11tilføjet af

1.000.000 for et barn.

Ærede debattører og gode borgere.
Dersom staten ville betale dig een million kroner for et barn, ville du så overveje at føde barnet og undgå en abort?
Enoch
tilføjet af

Ja...

Jeg ville alligevel aldrig tage en abort ;-)
Så spørgsmålet er nok ikke henvist til mig.
tilføjet af

Nej

Penge er ikke et spørgsmål for mig. Ikke fordi jeg på nogen måde er velhavende, men jeg er heller ikke slave af ussel mamon.
Jeg har fået foretaget en abort. Ikke af økonomiske hensyn, men fordi det var det rigtige for såvel mig som barnet. Jeg ville ikke have været i stand til at give barnet en opvækst der ville have gjort barnet til et helt menneske - og det er der ikke noget beløb der kan ændre på.
Du er nødt til at forholde dig til, at når man vælger abort, så er det fordi der ikke er nogen anden løsning.
tilføjet af

For abort, men..

Jeg er en ung kvinde på 21, min mor er læge, og jeg har altid været for abort, under de rette omstændigheder, selvfølgelig.
Blev jeg gravid i dag, ville jeg helt klart vælge at få en abort, men jeg sørger selvfølgelig for at beskytte mig, for jeg synes da ikke at det vil være særlig sjovt at skulle ha en abort.
Men jeg er tryg ved tanken om, at skulle det ske, vil jeg ha den mulighed, og jeg ville benytte mig af den.
Dog er det et meget spændende spørgsmål du stiller, for hvis jeg blev tilbudt en million kr for at føde barnet og bortadoptere det, så ville jeg muligvis gøre det..
Men gør det mig til et dårligt menneske?
tilføjet af

ikke beholde barnet

Jeg ville ikke gøre det hvis staten ville ha mig til at beholde barnet, kun hvis det var med den hensigt at bortadoptere det.
For mig ville det at føde og beholde et barn, som ellers ville ha været en abort, det samme som at gifte mig med en jeg ikke vil giftes med, for penge.. Og det ville jeg bare ikke gøre.
tilføjet af

FØJ

JA! ET MEGET DÅRLIGT MENNESKE...
TIL AT BRÆKKE SIG OVER...SENDE SIT EGET KØD OG BLOD VÆK. STAKKELS BARN!
tilføjet af

Passer ikke.

Det er ikke mig, men dig der bliver nød til....................
Er der tale om alvorlige arvelige gener og dermed katastrofer fremover for et evt. barn, bør der sterilisation til.
Evt. tvangssterialisation.
Enoch
tilføjet af

21 år?

Tak for dit ærlige svar.
Du skriver:
”Jeg er en ung kvinde på 21, min mor er læge, og jeg har altid været for abort, under de rette omstændigheder, selvfølgelig”.
Citat slut.
Svar:
1) ……….din mor er læge? Lægeløfte er, at gøre alt for at redde liv. Tænk over det, ……gøre alt for at redde liv, et løfte for at kunne påtage sig, at praktisere som læge.
2) …………..for abort, ”under de rette omstændigheder”? Der er ikke nogen ”rette omstændigheder”. Abort i min terminologi er når livet kræver det.
-----------------------------------------------------------
Du skriver:

”Blev jeg gravid i dag, ville jeg helt klart vælge at få en abort, men jeg sørger selvfølgelig for at beskytte mig, for jeg synes da ikke at det vil være særlig sjovt at skulle ha en abort”.
Citat slut.
Svar:
1) ”…………..ville jeg helt klart vælge at få en abort”? Du er utrolig selvcentreret og hårdhjertet i din tankegang.
2) ”……………ikke særlig sjovt at skulle ha` en abort”? Lidt umodent, ikke?
---------------------------------------------------------------------------------
Du skriver:
”Dog er det et meget spændende spørgsmål du stiller, for hvis jeg blev tilbudt en million kr for at føde barnet og bortadoptere det, så ville jeg muligvis gøre det..”
citat slut.
Svar:
Ja, det tænkte jeg nok. Derfor mit indlæg. Hvad gør mennesker (kvinder) ikke for penge?
-----------------------------------------------------------------------------------
Du skriver:
”Men gør det mig til et dårligt menneske? ”
Svar:
Ja. Men det kan du jo gøre noget ved.
---------------------------------------------------
Enoch
tilføjet af

Du må tænke dig om nu.

tænke, tænke, tænke, tænke, tænke..........................
Enoch
tilføjet af

Hej, lalyannah.

Jo, det er specielt henvendt til dig.
Enoch
tilføjet af

Helt klart nej

Stod jeg i situation,ville jeg ikke vælge at droppe aborten, uanset hvor meget jeg vil blive tilbudt. For skulle jeg komme ud for at en abort er udvejen, vil penge ikke være det som får mig til at vælge det ene eller det andet. (og bare for at få en ting på det rene: jeg lever af SU).
Jeg er i lang de fleste tilfælde i mod abort, dog mener jeg at man skal se på hvad det vil betyde at få barnet eller aborten før man beslutter sig. I et hvert tilfælde hvor det vil være "skadeligt" for enten mor eller barn, vil jeg mene at det er i orden at få barnet. FX skal et voldtægts offer ikke lide igen. Og i de tilfælde hvor man ved at barnet vil få en dårlig opvækst fordi dets mor fx var teenager, og slet ikke moden til at tage ansvar.
tilføjet af

Jeg håber ikke det er .....................

jura du studere.
Du skriver:
”Stod jeg i situation,ville jeg ikke vælge at droppe aborten, uanset hvor meget jeg vil blive tilbudt. For skulle jeg komme ud for at en abort er udvejen, vil penge ikke være det som får mig til at vælge det ene eller det andet. (og bare for at få en ting på det rene: jeg lever af SU).”
Citat slut.
Svar:
Det er ellers det argument jeg ofte bliver præsenteret for.
---------------------------------------------------------------------------------------
”Jeg er i lang de fleste tilfælde i mod abort, dog mener jeg at man skal se på hvad det vil betyde at få barnet eller aborten før man beslutter sig”.
citat slut.
Svar:
Ja, man må opveje fordele og ulemper, ikke?
-----------------------------------------------------------------------
Du skriver:
”I et hvert tilfælde hvor det vil være "skadeligt" for enten mor eller barn, vil jeg mene at det er i orden at få barnet”.
Citat slut.
Svar:
Ja, det mener du jo, men det er en noget ejendommelig mening.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Du skriver:
”FX skal et voldtægts offer ikke lide igen. Og i de tilfælde hvor man ved at barnet vil få en dårlig opvækst fordi dets mor fx var teenager, og slet ikke moden til at tage ansvar”.
Citat slut.
Svar:
Det er det jeg mener, man må veje for og imod, hvad der er bedst for ……..?
Enoch
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.