30tilføjet af

70.000 mennesker holder juleaften helt alene i år

Det viser en måling foretaget af instituttet Voxmeter. Især i december er det let at føle sig udenfor, hvis ens liv og hverdag ikke passer ind i glansbilledet af den velfungerende kernefamilies fest. Ensomhed handler ikke kun om at være i selskab med andre eller ej. Ensomhed er en nedbrydende følelse af ikke at være forbundet med andre mennesker.
Bliver ensomheden permanent, er den lige så skadelig som rygning.
http://ekstrabladet.dk/ekstra/samfund/article2168460.ece
Hvad vil du anbefale de mange ensomme?
tilføjet af

70.000 mennesker holder juleaften helt alene i år

Det er godt nok mange mennesker. Måske nogle af dem ønsker at være alene. Jeg kender en person som ikke kan klare at være social flere dage i træk, og derfor selv har valgt det sådan.
Men for dem hvor det er et reelt problem, bliver de nød til selv at gøre noget for at ændre deres situation. Det er altid sit eget ansvar.
Jeg læste engang at en person meldte sig til noget frivilligt juleaften, hvor han skulle lave mad til hjemløse/sindslidende. Det hjalp at han havde nogle pligter, men samtidigt var sammen med andre denne aften.
tilføjet af

Vise ord

Det er godt nok mange mennesker. Måske nogle af dem ønsker at være alene. Jeg kender en person som ikke kan klare at være social flere dage i træk, og derfor selv har valgt det sådan.
Men for dem hvor det er et reelt problem, bliver de nød til selv at gøre noget for at ændre deres situation. Det er altid sit eget ansvar.
Jeg læste engang at en person meldte sig til noget frivilligt juleaften, hvor han skulle lave mad til hjemløse/sindslidende. Det hjalp at han havde nogle pligter, men samtidigt var sammen med andre denne aften.

Emnet er næsten allerede uddebatteret 🙂
tilføjet af

70.000 mennesker holder juleaften helt alene i år

Jeg kan ikke tage nok afstand fra det pladder om, at det er lige så skadeligt som rygning eller andet.
Der er mange der har alvorlige sindslidelser, og mange af dem, har det af natur bedst med, at være alene i julen.
For dem som ikke har nogen at holde jul med, og som ønsker det, er der mange foreninger for sindslidende mm. Man kan være frivillig medhjælper eller blot deltager.
Julen er noget opreklameret fis. Personligt er jeg glad for familiesammenkomster, jeg synes bare ikke at samfundet skal "pådutte" folk dette så voldsomt.
Som sidste alternativ, er det altid muligt at købe noget alkohol og drikke sig i hegnet. Det er trods alt kun et par dage der skal "overståes".
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Vise ord

Livet er let teoretisk, men "kampene" kan være svære, men ikke til at komme udenom, hvis man vil forandring. 🙂
tilføjet af

70.000 mennesker holder juleaften helt alene i år

Som sidste alternativ, kan man vel også erkende sin situation og så lave sine egne traditioner, hvor man gør det så hyggeligt som muligt for sig selv. Gøre lidt ud af det, selvom man er alene i juledagene.
Og så være social når vennerne igen har tid efter højtiden for familien.
Jeg er ikke selv i den situation, men tror det ville virke for mig.
tilføjet af

70.000 mennesker holder juleaften helt alene i år

Og hvad er der så lige galt ved at holde jul alene?
Holde jul?
Hvorfor skal folk gøres til psykisk syge, blot fordi de ikke vil deltage i den slags.
Tænk på de stakkels umælende, forsvarsløse ænder, som sandsynligvis blev gjort forældreløse sidste år ved denne tid.
Eller de absolut mindretalsnedværdigende marcipangrise, der skal stilles frem, side om side med totalgiftig kanel der er drysset ud over risengrøden.
Overvej hvordan de, så stolte små søde grantræer, som stod i skoven og glædede sig til at blive lige så store og ranke som de andre, savet brutalt ned, slæbt ind i en stue og overhængt med en masse bras som pædagogslaver har siddet og lavet for børnene i børnehaven.
Unger der hyler og skriger fordi de nu ikke lige fik den dims de absolut ville have denne aften.
Banklån der langt overstiger hvad familen har råd til.
Må jeg være fri.
tilføjet af

70.000 mennesker holder juleaften helt alene i år

citat: "Må jeg være fri."
Selvfølgelig må du det. Man bestemmer jo selv.
Men denne tråd handler om dem der virkelig er ensomme og savner selskab i helligdagene, hvor man nok er ekstra opmærksom på at næsten alle andre mennesker er sammen med deres kære.
De har ikke valget som os andre.
Gad vide om du også synes det er synd for naturen og den mad vi spiser resten af året.. 🙂
tilføjet af

70.000 mennesker holder juleaften helt alene i år

Nu er jeg selv en person som ofres har det bedst alene. Selvom jeg har kæreste og barn så gør det mig ikke social anlagt. De dækker mit sociale behov rigeligt og jeg kunne sagtens holde jul alene igen.
Jeg forstiller mig at mange af. De 70000 er gamle som ikke orker eller hvor familien ikke gider dem juleaften hvilket er synd.
Det eneste man kan gøre uanset hvem man er ville være og lave noget selv.
Selv fru Hansen på 100år kan bestille maden hos bla superbest og få den leveret og invitere nogle venninder.
tilføjet af

70.000 mennesker holder juleaften helt alene i år

Hej fynbodame.
Hvis folk ikke har det godt med at være alene er det da noget skidt.
Men det gør jo ikke dem som gerne vil være alene til nogle psykiske vrag.
Og nej, jeg synes absolut ikke der er noget galt i at man spiser alt muligt, det gør jeg selv, uden at blinke.
Men man kan altså også se tingene i andre perspektiver end det som andre forsøger at presse ned over hovedet på en.
tilføjet af

70.000 mennesker holder juleaften helt alene i år

Jeg har nu heller ikke skrevet noget psykiske vrag.
Hvis man lader sig presse til noget man egentlig ikke gider, må det da være fordi man ikke er helt afklaret med det.
Den kan måske være lidt svær, hvis det er pgr af sine børn.
tilføjet af

70.000 mennesker holder juleaften helt alene i år

Hej igen fynbodame.
Du kalder ikke nogen for psykiske vrag, men det ligge ligsom i luften, at hvis man sidder alene jule aften, er man psykisk syg.
Mange vælger det af andre grunde.
Presset eller ej, når man har små børn er det lidt umuligt at undgå jule aften, for uanset hvem og hvad man er, kan ens børn nok ikke undgå at se hvor meget deres venner glæder sig, og så ville man da være et skarn om man ikke bare fulgte med. Uundgåeligt gruppepres vil jeg kalde det.
Kan lige oplyse, at dette år er planen at jeg vil guffe så meget jeg kan af en kalkun juleaften, for mig selv, nyde freden og roen, slippe for psalmesang, osv osv.
Kan du forestille dig hvilke lækkerier man kan lave af resterne af sådan en fugl i dagene efter, mums.
Og mine voksne børn holder deres jul med deres børn, ganske som de vil, jeg er inviteret, men takkede pænt nej.
tilføjet af

70.000 mennesker holder juleaften helt alene i år

Jeg holder jul alene igen i år, det er efterhånden 13 år siden jeg blev alene så det er ikke noget nyt for mig.
Ok min kollega kommer og spiser sammen med mig (en stakkels fed and der måtte lade livet, nogle kartofler der sikkert gerne ville være blevet større og nogle ris som kunne mætte nogle stakkels sultne børneslaver) når han tager af sted på job igen, efter ca 2 timer, er jeg alene igen, jeg nyder det, lidt julepynt, intet juletræ, ingen juleknas, må ikke spise det, og så ellers hygge med TV eller computeren.
Jeg er sikkert et psykisk vrag fordi jeg ikke bliver stresset af julen, jeg er nok ensom hvis de supersociale mennesker skal dømme, MEN jeg er ikke hykler, jeg vil hellere være social med mine kære resten af året og så ellers lade mine drenge og mine søskende have denne ene dag i fred med deres egne traditioner, jeg hader at høre: Ernst det er da synd at du skal sidde alene, kom og hold jul hos os.
jeg VIL være alene, både juleaften, nytårsaften og alle andre dage, jeg har et lille men meget tæt netværk i mine få venner og i mine kolleger og det er jeg tilfreds med,
lad være med at ophøje jer til dommer over livskvalitet og andet personligt for andre, INGEN anden end jeg ved hvad livskvalitet og glæde er for mig.
Hav en god Jul
tilføjet af

70.000 mennesker holder juleaften helt alene i år

Vel ikke Din kollega der er (var) anden ❓ 😖

Ok min kollega kommer og spiser sammen med mig (en stakkels fed and der måtte lade livet,

Sk*** med and, flæskesteg og den kedelige mandelgave, jeg glæder mig mest til julefrokosten.
tilføjet af

70.000 mennesker holder juleaften helt alene i år

Vel ikke Din kollega der er (var) anden ❓ 😖

[quote]Ok min kollega kommer og spiser sammen med mig (en stakkels fed and der måtte lade livet,[/quote]
Sk*** med and, flæskesteg og den kedelige mandelgave, jeg glæder mig mest til julefrokosten.

Det er dog utroligt så kvik du er i dag Fruppe 😉
Jeg har selv læst mit indlæg igennem og ja, det var vist en formuleringsfejl, håber andre fatter hvad meningen er 😃
tilføjet af

70.000 mennesker holder juleaften helt alene i år

Jeg holder jul alene igen i år, det er efterhånden 13 år siden jeg blev alene så det er ikke noget nyt for mig.
Ok min kollega kommer og spiser sammen med mig (en stakkels fed and der måtte lade livet, nogle kartofler der sikkert gerne ville være blevet større og nogle ris som kunne mætte nogle stakkels sultne børneslaver) når han tager af sted på job igen, efter ca 2 timer, er jeg alene igen, jeg nyder det, lidt julepynt, intet juletræ, intet juleknas, jeg må ikke spise det og så ellers hygge med TV eller computeren.
Jeg er sikkert et psykisk vrag fordi jeg ikke bliver stresset af julen, jeg er nok ensom hvis de supersociale mennesker skal dømme, MEN jeg er ikke hykler, jeg vil hellere være social med mine kære resten af året og så ellers lade mine drenge og mine søskende have denne ene dag i fred med deres egne traditioner, jeg hader at høre: Ernst det er da synd at du skal sidde alene, kom og hold jul hos os.
jeg VIL være alene, både juleaften, nytårsaften og alle andre dage, jeg har et lille men meget tæt netværk i mine få venner og i mine kolleger og det er jeg tilfreds med,
lad være med at ophøje jer til dommer over livskvalitet og andet personligt for andre, INGEN anden end jeg ved hvad livskvalitet og glæde er for mig.
Hav en god Jul


Tak, 😉 men der er ingen grund til at undvære juleknas der findes en masse for diabetikere som jeg har gættet på at du er siden du skriver sådan, 😃

[img]http://2.bp.blogspot.com/-hgFENYLQx9g/Tx8ACux3GLI/AAAAAAAAAGk/YuHrCvfvElE/s1600/knas.JPG[/img]

https://www.google.com/url?q=http://www.fagbladet3f.dk/2-sektion/lev-bedre/d4842567f35f40689ba4545e9d9aa0a0-20121211-lav-laekker-konfekt-uden-ekstra-fedt-og-sukker&sa=U&ei=4D6kUsfgEeiD4ATEnoHgDw&ved=0CAYQFjAA&client=internal-uds-cse&usg=AFQjCNGKmNihJMXoUamrU_zW8hK_rz5lrw
Også God Jul til dig, [f]
Mvh, Anna, [sun]
tilføjet af

70.000 mennesker holder juleaften helt alene i år

Ja trådløse, men jeg har aldrig spist ret meget slik, jeg nyder lidt chokolade, du ved det med meget kakao i og så holder jeg af at spise nødder, både hassel og valnødder, så der er ingen grund til at købe en hel masse slik der blot ender i skraldespanden 😉
Hov lidt ren rå marzipan til nødderne holder jeg også af, men så er det også sagt.
tilføjet af

70.000 mennesker holder juleaften helt alene i år

Vil anbefale de ensomme at deltage i et julearrangement f.eks. Frelsens Hær
tilføjet af

70.000 mennesker holder juleaften helt alene i år

Og hvis de "ensomme" så ikke ønsker det ?
tilføjet af

70.000 mennesker holder juleaften helt alene i år

Det var et forslag.
Men man skal da selv bestemme hvad man vil gøre for at komme ud af sin ensomhed.
tilføjet af

70.000 mennesker holder juleaften helt alene i år

Hej ernst.
Verden er nu en gang sådan, at fordi vi ønsker at være for os selv, er vi ensomme, psykisk syge eller det der er værre.
Dommen er faldet, de velmenende, selvretfærdige, og selvudråbte barmhjertige sameritaneres opfattelse SKAL absolut trækkes ned over hovedet på alle, uden undtagelse.
Og hvor blev så lige den der dejlige fred og ro af.
tilføjet af

70.000 mennesker holder juleaften helt alene i år

Hej ernst.
Verden er nu en gang sådan, at fordi vi ønsker at være for os selv, er vi ensomme, psykisk syge eller det der er værre.
Dommen er faldet, de velmenende, selvretfærdige, og selvudråbte barmhjertige sameritaneres opfattelse SKAL absolut trækkes ned over hovedet på alle, uden undtagelse.
Og hvor blev så lige den der dejlige fred og ro af.

Hej.
Ja man fristes til at tro at alle dem som mener at vi enlige er ensomme eller noget der er værre, er socialakrobater, for det parti har taget patent på at vide hvad livskvalitet og livsglæde er for alle andre 😃
Nå jeg tager det ikke så tungt, kald mig blot et psykisk tilfælde, kald mig ensom eller asocial eller hvad man nu finder på, jeg ved bedre 😃
tilføjet af

70.000 mennesker holder juleaften helt alene i år

Hej igen ernst.
En af mine venner siger, at han dagen før sin død vil meldes ind i socialdemokratiet.
Han mener det er bedre der dør sådan en, end noget andet
tilføjet af

70.000 mennesker holder juleaften helt alene i år

Bryder mig ikke om deres tøj og messingsuppe 😖
Så hellere detentionen da politiet har pænere uniformer.

Vil anbefale de ensomme at deltage i et julearrangement f.eks. Frelsens Hær
tilføjet af

DF holder varmestue juleaften for dansksindede

Så styrkes Danskheden.
tilføjet af

DF holder varmestue juleaften for dansksindede

Danskheden er at folk selv
betenner hvad der er der godt for den enkelte
tilføjet af

DF holder varmestue juleaften for dansksindede

Så styrkes Danskheden.


Det lyder godt, der er da endelig noget det er værd at donerer et beløb til.
tilføjet af

70.000 mennesker holder juleaften helt alene i år

Det er godt nok mange 😕
Tror mange af de ensomme selv er skyld i deres ensomhed for det er jo ikke alle mennesker der er sociale og udadvendte.
tilføjet af

70.000 mennesker holder juleaften helt alene i år

Lækkersulten 😃

[quote="Ernst-8305" post=2772404]Jeg holder jul alene igen i år, det er efterhånden 13 år siden jeg blev alene så det er ikke noget nyt for mig.
Ok min kollega kommer og spiser sammen med mig (en stakkels fed and der måtte lade livet, nogle kartofler der sikkert gerne ville være blevet større og nogle ris som kunne mætte nogle stakkels sultne børneslaver) når han tager af sted på job igen, efter ca 2 timer, er jeg alene igen, jeg nyder det, lidt julepynt, intet juletræ, intet juleknas, jeg må ikke spise det og så ellers hygge med TV eller computeren.
Jeg er sikkert et psykisk vrag fordi jeg ikke bliver stresset af julen, jeg er nok ensom hvis de supersociale mennesker skal dømme, MEN jeg er ikke hykler, jeg vil hellere være social med mine kære resten af året og så ellers lade mine drenge og mine søskende have denne ene dag i fred med deres egne traditioner, jeg hader at høre: Ernst det er da synd at du skal sidde alene, kom og hold jul hos os.
jeg VIL være alene, både juleaften, nytårsaften og alle andre dage, jeg har et lille men meget tæt netværk i mine få venner og i mine kolleger og det er jeg tilfreds med,
lad være med at ophøje jer til dommer over livskvalitet og andet personligt for andre, INGEN anden end jeg ved hvad livskvalitet og glæde er for mig.
Hav en god Jul[/quote]

Tak, 😉 men der er ingen grund til at undvære juleknas der findes en masse for diabetikere som jeg har gættet på at du er siden du skriver sådan, 😃

[img]http://2.bp.blogspot.com/-hgFENYLQx9g/Tx8ACux3GLI/AAAAAAAAAGk/YuHrCvfvElE/s1600/knas.JPG[/img]

https://www.google.com/url?q=http://www.fagbladet3f.dk/2-sektion/lev-bedre/d4842567f35f40689ba4545e9d9aa0a0-20121211-lav-laekker-konfekt-uden-ekstra-fedt-og-sukker&sa=U&ei=4D6kUsfgEeiD4ATEnoHgDw&ved=0CAYQFjAA&client=internal-uds-cse&usg=AFQjCNGKmNihJMXoUamrU_zW8hK_rz5lrw
Også God Jul til dig, [f]
Mvh, Anna, [sun]
tilføjet af

Tillykke med din nye profil.

Hvor mange er du nu oppe på?
tilføjet af

70.000 mennesker holder juleaften helt alene i år

Nå det gør du ! Men nu var indlægget tænkt lidt bredere end dig !!!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.