21tilføjet af

Brugt bil til 100000 - hvilken?

Hejsa
Jeg vil gerne have nogle bud på, hvilken brugtbil til ovennævne pris, som I vil anbefale.
Jeg har følgende krav:
- klimaanlæg + aircondition
- minimum 4 airbags
- sporty
- god plads på bagsæderne
- gerne hatchbag- eller st. car model.
- støjsvag på motorvej
- god til langture for 4 personer
- ikke for meget rust
- "nyere" bil, dvs. ikke ældre end 2002.
Nogle forslag?
tilføjet af

du kan købe en ny til den pris

du kan købe en ny til den pris - toyota aygo
tilføjet af

Læs

ønskerne, Toyota Aygo opfylder jo ikke halvdelen !
tilføjet af

kender du til den

kender du overhovedet til den, det lyder ikke sådan
tilføjet af

Ja jeg kender udmærket

en Aygo !...Men læs du lige ønskerne igen !
tilføjet af

Den mest solgte

bil i Danmark, Peugeot byder på 2, dvs. 206 og 307 st. car eller STW (med glastag). 206 er den mindste, men udmærket egnet til den mindrere familie, 307 er mega rummelig. Fælles for dem er, at de er billige at eje, de ruster ikke og de kører fremragende sporty (for en familiebil). En anden god mulighed er en Ford Focus, den lører endnu bedre og har alle de andre fordele, eneste ulempe kan være rustproblemer. Skoda har Octavia, den kører godt dog ikke "sporty" og "sexet"! er den i hvertfald ikke. Du kan finde en Volvo V40, den er blot lidtb tung idet og dyrere både i vedligehold, benzinforbrug og vægtafgift.
Hvis du tør, tror jeg du kan få en Alfa Romeo 156, den er ikke helt så holdbar, men køreegenskaberne fås ikke bedre til den pris.
Japanerne har ikke rigtigt noget at byde ind med i prisklassen, en nyere Avensis (Toyota) er nok lidt dyrere og en gammel er ikke værd at eje. De øvrige Japanere (Mazda, Nissan)er ikke up to date mht. rustbeskyttelse.
Så er der jo en del Koreanere og ikke mindst en Suzuki, Swift er nok for lille, men SX 2 og 4 er da gode alternativer. Igen, de falder noget igennem på det "sporty".
tilføjet af

Sporty..

Jeg vil nu ikke lige frem sige, at en Peugeot 206 SW kører fremragende sporty.. Det er ikke den bil, man køber for at være sporty.. Den bil er beregnet på en mindre familie, og i en mindre familie er det jo ikke lige frem sporty der står allerhøjst på listen.. Der er det mere komfort og at bilen er nemt at komme rundt med..
Det er 2 ting som ikke kan forenes.. Sporty og komfort.. Man er nød til at opgive noget af det ene for at få det andet..
tilføjet af

denne..

Denne her klarer stort set det hele med undtagelse for årgangen..
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/BMW-318i-1,8-Touring-5d_ID665600373.htm
Forresten.. Der er ikke noget der hedder klimaanlæg + aircon.. Hvis der er klimaanlæg i beilen, så er aircon indbygget i anlægget.. Hvis der kun er aircon, så kan man ikke styre det på samme måde som klima.. Ved aircon er der kun en indstilling, og det er kold luft.. Ved klima kan man sætte den til at holde en bestemt temp, f.eks 20 grader..
tilføjet af

Korrekt

men peugeot (også 206) er kendt for at forene disse dyder bedste muligt ! du har ret i at rendyrket sport ikke går hånd i hånd med komfort (under normale omstædigheder). Peugeot 206/7 har en fin balance imellem sporty (sjove) køreegenskaber og komfort og er velegnet til den "sporty" familie, samtidig kan peugeot noget med design som de andre bilfabrikker ikke rigtigt kan i øjebklikket og især ikke i prisklassen.
tilføjet af

PizzaJaguar !

den er dyr i forsikring, dyr i vedligehold, har ikke gunstige køreegenskaber i glat føre, er i det hele taget ikke en bil jeg ville købe til 100.000.- med mindre det er liebhaveri og man har råd til en ekstra.
tilføjet af

den har..

Sporty køreegenskaber i glat føre.. 😉
Men jeg er selv en baghjulstrækker-mand.. Dog ikke Bmw..
tilføjet af

hvis du,,

skal have en Pug med sjove køreegenskaber, så skal du have GTI´en.. Og den får du ikke i SW.. Dem der vil have en bil, hvor man kan bare smide den ind i et sving og den kommer ud af det, uden nogen som helst problemer og samtidig kan klare det daglige ting, vælger nok mere noget ligende som Subaru Legacy eller en Audi Quattro..
Men jeg tror, der er gået sport i at bruge ordet "sporty".. 😃
tilføjet af

I min Porsche

eller i mine veteranbiler er det ok ! men til daglig brug med kone og børn er det en anden sag ! Berlingo med vinterdæk kører fremragende i sne ! Igen det kommer også an på hvor man bor og ens kørselsbehov, der er forskel på 30 km om dagen i by/motorvejstrafik omkring hovedstaden og 30 km om dagen på lande/hovedveje ude i provinsen.
tilføjet af

Gti ?

det var engang ! i dag er der normalt mere go ! i dieselversionerne og så er det damtidg billigere.
En Subaru har man jo ikke råd til at køre i, elendig gensalgsværdi, uhyrlig benzinøkonomi, vanvittige driftsomkostninger, dårlig rustbeskyttelse og når man så dertil lægger talentløst design så har JEG svært ved at se pointen.
Audi Quattro er uddød ! og bliver ikke genoplivet !
-
Det får mig til at tænke på ! hvilket århundrede lever du i ???
tilføjet af

lever i nuet..

Audi vil blive meget ked af at høre, at du siger Quattro er død.. Hvis du kigger på Audi.dk så vil du da kunne finde mange Quattro-versioner.. Bla andet denne: http://www.audi.dk/audi/dk/dk2/new_cars/a4/A4_allroad.html
De bruger også samme system i deres "sporty" biler, så som RS4 og RS6.. Dem kan man sige er Sporty.. Og den ene er endda en stc..
Der imod synes jeg, at Subaru ser bedre en 206/7 eller 307.. I de biler ligner man sku bare alle andre..
Men det er smag.. Så der kommer vi ikke videre.. Hvilket er godt nok, for der skal jo være folk i dag, som ikke gider det samme som alle de andre.. 🙂
tilføjet af

Baghjul...

En baghjultrækker står lige så godt fast med vinterdæk.. Og jeg kører endda med en 2,5 V6.. Og jeg har ligget på at køre 65 km hver vej på arbejde hver dag, og det var endda et af årene, hvor der kom meget sne.. Det var så i Jylland.. Og jeg har ikke prøvet at sidde fast med den.. Det kommer bare an på at lære at køre med det..
tilføjet af

lige en mere..

Jeg har ikke på noget som helst tidspunkt snakket benzin kontra diesel..
Jeg sagde GTI.. Det betyder større motor, bedre bremser, bedre undervogn og nogen gange mere udstyr..
Af motoren er benzin eller diesel er for så vidt lige meget for min skyld..
VW lavede jo Golf 4 som GTI med en 1,9 TDI motor.. Ved Skoda kan du vælge deres "GTI" Oktavia RS med 2 motorer.. En 2.0 Turbo Benzin med 200 hk, eller en 2.0 TDI med 170 hk..
Hos Seat har de Altea FR som Gti-versionen.. Igen med de samme 2 motorer.. Så skal man bare bestemme sig til, hvad man helst vil have..
tilføjet af

Det kan vi ikke blive enige om

slet, slet ikke ! Og du står vist alene med dit synspunkt ! der er selvfølgelig også andre uvidende !!!
tilføjet af

En Audi

er ikke sporty med undtagelse af R8 og TT resten er kedelige nålestribede jakkesætsøser og "direktøren" som synes han har lidt bedre råd (til benzin) kan jo så købe en 4WD, men det er en uddøende race !
-
Det er klart at 206/7 og 307 "ligner alle andre" det er jo Europas mest solgte biler !, hvor klog er du lige ?
-
De ting jeg nævnte om Subaru og generelt med japanere står jeg ved. Det er ikke derfra at nyhederne på designfronten kommer !
tilføjet af

TDI og GTI

er ikke ligefrem det samme ! men bliv du bare i troen !
-
NU er alt dette jo underordnet, da vi snakker om en bil der skal være relativ ny, og skal koste ca. 100.000.-
-
GTI betyder Gran Touring Injection ! TDI betyder Turbo Diesel Injection !
-
tilføjet af

HONDA

KØBE EN HONDA !!!, min er 9,5 år gamel købt fra ny, den har gået 279000 km uden poblemer,
jeg køre også BMW men det er noget møg der gå i stykker den ene gang efter den anden, og min Bimmer er en bil til 1.100,000 kr, så glem de tyske biler og franske lorteøser, køb Japansk.
tilføjet af

møg

bil
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.