13tilføjet af

Aktiveringsfabrikker i 250 kommuner i Danmark.

http://forsiden.3f.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060307/AKASSEN/60307005/1002
Er det rimeligt at lade folk arbejde for den ydelse de får som ledige❓Ville det ikke være bedre at forbyde den slags aktivering der her skrives om og kun tillade rigtige jobs til ledige ?
Et rigtigt job med en rigtig løn giver en bedre indkomst og en billet ud af det sociale system.
tilføjet af

du har ret

ligesom åbenråmanden.
tilføjet af

Der er alt for meget med kontanthjælps systemet.

Mange arbejdsgivere mangler nu arbejdskraft. Der er job- guide på SOL siden.
Det er tilladt at søge et arbejde og ikke hænge i kontanthjælps systemet.
Tager vi dem på kontanthjælp , er der dem der har en meget lille indtægt ( singler og de unge) , og så er der dem der har en indtægt , så det ikke kan betale sig at arbejde.
Ifølge www.ladk.dk , så er det for lang tid siden oplyst på den side , at NU er det overenskomstløn eller lignende når man arbejder .
Det er en sag fra statsamtet - det skal kommunerne rette sig efter - kontakt LADK hvis der er noget som ikke er OK.
Det er ganske urimeligt , at mange mennesker skal arbejde for en meget lille indtægt , presses økonomisk.
SAMTIDIG er der rigtig mange på kontanthjælp , der kan gå i flere år uden aktivering.
Sygemeldinger er ikke OK , men sommetider er grunden til " sygdommen" " vil ikke gerne aktiveres.
Der er set socialbedrageri , og det rene svindel ( internet aviserne og TV) - kommunens penge.
Der er alt for meget med kontanthjælps systemet - der findes fagforeninger med a - kasser , som burde benyttes meget mere.
Kontanthjælpen kan være altødelæggende med de love de arbejder med , det kan være den eneste indtægt man kan få , som bør være midlertidig.
Det er lige i knusemaskinen hvis man har aktiver , og det kan resulterer i fogedretten , incasso , RKI og en uoverskuelig tilværelse .
Det kan ikke være kommunens opgave , at lave sociale problemer.
Rimelige indtægter for alle , så giver det ikke sociale problemer.
tilføjet af

Det´fandme uhyggeligt du!

Jeg er så ganske enig i dit synspunkt!
DET ER FANDME UHYGGELIGT DU.
og dette gælder jo ikke kun kontantshjælpsmodtager
men også mennesker som er ledige på dagpenge, ja selv syge mennesker skal afprøves i forskellige jobs uden at det giver forskel i indskomst eller varig beskæftigelse af den grund!- men UD det skal de, om så de kan kravle eller gå!
Som ledig på dagpenge får du endda 60000 kr med i lommen som du kan sælge dig selv for/tilbyde en virksomhed for bare at tage imod din arbejdskraft- det gør en kontanthjælpsmodtager ikke!
Du kan via AF få tilbud om jobs med frigørelsesattest hvis ikke der lige findes andre tilbud og det´er uanset udd mæssig baggrund.
Dvs at du arbejder på nedsat tid evt 30 timer fordi det var jo lige hvad den pågældende arbejdsgiver lige stod og manglede, måske endda på forskudt tid og med en 15 km transport som du så også selv må afholde. Ja det´sgu uhyrligt!
Det skulle være fagforbundende der formidler jobbene indenfor hver enkelt branche. AF har sgu aldrig "formidlet" noget reelt job til mig - men fyrede man hele AF´s regi´...ja så var der jo 40000 flere arbejdsløse og hvor skulle vi sende dem i aktivering?
tilføjet af

Fagforeningerne godkender altså en ansættelse.

Hvis en fra kommunen får et tvangsarbejde i en virksomhed uden overenskomst , er tillidsmanden altså med til at godkende ansættelsen.......
tilføjet af

Jo, kontanthjælpen er

alt for høj. Sæt den ned til 4000kr/md. (det samme som jeg får i SU), så skulle folk nok komme op fra sofaen og finde et job.
tilføjet af

ledige kun i normale jobs !

Hvorfor protesterer de ledige ikke mod aktivering der fastholder dem i konkurrenceforvridende fabrikker ?
tilføjet af

problemet er jo at der ikke er noget job !!!

AF anviser ikke job men kun aktivering og jobsøgningskurser.Mange ledige kan ikke få job.
tilføjet af

SU bliver også skåret væk snart !

Det er sjovt så vild du er med at skære ned på alt, jeg håber at SUen bliver fjernet så kan I selv lære det !
tilføjet af

AF. har jo ingen jobs - jo de har .

Det er jo direkte løgn , og det har kommunerne også.
Selvom jeg har haft et arbejde i en del år nu , kan jeg godt finde på at gå ind til AF ,og her har der været mange jobs.
Jeg har mange gange søgt på www.jobindex.dk .
De (AF.) har sådan en hvor man kan søge efter nye jobs.
AF. samarbejder med mange private firmaer , som hjælper de arbejdsløse.
Kommunerne har en masse jobs , de har den fordel , at de kan tilbyde tilskud.
Bliv ikke ved med den der , at der ingen jobs er - det er løgn.
Mange virksomheder mangler nu arbejdskraft.
tilføjet af

Vi vil ikke have tilskudsjob

kan du forstå det ?
Kun rigtige jobs uden løntilskud.
Hvorfor er der så mange aktiveringsfabrikker ?
Hvorfor får de ikke et rigtigt job ?
Så lav de fabrikker om til rigtige jobs med ordentlig løn NU eller luk dem !
tilføjet af

jeg brækker mig snart!

Hmmmmmm...nu er vi måske flere ja optil flere der allerede har en fortid med SU og allerede har været på absolut minimums eksistens. Vi er måske også op til flere der har haft kilometer af beskæftigelse bag os og måske også har børn der skal forsørges. Vi er også nogen der for en kortere periode står uden job af mange forskellige årsager, men skal vi straffes for det´? Så længe vi holder skruen i vandet og yder vores arbejdskraft /betaler vores skat med glæde og opfører os som de såkaldte gode mønsterborgere, så er der sgu ingen der løfter et øjenbryn. Men arme stakkel den, der en dag står udenfor dette fællesskab så er han/hun straks ude på at dovne den- være for fin til de lette jobs osv.
Jeg brækker mig snart af den nedgøren af ledige mennesker. Hold dog kæft !
I mellemtiden kan de etablerede systemer så af samme grundlag, tilbyde os nogle almisser og skide nådsensbrød ( som vi iøvrigt SELV har betalt til igennem kontingenter mv )i form af tilfældige jobtilbud....så de lige kan sætte et flueben i deres system! Der findes sgu mennesker der har arbejdet hele deres liv, har betalt deres fagforeningskontingenter/a-kassebidrag og med glæde for at være sikret den dag de evt selv skulle komme til at stå i samme situation. Og det er måden man så behandler folk på- hold kæft mand-Det kan ikke blive ringere!
tilføjet af

Forstår dig..

Det kan ikke blive ringere og dem der reklamerer for straksaktivering og alt det ækle pis, som nogle af dem der svarer her er I min bog helt ude af trit med realiteternes verden .
tilføjet af

3F må sætte trumf på

Det er nedværdigende at arbejde umder overenskomstmæssig løn, og det er illoyal konkurrence, man skulle tro vi levede i et u-land.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.