2tilføjet af

2008, bagfra?

Kære Helle
Du har før givet et godt svar til mig, så nu vil jeg prøve igen.
Det føles som om jeg er kommet baglæns ind i 2008. Inden nytåret var jeg lidt nede i en bølgedal hvor jeg tænkte meget over hvad jeg gerne ville opnå og hvordan jeg skulle nå derhen. Egentlig følte jeg at jeg havde "styr på det" men nu er jeg meget i tvivl.
For det første føler jeg mig ekstremt nedtrykt igen...det føles lidt som om jeg gisper efter luft men alligevel ikke kan trække vejret...jeg føler meget "mørke" både rent fysisk pga. vinteren og psykisk...
Derudover har jeg mødt en mand som jeg er meget glad for allerede, men jeg er nervøs for om det fører til noget godt, fordi der er forskellige problematikker i hans fortid som også påvirker hans hverdag nu.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på om 2008 er et særligt skæbneår hvor jeg skal passe mere på mig selv end sædvanligt, og om jeg risikerer at skade mine kære hvis jeg ikke sørger for at være særligt forsigtig i stort set alt hvad jeg foretager mig? Jeg ønsker jo ikke at gøre nogen ondt, heller ikke mig selv, men ved simpelthen ikke hvad ben jeg skal stå på.
Kan du se om 2008 bliver et af de år jeg først forstår når det er slut eller har du nogle gode (om muligt) specifikke råd til hvad jeg skal være opmærksom på/vælge eller ikke vælge i løbet af året?
tilføjet af

Året er dit år...:-)

Kæreste Dig
Jeg fornemmer at året 2008, er året, hvor du virkelig bryder igennem dit mørke. Der ligger mange dejlige og udviklende oplevelser til dig, men først denne lille hurtle som jeg oplever du er i lige nu. I begyndelsen af året, ser det ud til, at du vælger fra i den ydre fysiske verden og mere koncentrterer dig om de indre processer - til gavn for dig senere dettte år.
Mit bedste råd til dig vil være, virkelig at mærke efter. Spørg dig selv flere gange dagligt, hvordan du har det lige nu? Hvordan dine følelser er, og er der noget der er disharmonisk, så favn det som ville du favne et lille barn: Kærligt, tålmodigt og nænsomt. Du skal i første omgang gøre det selv. Vend blikket indad og favn dig selv. Den mand der banker lidt på, kan godt vente, for som jeg oplever det, har du simpelthen ikke ressourcer til at forholde dig til hans problematikker, som det ser ud lige nu. Vælg dig selv i en periode, spørg dig selv, hvad du virkelig virkelig har lyst til og gør det. Følg din indre stemme i alt du foretager dig. Lyt til den mere end til andre og du skal se, i løbet af foråret og sommeren, lysner det.
Vælg dig selv til kæreste. Helt og holdent til, så løser det andet sig hen ad vejen
I Kærlighed Helle Nemborg
tilføjet af

Kære Helle

Kære Helle
Jeg forstår det sådan at du ikke ser nogle umiddelbare farer i dette år og det er jeg utrolig glad for at få at vide. Jeg har nemlig været bange for at min uro, angst og nedtrykthed var et varsel om nogle farefulde oplevelser eller mennesker, som jeg skulle holde mig fra.
Jeg har allerede et par gange i år fået varsler som jeg tilsyneladende er blevet mere bevdst om end før, så det har gjort mig nervøs at jeg havde ret.
Mht. det at vælge mig selv som kæreste for en periode, så vil jeg spørge om du mener det kan lade sig gøre selvom jeg er sammen med den mand der banker på? Årsagen er at jeg allerede har engageret mig ganske meget i ham og tror at det vil blive svært for mig at vende ryggen til ham igen, selvom det er benhårdt. Det føles nemlig mere "rigtigt" end mine tidligere forhold selvom der er nogle hurdler som skal overvindes.
Samtidig synes jeg at jeg er blevet god til at markere grænser i forhold til andre; jeg siger fra eller viser med al tydelighed at jeg ikke er særlig oplagt og jeg føler i alt fald at andre er begyndt at lægge mærke til netop det. I forhold til manden har jeg også allerede taget hul på nogle ting som var svære at få frem og oplevet en meget stor åbenhed og forståelse, selvom det ikke var "sjovt".
Jeg håber du kan/vil se lidt på disse spørgsmål og måske vejlede mig endnu engang.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.