6tilføjet af

110 ledige afslog job som post

Medlem af Velfærdskommissionen, professor Nina Smith, siger:
- Vi har i Danmark valgt en model, der er meget fleksibel. Vi har høje dagpengesatser, og det er let at ansætte og afskedige. Men når 110 ledige bliver til nul ansatte, har systemet spillet fallit. Derfor mener jeg, at politikerne bør gribe ind og stramme reglerne, eksempelvis ved at nedsætte dagpengeperioden fra fire til to et halvt år. Vi skriger på arbejdskraft, og der bliver endnu større mangel i fremtiden. Vi må finde metoder, så alle, der overhovedet kan arbejde, kommer ud på arbejdsmarkedet. De nuværende regler virker ikke i den retning.
Hun bakkes op af den økonomiske vismand, professor Michael Rosholm:
- Eksemplet med Post Danmark viser, at systemet har spillet fallit. Nogle af begrundelserne for ikke at være til rådighed for jobbet som postbud er himmelråbende. Der bør i det mindste strammes op på opfølgningsprocedurerne over for de ledige, og jeg mener, at det i sidste ende bør overvejes, om der skal ændres på dagpengeperioden eller dagpengesatsen, siger vismanden.

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=835716/
Så siger politikerne at der "ikke er råd til skattelettelser".
Sikken noget vås. Man skal skære i dagpenegen og sende pengene tilbage til borgerne.
Så vil det også bedre kunne betale sig at arbejde.
tilføjet af

Post Danmark er styret af gamle ledere

Eksemplet med Post Danmark viser, at postmedarbejdere skal være meget fleksible.
Og samtidig får en ringe løn for arbejdet.
tilføjet af

Tjae... Jeg kender nogen fra postvæsenet..

Min underbo får 21000 for at gå med post og er meget tilfreds. Før fik han 5000 mere for at være bestyrer af en filial af en discountkædernes butikker.
Det er da rigtig løn og jeg ved ikke rigtig hvor de fleste ufaglærte skulle forvente at få mere?
Men deres natsortering af post stinker. Der ansætter de folk til 20 timer om ugen til en lavere timesats og med tvungen pligt til overarbejde uden varsel, så de kan skrue op og ned for arbejdsstyrken efter behov, siger mine to venner som har arbejdet med natsortering.
Forresten meget sjovt, hver gang de finder et underfrankeret brev så ryger der en krone i 'kaffekassen' som bonus. Så der er råd til limousine og champagne når de åbner for kaffekassen og fred være med det.
Jeg aner ikke hvem det er de har sendt de breve ud til bortset fra de er ledige. Hvis de folk er ufaglærte og kan skrive og læse til husbehov så undrer det mig at flere ikke har sagt ja.
Kunne egentlig være interessant at undersøge, hvorfor de ledige afslår. Der står jo godt nok at de fik nogle underlige begrundelser, men hvis man stak et spadestik dybere så ville der jo nok dukke nogle andre forklaringer op. Ikke nogen gode nogen nødvendigvis, men de rigtige.
Jeg vil egentlig ikke foreslå at man skærer dagpengeperioden ned. Der er sanktionsmuligheder i loven og man kan jo bare tilbyde folk seks jobs i streg og så er der ingen dagpenge i flere måneder. Det gælder ikke om at ramme alle fordi nogle ikke lever op til loven.
tilføjet af

Danmark er styret af intelligente herre.

Løn : http://www.ug.dk/erhverv.aspx?article_id=jobb-postbud
”Lønnen er forskellig alt efter, hvilken afdeling eller enhed man arbejder i. Postarbejdere i Københavnsomådet har en ”mindsteløn” på ca. 17.000 kr. om måneden plus eventuelle tillæg”.
Citat slut.
Hvad var det du sagde du fik i understøttelse?

Venlig hilsen
En stemme.
tilføjet af

Kig lige i annoncerne på ofir.dk

Startlønnen er kun på 17.000 kr. om måneden, og
efter et år stiger den til 18.500 kr om måneden.
Så din underbo har sikkert haft jobbet i et par
år.
tilføjet af

Jeg får ikke understøttelse

Men 17.000 kr. om måneden er ren underbetaling, for
jeg kender til nystartede lagerarbejdere, der
arbejder for 140 kr. i timen.
tilføjet af

postbud

Skal det være attraktivt at arbejde som postbud i et vælfærdssamfund, må man også lave en overenskomst der tilkendegiver en bedre løn ,pension ,ordnede forhold gennerelt. Hvorfor hører man altid ude i byen lad være med at blive postbud,man bliver ikke behandlet ordenligt.Dette er meget trist at høre. det at skære i dagpengeperioden hjælper ikke et dyt!, når det ikke er der problemet er, spar hellere på ulandsbistand og hold for dælen da nogle af de penge til noget mere velfærd. Politikernes evige lønforhøjelser kan der også spares på,vi kalder os for et demokrati ,det skal man hvis lede længe efter ,med den alt for længe højrefløjpolitik der er her i landet[:*(]Unge mennesker vågn nu op! materalister gør os syge i hoved , det er det indre menneske der betyder alt for overlevelse på denne klode.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.