får man det ?
Ved at tage imod [l] Jesus Kristus, vores Frelser og Gud [l] - det har ikke noget med alm. mad at gøre, du spotter nadveren !
Matt.26
v26 Mens de spiste, tog Jesus et brød, velsignede og brød det, gav sine disciple det og sagde: »Tag det og spis det; dette er mit legeme
v27 Og han tog et bæger, takkede, gav dem det og sagde: »Drik alle heraf; v28 dette er mit blod, pagtens blod, som udgydes for mange til syndernes forladelse.
tilføjet af

De 144.000

Du spotter nadveren !
v26 Mens de spiste, tog Jesus et brød, velsignede og brød det, gav sine disciple det og sagde: »Tag det og spis det; dette er mit legeme.«
v27 Og han tog et bæger, takkede, gav dem det og sagde: »Drik alle heraf;
v28 dette er mit blod, pagtens blod, som udgydes for mange til syndernes forladelse.
tilføjet af

De 144.000

Mattæus 24,5
Jeg er Messias,’ og de vil vildlede mange. 6 I vil komme til at høre om krige og rygter om krige; se til at I ikke bliver opskræmte. For dette må nødvendigvis ske, men enden er der ikke endnu.
7 For nation skal rejse sig mod nation og rige mod rige, og der skal være tilfælde af hungersnød og jordskælv det ene sted efter det andet. 8 Alt dette er en begyndelse til veer.

Det skete ikke i 1874. I 1914 begyndte 1. verdenskrig, og hungersnøden bredte sig. Jordskælvet i japan er det største Japan har haft. Menneskene er begyndte at ødelægge jorden og ozonlaget, og ørkener breder sig p.g.a global opvarmning.
Alt imedens i siger som der står i 2. Peter 3,3
Dette skal I først og fremmest vide, at i de sidste dage vil der komme folk som angriber med latterliggørelse og som vandrer efter deres egne ønsker 4 og siger: „Hvor er denne hans lovede nærværelse? Fra den dag vore forfædre sov ind [i døden], er alt jo forblevet ganske som det var fra skabelsens begyndelse.“
1874 var et forkert ræsonnemet. Til gengæld bør man tænke på denne profeti.
Malakias 3,1
Se, jeg sender mit sendebud, og han skal rydde en vej foran mig. Og pludselig vil den sande Herre som I søger, komme til sit tempel, og pagtens sendebud som I ønsker skal komme. Se, han kommer,“ siger Hærstyrkers Jehova.
I tidsrummet omkring 1874 stod Russell frem og grundlagde Jehovas vidner.
Man kan sige det var en Johannes døber skare der fremstod, der gik forud for jesus.
Året 1914 passer perfekt med flere steder i biblen. Hvis I ikke vil tro det, så lad være. Jehovas vidner gør.
Der er flere andre ting I desværre heller ikke forstår, som nu efter hvilke kriterier jesus dømmer, eller hvem den lille skare er og den store.
Alle der ønsker at kende sandheden, kan få et bibelstudium hos jehovas vidner.
tilføjet af

De 144.000

Og jv-biblen :
Åb,21
3 Så hørte jeg en høj røst fra tronen sige: „Se! Guds telt er hos menneskene, og han vil bo hos dem, og de skal være hans folk. Og Gud selv vil være hos dem. 4 Og han vil tørre hver tåre af deres øjne, og døden skal ikke være mere, heller ikke sorg eller skrig eller smerte skal være mere. Det som var før er forsvundet.“
Guds bolig vil - efter tusindårsriget - ikke være delt op, så nogen bor på jorden, og andre i himlen !

Salme 37,29
De retfærdige tager jorden i besiddelse,
og de skal bo for evigt på den.
Biblen siger altså noget andet!
tilføjet af

De 144.000

Jeg spurgte :
Hvordan mærker jv Jesus nærværelse ?
Helligånden har været nærværende i Jesu navn, siden han forlod jorden, og Helligåndens nærvær oplever man, når man har taget imod Jesus som sin frelser og Gud, det skulle i prøve.
Apost.G.1
»Det er ikke jeres sag at kende tider eller timer, som Faderen har fastsat af egen magt.
Så drop det !!
tilføjet af

Syntes du skal læse dette link

http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/1752800-svar-til-manjana/1754412
Jeg fik aldrig noget svar fra din bror/eller måske var det dig, dengang.
tilføjet af

De 144.000

Jeg spurgte :
Hvordan mærker jv Jesus nærværelse ?
Helligånden har været nærværende i Jesu navn, siden han forlod jorden, og Helligåndens nærvær oplever man, når man har taget imod Jesus som sin frelser og Gud, det skulle i prøve.
Apost.G.1
»Det er ikke jeres sag at kende tider eller timer, som Faderen har fastsat af egen magt.
Så drop det !!

Vi kender ikke tidspunktet for Harmagedon. Hvorfra ved I jesus fødselsdag er den 24. december?
Hvordan mærker du jesus nærværelse?
Aprospos nadveren, vi gør ikke grin med mindehøjtiden. Men nok med alle de hedenske ritualer I går op i som allehelgens aften, hvor i skærer græskar ud, og går rundt med fastelavnsmasker der forestiller djævle og UFO væsener.
Og tror i virkeligt for alvor, hvis man køber flutes henne hos bageren og rødvin er det med til at frelse en.
I så fald er jeg ekstra glad for at være Jehovas vidne. Magen til vrøvl skal man lede længe efter. Sprøjter i også med vievand.
Jehovas vidner går ikke op i ritualer, der fører til vanvittige scener.
Vore møder er stille og rolige, ingen råben og skrigen.
tilføjet af

Sikke da

I hygger herinde 😖
tilføjet af

De 144.000

Hej Lyjse,

Selvtak. [sun]
sk kender åbenbart ikke helt sin egen litteratur. Jeg kan forstå, at den dør til himmeriget har været åbnet og lukket et par gange. Sådan går det når man ikke bygger sin tro på Jesus.
Nu er der vist igen pillet ved de 144.000, noget der kaldes for høvdingeskaren. Ja det er snart ikke til at finde rundt i.
Sådan går det når man lyver. Det er ikke til at komme ud af igen men man er nødt til, at pynte videre på det.
Men hvad, de har jo også løgnens mester til gud. Abaddon.
Mange hilsner [f] [sun]
Manjana


Hej Manjana
Du har lagt mange gode skriftsteder - som viser at vi alle hører Jesus til, hvis vi selv vil - tak [l]
Jeg fik dette svar :
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2539748-jehovas-vidner-tror-abenbart-/2540415
Citat "sk"

"Den første der fik en opstandelse er Jesus. Først da Jesus blev nærværende må vi formode
de som paulus taler om, bliver bortrykket i et nu (de 144.000) er ved at få en himmelsk opstandelse. Andre vil få en opstandelse sådan som biblen beskriver i løbet af de tusind år. de værste er allerede dømt siger biblen, og det bekræftes symbolsk ved de havner i ildsøen."
Citat slut
Som du kan se - der henvises ikke til nogen skriftsteder....
Alt hvad vi andre kan lægge frem fra Bibelen - bliver "fejet af bordet" som symbolsk.
Du har ret : Basunen har ikke lydt - ingen er blevet bortrykket endnu - og Jesus er ikke blevet mere nærværende - end han blev, da han gav os Talsmanden Helligånden i hans navn.
Det er menneskelærdomme at Jesus pludselig blev mere nærværende i 1914 - men indtil 1923 troede de det var i 1874 [???]
så hvor meget "nærværende" har de oplevet Jesus ... aldrig - hverken før eller efter !
___________
21. Vi kan ikke se nogen grund til at ændre ved årstallene - og kunne heller ikke gøre det, selv om vi ville. Vi tror, de er Guds årstal, ikke vores.
"The Watch Tower" juli 1894
___________

49.Bibelens Profetier viser, at i Aaret 1874 var Tiden inde til, at Herren skulde aabenbare sig anden Gang. Opfyldte Profetier viser ud over enhver Tvivl, at han virkelig kom i 1874.
"Vagttaarnet" januar 1923
__________
1.Kor.B.15
v51 Se, jeg siger jer en hemmelighed: Vi skal ikke alle sove hen, men vi skal alle forvandles,
v52 i ét nu, på et øjeblik, ved den sidste basun; for basunen skal lyde, og de døde skal opstå som uforgængelige, og vi skal forvandles.
Matt.24

Sådan skal også Menneskesønnens komme være
. v40 Da skal der være to mænd ude på marken; den ene tages med, og den anden lades tilbage.
v41 To kvinder skal male på samme kværn; den ene tages med, og den anden lades tilbage.
_____________
jehovas vidner har udvalgt sig selv - valgt nogen til - og nogen fra.

Rom.B.2
Guds retfærdige dom
v1 Derfor har du ingen undskyldning, du menneske, som dømmer, hvem du så er. For med din dom over andre fordømmer du dig selv; du, der dømmer, gør jo selv det samme.

v4 Eller ringeagter du hans rigdom på godhed og overbærenhed og langmodighed og ved ikke, at Guds godhed vil føre dig til omvendelse?
v5 Med dit hårde og ubodfærdige hjerte samler du dig vrede på vredens dag, da Guds retfærdige dom skal åbenbares.
v6 Han vil gengælde enhver efter hans gerninger:
v10 herlighed og ære og fred får enhver, som gør det gode, både jøde, først, og græker.
v11 For Gud gør ikke forskel på nogen.
Johs.10
v27 Mine får hører min røst, og jeg kender dem, og de følger mig, v28 og jeg giver dem evigt liv, og de skal aldrig i evighed gå fortabt, og ingen skal rive dem ud af min hånd.
[sun] [l] [sun]
tilføjet af

De 144.000

Tilgiv ham [l] Jesus [l] for han ved ikke, hvad han siger.

="lyjse" post=2540821]Jeg spurgte :
Hvordan mærker jv Jesus nærværelse ?
Helligånden har været nærværende i Jesu navn, siden han forlod jorden, og Helligåndens nærvær oplever man, når man har taget imod Jesus som sin frelser og Gud, det skulle i prøve.
Apost.G.1
»Det er ikke jeres sag at kende tider eller timer, som Faderen har fastsat af egen magt.
Så drop det !![/quote]
Vi kender ikke tidspunktet for Harmagedon. Hvorfra ved I jesus fødselsdag er den 24. december?
Hvordan mærker du jesus nærværelse?
Aprospos nadveren, vi gør ikke grin med mindehøjtiden. Men nok med alle de hedenske ritualer I går op i som allehelgens aften, hvor i skærer græskar ud, og går rundt med fastelavnsmasker der forestiller djævle og UFO væsener.
Og tror i virkeligt for alvor, hvis man køber flutes henne hos bageren og rødvin er det med til at frelse en.
I så fald er jeg ekstra glad for at være Jehovas vidne. Magen til vrøvl skal man lede længe efter. Sprøjter i også med vievand.
Jehovas vidner går ikke op i ritualer, der fører til vanvittige scener.
Vore møder er stille og rolige, ingen råben og skrigen.[/quote]
tilføjet af

Sikke da

I hygger herinde 😖

Jeg vil nu ikke betegne det som hygge mere som en nødvendighed, desværre. 🙁
Men kan godt følge dig i din ironi. 🙂
tilføjet af

De 144.000

[quote="lyjse" post=2540821]Jeg spurgte :
Hvordan mærker jv Jesus nærværelse ?
Helligånden har været nærværende i Jesu navn, siden han forlod jorden, og Helligåndens nærvær oplever man, når man har taget imod Jesus som sin frelser og Gud, det skulle i prøve.
Apost.G.1
»Det er ikke jeres sag at kende tider eller timer, som Faderen har fastsat af egen magt.
Så drop det !![/quote]
Vi kender ikke tidspunktet for Harmagedon. Hvorfra ved I jesus fødselsdag er den 24. december?
Hvordan mærker du jesus nærværelse?
Aprospos nadveren, vi gør ikke grin med mindehøjtiden. Men nok med alle de hedenske ritualer I går op i som allehelgens aften, hvor i skærer græskar ud, og går rundt med fastelavnsmasker der forestiller djævle og UFO væsener.
Og tror i virkeligt for alvor, hvis man køber flutes henne hos bageren og rødvin er det med til at frelse en.
I så fald er jeg ekstra glad for at være Jehovas vidne. Magen til vrøvl skal man lede længe efter. Sprøjter i også med vievand.
Jehovas vidner går ikke op i ritualer, der fører til vanvittige scener.
Vore møder er stille og rolige, ingen råben og skrigen.

I kender kun det vi har fra Bibelen, alle jeres forestillinger om årstal, det er menneskelære og tom snak.
Som ikke er jeres sag at kende !
Hvis man har oplevet Helligåndens nærvær, så ved man hvad det vil sige.
Det kan ikke beskrives med få ord, men det har noget med at Gud griber ind, i umulige situationer - det har noget at gøre med, at man efter bøn, får et tydeligt svar, som at åbne en andagtsbog og se svaret foran sine øjne.
Det har noget at gøre med den fred, der fylder vores indre, så vi ikke har den frygt, som jehovas vidner lever med.
Har du fået fastelavnsmasker på hjernen 😃
Jeg kan vise dig noget, der er meget værre end en maske, og det er fra jeres egne bøger og blade.
Men det kræver, at du åbner linkene, for ikke at begynde på dine egne forestillinger. det gør dig jo til grin - du afslører jo, at du ikke ved hvad linket indeholder ! [(:]
Med hensyn til vievand - nu er jeg ikke katolik, men læs Ezekiels.B.36

v25 Jeg vil stænke rent vand på jer, så I bliver rene. Jeg renser jer for al jeres urenhed og for alle jeres møgguder;
__________
Efter din mening, står der meget vrøvl i Bibelen - du vil ikke engang tro på din egen biblen.
Men et kursus i vagttårnslære, det anbefaler du, for du er jo så glad for dine rigssalssmøder - i mine øjne - må de være dræbende kedsommelige... 😖
tilføjet af

De 144.000

[quote="lyjse" post=2540626]Og jv-biblen :
Åb,21
3 Så hørte jeg en høj røst fra tronen sige: „Se! Guds telt er hos menneskene, og han vil bo hos dem, og de skal være hans folk. Og Gud selv vil være hos dem. 4 Og han vil tørre hver tåre af deres øjne, og døden skal ikke være mere, heller ikke sorg eller skrig eller smerte skal være mere. Det som var før er forsvundet.“
Guds bolig vil - efter tusindårsriget - ikke være delt op, så nogen bor på jorden, og andre i himlen ![/quote]
Salme 37,29
De retfærdige tager jorden i besiddelse,
og de skal bo for evigt på den.
Biblen siger altså noget andet!

Nå - det var ellers din egen biblen 😮 [???]
Du tror måske, at Gud vil bo sammen med de uretfærdige ??????????
nej da - de er jo smidt i ildsøen !!
tilføjet af

De 144.000

Hvad foregår der i ildsøen, og hvor er det henne?
tilføjet af

De 144.000

Hvad foregår der i ildsøen, og hvor er det henne?

Jeg ved ikke mere, end du kan læse i Bibelen - jeg går ikke ud over Bibelens lære.

Men du kan jo bare læse din egen biblen :


2.Tim.4
1 Jeg pålægger dig højtideligt over for Gud og Kristus Jesus, som skal dømme levende og døde, og ved hans tydelige fremtræden
Åb.20.
6 Lykkelig og hellig er enhver som har del i den første opstandelse; dem har den anden død ingen myndighed over, men de skal være Guds og Messias’ præster og skal herske som konger sammen med ham i de tusind år.

Åb.21
. 8 Men de feje og de uden tro og de som er afskyelige i deres snavs, og mordere og utugtige og sådanne som øver spiritisme, og afgudsdyrkere og alle løgnerne, deres lod er i søen som brænder med ild og svovl.
Dette er den anden død.“

Matt.10
28 Og vær ikke bange for dem som dræber legemet, men som ikke kan dræbe sjælen; frygt hellere for ham der kan ødelægge både sjæl og legeme i Gehen´na.

_______________
Lukas.16
22 Til sin tid døde tiggeren, og han blev af englene ført hen til [pladsen op mod] Abrahams bryst.
Åb.20
14 Og døden og Ha´des blev kastet i ildsøen.
Dette er den anden død, ildsøen. 15 Og enhver som ikke fandtes skrevet i livets bog blev kastet i ildsøen.
Åb.11
18 Men nationerne blev vrede, og din egen vrede kom, og den fastsatte tid til at de døde skal dømmes, og til at give lønnen til dine trælle profeterne og til de hellige og til dem som frygter dit navn, de små og de store, og til at ødelægge dem der ødelægger jorden.“
Åb.20
12 Og jeg så de døde, de store og de små, stå foran tronen, og skriftruller blev åbnet.
Og en anden skriftrulle blev åbnet; det er livets skriftrulle.
Og de døde blev dømt ud fra det der stod skrevet i skriftrullerne, efter deres gerninger.
13 Og havet gav de døde der var i det, tilbage, og døden og Ha´des gav de døde der var i dem, tilbage, og de blev dømt hver især efter deres gerninger.
14 Og døden og Ha´des blev kastet i ildsøen.
Dette er den anden død, ildsøen.
15 Og enhver som ikke fandtes skrevet i livets bog blev kastet i ildsøen.

Åb.21
3 Så hørte jeg en høj røst fra tronen sige: „Se! Guds telt er hos menneskene, og han vil bo hos dem, og de skal være hans folk. Og Gud selv vil være hos dem.
4 Og han vil tørre hver tåre af deres øjne, og døden skal ikke være mere, heller ikke sorg eller skrig eller smerte skal være mere. Det som var før er forsvundet.“
Citat jv-biblen
SLUT
tilføjet af

De 144.000

Jeg ville ellers rigtig gerne se, hvor det står i Bibelen at de 144.000 er ved at få en opstandelse nu sk?
tilføjet af

De 144.000

Mattæus 23,5
Alle deres gerninger gør de for at blive bemærket af folk; for de skriftstedskapsler som de går med som en beskyttelse, gør de brede, og frynserne på deres klæder gør de store. 6 De kan godt lide den fornemste plads ved aftensmåltiderne og de forreste siddepladser i synagogerne,

Hvorfor mener du et citat om farisæerne er på sin plads i en debat om nadveren blandt de første kristne?
tilføjet af

De 144.000

Jeg ville ellers rigtig gerne se, hvor det står i Bibelen at de 144.000 er ved at få en opstandelse nu sk?

1. Korinther 15,22
For ligesom alle dør i Adam, således vil alle også blive gjort levende i Messias. 23 Men hver i sit hold: førstegrøden Kristus, derefter, under Messias’ nærværelse, de der tilhører ham.
Jesus blev nærværende i 1914.
tilføjet af

Sikke da ▬ Som det også kan være ...... Os der

🙂
. . . hygger os om Troen, Troende eller ej,
og dem der øsker kæft trit og retning ud i samme 🙁
jalmar

[/quote]
[quote="MaggiDullen" post=2540826]Sikke da
I hygger herinde 😖
tilføjet af

De 144.000 ▬ Som alle andre Fascister, Despoter,

😖
. . . Tyraner, autokrater etc. mener også JW'Organisationens medlemmer at de er skabt til noget særligt - JW'Organisationens medlemmer er nemlig Guddommelige - Her ses ikke kun postulatet Vi JW'Organisationens medlemmer er ikke alene udvalgt som værende den "Tro og Kloge Træl" som giver sin Herres [gud jehovah's] folk ["vidnerne"], maden i rette tid - men JW'Organisationens medlemmer er skam også dem der Kontrollerer de 144.000 for det er dem selv JW'Organisationens medlemmer, der skal udfylde de resterende pladser i de 144.000 (hvor dette så står i Bibelen står hen i det uvisse).
For Den Almægtige Gud besatte samtlige pladser med 12x12.000 beseglede i det første århundrede - Altså ifølge Bibelen.
Johannes Åbenbarinngen 7:1-8.
jalmar
tilføjet af

De 144.000

[quote="eks-vidne" post=2540903]Jeg ville ellers rigtig gerne se, hvor det står i Bibelen at de 144.000 er ved at få en opstandelse nu sk?[/quote]
1. Korinther 15,22
For ligesom alle dør i Adam, således vil alle også blive gjort levende i Messias. 23 Men hver i sit hold: førstegrøden Kristus, derefter, under Messias’ nærværelse, de der tilhører ham.
Jesus blev nærværende i 1914.

Okay, hvem er så dem, der omtales i Åb. 20:4?
tilføjet af

Det var et godt spørgsmål Manjana **

[quote="sand kristen" post=2540914][quote="eks-vidne" post=2540903]Jeg ville ellers rigtig gerne se, hvor det står i Bibelen at de 144.000 er ved at få en opstandelse nu sk?[/quote]
1. Korinther 15,22
For ligesom alle dør i Adam, således vil alle også blive gjort levende i Messias. 23 Men hver i sit hold: førstegrøden Kristus, derefter, under Messias’ nærværelse, de der tilhører ham.
Jesus blev nærværende i 1914.[/quote]
Okay, hvem er så dem, der omtales i Åb. 20:4?


For det første, er det en falsk oversættelse "sk" lægger - Sebl har citeret den rigtige, så er det jo noget helt andet !
Du spurgte så - hvad med Åb.20:4
Du fik ikke noget svar... [:|]
Men det får du nu 🙂 så håber jeg "sk" vil kommenterer.

BORTRYKKELSEN :
Åb.20
De tusind år
v1 Og jeg så en engel stige ned fra himlen med nøglen til afgrunden og en stor lænke i hånden. v2 Englen greb dragen, den gamle slange, som er Djævelen og Satan, og bandt ham for tusind år v3 og styrtede ham i afgrunden og satte lås og segl for ham, for at han ikke mere skal forføre folkeslagene, før de tusind år er omme.
Derefter skal han slippes løs en kort tid.

v4 Og jeg så troner og nogle, der tog sæde på dem; de fik givet domsmagt.
Og jeg så sjælene af dem, som var blevet halshugget på grund af Jesu vidnesbyrd og Guds ord, og alle, som ikke havde tilbedt dyret eller dets billede og ikke sat mærket på deres pande og hånd.
De kom til live og blev konger med Kristus i tusind år.
v5 De andre døde kom ikke til live, før de tusind år var omme.
Det er den første opstandelse.
v6 Salig og hellig er den, der har del i den første opstandelse; dem har den anden død ingen magt over, men de skal være Guds og Kristi præster og være konger med ham i de tusind år.
1.Thes.B.4
Om de afdøde troende og Herrens komme
v13 Brødre, vi vil ikke, at I skal være uvidende om dem, der sover hen, for at I ikke skal sørge som de andre, der ikke har noget håb.
v14 For så sandt som vi tror, at Jesus døde og opstod, vil Gud også ved Jesus føre de hensovede sammen med ham.
v15 For det siger vi jer med et ord af Herren: Vi, der lever og endnu er her, når Herren kommer, skal ikke gå forud for de hensovede.
v16 For Herren selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen kalder og Guds basun gjalder, stige ned fra himlen, og de, der er døde i Kristus, skal opstå først.
v17 Så skal vi, [f] der lever og endnu er her, rykkes bort i skyerne sammen med dem for at møde Herren i luften, [f] og så skal vi altid være sammen med Herren. v18 Trøst derfor hinanden med disse ord.
____________

Matt.24
Sådan skal også Menneskesønnens komme være.
v40 Da skal der være to mænd ude på marken; den ene tages med, og den anden lades tilbage. v41 To kvinder skal male på samme kværn; den ene tages med, og den anden lades tilbage.
1.Kor.B.15
v51 Se, jeg siger jer en hemmelighed: Vi skal ikke alle sove hen, men vi skal alle forvandles,
v52 i ét nu, på et øjeblik, ved den sidste basun; for basunen skal lyde, og de døde skal opstå som uforgængelige, og vi skal forvandles.
_______________
Nu håber jeg der kommer et svar på, hvordan jehovas vidner kan tro, at nogen allerede HAR fået en opstandelse.
Vi skal jo holde os, til det Bibelen fortæller os [sun]
tilføjet af

De 144.000

Fu.. endnu et JV indlæg på forsiden [:X]

Mega
tilføjet af

Det var et godt spørgsmål Manjana **

Hej Lyjse,
Ja for Åb. 20 fra vers 1 viser frem til når 1000 års riget begynder. Dvs. at den første opstandelse først begynder der. Bibelens eget ord.
Så for det første er Jesus ikke kommet igen, den første basun har ikke lydt og for det andet, har ingen endnu fået en opstandelse. (Jv er meget velkomne til, udfra Bibelens ord, at bevise andet).
Det viser at dem af den lille skare, der er døde, som Jehovas vidner taler om, ikke er blevet opstandne endnu.
Det beviser skriftstederne fra Åb. kap 20.
Jeg ser meget frem til sk's svar. Jv er Dem, der postulerer, at De har sandheden. At det kun er igennem Dem, at Bibelen kan forståes. Så forstår jeg ikke, at de kan begå en så stor brøler som denne her.
Der står klart og tydeligt fra vers 2, at Satan bliver bundet i 1000 år. Hvordan De med Deres sandhedsværdi (i egen selvforståelse) kan få det til at blive til 1914, det er ubegribeligt. 😕 [???] 😖
Fortsat go' aften til dig også. 🙂
tilføjet af

De 144.000

Fu.. endnu et JV indlæg på forsiden [:X]

Mega

At de indlæg her er på forsiden er ligesom noget sol har besluttet, åbenbart. Du er velkommen til at undlade at læse dem.
Med venlig hilsen
Manjana
tilføjet af

De 144.000

Skam dig JV´er. Disse indlæg hører ikke hjemme på forsiden.

Jeg vil gerne give jer frihed til at diskuterre, men forbliv for evigt væk fra forsiden.
Jeg ser samtidigt et stort potentiale i at hente jer frem, når jeg skal "begrave" Kristianxxxxx´s indlæg.

Mega
tilføjet af

De 144.000

Skam dig JV´er. Disse indlæg hører ikke hjemme på forsiden.

Jeg vil gerne give jer frihed til at diskuterre, men forbliv for evigt væk fra forsiden.
Jeg ser samtidigt et stort potentiale i at hente jer frem, når jeg skal "begrave" Kristianxxxxx´s indlæg.

Mega

Se nu er jeg for det første ikke Jv'er. Og for det andet ligger det altså udenfor mine kompetancer, hvor religion bliver vist henne.
Er du utilfreds så klag til solredaktionen.
Ikke særligt modent at gå efter andre mennesker. Tænker her på Kristianxxxxx's indlæg.
Skamme mig, næeee ikke det mindste Mega. Jeg er stolt over at være kristen.
Mvh
Manjana
tilføjet af

De 144.000

Åååhh fri mig for det religionspladder.
Nej det er ikke DIN skyld at I er havnet på forsidne, men væk igen skal I.

Mega
tilføjet af

Det var et godt spørgsmål Manjana **

Daniel 9,24
tilføjet af

Det var et godt spørgsmål Manjana **

Daniel 9,24


Nope. Den gælds ikke "min ven".
Det står i Bibelen. Åb. kap. 20. Læs mine indlæg igen.
Jv er for langt ude.
Det er tilbagevist det skriftsted du kommer med. Der er Jehovas vidner, der har forladt JW/WTS på det grundlag.
tilføjet af

De 144.000

bevis gud findes lol
tilføjet af

Gerne.

bevis gud findes lol

Hvis du så kan bevise han ikke findes lol retur->-> [(:]
tilføjet af

Bravo - godt svar

Daniel 9,24

I hvert fald var det yderst kort.
tilføjet af

Det var et godt spørgsmål Manjana **

[quote="sand kristen" post=2541515]Daniel 9,24[/quote]

Nope. Den gælds ikke "min ven".
Det står i Bibelen. Åb. kap. 20. Læs mine indlæg igen.
Jv er for langt ude.
Det er tilbagevist det skriftsted du kommer med. Der er Jehovas vidner, der har forladt JW/WTS på det grundlag.

Jeg forstår ikke, at "sk" vil være så "smålig" med et svar - og svaret [???]
Jeg måtte finde en forklaring, og her er en :
http://israel-endetiden.blogspot.com/2011/05/blog-post_3502.html
men "sk"`s svar har jo "ingen steder hjemme" [???] det er noget der ikke er sket endnu...
Du ved nok - hvad det handler om Manjana, men jeg er skuffet over, så lidt jv kan bruge af Bibelen.. 😖
tilføjet af

Gør dig fri.

Irritation over småting skyldes manglende balance i krop og sind.
Dvs. Krop og sind hænger uløseligt sammen i ens hverdag.
Ubevidst tror man at man lever i ro og kærlighed...
men i virkeligheden er man i konflik med sig selv.
Størstedelen af religiøse kontra åndelige troende,
har fundet roen og kan hvile i den.
Er der noget galt i det?

Åååhh fri mig for det religionspladder.
Nej det er ikke DIN skyld at I er havnet på forsidne, men væk igen skal I.

Mega
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.