9tilføjet af

Autonomhus koster 144 millioner af skatteydernes penge

plus det løse (bl.a. de ca. 65 millioner som det samlet vil koste at give de autonome et nyt hus: http://www.180grader.dk/nyheder/Ingen_smalle_steder_Ritt_vil_bruge_70_mio_p_autonomhus.php ).
http://jp.dk/indland/kbh/article1318125.ece
Jeg er tilhænger af alternative tilbud til alternative borgere (uanset hvilken politisk fløj de måtte have hjemme i) MEN det er ganske meningsløst at belønne gadens parlament på denne måde
http://www.radikalungdom.dk/flx/debat/?FID=1&MID=551
Eller er det en god ide at forsøge at købe sg til fred med gadens parlament?
tilføjet af

Den slags opførsel

som blev udvist sidste forår skal ikke belønnes med at give de unge i pose og i sæk.
Jeg giver netop Ungdomshuset-rydningen og de reaktioner en del af skylden for at de unge indvandre reageret på lignende måde over genoptrykningen af Muhammed-tegningen... De unge danskere have jo just bevist at det er måden man får sin vilje her i Danmark på.
De unge skal betale for oprydningen - og der skal vises konsekvens når de hærger som et lille snot-forkælet barn blot for at få deres ting igennem....Vel skal der være plads til os alle, som de selv siger - men der skal ikke være mere plads til nogle og mindre til andre, for eks. lovlydige borgere.
tilføjet af

Og nu vil de de have flere byggeklodser

Sådan Rigtig Flot Konklusion.
tilføjet af

økonomisk opsang

Dette er taget fra ungdomshuset egen hjemmeside og giver en såkaldt økonomisk opsang
"
Så lad os for et øjeblik gøre det samme!
Ungdomshuset på jagtvej kostede ikke Københavns kommune en skid, vi betalte selv el, vand og vedligeholdelse, men selv hvis man påregnede hvad kommunen ikke fik ind i ejendomsskatter for selve grunden, var der højest tale om 200.000 kroner om året. Det vil sige at vi kunne have drevet Ungdomshus i 500 år for hvad de indtil nu har brugt på rydningen af Ungeren! Flot prioritering politikere, i har udvist samme økonomiske snusfornuft som en 6 årig i en slikbutik, desværre med mindre udbytte.
Vi skal høre igen og igen fra politikere og andre støjsendere høre at de folk der ønsker et Ungdomshus er en forkælet, subkulturel minoritet, som kræver mere end alle andre og uforholdmæssigt meget i forhold til hvor mange de er. De er derfor en anelse svært at holde hånlatteren tilbage, når man ser på hvordan deres egne kulturhuse overlever, sådan rent økonomisk.
Operahuset koster foreksempel Københavns kommune 20 millioner om året i tilskud (et beløb vi i parentes kunne drive Ungdomshus for i 100 år), men når man har råd til at iklæde sig jakkesæt og balkjole, så er man ikke subkulturel, så er man finkulturel, og så er det helt i orden at få tilskud i hoved og røv. Gad vide hvor lang tid operahuset ville kunne eksistere hvis det skulle drives på frivillig basis. Sikkert ikke længe, men det ville da være underholdende at se Mærsk Mckinney Møller og Bent Bengtsen ligge på deres knæ og skure lokummer som os almindelige forkælede subkulturelle.
De samme politikere som kan nyde godt af at kommunen betaler en stor bid af deres billet når de skal ud og forsøde deres utroligt hårde, og på ingen måde forkælede, tilværelse med en opera i fire akter, kan en sang om at alle dem der er utilfredse med at der ikke er et ungdomshus, bare kan benytte sig af København’s kommune eksisterende ungdomstilbud.
Hvis vi et øjeblik ser bort fra tåbeligheden af at sammenligne et ungdomshus med en bordtennisklub eller et semi kommercielt spillested (semi, fordi de alle for tilskud af kommunen). Kan vi da godt lave et lille eksperiment der går ud på at vi foreksempel alle melder os ind i en badmintonklub i København. Lad os for underholdningens skyld sige at alle 4000 der mennesker der gik på gaden sidste lørdag for Ungdomshuset fik denne fremragende og revolutionerende idé.
Københavns kommune skulle så, ifølge egne regler, give 200 kroner årligt pr. Medlem i tilskud. Med andre ord ville det koste kommunen 800.000 kr. årligt hvis vi alle begyndte at spille badminton (i parentes 4 gange det det ville koste at drive et ungdomshus). Men dét er den mindste udgift, for kommunen skal derudover betale op til 75 procent af lejeudgifterne til lokaler, hvis de ikke selv har lokaler de kan stille til rådighed, og mon ikke de ville komme i bekneb af badmintonsbaner.
De kunne selvfølgelig løse problemet ved at anlægge 100 nye badmintonbaner i nogle af deres tomme bygninger, men det koster jo altsammen. Desuden ville slitagen på de fine trægulve sikkert være anseelig hvis 1000 punkere i kampstøvler skal rende runde og slå til fjerbolde et par gange om ugen.
Skal vi lige skære tingene ud i pap, bøje dem i neon og bage dem i trylledej, så selv de mest indskrænkede konservative jubelidioter kan forstå det: Lige nu er der en udgift på 100 millioner kroner om året som går til IKKE at have et ungdomshus. Før rydningen kostede ungdomshuset årligt 0,2 procent af det beløb.
Den billigste løsning på ungdomshuskonflikten er at hoste op med et ungdomshus! Fat det!
"
tilføjet af

Kbh kommune er nogle fjolser!

Først sælger de grung og hus til en syg sekt, der kræver en formue på at fjerne de unge samt hus. Så får de unge et nyt hus fordi der er for megen ballade. Det jo dybt godnat med københavns kommune.
tilføjet af

Svar på Opsang

kære ungdomshus-brugere.
Jeg er HELT på det rene med at I føler jer røvrendt over først at få et hus, for så at få det frataget fordi kommunene har solgt det. Det kan jeg sgu godt forstå at I ikke synes er fedt.
Jeg er en af dem der mener I opførte jer som snot-forkælet møgunger...I hærgede en hel by del, smaderede almindlig borgers ejendomme og ejendele - og da I begyndte på dét ophørte min sympati. Ligeså lidt som I mente at være blevet behandlet uretfærdigt, har alle de hvis biler, bitiksruder osv ret til at føle sig skidt behandlet af jer... så tør jeres øjne, og spis jeres kiks - hvis I vil behandeles som voksne, ansvarlige mennesker, så tag og opfør jer sådan - og indtil I gør det vil jeg fast holde at I er nogle snot-forkælet associale møg-unger der ikke har respekt for nogen eller noget.
I forventer nu at "samfundet" (dvs: alle andre end jer stakles unge mennesker) skal betale regningen for jeres hærgen - og fandme om I ikke også skulle have en undskyldning for at vi andre mener at I selv skal betale for det I har ødelagt.. Helt ærligt...
Som jeg skrev tidligere: vist skal vi alle være her - men I skal ikke være her mere end jeg - jeg har ligeså meget ret til at være her som I har.
Hvad med om I fattede DÈT???
tilføjet af

Det havde været bedre om

de unge havde fået lov til at beholde deres ungdomshus på jagtvej 69, og langt billigere.
Men det er jo desværre sådan at politikere laver fejl for andres penge.
Lad nu de unge få et nyt ungdomshus inden det eksalerer og bliver endnu dyrere.😮
tilføjet af

Børnelogik

Magen til børnelogik skal man lede længe efter.
Hvad nu hvis jeg blot havde været en bruger af det gamle ungdomshus, uden nogensinde at have kastet en sten! Skal jeg så straffes for hvad andre gør? Har jeg så ikke ret til et kulturtilbud fra kommunens side, ligesom du har ret til det?
Problemet var, hvis man da har sat sig ind i sagen, at kommunen ikke ville snakke med brugerne af ungdomshuset og dermed ville kommunen IKKE behandle dem som voksne mennesker. Næ, politikerne ville ikke forhandle, finde et alternativ eller andet som kunne have løst denne tragedie på en mere rationel måde, både for dig og for mig. Kommunen ville hellere håbe på at politiet kunne løse problemet. Men det er hverken politiets opgave at løse et politisk problem eller at sætte børn i fængsel.
At vi ser en masse unge som har reageret mod denne uretfærdighed, som du jo er enig i at det er, er blot en frisk, sund og god ting. Det viser at vi på trods af vores forbrugskultur, som ikke selv har etikken som en høj prioritet, har formået at beholde en grundlæggende kritisk tilgang til hvordan problemerne løses. At der er en gruppe, større eller mindre, som har reageret uhensigtsmæssigt i denne sammenhæng er vel hverken værre eller bedre end hvordan kommunen i første omgang skabte problemet? Det er vel tværtimod en forståelig reaktion at handle som et pattebarn, når man bliver behandlet som et pattebarn?!? Det er da i hvert fald pattebarns logik. Derfor er vi tilbage på bunden eftersom begge parter har opført sig som pattebørn, der mangler blot en ting! Du gættede rigtigt; Et nyt Ungdomshus.
Desuden er det vel ikke mig der skal stå til regnskab for hvad "pattebørnene" gjorde, ligesom du heller ikke skal stå til ansvar for hvad din bror, ven, kollega eller partifælle gør.
Problemet handler ikke om hvor mange penge der er gået til dit eller til dat. Nej problemet er principielt, og bør derfor også tænkes igennem således. Den dag det bliver et konkret spørgsmål om penge, der bliver diskussionen usaglig.
Desuden er det interessant at du ikke har mistet respekten for demokratiet, rådhus eller socialdemokratiet – eftersom de har opført sig lige så meget som pattebørn som brugerne af Ungdomshuset gjorde.
tilføjet af

For at kunne miste noget

skulle jeg vist have haft det...og respekt for Ritt Bjergård har allle dage været en mangel vare her hos mig.
Jeg forstår ikke hvorfor DU føler dig trådt over tærene? Jeg henvender mig jo netop til de ballademagere der ødelægger det for jer alle sammen - og det er trist hvis ike I i fællesskab formår at tøjle de der ødelægger det for jer alle.
tilføjet af

Hvorfor har i ondt i røven af det, men ikke dem?

Når det koster så meget skal de ikke ha' lov til at få det hus, det er jeres konklusion ikke?
Hvis det er, skal i så ikke også begynde at blive sure over at fx. Konservativ bruger (mindst) 184.692.553 kr. på bare at være der, og pga deres minister som bruger de penge som du og jeg har betalt gennem skat?
Og den er mindst lige så slem ved andre partier, så ingen af jeg kan føle jeg hævet over andre..
And By the way, vold er en løsning, hvordan fik vi det danske demokrati indført? Hvordan fik de sorte deres rettigheder i USA? Hvordan fik arbejderne i USA deres 12 timers dag nedsat?
Alt dette blev udført med vold og politik, når man ikke kunne komme igennem med reformisttiske midler, må man tøve til andre midler.
Og husk lige det her, ungerne havde i 6 år, prøvet med alt fra breve til aktioner (non- voldlige). Men politikerne ville ikke høre på dem, og det endte jo som i ved med at ungdomshuset blev ryddet. Og derefter fulgte de voldlige sammenstød med politiet, som indgård i de beregninger der er blevet lavet. Her fra kunne man selvfølgelig diskutere om politiet har gjort deres arbejde rigtigt..
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.