14tilføjet af

3 mennekser skal leve for 4700.

jeg står i en lorte situation..
jeg og min kæreste har et fælles barn på 3 måneder.....
vi skal leve af min SU på 4700 kr i måneden- der er bare det at vores husleje er på 6900 kr.
min kæreste afslutter sin gymnasie til juni 2012..
planen er at hun skal passe babyen i 7 måneder frem til februar, hvor hun vil læse videre..
men problemet er bare at hun ikke kan søge kontanthjælp. pga hun har et barn....

loven siger man skal stå til rådighed for at ku få kontant hjælp( fair nok)
men det gør hun ikke når hun passer babyen, så derfor kan hun ikke få kontanthjælp..
men hvis jeg dropper mit studie, så kan vi begge få kontanthjælp!!!
hva synes i jeg skal gøre..
skal jeg droppe mit studie og så søge om kontanthjælp begge to..
det gør os åbenbart berretiget til det, hvis jeg ikke studere...
eller skal jeg fortsætte med mit studie?????
er forvirret, for vi kan umuligt leve for 4700 kr.. alene vores huslje er 6900..
så bare med huslejen er vi 2000 i minus hver måned dertil kommer alt det andet som i selv kender til....
er der virkelig ikke noget hjælp at hente???
er der nogen der ved hvad vi kan gøre....
PS vi kan søge boligstøtte, der kan vi få 2000 kr..
men det vil ikke redde vores situation, vi vil stadig mangle 200 kr til huslejen...
mvh
tilføjet af

SU-lån?

mayhaps. har i intet opsparet?
tilføjet af

Så har jeg svaret. 1566 kr. til hver

undtagen en, der kan få 1567 kr., eller der bliver en hel krone til overs.
Jo, vi radikale er eksperter i udregning.
tilføjet af

3 mennekser skal leve for 4700.

Hvis I er medlemmer af Folkekirken kan I da prøve at kontakte jeres lokale kristne præst❓Mon ikke sådan en har en masse gode råd og både kan og vil hjælpe jer videre i systemet og hen mod en bedre tilværelse hinsides de økonomiske problemer i åbenbart basker med for nuværende ?
tilføjet af

Studiepræst.

Der er ofte også tilknyttet en præst til studiet. Han/hun plejer også at være rigtig flink, og god til sådan noget.
Ellers kan man jo også snakke med studievejledningen på studiet....
tilføjet af

Ned på kommunen.

Der er vist ikke andet for end at I tager et smut på kommunen for at få noget hjælp.
Alternativt må i finde noget billigere, evt. overveje at flytte hjem til det ene sæt forældre.
Selv uden husleje virker det helt urealistisk at have et lille ban og kun have lige under 5000 om måneden.
tilføjet af

3 mennekser skal leve for 4700.

Synes det lyder helt forkert. Som forældre har I krav på barsel - og som forældre på SU burde I kunne få ekstra takst. Tag en snak med SU-kontoret, før I går i panik.
tilføjet af

Ned på kommunen.

mht at finde noget billigere så kan det ikke betale sig...
det koster for meget at flytte nu i forhold til at blive boende... det drejer sig om 7 måneder hvor babyen skal passes.
derefter har vi ingen problemer, ( håber jeg ik)
det billigste vi kan finde er til 6400 kr i måneden.. så det for åndsvagt at flytte
og det med at flytte hjem til en af vores forældre duer slet ikke.. vi er 3 personer og kræver lidt plads, især den lille...
og så har vi boet selv i 5 år, så det at flytte hjem har vi ik lyst til..
og vigtigst af alt så er der ikke plads til os hos hverken min eller hendes familie..
så uanset hvad så kan vi ikke betale vores husleje
tilføjet af

3 mennekser skal leve for 4700.

vi har været til møde med kommunen, og kan ikke få hjælp..
skolen har også prøvet at hjælpe, men regler er nu engang som de er [???]
tilføjet af

3 mennekser HAR VALGT AT leve for 4700.!!!!!!!!!!!

nej vores husleje er ikke høj.
det koster 5000 kr at bo her, og så er der varme, el og vand vi skal betale for.
det billigste vi kan finde her er 4500 uden strøm, vand el osv..
så det er bare 500 kr billigere, så det gør ikke den store forskel.
barnet er 3 måneder, og til juni er hun 6 måneder, så jo hun kræver nok lidt at der er nogen som passer hende
selvf skal hun arbejde, det er også derfor vi tager nogle uddannelser så vi kan tjene store penge og betale en masse skatter.. men det drejer sig bare om 7 måneder hvor hun vil passe vores barn og så læse videre..
hmm skal jeg ofre mit studie, det var en mulighed..
¨
men synes du ik det er lidt latterligt at hvis jeg fravælger mit studie så kan både jeg og min kæreste få kontant hjælp???
så kommunen vil hellere betale 2 personer kontant hjælp i 2, 5 år end betale til en i 7 måneder og hjælpe dem med at få en uddannelse, så de ikke vender tilbage til kommunen som ufaglærte og uden uddannelse og søger kontant hjælp resten af deres liv...
tilføjet af

3 mennekser skal leve for 4700.

Når I nu er så stædige så søg i det mindste boligstøtten på 2000 som Du skriver.
tilføjet af

3 mennekser HAR VALGT AT leve for 4700.!!!!!!!!!!!

Jo, men jeg kan ikke forstå, hvorfor I ikke får forsørgertakst på SU??
tilføjet af

3 mennekser skal leve for 4700.

enten udsætter du dit studie og får kontanthjælp. Eller i går fra hinanden, så får hun kontanthjælp som enlig mor.
Eller i optager et lån, og afdrager når i engang kommer på rette fod.
Du kan også tage et job om aftenen, og din kæreste kan evt. være babysitter hjemme hos jer og tjæne lidt ekstra.
I kan måske også finde en der vil passe den lille gratis 2 timer om dagen, i den tid kan din kæreste gøre rent og tjæne lidt penge.
tilføjet af

3 mennekser HAR VALGT AT leve for 4700.!!!!!!!!!!!

Først og fremmest er det vigtigt at få slået fast, at 6.900kr/måned er en MEGET høj husleje. I har intet KRAV på at bo centralt. En billig knallert kan fragte dig til dit studie, hvis i bor decentralt, og i så fald koster en bolig IKKE det beløb. Når jeg taler om boligpriser tager jeg udgangspunkt i kbh og Århus. Du fremstår som en PLATTENSLAGER når du påstår at en bolig koster 6.900 kr/måned.. lad os opsumere og kalde det 7.000 kr/måned.
Du skriver meget sympatisk, at du tager "store/lange" udannelser, så du kan betale en masse i skat. JA JA, den er fin kære ven, men mange højtuddannede synes at ændre politisk holdning, når først de øjner chancen for at få flere penge.
Det jeg mener er, at jeg er MEGET træt af studerende der har "røde" politiske holdninger, mens de læser. Når de først er færdige stemmer de Venstre, så de får MEST muligt ud af lønnen, uden at skelne til de andre stakler der er i samme situation, som de ENGANG var I. Pludselig er de blevet MEGET BLÅ i deres tankegang. Grimt men sandt. [:X] [:X] [:X] [:X] [:X] [:X]
Se hvis vi anskuer din problematik "overordnet", så er det særdeles positivt, at i bidrager til fødselstallet. Vi mangler faktisk mennesker der ønsker at få børn, eller som på anden måde får børn. Det BURDE belønnes. Men da i sikkert stemmmer blåt senere, så er det spildte skattekroner.
For at det kan lade sig gøre at opretholde fødselstallet, som I BIDRAGER til, så kræver det, at man har en RØD regering.
Dermed står det hudløst ærlige spørgsmål tilbage... TØR DU stemme RØDT EFTER endt studie???? eller platter du den med røde holdninger mens du er studeren????!!! men den dag du øjner chancen for at score kassen, så stemmer du som alle andre plattenslagere blåt.
For at være realistisk, så bliver du ikke en del af arbejdsstyrken, når du er færdig med dit "studie". Der er voldsom ledighed lige pt, og du bliver en del af denne. Dermed overgår du blot fra SU til dagpenge(såfremt du har betalt til A-kassen).
Nej BEKLAGER, men jeg STOLER ikke på de "pap-røde". De er KUN røde, så læge det gavner dem selv, og den dag de ser blot 100kr ekstra ved at stemme blå, ja så gør de det. DE ska IKKE hjælpes.
Jeg har FØLELSEN af at I er "pap-røde". Måske tager jeg fejl, i så fald bevis det for mig!!
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

3 mennekser HAR VALGT AT leve for 4700.!!!!!!!!!!!

Ja det er netop problemet med de unge.
Dovenskab og fuld af patetiske undskyldninger
for ikke at smøge ærmerne op og tage fat. [!]
Da jeg var lille pige, så skulle vi op før fanden
fik sko på - skovlede kul og lavede alt muligt
så vi kunne få taget en dyr uddannelse i skinneskridtskraberi
og den udvidede trucker (pilot)uddannelse i papirsflyveri.
-derefter bygge hus med mine egne hænder og nu kan jeg
grine hånligt af alle de fattiglemmer der tuder og er ynkelige.
Mit forslag:
Start med at sælge hash! Det er der gode skejser i.
Og du kan stadig få bissehjælp, mens du stjæler fru jensens
sølvskeer og tv-apparat. 😉
Få så fat i et solidt koben og gå på bræk i dit nabolag.
Nå du så bliver snuppet af ordensmagten, så vil
komme i fængsel. Der kan du bo og studere gratis.
Når du kommer ud af kasjotten søger du førtidspension
ligesom mig.
Altimens din kone kan sælge sin krop for en klatskilling
og det betaler man ikke moms af. 🙂
Jeg har altid sagt at SKAT godt må få sine penge
bare ikke MINE. 😉
Nå men held og lykke og pøj pøj
hvis du har lidt initiv så går det nok
og husk at den kloge narrer den mindre kloge.
med hånlig hilsen
jeres allesammens
Tjald i

Først og fremmest er det vigtigt at få slået fast, at 6.900kr/måned er en MEGET høj husleje. I har intet KRAV på at bo centralt. En billig knallert kan fragte dig til dit studie, hvis i bor decentralt, og i så fald koster en bolig IKKE det beløb. Når jeg taler om boligpriser tager jeg udgangspunkt i kbh og Århus. Du fremstår som en PLATTENSLAGER når du påstår at en bolig koster 6.900 kr/måned.. lad os opsumere og kalde det 7.000 kr/måned.
Du skriver meget sympatisk, at du tager "store/lange" udannelser, så du kan betale en masse i skat. JA JA, den er fin kære ven, men mange højtuddannede synes at ændre politisk holdning, når først de øjner chancen for at få flere penge.
Det jeg mener er, at jeg er MEGET træt af studerende der har "røde" politiske holdninger, mens de læser. Når de først er færdige stemmer de Venstre, så de får MEST muligt ud af lønnen, uden at skelne til de andre stakler der er i samme situation, som de ENGANG var I. Pludselig er de blevet MEGET BLÅ i deres tankegang. Grimt men sandt. [:X] [:X] [:X] [:X] [:X] [:X]
Se hvis vi anskuer din problematik "overordnet", så er det særdeles positivt, at i bidrager til fødselstallet. Vi mangler faktisk mennesker der ønsker at få børn, eller som på anden måde får børn. Det BURDE belønnes. Men da i sikkert stemmmer blåt senere, så er det spildte skattekroner.
For at det kan lade sig gøre at opretholde fødselstallet, som I BIDRAGER til, så kræver det, at man har en RØD regering.
Dermed står det hudløst ærlige spørgsmål tilbage... TØR DU stemme RØDT EFTER endt studie???? eller platter du den med røde holdninger mens du er studeren????!!! men den dag du øjner chancen for at score kassen, så stemmer du som alle andre plattenslagere blåt.
For at være realistisk, så bliver du ikke en del af arbejdsstyrken, når du er færdig med dit "studie". Der er voldsom ledighed lige pt, og du bliver en del af denne. Dermed overgår du blot fra SU til dagpenge(såfremt du har betalt til A-kassen).
Nej BEKLAGER, men jeg STOLER ikke på de "pap-røde". De er KUN røde, så læge det gavner dem selv, og den dag de ser blot 100kr ekstra ved at stemme blå, ja så gør de det. DE ska IKKE hjælpes.
Jeg har FØLELSEN af at I er "pap-røde". Måske tager jeg fejl, i så fald bevis det for mig!!
MVH
Megaprofilos
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.