3tilføjet af

15.000.000 til raske unge mennesker!

15.000.000 til raske unge mennesker!
En fond har tilbudt op mod 15.000.000 danske kroner for en meget slidt ejendom, for at nogle få unge mennesker har have et sted at samles for, at - ja, hvad er det nu de unge mennesker vil?
Ejeren vil ikke sælge til den pris, med andre ord har fonden ikke penge nok til købet på nuværende tidspunkt. MEN, hvor har fonden pengene fra? Hvem har givet fonden pengene? Kunne pengene bruges mere fornuftigt? Til andre formål? Har fonden tænkt sig om?
Alle andre steder i Danmark er mange andre unge mennesker flere år om at samle penge sammen til en idrætshal, en spejderhytte eller hvad der nu er behov for. Kan man ikke organisere sig på Nørrebro?
Brug de 15.000.000 kr. fornuftigt – Røde Kors, folkekirkens nødhjælp, eller noget andet fornuftigt.
tilføjet af

Jeg ved ikke hvad den fond hedder

eller hvem der står bag. Men jeg har tidligere spurt til Clausen&Pedersen, for de oprettede jo netop en fond i 1982 da den var gal.
Hvis du nu ser rationelt på det. Kunne vi så ikke blive enige om at der er en indlysende behov på Nørrebro? Der er også behov andre steder, f.eks i Dafur og Palæstina, men uden den omtalte fond er der intet til Nørrebro.
Der bor en masse "almindelige mennesker" derude - og nogle af dem er formentlig forældre til nogle af de autonome. Jeg synes de penge falder på et tørt sted.
For mig behøver det ikke være Jagtvej 69 - og de har nok også skudt sig selv så grundigt i foden nu at det bliver det ikke, men så må man finde en løsning et andet sted i kvarteret.
Du kan sagtens sammenligne Nørrebro med Gellerup og Vollsmose - derovre er de bare kommet bedre fra det, fordi fundamentet ikke var nyt betonbyggeri, mem den gamle "sorte firkant" som i meget vid udstrækning måtte klare sig selv. Hvilket de har gjort, på den måde, at de også har været i stand til at tiltrække ressourcestærke personer til området.
Dernæst synes jeg du skulle kigge lidt nærmere på Mejlgade 35 i Århus C - noget tilsvarende kan sagtens lykkes.
Jeg synes de har opført sig rigtig rigtig dumt. For deres egen, for kvarteret og for vores alle sammens skyld. Det gælder for dem, som for Faderhuset, at hvis de ikke er en del af løsningen, så er de en del af problemet.
tilføjet af

legeplads

Byg en legeplads til dem. Sikret efter loven, så de ikke kommer til skade. Ansæt social pædagoger fra enhedslisten på stedet.
tilføjet af

Social gogger fra Enheden??

Hr meget svært ved at se hvad de pædagogger skulle passe på de autonome bøllespirer for. Jeg er forresten overbevist om at de stakkels unge allerede har lært hvordan en hashpibe bruges, så ikek engang det kan enhedslisten lære dem.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.