27tilføjet af

11er blevet dræbt siden 2004 af politiet.

Hvorfor er det nødvendigt for politiet, at dræbe mennesker❓
Hvis et dyr i zoologisk have skal flyttes, så bruger man bedøvelsespile .
Det må da også kunne lade sig gøre med mennesker.
tilføjet af

Tag dig sammen...

Hvad ville du gøre, hvis du blev angrebet af en med en sabel? Vente 5 min på en bedøvelsespil ville virke?
Ikke alt der er 8-16 kontorjob din amatør... Den virkelige verden er ond og brutal nogen gange, hvorfor sådanne handlinger er nødvendige.
tilføjet af

Din overskrift er jo helt forkert...

Der burdte vel have stået:
"11 statsansatte udsat for traumatiske oplevelser siden 2004 pga borgere som var udenfor pedagoisk rækkevide"
...Det er jo ikke ligefrem fordi de skuder en fordi man ikke betaler sin skat til tiden. Det er i alle tilfælde i selvforsvar.
tilføjet af

Sidste gang lå manden på gulvet

da han blev skudt.
Så hvem skal tænke sig om?
tilføjet af

Traumatisk oplevelse er det ikke

da politiet er trænet til den slags.
tilføjet af

Ahhh

Og hvad var det nu han lå dernede og fægtede med? Vidst ikke en slikkepind... Men synd han døde at skuddet i skulderen... Men sådan er livet.. Godt politiarbejde, og godt den uskyldige mand der lå på gulvet ikke stak en uskyldig ihjel
tilføjet af

Nu lyver du jo for dig selv...

Du tror da vel ikke helt seriøst på at det ikke er en traumatisk oplevelse.. bare fordi man har gået på politi skole...
De bliver jo ikke ligefrem trænet til at være tankeløse dræber maskiner... De lære at hjælpe de borgere som de er ansat til at hjælpe.
Bare fordi man er trænet til noget bliver oplevelsen ikke mindre traumatisk af den grund.. Bare se på hvor store problemer en del soldater for når de kommer hjem efter at have været udsendt... Og de er da om nogle mere trænet til det end almenelige politibetjente...
tilføjet af

Døm selv

Her er en udlægning af historien:
http://ekstrabladet.dk/112/article1138312.ece
Fejlen var nok den som man har talt om hele dagen...at politiet alene rykker ud til psykisk syge. Politifolk er trods alt ikke psykiatere.
Men lad os se hvad der sker fremadrettet. Dette er formodentlig en øjenåbner - ikke mindst for politietaten hvor en af deres kollegaer selv nemt kunne have mistet livet.
tilføjet af

EJ nu STOPPER du

Det var sgu i nødværge, de gjorde det jo nok ikke med vilje. JEEEZ🙁
tilføjet af

Faktuelt blev han skudt i armen

Men uheldigvis drejede kuglen af ved knoglen og gik videre ind i bryst regionen. Der var tale om nødværge, hvilket også blev resultatet af retssagen.
tilføjet af

walther vs. 9 mm

gad godt vide hvor mange der blev dræbt af politi skud mens de havde walther ppk.. i sammenligning med deres nuværende 9mm... skal vi være lidt glade for de ikke havde 9 mm i 1993?
tilføjet af

ALT for få.......

Politiet skal have carte blanche til at skyde FØRST - HVER gang de antræffer nogle med skyde,- eller stikvåben...!
Så ku' vi fandme hurtigt få ryddet ud i den bærme af halal-krigere og Jønke-wannabees som forpester dette land.......
tilføjet af

I princippet, ja...

Men en dosering til en på 65 kg er ikke den samme som til en på 150 kg!
En kugle er ganske effektiv til at stoppe folk med, hvis man skyder i benet. Med forkert doseret bedøvelse kan man slå folk ihjel 😉
tilføjet af

nødværge?

Manden lå på gulvet med en kniv med hunde og politibetjente stående over sig, så vidt jeg har læst. Jeg tror gerne, at betjenten gik i panik, men så skyldes det nærmere dårlig uddannelse end behov for nødværge. Den sag er blevet diskuteret i medierne mange gange.
tilføjet af

Dårlig uddannelse

Nu var det ikke drabet , der var tale om, men en traumatisk oplevelse ved, at politiet var nødt til, at går ......
Læs præmisserne i det forrige svar.
Politi og soldat er 2 vidt forskellige ting og kan ikke sammenlignes.
tilføjet af

Hvad bliver det næste de finder ud af?

At en firkant har 4 hjørner?
😃😃😃
tilføjet af

Hvor naivt!

skulle de danske politifolk forsøge at anholde forbrydere, voldtægtsmænd, mordere, terrorister, fanatikere og hvad ved jeg, med en lille dåse peberspray?
vel vidende at ordensmagten tydeligt har fulgt alle regler, og varskoet lovbryderne om konsekvenserne, hvis de ikke gjorde som beordret!
Hvad tror du det er -Legoland? det drejer sig om familiefædre som er sat til at opretholde loven af den danske befolkning.
og så kan det, -ja som du siger lade sig gøre med normale mennesker, men ikke med unormale, -dybt kriminelle udenfor rækkevidde!
mvh
tilføjet af

Det værste ved alt

det her, er at i gider kommentere Prof's indlæg.
Bare tænk på, at du skal kalde ham prof.. Det er afskyeligt, jeg får brækfornemmelser når jeg læser hans indlæg.
Boykot ham ! Uden respons er vi hurtig af med ham.
SOL.DK har gjort ham til en lille kælledægge.
Gid mit indlæg må bestå !
tilføjet af

Gid dit indlæg må bestå

Så alle kan se, at du bagvasker pæne mennesker.
tilføjet af

Seriøse følelser?

Det virker sådan, når man postulere sådan et indlæg.
Men det virker samtidig som noget personligt (altså hetz)?
Er det virkelig kommet dertil, at man opretter hadegrupper mod hinanden - måske ene og alene pga. ens skrevne evner?
Det er vist ikke i nogens interesser.
Argumentér du nu hellere eller kig den anden vej.
/ PP
tilføjet af

Nej vi skal være kede af

at de ikke brugte den gode gamle ven Gatling
http://www.youtube.com/watch?v=AElib2BPf-g&feature=related
De burde være standardudrustning på politibiler på Nørrebro.
tilføjet af

Skal de ikke bare skydes

uanset om de har våben?
tilføjet af

Vil du leve i sådan et samfund ?

Så kan det jo blive dig, der rammes.
Et land , hvor politiet har så meget magt er en diktaturstat.
Vi plejer i vores demokrati, at anholde, sigte og dømme folk.
tilføjet af

Psykisk syge, er der tale om.

Det er psykiatrien, der har spillet fallit pga. de mange nedskæringer som VKO har gjort.
Psykiatrien betales af satspuljen ikke af finansloven. Dvs. at det er de penge , der tages fra mennesker på overførselsindkomst hvert år. Altså kun pensionister, kontanthjælp,arbejdsløshedsunderstøttelse.
Ikke af den overførselsindkomst ( skattepenge ) som gives til erhvervsliv og ladmænd.
Heller ikke af de lønninger som folketingsmedlemmer får, som jo også er overførselsindkomst ( skattepenge ).
tilføjet af

Hvis ingen andre vil rose Proffen!,

så er det godt med lidt selvros
tilføjet af

De blev frifundet i retten

Der medgav, at der var tale om nødværge, de skød i armen, altså helt efter bogen.
Desperate galninge har kostet en del sagesløse menneskeliv, hvor de skar halsen over på deres ofre. En galning bad en turist om ild ved Thorvaldsens museum, da turisten gav ham ilden, skar galningen halsen over på turisten der døde.
Politiet er samfundets skraldemænd/kvinder, der kaldes ud til farlige desperate galninge, når de går bersærk med våben, mange politibetjente er blevet såret af galningenes knivstik. Nogle måneder tidligere blev en betjent reddet ved, at hans ribben tog knivstikket som galningen stak betjenten i brystkassen ved hjertet. Jeg har et afslappet forhold til nødværge skydninger og kan ikke forarges, når det ender med døden for desperadoen i stedet for døden hos desperadoens udvalgte offer.
Jeg mener nødafværge paragraffen bør udvides således, at man gives langt større skønsmargin i nødværge handlingen, da nødværge er en akut afværgeforanstaltning mod angribende galninge. Som nødværge paragraffen er udformet i dag, risikerer man selv som offer, at blive fængslet for, at have forsvaret sig mod en gal voldspsykopat. Alt det piveri med, at de som psykisksyge galninge skal tages med fløjlshandsker har jeg ikke noget til overs for, de skal stoppes med alle midler, og om nødvendigt med skud.
Men politiet bør nok bruge peberspray i langt større målestok end tilfældet er i dag. Et er at stå over for en galning som politiet skal bringe til den lukkede, her skal politiet gardere sig og have peberspray klar når de åbner døren til galningen, så de kan give en dosis inden galningen når at gå til angreb. Politiet skal ikke risikere deres liv ved, at være for imødekommende, da det kan koste dem livet.
tilføjet af

Evil world

"Hvad ville du gøre, hvis du blev angrebet af en med en sabel?"
Hvis jeg havde en peberspray og tilmed havde gennemgået intensitiv træning til at håndtere sådanne situationer og været bevidst om at jeg kan blive den skyldige hvis jeg dræber en anden person, selvom det var selvtægt - ja, så tror jeg faktisk at jeg ville trække pebersprayen.
Men nu har jeg ikke gennemgået denne træning som jeg forventer at politet har og jeg har heller ingen peberspray som politiet har, så jeg ville nok blive nødt til at tage benene på nakken.
"Den virkelige verden er ond og brutal nogen gange, hvorfor sådanne handlinger er nødvendige."
Det tror jeg også den psykisk syge mand (der nu desværre er død) ville give dig ret i.
tilføjet af

Effektivt men kynisk

Det har altid været nemmere at slå mennesker ihjel end at løse deres problemer.
Den psykisk syge mand med sablen skulle slet ikke gå rundt og passe sig selv, men i behandling.
I stedet blev han dræbt. Godt gået, samfund...
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.