40tilføjet af

33.900 mistede dagpengene i 2013

Det er ti gange så mange som VKO påstod ville miste dagpengene da Pia K og Tulle forslog det i 2010 og det er særligt ledige over 50 år (DF vælgere) der er ramt.
http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-73393812:33900-mistede-dagpengene-i-2013.html
😮 😮
tilføjet af

33.900 mistede dagpengene i 2013

Klovn 😖
tilføjet af

33.900 mistede dagpengene i 2013

Sig det til en ufaglært på over 50 år der har været ledig i fire år efter Fogh og Pias kasinoøkonomi i nullerne 😮
tilføjet af

33.900 mistede dagpengene i 2013

Du fokuserer helt som sædvanlig kun på det indenlandske 😖
tilføjet af

33.900 mistede dagpengene i 2013

Specielt V og K gennemførte i bund og grund bare deres politik så det er der egentlig ikke noget at sige til. Men det må da gøre lidt ondt at venstrefløjen ikke gider løfte en finger for at hjælpe menneskene. Tværtimod laver de bare endnu flere stramninger, f.eks. i kontanthjælpen.

Det er ti gange så mange som VKO påstod ville miste dagpengene da Pia K og Tulle forslog det i 2010 og det er særligt ledige over 50 år (DF vælgere) der er ramt.
http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-73393812:33900-mistede-dagpengene-i-2013.html
😮 😮
tilføjet af

Intet flertal for at ændre DF aftalen

S og SF fik jo ikke flertal med EL og det økonomiske boom Løkke lovede udeblev.
tilføjet af

Intet flertal for at ændre DF aftalen

Det økonomiske boom kommer før eller siden. Det går op og ned. Regeringen har desuden også proklameret mange gange at nu kommer fremgangen, men indtil videre har man ikke set meget til det.
Men det ændrer ikke på at det var højrefløjens politik at mindske dagpengeperioden så de har sådan set bare gjort hvad de blev valgt ind på. Derimod har S, SF og EL svigtet deres vælgere.

S og SF fik jo ikke flertal med EL og det økonomiske boom Løkke lovede udeblev.
tilføjet af

Intet flertal for at ændre DF aftalen

Løkke kunne ikke forudse det der skete i USA i efteråret 2008 og bragte hele verden i den største krise siden børskrakket for 80 år siden, og han kunne heller ikke have gjort meget for at "genoprette" Danmark i en evt. ny valgperiode.
Derfor henviser jeg igen til udlandet som jeg har gjort utallige gange overfor dig gennem 3 år, uden resultat, du holder kun fast i en masse latterlige udfald og anklager om at SOL er domineret af DF.
Glem SF, de skal være heldige før næste valg for at hente de stemmer som de har mistet til EL.

S og SF fik jo ikke flertal med EL og det økonomiske boom Løkke lovede udeblev.
tilføjet af

33.900 mistede dagpengene i 2013

Vi skal nok regne med at DF kommer i medierne med en kraftig kritik....de husker så svagt 😖
tilføjet af

Intet flertal for at ændre DF aftalen

Helt enig, for SOL er domineret af DF [sol]

Løkke kunne ikke forudse det der skete i USA i efteråret 2008 og bragte hele verden i den største krise siden børskrakket for 80 år siden, og han kunne heller ikke have gjort meget for at "genoprette" Danmark i en evt. ny valgperiode.
Derfor henviser jeg igen til udlandet som jeg har gjort utallige gange overfor dig gennem 3 år, uden resultat, du holder kun fast i en masse latterlige udfald og anklager om at SOL er domineret af DF.
Glem SF, de skal være heldige før næste valg for at hente de stemmer som de har mistet til EL.

[quote="anonyym" post=2791729]S og SF fik jo ikke flertal med EL og det økonomiske boom Løkke lovede udeblev.[/quote]
tilføjet af

Intet flertal for at ændre DF aftalen

Kunne DU ikke lige sætte navne på, jeg kan nemlig kun genkende de røde.
Jeg var SF, indtil partiet gik i opløsning, men med alle de positive meldinger om DF, her på den røde [sol] debat, vil det da være en overvejelse værd?
Men må man ikke stemme DF, hvis man er under 50 og har fast arbejde ❓

Helt enig, for SOL er domineret af DF [sol]

[quote="fruppe" post=2791749]Løkke kunne ikke forudse det der skete i USA i efteråret 2008 og bragte hele verden i den største krise siden børskrakket for 80 år siden, og han kunne heller ikke have gjort meget for at "genoprette" Danmark i en evt. ny valgperiode.
Derfor henviser jeg igen til udlandet som jeg har gjort utallige gange overfor dig gennem 3 år, uden resultat, du holder kun fast i en masse latterlige udfald og anklager om at SOL er domineret af DF.
Glem SF, de skal være heldige før næste valg for at hente de stemmer som de har mistet til EL.

[quote="anonyym" post=2791729]S og SF fik jo ikke flertal med EL og det økonomiske boom Løkke lovede udeblev.[/quote][/quote]
tilføjet af

Intet flertal for at ændre DF aftalen

Jeg er så hverken rød eller DF 🙂
Kan godt være at DF er lidt indvandrerfjendsk, men de har så mange andre underlige ideer uden substans så for mig er de ikke seriøse.

Kunne DU ikke lige sætte navne på, jeg kan nemlig kun genkende de røde.
Jeg var SF, indtil partiet gik i opløsning, men med alle de positive meldinger om DF, her på den røde [sol] debat, vil det da være en overvejelse værd?
Men må man ikke stemme DF, hvis man er under 50 og har fast arbejde ❓

[quote="Muskelvovse" post=2791753]Helt enig, for SOL er domineret af DF [sol]

[quote="fruppe" post=2791749]Løkke kunne ikke forudse det der skete i USA i efteråret 2008 og bragte hele verden i den største krise siden børskrakket for 80 år siden, og han kunne heller ikke have gjort meget for at "genoprette" Danmark i en evt. ny valgperiode.
Derfor henviser jeg igen til udlandet som jeg har gjort utallige gange overfor dig gennem 3 år, uden resultat, du holder kun fast i en masse latterlige udfald og anklager om at SOL er domineret af DF.
Glem SF, de skal være heldige før næste valg for at hente de stemmer som de har mistet til EL.

[quote="anonyym" post=2791729]S og SF fik jo ikke flertal med EL og det økonomiske boom Løkke lovede udeblev.[/quote][/quote][/quote]
tilføjet af

Pia K's erindringsbog

Pia Kjærsgaard fortæller åbent i sin erindringsbog, at det var Kristian Thulesen Dahl, der fandt på at halvere dagpengeperioden fra 4 til 2 år 😃
tilføjet af

Pia K's erindringsbog

Det er sgu da ikke noget at grine af, Anklager .... 😕
tilføjet af

Pia K's erindringsbog

Man skal da ikke kunne leve i sus og dus resten af livet på dagpenge, bare fordi man engang har arbejdet.
DE skal selvfølgelig skæres ned ligesom kontanthjælpen. Ud og bestille noget hvis du vil have lidt ekstra.
tilføjet af

Pia K's erindringsbog

Pia Kjærsgaard fortæller åbent i sin erindringsbog, at det var Kristian Thulesen Dahl, der fandt på at halvere dagpengeperioden fra 4 til 2 år 😃


Som du da kan - at K. Thuelsen Dahl, helt alene, fik halveret dagpengeperioden, er da godt gjort. Han burde være statsminister.
Var det ellers en god bog?
tilføjet af

Pia K's erindringsbog

Man tror det er løwn, men perioden var engang på 7-8 år, og nogen trak den ud til sidste øjeblik.
De havde så pligt til at påtage sig de jobs som Arbejdsformidlingen anviste efter forespørgsler fra arbejdsgivere, ellers røg understøttelsen.
Det er noget fordrukkent pis at skrige at folk blot skal finde et job da de jo mangler, ydermere pisser EU på danske ledige og dem i job ved at give tilskud til firmaer som flytter til Polen.........langtidsfølgerne af det rammer også Dig på et tidspunkt [!] [!]

Man skal da ikke kunne leve i sus og dus resten af livet på dagpenge, bare fordi man engang har arbejdet.
DE skal selvfølgelig skæres ned ligesom kontanthjælpen. Ud og bestille noget hvis du vil have lidt ekstra.
tilføjet af

Pia K's erindringsbog

Man skal da ikke kunne leve i sus og dus resten af livet på dagpenge, bare fordi man engang har arbejdet.
DE skal selvfølgelig skæres ned ligesom kontanthjælpen. Ud og bestille noget hvis du vil have lidt ekstra.


NEMLIG!
tilføjet af

Intet flertal for at ændre DF aftalen

Selvfølgelig kunne Løkke forudse dette...krisen startede i 2008 og dagpengereformen kom først i 2010 !!!!!!!!! Det er det værste lort den regering og Løkke har lavet!!!!!
tilføjet af

33.900 mistede dagpengene i 2013

At forkorte perioden til to år når der kom en nedgang i økonomien og efterfølgende være så stivsindet ikke at ændre perioden igen til fire år - er mildest talt en katastrofe for dem der rammes. Her tænker jeg også på børnefamilier. At politikerne kan være så kold hjertet er mig en gåde. Men nu kan regeringen jo sige at de har løst ledighedsproblemet - der bliver færre og færre ledige - de falder bare ud af statistikkerne. FLOI
tilføjet af

33.900 mistede dagpengene i 2013

At forkorte perioden til to år når der kom en nedgang i økonomien og efterfølgende være så stivsindet ikke at ændre perioden igen til fire år - er mildest talt en katastrofe for dem der rammes. Her tænker jeg også på børnefamilier. At politikerne kan være så kold hjertet er mig en gåde. Men nu kan regeringen jo sige at de har løst ledighedsproblemet - der bliver færre og færre ledige - de falder bare ud af statistikkerne. FLOT !
tilføjet af

Pia K's erindringsbog

Pia Kjærsgaard fortæller åbent i sin erindringsbog, at det var Kristian Thulesen Dahl, der fandt på at halvere dagpengeperioden fra 4 til 2 år 😃

Du er en alsidig og belæst person!
Når du både kan citere koranen, og Pia K`s bog, så er der da ingen almindelige mennesker, der kan gå i en dialog med dig 😃
tilføjet af

33.900 mistede dagpengene i 2013

Ja og hvis man regner deres familier med og hvad det betyder af opløste hjem og penge til til de problemer det giver, ja så kan enhver vel regne ud hvad det endlige regnestykke bliver, man skal i et velfærds samfund som de Skandinaviske ikke kunne ende i muddergrøften hvis man uforskyldt bliver fyret og har betalt til sin fagforening, der skal som før i tiden gives et jobtilbud til genoptjening af ny dagpengeperiode, og her er det så op til hver enklet at vise at man er uforskyldt arbejdsløs, passer man ikke jobtilbudet har man meldt sig selv ud af dagpengesystemet og må henvende sig til sin kommune, det er sådan et velfærdssysten agerer, og ikke som DFerne er hoved skyldige i, en derout imod opløsning og bunden for almindelige mennesker der bliver uforskyldt fyret.
tilføjet af

33.900 mistede dagpengene i 2013

Ja - og derfor er ledighedsprocenten faldet ... de tælles nemlig ikke med mere... 😕
tilføjet af

33.900 mistede dagpengene i 2013

Klovn❓Hvad har du gang i ?
tilføjet af

33.900 mistede dagpengene i 2013

Ja V og K skyder sig selv i foden:
http://www.ted.com/talks/richard_wilkinson.html?quote=1138
Det er ikke fantasi, men bygger på konkrete og verificer-bare tal !
V og K opføre sig lige så dogmatisk som middelalderkirken - til skad for os alle
tilføjet af

Pia K's erindringsbog

Så kom dog ud af din fantasiverden, de jobs findes ikke !!!!!!!
Du kan jo selv prøve at finde et job, så komme igen når du har sagt nej tak til bare 1 job !
tilføjet af

Pia K's erindringsbog

Jammen så prøv at søge et job (man kan jo godt søge selv om man har et job) f.eks. som ufaglært - søg bredt - kom så og fortæl når du har fået det og naturligvis pænt takket nej !
Kan du det - eller vil du stadig kun tro at verden er fuld af jobs som ingen søger ?
tilføjet af

33.900 mistede dagpengene i 2013

Lav dog nogle linjeskift og afsnit. Så det kan læses !
tilføjet af

Pia K's erindringsbog

Jo dig - kom så !
tilføjet af

33.900 mistede dagpengene i 2013

Det er principielt ligegyldigt. V og K følger deres politik og gør som sådan bare hvad de har fortalt vælgerne de ville gøre.
S, SF og EL siger de vil mindske uligheden, men gør i stedet reelt det modsatte ved at øge uligheden.
Jeg siger bestemt ikke at jeg er enig i V og K's politik, men det er ikke dem, der har svigtet deres vælgere. Det er rød blok, der har svigtet vælgerne og dermed svigtet det de rent faktisk fik tildelt regeringsmagten for.

Ja V og K skyder sig selv i foden:
http://www.ted.com/talks/richard_wilkinson.html?quote=1138
Det er ikke fantasi, men bygger på konkrete og verificer-bare tal !
V og K opføre sig lige så dogmatisk som middelalderkirken - til skad for os alle
tilføjet af

33.900 mistede dagpengene i 2013

Jammen det er i sig selv tåbeligt at sige: Hvis vi bliver valgt vil vi gøre det og det, for derefter en en helt anden virkelighed (efter valget) gøre det, selv om det er åbenbart tåbelige, blot for at kunne sige "Venstre ved du hvor du har" - det er jo nede på X-faktor niveau !
I øvrigt har de jo som politik at øge uligheden, da de mener at det er godt - men se lige linket:
http://www.ted.com/talks/richard_wilkinson.html?quote=1138
Og så tænk, disse evidens hungrende VKO´er stadig holder fast i deres dogmer !
tilføjet af

33.900 mistede dagpengene i 2013

Det er så der du ikke helt fanger den. Borgerlige henvender sig til en anden gruppe personer end socialisterne. Sådan groft sagt er det selvstændige, folk i rimelig vellønnede jobs. Det er ofte personer, der mener at man i højere grad er sin egen lykkes smed end venstrefløjen. Det betyder så også at når de borgerlige er valgt ind så må man forvente at de fører end politik, der svarer til de borgerlige værdier.
Omvendt så går den socialistiske fløj mere op i at vi alle er i samme båd, socialt sikkerhedsnet, lighed og lignende røde værdier. Derfor må man også forvente at en socialistisk regering kæmper for disse mærkesager.
Men det er så der kæden falder af for regeringen. I frygt for at miste regeringsmagten har de fuldstændig underkastet sig De Radikale og danser efter deres pibe. De Radikale er langt hen ad vejen borgerlige og derfor ser vi også mange brede forlig med de borgerlige. Til gengæld betyder det så også at det stort set er borgerlig politik regeringen fører. Med andre ord har vi de Radikale som med ca. 10% af stemmerne ved folketingsvalget sidder på tæt ved 100% af regeringsmagten.
Rød blok har altså svigtet deres vælgere voldsomt i modsætning til blå blok.
Med hensyn til linket så er jeg som sådan enig i at det bedste er at have et samfund, der ikke er alt for ulige, men total lighed kan ikke eksistere. Kommunismen gik ud på ved tvang at forsøge at gøre alle mennesker lige og derved ens. Men mennesker er forskellige.
Og på trods af at kommunismen er en smuk utopisk tanke så har den da heller aldrig fungeret i virkeligheden.

Jammen det er i sig selv tåbeligt at sige: Hvis vi bliver valgt vil vi gøre det og det, for derefter en en helt anden virkelighed (efter valget) gøre det, selv om det er åbenbart tåbelige, blot for at kunne sige "Venstre ved du hvor du har" - det er jo nede på X-faktor niveau !
I øvrigt har de jo som politik at øge uligheden, da de mener at det er godt - men se lige linket:
http://www.ted.com/talks/richard_wilkinson.html?quote=1138
Og så tænk, disse evidens hungrende VKO´er stadig holder fast i deres dogmer !
tilføjet af

Mon ikke Thuelsen Dahl fik hjælp

Mon ikke der var nogen i VK som blev overraskede, men de tog da imod det med kyshånd.
Der var noget helt nyt at skære hårdt i dagpengene under en krise - Schlüter nøjedes med at afskaffe dyrtidsreguleringen under 80'ernes krise, så dagpengene langsomt blev udhulet. Dengang kunne man jo gå på dagpenge i mange år.

Pia Kjærsgaard er ikke kedelig, selvom hun er lidt småborgerlig.
tilføjet af

Jeg kender ikke koranen

Der er du specialisten.
tilføjet af

Selvfølgelig skal man ikke det

Der er heller aldrig nogen som har levet i sus og dus på dagpenge, og man er ret virkelighedsfjern, hvis man tror at dagpengesystemet avler millionærer.
tilføjet af

Var der nogen kommentar fra DFs støtteparti - V ?

Løkke som sammenmed Pia K i 2010 mente krisen var slut i 2012.

"Nu er det på bordet igen, og timingen er bedre nu. Da vi sidst forsøgte at gøre det, var vi på kanten af en krise," siger han.
Han uddyber, at krisen ikke er overstået endnu, men økonomien er i bedring og en dagpengereform træder ikke i kraft med det samme.
"Vi er fremme i sommeren 2012, før man kan se nogen effekter af det her. Og vi er fremme ved 2013, før vi ser den fulde effekt," siger han.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-30761007:l%C3%B8kke-afviser-l%C3%B8ftebrud-p%C3%A5-dagpenge.html
tilføjet af

Jeg kender ikke koranen

Der er du specialisten.


Og jeg kender ikke Pia K`s bog, der er du specialisten 😃
Ellers er din overskrift et postulat der vil noget..............
tilføjet af

33.900 mistede dagpengene i 2013

Nej total lighed kan man ikke have, det ville nok også ødelægge et samfund - Men det den gode forsker i linket viser er at jo større lighed i et samfund jo bedre liv har alle - den største fordel er for lavindkomstgrupper - men de allerhøjeste har også en fordel i forhold til det som de ellers selv påstår: Ulighed er godt (mere ulighed er bedre)
Det holder ikke i virkeligheden og der er det de med deres dogmer står i deres egen (rige) skygge !
tilføjet af

Pia K's erindringsbog

DF tror også en grænsebom løser Danmarks problemer 😕
tilføjet af

Jeg kender ikke koranen

SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.