6tilføjet af

12.230 job kunne ikke besættes.

De snakker hele tiden om den store arbejdsløshed. Ifølge tv2 tekst tv s 117 , kunne arbejdsgiverne ikke besætte 12.230 stillinger.
Ifølge Jyllands- posten , det er blevet vanskeligere at rekrutere arbejdskraft herhjemme.
Hver femte virksomhed havde problemer med at besætte en eller flere stillinger i foråret. **
160.000 registrerede arbejdsløse ,der er mange flere der er arbejdsløse.
Arbejdsgiverne har store problemer må man sige...
Der er noget jeg ikke rigtig forstår må man sige...
tilføjet af

Job kunne ikke besættes

Det er vel fordi arbejdsgiveren stiller for store krav, det er jo lige før at man skal have en doktergrad i matemetik, for at blive gadefejer.
Tek-12
tilføjet af

ja tak

Atter engang tal er taknemmelige og som skrevet er der krav om uddanelser som ligger helt hen i vejret, den almindelig arbejdsmand med kost og skovl skal stille med kørekort og truk kort.
Gu er der arbejde herhjemme men sgu da ikke i forhold til de tal der er på bordet ang. arbejdsløse vi taler her om 12.000 job til 187.000 arbejdsløse (sidste tal jeg så på i aftes), uanset hvordan de vender og drejer det er det arbejdsgiverens marked og kan han ikke lide din skjorte eller tatovering sågar fodbold hold får du sgu ikke noget arbejde.
Kan virkelig gøre mig knotte at se sådan nogle tal bliver smidt ud som skræmme eksempler for at støtte deres sindsyge nedskæringer
Hele tiden ligger i baghovede HVAD FANDEN laver AF i det her spil????
silverfoxdk
http://www.myforuma.com/index.php?mforum=silverfox
tilføjet af

Hvad AF laver?

Det skal jeg sige dig. De "sidder i møde" vedr. deres omstrukturændring og de nye politikker.
Ha ha snydt!!! Du troede også de skulle tale med arbejdssøgende, ikk´? Ved du hva´ det skal du ikke være ked af - det troede jeg nemlig også, men så viser det sig at veninden der arbejder på AF sørme ikke har talt med en arbejdssøger de sidste 1½ år - hun har været optaget primært af opdateringer..........
tilføjet af

tjaaaa

Indrømmet blankt, jeg er ledig.
Jeg er på noget "job-nu" kursus i kommunen, hvilket i brochuren lød ganske fortrinligt.
Proceduren er at vi mødes en gang om ugen og drikker kaffe!!
Sidste gang fik vi tilbudt nogle jobs...fint nok. Problemet er bare at mange af os er alene med børn, hvilket gør vores fleksibilitet mht arbejdstider meget ringe. Vi kan feks ikke arbejde alt for tidligt om morgenen, alt for sent om eftermiddagen, aftener/nat, og weekender.
Vi har heller ikke nok i 10 timer om ugen...ofte fordelt over 4 dage el.lign (hvilket gør det temmelig umuligt at finde supplerende arbejde til at få økonomien til at løbe rundt)
Ud af 8 tilbud, kunne jeg kun krydse mig for "interesseret" i den ene, ikke af dovenskab, men fordi det ikke "gik op".
Og ud fra de stillinger der går op tidsmæssigt, har jeg altså ikke kvalifikationerne til det. Og om kommunen evt. vil give kontanthjælpe under feks kurser? Kun hvis jeg er garanteret arbejde...men der er problemet at hvis arbejdsgiver skal vælge mellem en der HAR kurset, og en der først skal tage det, og arbejdsgiver har brug for hjælp "NU", tjaaa...regn den selv ud!
tilføjet af

kender til AF

er kommet hos AF indimellem siden 72' og en gang blevet tilbudt job fra dem, HOV! 2 gange den ene gang havde jeg job og blev tilbudt et søfarts job.
Nu skal man stemple engang om året og ellers selv søge arbejde, helt i orden.
Men hvorfor AF eksistere endnu kan undre mig, da der kom job konsulenter på de forskellige aktiverings steder var det dem der skulle finde job til KHJM ikke AF.
Så som du selv er inde på kan det godt virke som at det bare er for at holde folk på plads.
silverfoxdk
http://outcast.headplug.com./
tilføjet af

Den kursussang kender jeg

det er den jeg er blevet spist af med i snart 5 år.
Det er jo vanittigt når der nu mangler kvalificeret arbejdskraft at man så ikke kan komme på kursus og kvalificere sig.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.