8tilføjet af

8000 kr. i vægtafgift - kan det passe?

Hej alle...
jeg har lige købt en Citroén Xara Picasso 1.8 fra 2002 - og har så fået en årligt afgift på vægtafgift der hedder 8020 kr.
har så to spørgsmål:
1: betaler man ikke vægt afgift halvårligt?
2: kan det virkelig passe af overstående bil skal koste SÅ meget i vægtafgift...
på forhånd tak.
<< MTH
tilføjet af

Det er nok lidt i overkanten

tilføjet af

ja hvis den er på gule plader..

det kan godt passe ... jeg giver 10000 for en mazda25000 pic up..
tilføjet af

Et hurtigt kig på bilbasen

siger 3.500 halv årligt.Altså 7 kg årligt, hvor de sidste 1020 kommer fra må du spørge på centralregistret om.
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Citro%c3%abn-Xsara-Picasso-1,8i-Exclusive-5d_ID399803436.htm
Jeg er temmelig sikker på du bliver bonnet for en uøkonomisk benzinbil, den køre jo ikke mere end 13 på literen.
Vores gamle mercer ligger også deroppe, men det er fordi diesel bliver straffet.
Vi betaler 2 gange årligt, så du skal have fat i dem og høre hvad det er for noget.
tilføjet af

Hmm...

Da jeg var nede og købe bilen spurgte forhandleren om den skulle registeres privat, eller delvis firma. Hvor jeg svarede privat!
Men den er alligevel på papegøjeplader...
er det helt forkert så?
tilføjet af

ja okay...

Så er den nok ikke helt gal alligevel...
Men vil alligevel lige ringe ind.
tilføjet af

Takster her -

http://www.fstyr.dk/sw23142.asp
PEW! - det er sgu dyrt...!
😮
tilføjet af

Privatbenyttelsesafgift

Da du har valgt at købe en varebil, så er du sluppet billigt i registreringsafgift, fordi disse bliver er beregnet til erhvervsvirksomheder.
Da du har tænkt dig at køre privat i bilen, så kommer der et årlig privatbenyttelsesafgift på ca. 5.000 ud over den almindelige vægtafgift/grønne afgift, som er forbrugsafhængig.
Så det kan blive dyrt i længden, at køre privat i varebiler/gulplade biler,
Det er også derfor at sælgeren spørger dig om, hvordan du vil have bilen indregistreret.
Hvsd du havde svaret firma, så var privatforbrugsafgiften bortfaldet, og delvis firma, så havde privatbenyttelsesafgiften kun været det halve.
Men SKAT holder nøke øje med brugen af biler på papegøjeplader, så hvis bilen ikke anvendes erhvervsmæssigt, så er den korrekt indregistreret. 🙁
tilføjet af

what...

Og jeg pivede over sølle 600kr! >__<
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.