25tilføjet af

cia flyvninger dr dok. tv m.m 300108

herligt at få bekræftet at regeringen lyver i den grad!
men det kan jo være, andre for øjnene op for at noget er galt.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article969949.ece
tilføjet af

Hvor er det lige regeringen lyver?

Det eneste regeringen har sagt, er at der ikke med deres vidende er blevet fløjet fanger i dansk luftrum.
Tror du selv på at CIA eller den amerikanske regering ringer Fogh op og siger at der passerer et CIA fly klokken 22 48 dansk tid?
Hvis der er folk i DK der er blevet informeret om flyvningerne, er det ikke statsministeren, men folk fra statens luftfartsvæsen og militærpersoner, begge dele vil have tavshedspligt, så hvor meget de kan afsløre er en ukendt størrelse.
Så regeringen kan ikke siges at have løjet, hvilket man lige skal huske på.
Det vil da være rart med en undersøgelse af sagerne, men spørgsmålet er hvor langt man kan komme, da chancen for at nogen af dem der ved noget om det, vil udtale sig er lig nul.
Og så kan et lille land som Danmark altså forlange alle de oplysninger om overflyvninger de vil, de bliver bare ikke udleveret, eller de "saftige" detaljer er hemmelighedsstemplet.
Man kan så gå videre og spørge om man skal køre en sag mod en allieret?
tilføjet af

Nej jeg tror da ikke

at den amerikanske regering ringer svinet Fogh op og fortæller Ham, at De vil til at
begå en krænkelse af menneskerettighederne. Men De kan på den anden side trygt gøre det,
han er fuldstændig ligeglad! Jeg syntes også det ville være rart med en undersøgelse, og
hvor langt man kan komme? Tjah det afhænger i høj grad af iderigdommen+ gå på modet hos
undersøgerne. Hvis de kontakter officelle myndigheder kommer de ingen vegne, hvis de gør
ligesom DR samt Ekstra Bladet kommer de frem til sandheden. En af dem der "ved noget om
det", er damen der udtalte sig til DR Hendes mand er forsvundet! Et andet gigantproblem
med dit indlæg er at opositionen i folketinget har foreslået en undersøgelse
men har fået nej! Hvorfor hvis regeringen har rene hænder? Om man skal køre en sag mod en allieret? Gælder der forskellige regler når vi taler menneskerettigheder. Tænk hvis USA brugte lige så mange penge på de syge som på krig=vold.
tilføjet af

til flynørden

p1 idag kl. 14.03
og til 123456 - vedkommende blev så stille, hvorfor mon?
tilføjet af

"Vedkommende" er stille

Fordi jeg er en af de mennesker som har et arbejde, og derfor ikke altid kan være på nettet, eller høre radio.
Det hele sagen startede med var OM regeringen vidste besked med HVAD flyene lavede.
Intet, absolut intet tyder på regeringen, eller nogen i Danmark har vidst hvad flyene lavede og hvem de var.
Det er heller ikke regeringens opgave at undersøge den slags, medmindre der selvfølgelig kommer forespørgsel om det, hvorefter det beror på et skøn, om det er nødvendigt.
Det er mig lidt uklart hvor valide oplysningerne der fremkom i TV er.
Jeg bed mærke i at de opsporede en pilot, udfra at han var den eneste der havde de og de anmærkninger i certifikatet.
Hvor ved TV fra hvilke anmærkninger der var i hans flydretifikat?
Det er ikke oplysninger der skal gives ved landing i Grønland, så hvor har DR dem fra og hvor sande er de?

Jeg så da gerne en undersøgelse, som jeg skrev, men nytten af den er tvivlsom. Hvad vil du egentlig bruge resultatet til hvis det skulle vise sig at det var CIA fly der fragtede fanger?
Når regeringen intet vidste om det, kan du ikke give dem skylden, og hvordan vil du straffe USA?
Hende med den forsvundne mand.
Tjahh... Ved vi om det er CIA der har ham?
tilføjet af

Du har selvfølgelig

ret i at det i praksis er umuligt at straffe USA. Derfor syntes jeg stadig det er hammer
vigtigt at vise hvor meget USA samt Danmark-den danske regering- i virkeligheden giver
for demokratiet når det kommer til det stykke. Hvor TV ved fra at piloten har
anmærkninger? Tjah TV har vel lavet det som TV skal, altså spurgt, "boret" i emnet,
lavet resarch. Hvad skal jeg iøvrigt bruge det til, at AFR vil snakke med Bush?
Bush har iøvrigt indrømmet, at den slags ting foregår ja har faktisk sagt at det er et
af de vigtigste redskaber i "kampen mod terror". USA= Guds eget land, nej vel den holder
ikke mere.
tilføjet af

Og tænkt .....

at sende folk til lande som torturerer fangerne på det grusomste måde - at koge dem imens de er i liv
tilføjet af

Nå vidste de ikke besked

Så naive er regeringen vel ikke? Her er nogle links som kan belyse sagen
Grønlandsk toppolitiker: Regering lyver om CIA-fly
http://politiken.dk/indland/article465829.ece
CIA: Danmark er en nær partner
http://politiken.dk/indland/article401913.ece
Nu skal regeringen have en undersøgelse for at finde ord til at dække sig fordi lokumet brænder
tilføjet af

En forsmået politiker

Mozfeldt skal jo sige at han finder landingerne og overflyvningerne kritisable, han har intet andet valg da en accept sætter ham og Grønland i et dårligt lys.
Om manden så er mest sur over ikke at have fået penge for landingerne eller om det bare skyldes at han ikke personlig er blevet spurgt om de måtte, må man selv finde ud af.
Hvis du giver Fogh skylden og siger at han ved/vidste besked, så må du jo ligeledes give Nyrup skylden, da han ligeledes vil have vist besked. Det kan du jo selv læse i dit nederste link.
tilføjet af

Jamen jeg

giver da gerne Nyrup skylden også. Jeg ser nemlig ingen grund til at holde hånden over
hverken Nyrup eller AFR hvis De har lavet fikumdik. Hvorfor er Du engentlig så opsat
på at forsvare AFR?
tilføjet af

Forsvarer ikke AFR

Jeg er sikker på han udemærket kan forsvare sig selv den dag det bliver nødvendigt.
Men hvis du læser indlæggene her inde og mange andre steder, så rakker alle ned på Fogh, trods det faktum at det aldrig er gået bedre for Danmark.
Alle (røde) påstår så at det var meget bedre under Nyrup, og han var uden fejl og ihh hvor havde vi det godt under ham.
tilføjet af

Jo du

forsvarer AFR. Mener du seriøst at Han kan forsvare sig selv, hvad dælen har han så
alle de sikkerhedsvagter for? Alle rakker ned på AFR? Han har lige vundet sin tredie
valgsejr. Det bringer mig så frem til min pointe, det går selvfølgelig godt i Danmark
på nogle punkter men er det på bekostning af andre ting, som f.eks almindelig
anstændighed, respekt for andres holdninger og livsindstilling også selvom den ikke
lige følger vores "de normales" værdier? Så er der lige en anden ting, jeg har meget
svært ved at forestille mig, at man kan blive gode venner med et medmenneske man har
udsat for tortur/nedværdigende behandling, man kan så til gengæld smadre resten af
hans/hendes liv. Og en sidste ting, jeg bryder mig ikke om Nyrup desuden har jeg
meldt mig ud af min fagforening da den var en af dem der forgylder de røde med
abnormt høje lønninger+pension. På forhånd tak for din interesse.
tilføjet af

Meget omsorg for mennesker , der mistænkes for terror handlinger.

CIAs arbejde og efterforskning , kan man læse om i aviserne og se i fjernsynet.
Dem de vil dræbe , har ingen rettigheder , men det har terroristerne.
Det er ikke alt man skal offentlig gøre , men burde være hemmeligt.
tilføjet af

USA soldater ....

... har fundet terrorist tortur kældre , den måde de torturerede folk på , var meget uhyggeligt.
tilføjet af

og?

Hvad kan det dog betyde at Cia flyver rundt oppe i luften med nogle fanger.
Intet kan da være mere ligegyldigt.
Men det fjerner måske noget opmærksomhed fra andre, og langt vigtigere ting, som man helst ikke vil tale om.
tilføjet af

Sådan ville du

næppe skrive, hvis det var Dig de fløj rundt oppe i luften med.......
tilføjet af

yderst usædvanligt

Det eneste regeringen har sagt, er at der ikke med deres vidende er blevet fløjet fanger i dansk luftrum.
Tror du selv på at CIA eller den amerikanske regering ringer Fogh op og siger at der passerer et CIA fly klokken 22 48 dansk tid?
Hvis der er folk i DK der er blevet informeret om flyvningerne, er det ikke statsministeren, men folk fra statens luftfartsvæsen og militærpersoner, begge dele vil have tavshedspligt, så hvor meget de kan afsløre er en ukendt størrelse.
Selvfølgelig ved den danske regering noget om det her.Vi skal jo huske på at Danmark faktisk er i krig, det er ikke sket siden 1864. Tror du virkelig selv på at højststående militærpersoner ikke informerer regeringen ang disse ting her. Det vil da være yderst udemokratisk??
Sådanne mennesker må forpligtes til at tale under ed og strafansvar?
Nej det er aftalt i Nato Det har foregået mange steder.
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2008/02/03/161506.htm?rss=true
m.v.h
molen
tilføjet af

måske

Men nu er jeg jo heller ikke terrorist, og skulle jeg være eller blive det, ville det være mig totalt lige gyldigt om de fløj hen over det ene land eller det andet. Og dem som bor i landet kan da også være totalt lige glade, det betyder intet for det land.
tilføjet af

En del

af dem der var oppe i flyet som fanger, var jo heller ikke terrorister?????
tilføjet af

Muligvis.

men det er da også ligegyldigt, skal man så også forbyde piloter der gennemflyver dansk luftrum at bære trusser der er syet af underbetalte slavearbejdere i indien.
må transportfly indeholde våben eller reservedele til disse.
Piloten må ikke have en lommekniv der er over de der 6 -7 centimeter ved overflyvning.
Må der transporteres kvæg gennem dansk luftrum som ikke er øremærket.
denne liste kan blive uendelig, fordi alt hvad der så ikke er lovligt iflg. dansk lov, eller strider mod dansk moral, skal flyves uden om
dansk moral er dansk moral, og den fejler sådan set ikke noget, men at pådutte den til alle andre mennesker er da for langt ude. Så er vi jo ikke en skid bedre end dem som ville pålægge Danmark censur i forbindelse med nogle tegninger for lidt siden
der foregår dagligt flyvninger, hvor der transporteres både det ene og det andet, også gennem dansk luftrum, skal vi nu til at blande os i hvad der er i disse.
Det kan da ikke være interessant, med mindre det er farligt for Danmark.
tilføjet af

Nå nu er det

så lige pludselig ligegyldigt. Det er da ikke særligt klogt at holde folk fanget-udsætte
dem for tortur hvis De er uskyldige i terror, hvem har glæde af det? Du får ikke nogle
brugbare oplysninger ud af vedkommende, til gengæld smadrer Du Hans/Hendes liv.
Så er Du så heller ikke tilfreds med dansk lovgivning, Du mener der er for mange love/regler og det kan da godt være, men er der et land der har mange regler for
indrejse og flytransport så er det USA. De forlanger at deres "gæster" overholder
reglerne, selv små brud på dem kan få alvorlige konsekvenser, så mener jeg faktisk
at USA også skal vise respekt for andre landes suverænitet. Der foregår iøvrigt
kontrol af flyfragt/passagerer hver for dag at forhindre indsmuling af narko-ulovlige
varer såsom elfenben samt ikke mindst for at forhindre uønskede personer læs flygtninge,
i at komme ind i Danmark!!!
tilføjet af

Ifølge diverse medier

Har både FET, PET og regeringen meddelt at ingen af dem er blevet informeret.
Hvis du ikke tror på det, så er det dit problem, og skyldes sikkert at du ikke er glad for Fogh regeringen.
CIA skulle ifølge diverse kilder have informeret alle europæiske lande at CIA fly ville lande og optanke i de europæiske lande allerede i midten af 1990erne, altså under Nyrup regimet.
Han har intet gjort for at kritisere landingerne og det sikkerheds politiske råd har også været tavs, og det råd har mig bekendt deltagere fra alle partier inklusive EL.
Det hele ender op med at oplysningerne kan bruges som man vil. Du stoler ikke på at regeringen taler sandt, men du kan ikke bevise det. Jeg stoler på at regeringen ikke er blevet informeret, men det kan jeg heller ikke bevise.
Jeg kan dog ikke sige om der skulle sidde en eller anden højtstående person indenfor FET som ved mere end der er sluppet ud, men det kan du ikke klandre regeringen for. Og personen vil være pålagt tavshedspligt, så det bliver sandsynligvis aldrig opklaret.
tilføjet af

nej nej.

Jeg er totalt ligeglad med dansk lovgivning i forbibndelse med flyvning, i hvert fald i denne forbindelse, for det har intet med sagen at gøre.
Det drejer sig om, at man starter en debat, omkring en petitesse der er totalt ligegyldig.
Om Cia har en terrormistænkt, eller en dømt seriemorder, eller en sekretær eller en senator siddende i et fly der flyver gennem dansk luftrum. kan da være fuldstændigt ligegyldigt.
Og, jo, du kan regne med at de kan få oplysninger ud af folk med tortur, alt det de vil, bare de gør det rigtigt.
tilføjet af

Mit spørgsmål

gik på: hvad med de uskyldige?
tilføjet af

Hvilke?

Uskyldige.
Alle krige har haft uskyldige ofre.
Man kan ikke lave omelet uden at slå æg i stykker.
er det de uskyldige der bliver dræbt af selvmordsbomber du mener?
Eller de skolebørn der sad i en bus da en mand sprægte sig selv og bussen.
Jeg tror ikke på at Cia har haft nogen terrorsigtet der har væert uskyldig i noget fly.
tilføjet af

Så er det bare

underligt, at nogle af de terrorsigtede er blevet løsladt herunder også fra guantanamo.
Jeg vil selvfølgelig ikke skjule at jeg er 100% enig i, at de eksempler Du kommer med
er fuldstændig rædselsvækkende, men jeg vil på den anden side også holde fast i min
holdning til Irak-krigen, og den er at USA+Danmark uden om Nato startede vanviddet,
og derfor skal vi i egen interesse holde vores "sti ren", ellers er der jo ingen
forskel på Dem og Os.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.