17tilføjet af

5000 voldtægter om året ? 200 domme !

5oo anmeldelser og langt færre domfældelser.
Hvorfor melder voldtægtsforbryderne ikke bare sig selv ?`
Hvorfor melder forbrydere ikke bare sig selv❓Kan lovgivningen og den politiske indsats ikke ændres så det kan betale sig for forbrydere at melde sig selv langt oftere end det er tilfældet nu om stunder❓Og vel helst kontakte myndigheder inden de begår forbrydelser og få den hjælp og støtte de åbenbart har behov for; så havde vi stort set ikke brug for fængsler . .
tilføjet af

Søge hjælp inden forbrydelsen begås ?

Vi har ikke plads ude i samfundet til alle de muslimer der spjælder den 😕
tilføjet af

Hvorfra ved du der er 5000 voldtægter i Danmark?

Der anmeldes færre end 500 i DK i Sverige er der 5.800 anmeldelser
tilføjet af

Kvinderne bliver jo svinet til

I maskineriet hvad der afholder mange fra at anmelde, desværre grundet falske anmeldelser.
Bliver invandrere dømt bliver ofrene svinet til af imaner i Danmark der opfordrer til at bruge burkhaer for ikke at friste.
tilføjet af

Udsættes man for smart CHIKANE

af højreekstremister, og prøver at melde det, så er det vel bare skitzofreni eller forfølgelsesvandvid, den chikane og mobning der næsten professionelt holder sig indenfor lovens rammer og benytter metoder der ikke er forbudte endnu på grund af smuthuller i i lovgivningen; hvad med den❓
Skræmmer man skadedyr væk med ultralyd . .
tilføjet af

Nå ok så omkring 3000 som IKKE anmeldes

Men selvom voldtægter og grov chikane ikke anmeldes og straffes så er der for de fleste både ofre og voldtætsforbrydere psykiske og sociale eftervirkninger.
Som oftest er det ikke ofrene der har et problem med at respektere andres borgerrettighedsmæssige og humane grænser, det er jo de personer og medborgere som 3000 gange tør begå disse forbrydelser mod tusindvis af mennesker og det tør de voldtægtsforbrydere så måske fordi man som voldtægtsoffer i Danmark føler sig usikker, medmindre det er en kombineret voldsforbrydelse og voldtægt hvor beviserne er mere åbenlyse og acceptable for myndighederne.
tilføjet af

Fx sexologisk klinik

de har da vist rådgivning to timer om ugen til personer med sexuelle problemer i den retning; men det er måske svært at henvende sig både der og eller til sin læge hvis man oplever sin sexualitet som et problem i den retning❓
Der er også flere andre steder hvor man kan få rådgivning og det er nok bedre at få hjælp end at ende som en socialt udstødt voldtægtsforbryder før man får hjælp med sine sexuelle problemer ?
Om der er nogen konsensus vedrørende religiøs overbevisning og voldtægt eller andre kriminelle intimiderende krænkelser; er der det❓Det er nærmere noget med samfundsmæssigt mod og vilje til diskrimination og foragt for svagere medmennesker der genererer en voldtægtskultur; hvilket man vel kan kalde det, hvis tusindvis af voldtægter ikke anmeldes og retsforfølges ?
tilføjet af

Lidt Socialøkonomi v VOLDTÆGT

På den ene side får ofrene ikke afgjort sagen ved domstolene; samfundet sparer så udgifterne til både efterforskning og retsforfølgelse hvilket måske er 50.000 til 150.000 kroner pr sag
Ved 3000 sager der ikke retsforfølges mister samfundet også øget forståelse og erfaring med voldtægtssager og sociale normer, men sparer altså også udgifter for mindst mellem 150 millioner og en halv milliard alene til grundlæggende efterforskning og retsforfølgelse. Og så er der det at op til 3000 voldtægtsforbrydere hvert år pt går/kører mere eller mindre frit og frejdigt rundt . .
Kvinderne fik stemmeret for cirka 100 år siden (og beskattes som mænd uden diskrimination).
tilføjet af

Udsættes man for smart CHIKANE

Hvad er det for huller du tænker her tænker på? Der er love imod chikane. Spørgsmålet er vist bare, hvorvidt politiet tager en sag alvorligt. Det er vist dér den ligger. Huller i lovgivningen? Nej, det forstår jeg ikke. Hvis det kan påvises, hvilket det jo i princippet netop altid kan, så er det en forbrydelse. Se bare på, hvordan terrormistænkte bliver sporet og netop her spiller det jo en vigtig rolle, hvor og hvilke sider de har besøgt, samt hvilke personer der har følt sig chikaneret.
Hvis en person f.eks. forsøger at springe en boligbygning i luften. Lad os sige...f.eks. ved gasudslip i opgangen og derefter skriver om det på nettet. Måske endda skriver om hvordan man har gjort det, eller giver hints eller ledetråde og der i øvrigt er vidner. Så er det jo, hvis der er en mistænkt i sagen, jo en god ledetråd til, hvordan det hænger sammen og hvem der står bag. Det er jo det samme som terror. Ret alvorligt. Nok en af de største forbrydelser pt. Men huller i lovgivningen, skal man nok ikke gøre sig nogle forhåbninger om i sådanne henseender, selv om man måske ikke lige fik det på kameraet.
Hint til dig: Chikane er jo mange ting...men hav en god dag 😉
tilføjet af

What, are you sure.

hvordan kan der være så mange voldtægter i Sverige, så hut jeg visker, så bor der kun 2 milioner flere mennesker i Sverige.
her i skovfjorden er voldtægt umuligt, jeg har mit ynglings får, og nogle gange kommer der en kivfaq fra Narsaq og hjælper mig med de huslige gøremål.
meget snart skal jeg sejle mine får og lam til slagteriet i Narsaq, så det bliver svært at overveje hvilke moderfår der skal overleve vinteren, for de skal jo gå i kolde stalde, men heldigvis har jeg fået noget godt foder sejlet herop, betalt af hjemmestyret.
som modydelse skal jeg levere friske kartofler og påskelam til direktionen.
det undrer mig lidt, at vi aldrig hører fra kvinder der gør oprør mod voldtægt, er den generelle opfattelse, at voldtægt er kvindernes egen skyld, i visse tilfælde.
I just like to know.
tilføjet af

5000 voldtægter om året ? 200 domme !

Skrækkeligt så dårligt de anonyme er til at udtrykke sig (er det derfor, ar de er anonyme)?
Overskriften siger 5000 voldtægter, men er det virkeligt 5000 og ikke 500 voldtægter.
De enkelte indlæg springer mellem disse forskellige tal, og hvor er dokumentationen.
Problemet er måske, at de anonyme ikke kender forskel på tusinde og hundrede - de fleste af dem på SOL.DK virker ikke som om, at de har gået i skolen i ret mange år.
- Er det ikke snart på tide, at SOL.DK vågner op - og får begrænset brugen af anonyme debattører, inden siden dør af sig selv (jeg fatter ikke, at firmaer gider lægge kroner for annoncer på siden) - jeg vil anbefale annoncører, at de stopper med at bruge siden - da den er utrolig useriøs. 😃
tilføjet af

Når vi har Sharialov om få år, er voldtægt ikke

strafbart. Det bliver rart.
tilføjet af

Men til hvilken pris er det?

Og det er så ikke de penge der veksles mellem dem.
Men de fysiske og psykiske ting som luderen må leve med. Ud over at aldrig kunne være sikker på om det er en rimelig normal person, eller en der lige skal banke en par slag. Nu han har købt luderen.
Eller luderkunden der ikke respektere eksempelvis at det er med kondom.
Der er også det at en hel del ludere har et dysfunktionel sexliv. Altså deres eget sexliv ikke fungere.
Og at en hel del ludere allerede er ude af stand til at mærke egne grænser og blev luder fordi de havde været udsat for overgreb af en voksen.
Så spørgsmålet er bare, opvejer den påstået voldtægtantal, det som en luder gennemlever? Jeg snakker ikke om den "lykkelige luder", som mænd er så glad for at fremhæve.
men dem som bare får det være og være af at ligge i med luderkunder.
tilføjet af

Ja hvorfor mon? Fordi det er straffrit

http://www.amnesty.dk/stop-diskrimination/side/voldtaegt-i-danmark
Det er så dagens Danmark.
Førhen var kvinden, mandens egendel. Da var der hård straf for at ødelægge mandens egendel.
I dag er hun ikke mandens egendel(her i DK), så er det straffrit(nærmest).
Hvis en kvinde ikke har fysiske mærker, men stadig påstår det er voldtægt. Så er det ikke rigtig voldtægt i lovens forstand. Og hvis hun er ude af stand til at sige nej/forsvare sig. Ved eksempelvis sanseløs af druk, lam, bevistløs eller retarderet. Så er det heller ikke rigtig voldtægt.
tilføjet af

5000 voldtægter om året ? 200 domme !

Trådstarter får det til at lyde som om en voldtægtsmand nødvendigvis er en syg person som behøver hjælp.
(Naturligvis skal en person som tænder på og udøver voldtægt for voldtægtens skyld straffes!)
Dette er langt fra altid tilfældet hvilket mange grundløse og direkte løgnagtige anmeldelser kan bevise.
En kvinde der går i byen og går med eller har en mand med hjem og det ender med sex som hun bagefter fortryder har ikke en kinamands/kvindes chance for at vinde og det skal hun heller ikke have fordi skylden skal bevises udover al tvivl og det er altså umuligt at afgøre om samlejet var frivilligt eller ikke hvis der ikke er vidner eller spor efter vold.
En kvinde der overfaldes ude i det fri og har tydelige spor efter vold har store chancer for at vinde en sag hvis den skyldige kan findes.
Hendes beviser falder dog i styrke hvis hun feks går i bad eller på anden måde fjerner de fysiske beviser på selve voldtægten fordi så er det lige pludselig "kun" et overfald der kan påvises.
tilføjet af

5000 voldtægter om året ? 200 domme !

Første halvår 2011 var der 181 anmeldte voldtægter i Danmark. Det er et lavt antal sammenlignet med Sverige, hvor antallet første halvår 2011 ca. 3000 anmeldte voldtægter. Siden sexforbudet i 1999 har Sverige fått et uhyggeligt højt antal voldtægter.
tilføjet af

5000 voldtægter om året ? 200 domme !

Voldtægt er nok noget af det værste der kan ske og det skal straffes hårdt. Om der sker 5000 voldtægter om året ved jeg ikke men jeg tvivler, men jeg tvivler ikke på at der er mange voldtægter der ikke anmeldes og her spørger så om hvorfor han ikke melder sig selv? Jamen har de moral til at udføre en voldtægt så har de også moral til at leve med og måske endda prale med det. Det er den voldtages "pligt" at anmelde, så er den ikke længere. Voldtægt skal straffes mere hårdt end det bliver nu og så lige en ting til: Falske anmelders af voldtægt skal straffes lige så hårdt som en fuldbyrdet voldtægt.
tilføjet af

5000 voldtægter om året ? 200 domme !

Jeg tror forskellen på 500 og 5000 opstår fordi der anmeldes 500 sager er og så skønner nogen at der er 10 gange så mange voldtægter som ikke anmeldes.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.