5tilføjet af

briller hos louis nielsen

Kære læser
tænk dig godt om før du køber briller...
D. 27 juli køber jeg briller hos Louis Nielsen, venter 14 dage så er brillerne klar. Jeg går med dem fra morgen til aften, men må konstatere at de simpelthen er for stærke i læsefeltet (flydende overgang) går ind med dem og de bliver lavet om, efter en ny synsprøve. Der går så lige 14 dage igen før jeg får dem selvfølgelig.
De nye glas jeg får, er simpelthen ubrugelige....bruger dem i en uge, men er helt tummelumsk i hovedet, skal tage brillerne af når jeg skal læse osv. Jeg går så op med igen, den søde ekspedient mener at der muligvis er en fejl på glassene, og de må selvfølglig sende dem ind igen!
Efter 14 dage igen skal jeg så hente mine nye briller, men hun fortæller mig at hun både har en god og en dårlig nyhed...det gode er at de fandt fejl på brilleglasset, men at der desværre er skår i de nye glas som de lige har sat i..
Hun fortæller straks at de må sende dem ind igen, for ingen skal jo gå med skår i glasset, selvom det er et lille et. SUK jeg må vente 14 dage igen...endelig kommer mine nye briller så...og jeg er glad!
Senere på dagen pudser jeg så mine nye briller og ser at der er en "tåget" plet jeg ikke kan pudse væk!!! Jeg går fuldstændig i sort...hende ekspedienten der udleverede dem til mig pudsede dem i over 5 min....gad vide om hun havde set den lille tågede plet. Jeg fik nærmest en depression.... kørte straks op med dem igen, spurgte pænt ekspedienten om hun ville være søde at lige pudse den lille plet væk....
hun kom tilbage og spurgte hvornår jeg havde fået dem, jeg sagde I DAG, men havde købt og betalt dem d. 27 juli for 4300kr, den dag var det d 27 september. Hun sagde hold da op, men vi bliver nok nød til at sende dem ind igen.
Der brød jeg sgu fuldstændig sammen, tud-brølede i butikken, var fuldstændig ligeglad med hvor mange kunder der var i butikken, nu var min tålmodighed brugt op.
Hun var jo noget chokkeret over mit gråd-anfald, jeg følte mig bare fuldstændig magtesløs, og nu gad jeg bare ikke køre frem og tilbage mere...
det endte så med at jeg fik lov til at beholde de briller med pletten på,(den er ude ved brillestangen)og så vil jeg få et par nye, som jeg så går og venter på.
Det er sidste gang jeg køber briller hos louis Nielsen, ekspedinterne er søde nok, men hvem sidder mon og godkender de briller som bliver sendt ud til butikken, de trænger sgu godt nok til briller...for hvem vil gå med briller med skår i og med pletter på???

måtte bare ud med mine frustrationer.
Hilsen vivi
tilføjet af

Lang historie for så lidt

😮 😃
tilføjet af

jeg købte 2 par briller, læse og kørebriller.

da jeg fik brillerne kunne jeg intet se, og ekspidienten mente at jeg skulle til øjenlæge, da jeg muligvis havde grå stær, jeg har brugt briller hele livet.
alle øjenlæger her i byen har travlt med at operere kvinder med fedtpuder under øjnene, så efter 2 måneder fik jeg endelig en tid hos en øjenlæge i århus, hun sagde ikke et kvæk, og den mandlige øjenlæge suste rundt med blod på hænderne.
en uge efter konsulationen fik jeg pludselig et brev fra en øjenspecialist på randers regionshospital, og han undersøgte mig grundig med 2 slags vædske, og diverse synsprøver, jeg fejlede absolut intet, så ud over denne service, skrev han min synstyrke ned på et stykke papir, som jeg så kunne give optikeren.
nu gik der 4 måneder inden jeg fik læsebriller, så jeg var blind i en periode.
de nægtede at ændre mine kørebriller, da de jo også var fejlbehæftet.
det viste sig så, at den knaldning der havde taget den første synsprøve, havde lavet en fejl, men ingen undskyldning eller rabat fordi jeg måtte vente 4 måneder på at læse igen.
tilføjet af

Du ved ikke meget

Tænk at være så uvidende om det at skulle bruge briller for at kunne se. 😮
tilføjet af

Frygteligt

Nej, ekspedienterne er ikke altid flinke. En bekendt fik udleveret forkert brillestel og forkert styrke. Kort sagt en anden savner sikkert sine briller.
Han havde "naturligvis" også betalt forud.
Ekspedienten blev med med at sige det var de rigtige briller. Han blev rasende og råbte op, truede med advokat, og det mente han, butikken var fyldt med kunder, så fik han sine penge igen. Han er stærkt nærsynet og kunne ikke se med brillerne. Stellet var sort og han bryder sig ikke om sorte stel. Det var også hos Louis Nielsen.
Jeg køber aldrig briller, hvor jeg skal betale forud.
Jeg har prøvet en gang at betale og forlade butikken, den første gang jeg fik glidende overgang. ( Nu kan ingen narre mig mere.) Jeg måtte gå med BØJET hoved for at kunne se. Det skulle jeg vænne mig til, sagde den "søde ekspedient". Det var dog ikke hos Louis Nielsen.
Jeg betaler som sagt ikke forud. Min svigermor købte to par briller, betalte forud, og ingen af dem passede. Pengene var tabt.
Jeg har fundet en optiker, som jeg har 100 % tillid til. Han har aldrig lavet fejl, hvis han gør det, ved jeg ikke , hvordan han reagerer. Men jeg betaler ikke, hvis jeg med det samme kan se, der er noget galt.
Jeg har set en dame komme ind hos en optiker. En anden kæde end Louis Nielsen, så andre kan være lige så slemme. Et øjeblik efter sagde hun højt: Så kan I beholde dem og gik. Jeg spurgte hvad det betød. Hun er bare tosset var svaret. Jeg gik naturligvis også. Ingen afleverer et par dyre briller, hvis man kan bruge dem.
En anden optiker var for dominerende. Han ville ikke høre på mig. Jeg gik.
Ham, jeg kommer hos nu, der bliver jeg. Jeg tror han en overgang mente jeg var lidt "småtosset", men sagde ikke noget. Han har nu indrømmet, at jeg havde ret i det jeg sagde.
Det gælder om at finde en optiker, man har tillid til. Det er lige så vigtigt, som tandlægen. Det er RÆDSELSFULDT ikke at have briller man befinder sig godt med.

En lang "historie" til glæde for "Synsprøven". 😃
tilføjet af

Det afhænger af stedet

I retfærdighedens navn må jeg hellere fortælle, min søn og svigerdatter køber briller hos Louis Nielsen og de er tilfredse.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.