23tilføjet af

1914 - nemt at udregne.

Hvis man tager udgangspunkt i Bibelen i stedet for den verdslige historie, så kommer man til det rigtige tal. Det er nemt!
tilføjet af

Vis det!

Det vil jeg gerne se dokumenteret!
tilføjet af

Ja,

når tiden er inde.
tilføjet af

Ved Harmageddon

Nå, men så bliver det jo nok ved Harmageddon i 1914, undskyld 1918, undskyld 1920, undskyld 1925, undskyld 1975 (gad ikke lige skrive alle jeres bud).
Se det i øjnene- hvis der er noget I ikke kan, så er det at lave korrekte tidsberegninger udfra Bibelen!
tilføjet af

Til Træls.

Kan du ikke se at du argumenterer forkert?
Du skriver:
" Kan det virkelig være for deres egen skyld? Hvis Jerusalem ikke blev ødelagt i 607 men i 587 kommer man frem til 1934 og ikke til 1914, så kan de ikke være udvalgt som den "tro og kloge træl" i 1919. Kan det være derfor? "
Uanset om det var i 1914 eller om det var i 1934, så var trællen i fuld sving med at uddele åndelig føde på det tidspunkt. Vagttårnet er udkommet fast og regelmæssigt siden 1879. Vagttårnsselskabet er den eneste organisation på jorden der uddeler denne åndelige føde. Derfor er det dem der er den trofaste og kloge træl som Jesus peger på i sin profeti.
Profetien om den trofaste og kloge træl står i Mattæus 24:45-48:
"Hvem er egentlig den trofaste og kloge træl som hans herre har sat over sine tjenestefolk til at give dem deres mad i rette tid? Lykkelig er den træl hvis hans herre, når han kommer, finder ham i færd med at gøre således! Jeg skal sige jer sandheden: Han vil sætte ham over alt hvad han ejer."
Hvis Jesus kom i 1934, sådan som du påstår, så var trællen også i fuld gang med at uddele åndelig føde på dette tidspunkt, men de fire ryttere der omtales i Åbenbaringen kapitel 6 red ud i 1914, hvordan vil du få det til at passe sammen? Du behøver ikke at svare mig, men du kunne tænke over det.
tilføjet af

Det var ikke Harmageddon der kom i 1914.

1914 markerede udløbet af hedningernes tider. (Lukas 21:24)
tilføjet af

Harmageddon skete i 1914

Nej, ftg, den går ikke med mig. Der er slet ingen tvivl om, at Vidnerne (bibelstudenterne, som de hed dengang) lærte at Harmageddon ville være afsluttet i 1914. Du får lige 3 citater der beviser det:
EKSEMPEL 1:
The Time is at Hand (Studies in the Scriptures), Vol. II, C.T. Russel, blz. 99
"In view of this strong Bible evidence concerning the Times of the Gentiles, we consider it an established truth that the final end of the kingdoms of this world, and the full establishment of the Kingdom of God, will be accomplished at the end of A.D. 1914"
Min oversættelse: "I lyset af de stærke bibelske beviser angående hedningernes tider, anser vi det som en etableret sandhed at den endelige afslutning på på denne verdens riger, og den fulde etablering af Guds Rige, vil være afsluttet ved slutningen af år 1914"

EKSEMPEL 2:
The Time is at Hand (Studies in the Scriptures), Vol. II, C.T. Russel, blz. 101
"Be not surprised, then, when in subsequent chapters we present proofs that the setting up of the Kingdom of God is already begun, that it is pointed out in prophecy as due to begin the excercise of power in A.D. 1878, and that the "battle of the great day of God Almighty" (Rev. 16:14), which will end in A.D. 1914 with the complete overthrow of earth's present rulership, is already commenced."
Min oversættelse: "Bliv derfor ikke overraskede, når vi i de efterfølgende kapitler giver beviser på, at etableringen af Guds Rige allerede er begyndt og at det er er profetisk forudsagt, at det vil begynde at udøve sin magt i 1878 og at "slaget på Gud den almægtiges store dag" (Åb 16:14), som vil slutte i 1914 med den fuldstændige omvæltning af jordens nuværende ledelse, allerede er begyndt."

EKSEMPEL 3:
The Time is at Hand (Studies in the Scriptures), Vol. II, C.T. Russel, blz. 242
"The "Gentile Times" prove that the present governments must all be overturned about the close of A.D. 1914"
Min oversættelse: "'Hedningenes tider' beviser, at de nuværende regeringer alle vil blive omstyrtede ved afslutningen af år 1914"
Nu er det jo ret åbenlyst, at Harmageddon ikke var afsluttet i år 1914, så vi tvinges til at konkludere, at I tog fejl angående 1914. Det er naturligvis kreativt, at I så blot ændrer 1914 til at betyde noget andet, men historien lader sig ikke omskrive: Hver gang I har forudsagt årstallet for Harmageddon har I taget fejl!
Det er ret let at være en god profet, hvis man har lov at redigere i sine profetier, når de har vist sig forkerte:-)
tilføjet af

Til ftg

Jeg kan se, at du tror jeg påstår, at 1914 blot skal ændres til 1934. Det er aldeles ikke det jeg siger. Jeg siger at alle jeres kronologiske beregninger er noget gennemført vås!
Prøv at læse mine indlæg igen!
tilføjet af

Jeg læser i Bibelen, again,

det er der vi har sandheden.
tilføjet af

again igen!

I synes at være overbeviste om, at jeres virkelige modstander hedder again.
Hatten af for, at denne again får jer til at ryste i bukserne. Men bare vent til du lærer mig ordentligt at kende....
tilføjet af

fejlplaceret?

Mit indlæg var naturligvis et svar til ftg's indlæg. Jeg ved ikke, hvorfor det blev fejlciteret, men jeg er endnu ikke så gammel, at jeg snakker med mig selv!
tilføjet af

Charles Taze Russel var bibelstudent.

Vores forståelse kan ændre sig efterhånden som vi bliver klogere, men Bibelen tager ikke fejl.
tilføjet af

Men det gør I

Når virkeligheden modbeviser jeres tåbelige teorier er I altid parate til at fremsætte nye. Så jeres forståelse øges absolut ikke med tiden- tværtimod synes i at være inde i et gentagelsesmønster af tvangshandlinger, hvor jeres villighed til at sluge åbenlyse løgne bliver kaldt trofasthed!
tilføjet af

Kan det ikke være ligegyldigt om du er again eller træls?

Det er jo dog det samme.
tilføjet af

Har mit eget liv, tak!

Jamen, det kan da godt være du ikke har noget imod, at blive anset for at være en anden, men det har jeg!
tilføjet af

Er du virkelig træls?

:o/
tilføjet af

Ja!

Ja, jeg er ret træls for jer JV'ere. Det er klart min målsætning, at I skal ryste endnu mere i bukserne når jeg skriver, end når again skriver!
tilføjet af

Hvad får dig til at tro

at jer er jehovas Vidne?
tilføjet af

Hvad får dig til at tro

Hvad får dig til at tro, at jeg er again?
tilføjet af

Hvorfor skulle jeg tro at du er again?

Jeg tror du er træls.
tilføjet af

Derfor

I hvert fald gav du udtryk for, at det kunne være ligegyldigt, om jeg er again eller ej.
Er du et jehovas Vidne?
tilføjet af

Flere gange

er det vist, at jeres udregninger ikke holder stik. Det er kun jer, der bliver ved med at hænge fast i jeres tal og lever derfor helt urealistisk. I menige medlemmer får at vide, at jeres tal er så sikre, men virkeligheden viser noget helt andet. Det er derfor at stikke folk blår i øjnene.
Vandmelon
tilføjet af

Hvad skal vi med 1914?!?!

Til fgt/ andre med samme overbevisning!
Okay alt den diskussion som der øjensynligt er herinde om Johovas vidner og især alle disse årstal, er noget jeg ikke kan sidde overhørig!
Som bekendende kristen, tilhørende den lutheranske/ evangeliske kirke - også kaldet en troende protestant, er der noget TOTALT misforstået i denne diskussion!
Johovas vidner har igennem historien haft en ufattelig interesse for dommedag, hvornår det sker og I HØJ GRAD hvem der skal med på den nye jord!!
ALDRIG handler det om Jesus lære i forhold til budende/loven, aldrig handler det om Guds nåde og ufattelige kærlighed til OS alle, aldrig handler det om MIT forhold til GUD PERSONLIGT som INDIVID..
Ufattelige mængder af spådomme og beregninger om hvornår jorden går under er ALTID i fokus!
JA! der er beskrevet i åbaringen hvordan de sidste tider skal blive, og ud fra dette kan man da godt se på verden i dag, og konstatere at det går rigtig skidt for os mennesker.. Vi laver ikke andet end had og krig MEN!!!
Det er altså IKKE GUDS plan at vi skal bruge vores liv ELLER mission på at beregne/missionere dommedag!!
Vi skal fortælle mennesker om Gud, og så må de selv tage stilling til om de vil tro eller ej!
Det er GUD der er forkus, HANS kærlighed og HANS ønske om at være sammen med lige netop DIG! - der skal være i fokus!
Så drop dog alt det pis om udregniger, og fat det dog! - det eneste dommedags ævl skal bruges til, er at skræmme folk til at melde sig ind i en organisation/ købe bøger/ gå på kursuser, der koster en formue! - fordi de er bange for at gå fortabt!
Vel og mærke velvidende at det KUN er 144000, der opnår frelse! Åben øjnene! Man får folk til at dele flest mulig materiale ud om organisationen (skaffer nye medlemmer, skaffer flere penge)ved at fortælle dem at det kun er de mest produktive der må sidde med ved Guds bord på den nye jord!
Det taler FULDSTÆNDIG imod Guds LØFTER i bibelen!
Brug pengene på folk der lider sult istedet fx indsamlingen d. 5/3 (den stille sult), læs selv i din bibel og mød Gud der ønsker at møde DIG, for at lære dig om livets indretning og HANS kærlighed til dig!
OG så læs lige Johannes evangeliget 3,16 (også kaldet den lille bibel) der står nemlig:
"Thi ENHVER som tror på Ham , IKKE skal fortabes, men SKAL have evigt liv"!
Jeg har set en omformulering af dette vers i en udgave af Johovas vidners blad, hvor der stod:
"...KAN have evigt liv", altså en omskrivning der passer til Johovas vidners påstand om at KUN 144000 kommer med på den nye jord = får evigt liv!
Hvis man omskriver bibelen på et så afgørende punkt, nemlig hvor mange der bliver frelst = og betænker at frelse er hele grundlaget for at have en tro, bekende sig til en religion!
Så kan man få bibelen til at passe på ALLE påstande, og dermed forsvare alle ens handlinger efter lyst og behov! Skræmmende tanke! og ihverfald ikke Guds mening med bibelen = Guds ord!
Hvem af mennesker kan sætte sig til herre over at omskrive Guds ord??
Lad Guds kærlighed være i centrum, og husk at ALLE får frelse hvis de blot tror på Ham!
tilføjet af

Lidt på skideren.

Hehj Anonym,
Du er lidt på skideren i din viden om Jehovas Vidner og deres lære.
Det gør ikke så meget. Det væsentlige er, det du giver udtryk for om Gud og Jesus og frelsen.
Du spørger hvad skal vi med 1914? Ja, hvad skal vi med 1915 eller 1916 i den forbindelse? Intet.
Så jeg er med på vognen og jeg går gerne med dig i Kirken og lytter til Guds ord.
Det kunne jo være Gud ville tale personligt til mig.
Venlig hilsen
Enoch
(Også en personlig kristen)
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.