4tilføjet af

512 MB Spørgsmål.

Der skulle vel ikke være en der ved hvor mange billeder der kan være på et 512MB kort.
( Jeg har skrivet en Mail til HP om spørgsmålet, men får intet svar fra dem. )
Det drejer sig om et Kamera HP618 Image 2,11MP.
Der er forskellige opløsninger men den laveste giver gode billeder. Nuværende kort er på 16 BM og der bliver der 165 gode billeder ud af det.
Kan man bare gange op.??
Jeg håber på svar, da jeg skal en tur til Grønland i Maj måned.
tilføjet af

Bud på svar

Regn med ca. 200 billeder i max-opløsning på et 512 MB kort. Hvis jeg var dig ville jeg ikke bruge den laveste opløsning - det ser pænt ud på en pc-skærm, men hvis du får lavet "rigtige" papirbilleder ud fra filerne, bliver de ikke særligt gode. God tur til Grønland - jeg er mægtigt misundelig! :-)
tilføjet af

Kvalitet/kvantitet

Netop. Det er igen det gamle spørgsmål om kvalitet kontra kvantitet. Vil du have ekstra gode billeder, kan der selvfølgelig ikke være så mange, men hvis du fortsætter i den samme kvalitet som før, kan du jo selv gange op hvor mange der kan være... Meen så bliver de jo nok ikke helt gode nok ;o)
tilføjet af

HQ eller SHQ

Det kommer anden på hvilken qualitet vil du have.
Jeg har Olympus 2,1 Megapixel og kort 64MB med SHQ kan man set på ca. 50 billeder med god qualitet svarer til A4 format papirer. Med HQ ca. 130 billeder ok qualitet svarer til 13*9 billeder på papirer. Hvis du har 512 dvs ca 8 gange som jag har.
god tur til GRØNDLAND
tilføjet af

billeder

hej med dig
jeg var i canada for 2 år siden
der tog jeg en masse billeder som blev virkelig gode!
tog 111 billeder på en 128 mb
grønland og canada ligner hinanden meget(har været bege steder)
HUSK at bruge din ZoooM
afstandene er eventyrligt storer og snyder eventyrligt meget.
rigtig god tur!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.