42tilføjet af

1000 kr til mad????

Hej
Jeg er alene mor til 2 og studerende. Jeg flyttede ind i ny lejlighed i november sidste år
og har nu fået en efterregning på varme á 4900 kr som SKAL betales sammen med huslejen den første september. Dette betyder at vi i næste måned har 1000 kr til mad i næste måned.
Da jeg ikke har prøvet det før vil jeg gerne høre om andre ved hvordan man får det til og hænge sammen???
Vi har ikke mulighed for og "nasse" mad ved vores familie.
Hvordan eller hvilken slags mad laver i for at det kan hænge sammen?
Jeg er endelig kommet ud af kontanthælp og kommunens klør så ønsker IKKE og søge engangsydelse 🙂
Jeg håber på gode råd 😉
tilføjet af

1000 kr til mad????

Hvis det er almennyttigt plejer de altså at dele efterbetaling op i 3 rater, men prøv at tale med dem, at Du er kommet ud af kommunens kløer kan kun være et plus i forhandlingen.
tilføjet af

(1000 kr til mad????)

Ville skrive til Politikerne . De vil/kan nok sige at det er mange penge og det kan man godt .
Grød , kål og kartofler m.v er jo sund og god mad når du tilsætter en smule fantasi og kryderi .
Bag selv dit brød ( bag det rigtig groft og du køber aldrig det i plastposer igen ). Brød koster meget i DK.
lav en gryde gammeldags suppe på grønt og ben, ca 10 l . Kan gemmes i fryser og tilsættes "noget nyt " når den skal spises ex. kartofler og persille , løg og peberfrugt ,tomater og bønner , ris og kål osv.
tilføjet af

Sådan her gør du

Tag ud på landet og find dig nogle grøntsagsmarker og kartofler og så graver du lidt op hist og her, det opdage bondemanden ikke alligevel. Så har du gratis mad til hele måneden.
tilføjet af

1000 kr til mad????

Jeg har altid været alenemor, så jeg kender desværre problemet.