17tilføjet af

500 kr i bøde.

Det er det latterlige beløb det koster lovløse cyklister at køre over for rødt lys.......... 9000 kr er det beløb en chauffør skal bløde hvis vedkommende stoppes af politiet og der konstateres manglende printerpapir i tachografen (den elektroniske fartskriver) hvor er rimeligheden i dette?........ og cyklisternes lovløshed kender ingen grænser!
http://jp.dk/jptv/indland/article2077775.ece
tilføjet af

de har ret

vi er et jaget folk jeg er selv chauffør.det frie liv vi havde førhen er styret at en flok halvhjerner vi prøver jo bare at passe vores job.
vi burde stille bilerne alle sammen.-nu skal vi også på kursus og lærer at køre bil selv om vi har kørt i mange år fordi at den flok klovne der sikkert ikke kan bruges andre steder har fundet et ben og gnave af.hvem skal betale ?????det er sku et sygt samfund.
tilføjet af

Rigeligt - for det går jo kun ud over dem selv

modsat bilister, der kører over for rødt.
tilføjet af

Chauffør Klynk klynk

Det har intet med hinanden at gøre..!
Bøde størrelsen for chauffør der ikke har orden på fartskiven er fordi alt for mange har snyder med det.
Bøden for at køre over for røde er min. beløb for at bryde færdselsloven.
Personligt synes jeg at størrelse på chauffør bøden passene, men det kan da godt være min. beløb skal sættes op til 1000 kr. eller mere, men det vil betyde at lige meget hvad man bliver taget for vil bøden være 1000 kr. eller mere.
tilføjet af

klovn

du fatter jo ikke en skid det er jo skjulte skatter det hele handler om så skal det være ens får alle så gi bare cykellisten en bøde på 5000
tilføjet af

der er for lidt

jeg så også at man som cyklist fik en større bøde, feks. 1500 kr. for at kører over for rødt eller kører på fortorvet. jeg må erkende, jeg selv kører ulovligt nogle gange, men det skal også siges jeg holder rigtigt meget opsyn, med de andre i trafikken og på den anden side, skal der politi på gaderne, der er flere der kører og snakker/sms'er samtidig mens de kører. det skal der dæmmes op for, der skal mange flere penge i statskassen, nu når man kan se, hvor mange der begår "kriminalitet" i trafikken hver evige eneste dag.
tilføjet af

Køb dig en cykel

Så er du højt hævet over færdselsloven, uanset hvad du nu finder på i trafikken, så får bilisten skylden.
tilføjet af

Samme bøde for samme forseelse

Billist kører overfor rødt: 500
Cykelist kører overfor rødt: 500
Samme forseelse - samme straf. Kan ikke se hvad der er uretfærdigt i det?
Men du mener altså at fordi over-trætte chauffører kører folk ihjel mens de sover bag rettet, så skal bøderne for cykelister være højere? Din sammenligning giver ingen mening - det er to helt forskellige ting.
Desuden så slå en cykelist ikke andre end sig selv ihjel når de kører overfor rødt. Det er mere end man kan sige om bilister og chauffører. Så faktisk skulle deres straf være lavere end en chaufførs.
Lyder mest som en der har ondt i røven over at han også skal overholde køre-hviletids bestemmelserne, og bruge mindre tid på at tude fordi han ikke er hævet over loven.
tilføjet af

Den eneste halvhjerne her er vist dig...

Den eneste halvhjerne her er vist dig...
Er da også synd for jer at jeres "fri liv" er så indskrænket at i også skal tage hensyn til andre.
tilføjet af

er du chauffør??

håber at du ved hvilken regler der er tale om inden du lukker sådan en gang pis ud
tilføjet af

En cyklist!

Kan man høre på den hjerneløse retorik, du beviser jo påstanden om at det man ikke har i hovedet har man i benene, derfor er cykler pedaldrevne.
tilføjet af

Jeg mener også.

At en passende bøde for en cyklist der cykler over for rødt, skulle være 10000 kr. så ville de hovedløse pedalterrorister sikkert tænke sig om inden de udøver deres lovløsheder, for alle de andre bøder til pedalterroristerne skulle nemlig ligge i samme leje, eller større.
tilføjet af

Hvad har manglende printerpapir.

Med færselssikkerhed at gøre?............ alle de oplysninger "gestapo" vil have, har de en elektronisk aflæser til at hente. du er da ikke ligefrem potentiale til et medlemskab af Mensa.
tilføjet af

Bortset fra.

At hvis en chauffør laver den forseelse du nævner, koster det chaufføren det dobbelte. det gør alle bøder forresten hvis man har været så dum at sørge for at snotnæser som dig ikke mangler varer.
tilføjet af

Er det ikke nøjagtig det.

Du gør? du er da det største klynkende fjols her i denne tråd, men du føler dig måske hævet over alle andre? en lort som dig skulle ikke have mulighed for at få en skid leveret.
tilføjet af

Du kan da høre.

At den klovn ikke er chauffør! selv om A.M.U centeret har spyttet lige så mange kørekort ud til fjolser der aldrig skulle føre andet end møgbør, er ham der da alligevel FOR' dum til at sidde bag et rat!
tilføjet af

Sjovt nok.

Tror jeg på, at selv om du erkender at køre ulovligt nogle gange, så tror jeg faktisk også du er en af de få der ved hvor vigtigt det er at passe på sig selv, ved du ikke er den eneste der befinder dig i trafikken, og derfor ikke er en af dem der udgør den store fare.
Det eneste det handler om er jo at bruge den sunde fornuft, og det ser det desværre ikke ud til ret mange af dine med cyklister har i sinde, at dømme efter deres indlæg!
Vel mødt i trafikken. 🙂
tilføjet af

Det har du ikke ret i

Med mindre at den stakkel som kører dem ned, når de cykler over for rødt ikke har nogen samvittighed.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.