22tilføjet af

Daniels bog kap. 10; "hvem er hvem"?

Det kunne interessere mig enormt dersom nogen kunne forklare denne beretning. Der er åbenlyst talt om 2 åndelige væsener, men hvem er hvem?
Daniels bog kap. 10:
1) ” …… var jeg ved Bredden af den store Flod, det er Hiddekel. Og jeg løftede Øjnene og skuede, og se, der var en Mand, som var iført linnede Klæder og havde et Bælte af fint Ofirguld om Hofterne.
Hans Legeme var som Krysolit, hans Ansigt strålede som Lynet, hans Øjne var som Ildsluer, hans Arme og Ben som blankt Kobber og hans Røst som en larmende Hob.
Jeg, Daniel, var den eneste, der så Synet; de Mænd, som var hos mig, så det ikke; men stor Rædsel faldt over dem, og de flygtede og gemte sig, så jeg blev ene tilbage. Da jeg så dette vældige Syn, blev der ikke Kraft tilbage i mig, og mit Ansigt skiftede Farve og blev ligblegt, og jeg havde ingen Kræfter mere.
Da hørte jeg ham (altså; …. ”en Mand, som var iført linnede Klæder og havde et Bælte af fint Ofirguld om Hofterne.
Hans Legeme var som Krysolit, hans Ansigt strålede som Lynet, hans Øjne var som Ildsluer, hans Arme og Ben som blankt Kobber og hans Røst som en larmende Hob) …..tale, og som jeg hørte det, faldt jeg, bedøvet om med Ansigtet imod Jorden.
-------------------------------------------
fortsat;
Og se, en Hånd rørte ved mig og fik mig skælvende op på mine Knæ og Hænder. Og han sagde til mig:
"Daniel, du højt elskede Mand, mærk dig de Ord, jeg taler til dig, og rejs dig op, thi nu er jeg sendt til dig,!" Og da han talede således til mig, rejste jeg mig skælvende.
Så sagde han til mig:
"Frygt ikke, Daniel, thi straks den første Dag du gav dit Hjerte hen til at søge indsigt og ydmyge dig for din Guds Åsyn, blev dine Ord hørt, og jeg er kommet for dine Ords Skyld.
---------------------
2) Perserrigets Fyrste stod mig imod i een og tyve Dage, men se, ”da kom Mikael, en af de ypperste Fyrster, mig til Hjælp; ham lod jeg blive der hos Perserkongernes Fyrste;”………
------------
3) …… og nu er jeg kommet for at lade dig vide, hvad der skal times dit Folk i de sidste Dage; thi atter er der en Åbenbaring om de Dage."
Medens han talede således til mig, bøjede jeg målløs Ansigtet mod Jorden.
Og se, noget, der så ud som en Menneskehånd, rørte ved mine Læber, og jeg åbnede min Mund og talte således til ham, som stod for mig:
"Herre, ved Synet overvældedes jeg af Smerter og har ikke flere kræfter. Og hvor kan jeg, min Herres ringe Træl, tale til dig, høje Herre? Af Rædsel har jeg mistet min Kraft, og der er ikke Vejr tilbage i mig!"
Så rørte atter en som et Menneske at se til ved mig og styrkede mig; og han sagde:
"Frygt ikke, du højt elskede Mand! Fred være med dig, vær trøstig og ved godt Mod!" Og som han talede med mig, følte jeg mig styrket og sagde: "Tal, Herre, thi du har styrket mig!" Da sagde han:
"Ved du, hvorfor jeg kom til dig? Jeg må nu straks vende tilbage for at kæmpe med Persiens Fyrste, ( ham der her taler, der så ud som en menneskesøn, har lige efterladt Mikael; ” …da kom Mikael, en af de ypperste Fyrster, mig til Hjælp; ham lod jeg blive der hos Perserkongernes Fyrste;”) ……… og så snart jeg er færdig dermed, se, da kommer Grækenlands Fyrste.
Og ikke een hjælper mig imod dem undtagen Mikael, eders Fyrste, der står som Hjælp og Støtte for mig. Dog vil jeg nu kundgøre dig, hvad der står skrevet i ”Sandhedens Bog” (?) ;
Citat slut.
----------------------------------------------------------
Kommentar:
Kan nogen fortælle mig hvem nr. 1) er:
1) ” …. der var en Mand, som var iført linnede Klæder og havde et Bælte af fint Ofirguld om Hofterne. Hans Legeme var som Krysolit, hans Ansigt strålede som Lynet, hans Øjne var som Ildsluer, hans Arme og Ben som blankt Kobber og hans Røst som en larmende Hob”.
og
2) hvem nr. 2 er: ”da kom Mikael, en af de ypperste Fyrster, mig til Hjælp; ham lod jeg blive der hos Perserkongernes Fyrste;”………
3) og
hvem nr. 3 er (som nr. 1):
"Ved du, hvorfor jeg kom til dig? Jeg må nu straks vende tilbage for at kæmpe med Persiens Fyrste, ( ham der her taler, der så ud som en menneskesøn, har lige efterladt Mikael; ” …da kom Mikael, en af de ypperste Fyrster, mig til Hjælp; ham lod jeg blive der hos Perserkongernes Fyrste;”) ……… og så snart jeg er færdig dermed, se, da kommer Grækenlands Fyrste.
Kosmos.
tilføjet af

det rene pip ( hvem er Mikael?)

Her skelnes der netop imellem ham der ser ud som en menneskesøn og imellem en af de øverste fyrster, Mikael.
Nr. 1 og 3 må være den samme. Se Åbenbaringen kap. 1 fra vers 12.
At Jesus og Mikael i Bibelen skulle være den samme er det rene pip!
Sikkert ikke FTG eller AnonymJv(2) som har forfattet indlægget.
hilsen
"Pipfugl"
tilføjet af

Jeg er enig Pipfugl-

Jeg har taget den kamp med Ajv2 - men det var forgæves..[:|]
Jeg gjorde mit bedste, men åbenbart ikke forståeligt nok.

Mine spørgsmål lød: Skrevet af Lyjse- - Kl 17:09, 25.apr.2010
Daniel ser Jesus i et syn i Daniels.B.10 vers 5 en mand iført en linneddragt, med et bælte af Ufaz-guld om lænden. v6 Hans legeme var som krysolit, hans ansigt strålede som lynet, hans øjne som flammende fakler, og hans arme og hans fødder var som blank kobber. Når han talte, lød det som en folkeskare.
Og jeg spurgte dig:
"Og her er Jesus igen - kan du se det ?"
****************
Jeg sammenligner med Johs.Åb.
v12 Jeg vendte mig om for at se den røst, der talte til mig, og da jeg vendte mig om, så jeg syv guldlysestager v13 og midt mellem lysestagerne en, der lignede

[s] en menneskesøn,[s] iført en fodlang dragt og med et guldbælte om brystet.
Danilel.10
med et bælte af Ufaz-guld om lænden.
Og jeg spurgte dig: "Og her er Jesus igen - kan du se det❓"
Og jeg citerer Og Daniel.7

v13 I nattesynerne så jeg dette:
Med himlens skyer kom en,
der så ud som en[s] menneskesøn;[s]
han kom hen til den gamle af dage
og blev ført frem for ham.
v14 Herredømme, ære og kongerige blev givet ham;
alle folk, stammer og tungemål tjente ham.
Hans herredømme er et evigt herredømme,
som ikke skal forgå,
hans kongerige
skal ikke gå til grunde.
********
Og jeg spurgte dig: "Kan du forstå hvad jeg mener nu❓"
*********
Og jeg skrev :

Jo Gud er Almægtig - og Jesus vil kæmpe sammen med englen Mikael - Heb.1 v14 Alle engle er jo kun tjenende ånder, der sendes ud for at hjælpe dem, som skal arve frelsen.
1.Thes.B.4
v16 [s] For Herren selv [s] vil, når befalingen lyder,
når [f] ærkeenglen kalder [f] og Guds basun gjalder, stige ned fra himlen,
og de, der er døde i Kristus, skal opstå først.
v17 Så skal vi, der lever og endnu er her, rykkes bort i skyerne sammen med dem for at møde Herren i luften, og så skal vi altid være sammen med Herren.
v18 Trøst derfor hinanden med disse ord.
*********
Og jeg spurgte dig:
Hvordan kan du forstå det anderledes - om jeg begriber det - kan du virkelig ikke se, at det er [s] Herren Jesus,[s] der selv vil stige ned fra himlen - det STÅR der jo !!
Citat slut
tilføjet af

Daniels syn

Den første der er tale om er Mikael, der senere får navnet Jesus. Man vil nok vælge at omtale ham som Jesus, da der kan drages flere paraleller, til blandet andet
åbenbaringens bog:
"og hans fødder var ligesom fint kobber"
Der er uden tvivl tale om Jesus.
2. Den der vækker Daniel kan ikke være andre end englen Gabriel, der nævnes ved navn to gange i Daniels bog. Det er ham der taler til Daniel.(læs dette)
Da han siger han fik hjælp af Mikael, kan der ikke være tale om Jesus, da Jesus er den der overvinder satan, han er ikke svag, han er frelseren.
Tilhængerne af treenighedslæren, vil ikke høre tale om det ikke er jesus, da de er parat til at gå på akkord med hvad som helst, for at underbygge denne lære.
Selv det at de siger Jesus ER Gud, og Gud derved er en svag Gud, der ikke kan stå sig mod en af satans engle, spiller ingen rolle for dem.
De ser gerne deres gud udstillet som svag og dødelig.
Også selv om biblen umuliggør disse udlægninger.
3) er Gabriel.
Læg også mærke til, der er en engel mere, man ikke hører ret meget om.
Daniels syn skal læses som et hele, og sammenholdes med andre skrifsteder.
Det kræver man forstår biblens sprog, hvilket igen kræver Guds ånd for at nå dybderne i Guds ord.
De der ikke tror på Gud, vil ikke kunne forstå Guds ord, men vil sikkert bilde sig selv ind de gør.
Jehovas vidner har udgivet en bog, om Daniels profetier, der gør det lettere at forstå.
Daniels bog hører ikke til det letteste.
Der har i tidens løb været konstrueret flere konspirationsteorier om Daniels bog, med mere eller mindre fordægtige motiver. Og det skaber røre i andedammen.

Ps. Jeg er ikke Kosmos, hvad kosmos kan bevidne.
Her kommer det bizarre. Kosmos er ikke et Jehovas vidne, men hvis nogen har blot en antydning af tro på det, vil Kosmos få på puklen. ligegyldigt hvad han mener.
Hvor argumenterne hører op, begynder fordommene.
tilføjet af

et spørgsmål

Og jeg løftede Øjnene og skuede, og se, der var en Mand, som var iført
linnede Klæder og havde et Bælte af fint Ofirguld om Hofterne.
Hans Legeme var som Krysolit, hans Ansigt strålede som Lynet, hans
Øjne var som Ildsluer, hans Arme og Ben som blankt Kobber og hans Røst
som en larmende Hob.
Da jeg så dette vældige Syn, blev der ikke Kraft tilbage i mig, og mit
Ansigt skiftede Farve og blev ligblegt, og jeg havde ingen Kræfter
mere.
Da hørte jeg ham (altså; …. ”en Mand, som var iført linnede Klæder og
havde et Bælte af fint Ofirguld om Hofterne. Hans Legeme var som
Krysolit, hans Ansigt strålede som Lynet, hans Øjne var som Ildsluer,
hans Arme og Ben som blankt Kobber og hans Røst som en larmende Hob)
…..tale, og som jeg hørte det, faldt jeg, bedøvet om med Ansigtet imod
Jorden.
-------------------------------------------------------------------------------------
Altså, ham 1) ;
…… der så ud som og hvis legeme er; ” ….en Mand, som var iført linnede
Klæder og havde et Bælte af fint Ofirguld om Hofterne …………… …….. som
Krysolit, hans Ansigt strålede som Lynet, hans Øjne var som Ildsluer,
hans Arme og Ben som blankt Kobber og hans Røst som en larmende Hob;
han er altså Jesus og ………….
” ,,,,, den der vækker Daniel kan ikke være andre end englen Gabriel,
der nævnes ved navn to gange i Daniels bog. Det er ham der taler til
Daniel.(læs dette)
Da han siger han fik hjælp af Mikael, kan der ikke være tale om Jesus
------------------------------------------------------------------------
Ergo ; 2) og 3) er det så ærkeenglen Gabriel?
-------------------------------------------------------------------------------------

men, jeg kan ikke se, at det er hvad beretningen siger. Den fortæller
nærmest det omvendte, at ham der siger;
”frygt ikke, Daniel, thi straks den første Dag du gav dit Hjerte hen
til at søge indsigt og ydmyge dig for din Guds Åsyn, blev dine Ord
hørt, og jeg er kommet for dine Ords Skyld.
Perserrigets Fyrste stod mig imod i een og tyve Dage, men se, ”da kom
Mikael, en af de ypperste Fyrster, mig til Hjælp; ham lod jeg blive
der hos Perserkongernes Fyrste;
------------
Altså, ham der åbenbare sig for Daniel og ham der ”rejser Daniel op”,
fordi Daniel blev så lamslået over synet, at han faldt til jorden er
altså ham der var som en Mand, som var iført linnede Klæder og havde
et Bælte af fint Ofirguld om Hofterne.
Hans Legeme var som Krysolit, hans Ansigt strålede som Lynet, hans
Øjne var som Ildsluer, hans Arme og Ben som blankt Kobber og hans Røst
som en larmende Hob.
Og det er altså også ham der bliver modstået af; …. Perserrigets
Fyrste stod mig imod i een og tyve Dage, men se, ”da kom Mikael, en af
de ypperste Fyrster, mig til Hjælp; ham lod jeg blive der hos
Perserkongernes Fyrste;”
Og det er således ham der får hjælp af; ” da kom Mikael, en af de
ypperste Fyrster, mig til Hjælp; ham lod jeg blive der hos
Perserkongernes Fyrste;”
------------
jeg kan ikke se, at ærkeenglen Gabriel overhovedet er nævnt her.
Kosmos
tilføjet af

Min forklaring

Daniels syn skal læses som et hele, og sammenholdes med andre skrifsteder.
Det kræver man forstår biblens sprog, hvilket igen kræver Guds ånd for at nå dybderne i Guds ord.
De der ikke tror på Gud, vil ikke kunne forstå Guds ord, men vil sikkert bilde sig selv ind de gør.

Jeg kan ikke komme det nærmere.
tilføjet af

Tidsperiode

Ok, lad os lege lidt med det.
Først vil jeg gerne have at stykket bliver læst i fuldt omfang. Dvs at kapitel 11 med Nordens og Sydens konge samt afslutningen i kapitel 12 skal læses med. Det er jo eet stort stykke ikke.
Dvs. vi først kunne prøve at få fastslået hvilket tidspunkt i historien vi taler om.
Er du enig i, at der tales om Seleukidernes og Ptolemæernes emperiers strid med hinanden frem til Makkabæerne?
Dvs:
Perserne (Daniel 11:1-2)
Alexander den Store/Diadochi(Daniel 11:3-4)

Krigene mellem Seleukiderne og Ptolemæerne
Anden Syriske Krig(Daniel 11:6)
Tredje Syriske Krig(Daniel 11:7-9)
Fjerde Syriske Krig(Daniel 11:10-14)
Femte Syriske Krig(Daniel 11:15-20)

Antiochus Epiphanes regeringsperiode
Sjette Syriske Krig(Daniel 11:21-30)
Afsættelsen og mordet på Ypperstepræsten Onias d. Tredje (Daniel 11:22)
Traktaten med de frafaldne Jøder (Daniel 11:30)
Skændelsen af Templet(Daniel 11:31)
Forfølgelse af de retfærdige Jøder(Daniel 11:33-35)
Den Makkabæiske Opstand(Daniel 11:32-35)
Antiochus' død(Daniel 11:45)
Udfrielse og opstandelse af de retfærdige Jøder(11:45-12:13)
Slutningen

mvh
Billen76
tilføjet af

mange tak.

Tak for dit svar AnonymJv(2),
Det er også svært, men som beretningen lyder, er det altså Ofirmanden der giver ”kommando” til Mikael.

Og jeg løftede Øjnene og skuede, og se, der var en Mand, som var iført linnede Klæder og havde et Bælte af fint Ofirguld om Hofterne.
Hans Legeme var som Krysolit, hans Ansigt strålede som Lynet, hans Øjne var som Ildsluer, hans Arme og Ben som blankt Kobber og hans Røst som en larmende Hob.
Da jeg så dette vældige Syn, blev der ikke Kraft tilbage i mig, og mit Ansigt skiftede Farve og blev ligblegt, og jeg havde ingen Kræfter mere.
Da hørte jeg ham (altså; …. ”en Mand, som var iført linnede Klæder og havde et Bælte af fint Ofirguld om Hofterne. Hans Legeme var som Krysolit, hans Ansigt strålede som Lynet, hans Øjne var som Ildsluer, hans Arme og Ben som blankt Kobber og hans Røst som en larmende Hob) …..tale, og som jeg hørte det, faldt jeg, bedøvet om med Ansigtet imod Jorden.
Og det er altså også ham der bliver modstået af; …. ” …. Perserrigets Fyrste stod mig imod i een og tyve Dage, men se, ”da kom Mikael, en af de ypperste Fyrster, mig til Hjælp; ham lod jeg blive der hos Perserkongernes Fyrste;”
Og det er således ham der får hjælp af; ”…. da kom Mikael, en af de ypperste Fyrster, mig til Hjælp; ham lod jeg blive der hos Perserkongernes Fyrste;”
--------------------------------------------------
Det er interessant fordi det er denne ”Ofirmand” der bestemmer og får hjælp af Mikael og ” da kom Mikael, en af de ypperste Fyrster, mig til Hjælp; ham lod jeg blive der hos Perserkongernes Fyrste;” altså lader Mikael blive tilbage hos Perserkongens Fyrste (vel for at fortsætte ”kampen”).
Den store, ham der bestemmer og ”som lader Mikael blive tilbage hos Perserkongens Fyrste”, han er Ofirmanden.
Kosmos.
tilføjet af

ok, Daniels personlige syn.

Det er sikkert korrekt.
Kosmos.
tilføjet af

Personlige syn?

Hvis synet rækker frem mod Makkabæerne, så kunne man jo kunne komme til at tro, at når der siges at fyrsten Michael "står ved dit folks side", altså Daniels folk, jøderne, så er fyrsten Michael jødernes beskytter.

mvh
Billen76
tilføjet af

Ofir manden,

Ja, der er noget der tyder på, at Ofir manden "beordre" eller "efterlader" Mikael "eders Fyrste" hos Perserkongens "fyrste", altså noget med den åndelige verden; for netop at beskytte "det der skal komme efterfølgende".
Der der "efterfølgende" skulle ske var jo jødernes frigivelse gennem Perserkongen der åbenbart "set med de åndeliges syn" var under direkte pres og indflydelse af "modstandere" i den åndelige verden som Mikale og altså Ofir manden skulle bekæmpe.
Kosmos.
tilføjet af

Sandhedens sejr?

Igen det her med tiden. Den Zarathustiske Perserkonge Kyros' tredje regeringsår var jo omkring år 556 fvt.
I kapitel 11 omtales der at der ville komme endnu 3 konger, altså frem til Dareios (Kyros -> Kambyses II -> Bardija -> Dareios), som netop opbød hvad han havde mod grækerne. "Jeg" hjalp Dareios i starten, den Dareios som netop hjalp jøderne med at færdiggøre genopbyggelsen af templet.
Dvs. man kan mistænke at synet rækker mest frem mod selve Gudsdyrkelsen, hvor at der i "Sandhedens Bog" står at kun jødernes fyrste, Mikael, ville hjælpe "Ofirmanden". Her er Mikael først "efterladt" hos i den Zarathustiske Persiske Konge og derefter kæmper mod den Hellenistiske Græske Konge.
Herefter beskrives Seleukidernes (Nordens konge) og Ptolemæernes (Sydens Konge) kampe i kapitel 11.

Tilsidst står Mikael frem i Makkabæernes tid (kap 12), hvor at alle jøder der er indskrevet i "bogen" (Sandhedens bog?) vil blive reddet. Her vil de der ledte folk til retfærdighed "stråle" for evigt og altid.
Slut og forsejlet.

Mon ikke det er nogenlunde dette Daniels syn i Kapitlerne 10-11 beskriver.

mvh
Billen76
tilføjet af

meget godt

Hej Billen 76,
Det er meget godt forklaret.
Det er vel hvad "historien" beretter set med både jødernes skrifter (profeter) øjne, Bibelens beretning altså og hvad der efterfølgende skete.
Spørgsmålet er så.
Hvem er Ofir manden, som har så stor magt og myndighed, at han kan "beordre" Mikael til at "blive hos Perserkongens (åndelige) fyrste?
håber det er korrekt forstået?
Kosmos
tilføjet af

fandt denne her

tilføjet af

Bare en kommentar:

Ajv2 du skrev:

#Selv det at de siger Jesus ER Gud, og Gud derved er en svag Gud, der ikke kan stå sig mod en af satans engle, spiller ingen rolle for dem.#
Citat slut
Det er dig, der kalder Jesus for englen Mikael - ikke os kristne.
Mikael er kun en tjenende ånd / engel - han skal kæmpe imod åndsmagterne i himmelrummet en dag - sammen med [s] Herren selv[s] - som der står i Bibelen.
Da du hverken regner Jesus eller Mikael for Gud, må det da være DIG, der har en svag gud.. din gud kommer ikke selv ned til jorden - han sender en engel..[:|]
[s] For Herren selv [s] vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen kalder og Guds basun gjalder, stige ned fra himlen.

Skriftens dom over de falske lærere.
Judasbrevet.1
v3 Mine kære, mens jeg nu er ivrigt optaget af at skrive til jer om vor fælles frelse, har jeg anset det for nødvendigt at skrive til jer og formane jer til at kæmpe for den tro, som én gang for alle er overdraget de hellige.
v4 For der har sneget sig nogle mennesker ind, som der allerede for længe siden var skrevet om, at de skulle rammes af denne dom; de er ugudelige, de misbruger vor Guds nåde til tøjlesløshed og ### fornægter ### vor -
[s] eneste hersker og Herre, Jesus Kristus.[s]
I deres sværmeri tilsøler de legemet, lader hånt om Herrens myndighed og spotter overjordiske magter.
( Og ja - hvor du spotter Ajv2 - du gør grin med nådegaverne - lovsangen o.s.v. - du "udriver skam ikke dæmoner eller taler i tunger" - nej for du går ikke i Jesu fodspor, og det er du stolt af )
v9 ### Dengang ærkeenglen Mikael ### stredes med Djævelen om Moses' lig, vovede han trods alt ikke at udtale nogen spottende dom, men sagde blot: »Herren straffe dig!«
v10 Men disse mennesker spotter, hvad de ikke har forstand på, og det, de forstår med deres instinkter ligesom de umælende dyr, bringer dem blot i fordærv.
*********
Mikael vovede ikke ... [l] Jesus derimod - har sejret over Satan på korset [l]
og DU kalder ham SVAG 😮😮
tilføjet af

Det er dig, der kalder Jesus for englen Mikael

Og biblen forklarer det.
Citat:
"Mikael er kun en tjenende ånd / engel - han skal kæmpe imod åndsmagterne i himmelrummet en dag -♦sammen med Herren selv - som der står i Bibelen.♦
Citat slut.
Hvor står det ?
Bog kap. vers.
Citat af Lyjse:
Mikael vovede ikke ... Jesus derimod - har sejret over Satan på korset
♦og DU kalder ham SVAG♦
Citat af AJV2:
Jesus er den der overvinder satan, ♦han er ikke svag♦, han er frelseren.
Hvorfor lyver du ?
tilføjet af

Du er nok ikke klar over hvor stærk en engel er

På en enkelt nat slog en engel 185.000 assyrere ihjel.
2 Kongebog 19:35.
tilføjet af

Hvor det står ??

1.Thes.B.4
v16 [s] For Herren selv [s] vil, når befalingen lyder,
når ## ærkeenglen kalder ## og Guds basun gjalder, stige ned fra himlen,
***********
Godt så - nu mener du alligevel ikke, at Jesus er en engel - kan du måske bestemme dig 😮 ????????
tilføjet af

Fint -lad os se på det

!. Thessaloniker 4:16-17
for Herren selv vil stige ned fra himmelen med et kommandoråb, med en ærkeengels røst og med Guds trompet, og de som er døde i samhørighed med Kristus skal opstå først.
Derefter skal vi som lever og som bliver tilbage, sammen med dem rykkes bort i skyer for at møde Herren i luften; og således skal vi altid være sammen med Herren. 18 Bliv derfor ved med at trøste hinanden med disse ord.
Grundskriftet:
For the Lord himself shall descend (5695) from heaven ♦with a shout♦, with the voice of the archangel, and with the trump of God: and the dead in Christ shall rise (5698) first.
I Da92 er teksten (som sædvanlig) manipuleret idet der står: NÅR ærkenglen kalder.
♦Du kan selv se efter lyjse♦. Det står sort på hvidt. Vil du indrømme forfalskningen?
-----------
Herren kommer med en ærkeengels røst. Fuldstændig rigtigt. jesus er en ærkeengel.
Nu var spørgsmålet hvor dette stod:
Mikael er kun en tjenende ånd / engel - han skal kæmpe imod åndsmagterne i himmelrummet en dag -♦sammen med Herren selv - som der står i Bibelen.♦
Jeg ser kun der er een´ der stiger ned !!!
Hvor stod der han var sammen med nogen ???
DET STÅR DER IKKE LYJSE - suk.. bog, kapitel og vers?
Johannes 14:1 der står.
Lad ikke jeres hjerte foruroliges. Tro på Gud, og tro på mig (Jesus). 2 I min Faders hus er der mange boliger. Hvis ikke, ville jeg have sagt jer det, for jeg går hen for at berede jer en plads. 3 Og når jeg er gået hen og har beredt jer en plads, ♦kommer jeg igen og tager jer til mig,♦ for at I også kan være hvor jeg er. 4 Og hvor jeg går hen, dér kender I vejen.“
Der er ingen tvivl om det er Jesus der kommer og henter de salvede, som der står i 1. Thessaloniker 4:16
Kan du se det nu.
tilføjet af

et nyt og helt andet emne, altså.

Jeg kan se, at nu har du gang i et nyt og helt andet emne, men det var altså Ofir manden Daniel talte med og det er det debatten her handler om:
Sandheden, den evige og uforanderlige sandhed, løgnens modsætning.
Beretningen i Daniels bog kap. 10 handler om Ofir manden der taler til Daniel. Han siger;
”og se, en Hånd rørte ved mig og fik mig skælvende op på mine Knæ og Hænder. Og han sagde til mig:
"Daniel, du højt elskede Mand, mærk dig de Ord, jeg taler til dig, og rejs dig op, thi nu er jeg sendt til dig,!"
Og da han talede således til mig, rejste jeg mig skælvende.
Så sagde han til mig:
"Frygt ikke, Daniel, thi straks den første Dag du gav dit Hjerte hen til at søge indsigt og ydmyge dig for din Guds Åsyn, blev dine Ord hørt, og jeg er kommet for dine Ords Skyld.
Perserrigets Fyrste stod mig imod i een og tyve Dage, men se, ”da kom Mikael, en af de ypperste Fyrster, mig til Hjælp; ham lod jeg blive der hos Perserkongernes Fyrste;”………
Citat af Sandhedens ord fra Bibelen slut.
Kommentar:
Hvorfor ønsker nogen at lave om på det? Ofir manden taler til Daniel og fortæller, at ”da kom Mikael, en af de ypperste Fyrster, mig til Hjælp; ham lod jeg blive der hos Perserkongernes Fyrste;”………
altså, Ofir manden har så megen magt og autoritet, at ”…. ham (altså, Mikael) lod jeg blive der hos Perserkongernes Fyrste;”………
det er stærkt.
Kosmos.
tilføjet af

250.000; ............................26. 12. 2004

Tsunamien d. 26. december 2004
Knap 250.000 døde,
Kosmos
tilføjet af

Sandheden om Ofir manden.

Ofir manden, kan jo ikke være Mikael, da ………. ”da kom Mikael, en af de ypperste Fyrster, mig (Ofir manden) til Hjælp; ham lod jeg (Ofir manden) blive der hos Perserkongernes Fyrste;”………
Mikael var altså blevet ”beordret” til, ” blive hos Perserkongernes Fyrst”; og derfor kan han jo ikke stå og tale med Daniel, vel?
tilføjet af

Vi læser ikke-

samme sted - jeg går udfra [s] Bibelen [s] - og har fuld tillid til dem, der har oversat den.
[s] Bibelen [s] er den bog i verden, som er oversat til flest sprog.
Den 31. december 2008 er hele Bibelen oversat til 451 forskellige sprog og dele af Bibelen, oversat til i alt 2.479 sprog.
Og der står i [s] Bibelen [s] :
Heb.B.1

Guds søn og Guds engle.
v5 For til hvem af englene har Gud nogen sinde sagt:
Du er min søn,
jeg har født dig i dag,
og et andet sted:
Jeg vil være hans fader,
og han skal være min søn?
v6 Og når han igen fører sin førstefødte ind i verden, siger han:
Alle Guds engle skal kaste sig ned for ham.
( Jesus blev født af Jomfru Maria - som blev befrugtet ved Helligånden - Gud lod sig inkarnere i Menneskesønnen - det er derfor der står "født i dag" og "førstefødte" - Jesus er IKKE skabt - han blev født )
Og Gud siger:
til Sønnen:
Din trone, [s] Gud,[s] står til evig tid,
dit kongescepter er retfærdighedens scepter.
Så spørger du, hvor der står, at engle kun er tjenende ånder - det står her:
[f]
v14 Alle engle er jo kun tjenende ånder, der sendes ud for at hjælpe dem, som skal arve frelsen.
*****************
Zak.B.14
v5 og I skal flygte ind i min bjergdal – dalen når indtil Asal – ja, flygte, som I flygtede for jordskælvet, dengang Uzzija var konge i Juda.
Da kommer Herren min Gud
og alle de hellige med ham.

v9 Da skal Herren være konge
over hele jorden;
på den dag
skal Herren være én
og hans navn være ét.
[l]
Læg mærke til: [s] Da kommer Herren min Gud [s]
og alle de hellige med ham.
Og:
Herren skal være én
og hans navn være ét.
****************************************

Men jeg vil overlade den oprindelige debat i tråden til jer - som jeg skrev, det var kun en kommentar.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.