42tilføjet af

1000 kr til mad????

Hej
Jeg er alene mor til 2 og studerende. Jeg flyttede ind i ny lejlighed i november sidste år
og har nu fået en efterregning på varme á 4900 kr som SKAL betales sammen med huslejen den første september. Dette betyder at vi i næste måned har 1000 kr til mad i næste måned.
Da jeg ikke har prøvet det før vil jeg gerne høre om andre ved hvordan man får det til og hænge sammen???
Vi har ikke mulighed for og "nasse" mad ved vores familie.
Hvordan eller hvilken slags mad laver i for at det kan hænge sammen?
Jeg er endelig kommet ud af kontanthælp og kommunens klør så ønsker IKKE og søge engangsydelse 🙂
Jeg håber på gode råd 😉
tilføjet af

1000 kr til mad????

Hvis det er almennyttigt plejer de altså at dele efterbetaling op i 3 rater, men prøv at tale med dem, at Du er kommet ud af kommunens kløer kan kun være et plus i forhandlingen.
tilføjet af

(1000 kr til mad????)

Ville skrive til Politikerne . De vil/kan nok sige at det er mange penge og det kan man godt .
Grød , kål og kartofler m.v er jo sund og god mad når du tilsætter en smule fantasi og kryderi .
Bag selv dit brød ( bag det rigtig groft og du køber aldrig det i plastposer igen ). Brød koster meget i DK.
lav en gryde gammeldags suppe på grønt og ben, ca 10 l . Kan gemmes i fryser og tilsættes "noget nyt " når den skal spises ex. kartofler og persille , løg og peberfrugt ,tomater og bønner , ris og kål osv.
tilføjet af

Sådan her gør du

Tag ud på landet og find dig nogle grøntsagsmarker og kartofler og så graver du lidt op hist og her, det opdage bondemanden ikke alligevel. Så har du gratis mad til hele måneden.
tilføjet af

1000 kr til mad????

Jeg har altid været alenemor, så jeg kender desværre problemet.
Først og fremmest skal du handle i "billigbutikker" Lidl, fakta, netto og aldi. Desuden kan du gå på jagt efter kød, der er sidste salgsdato, og stop det i fryseren, her er Bilka god. Hakket kød rækker langt, når du laver frikadeller, kan du komme, en ekstra sjat havregryn eller revet gulerødder i, det strækker. Ligesådan strækker det hakkede oksekød pastaenh, længere hvis du kommer revet gulerødder i det også. Endelig er der penge at sparevea selv at bage franskbrød/boller/ flute. Det bliver selvfølgelig bagt på vand, det kan sagtens smage godt. Til frokost laves "klap sammen mad" så bruges der kun halv så meget pålæg.
Held og lykke med det
P.s bor du i nærheden af natur er der ofte vilde bær, hyldebær (til suppe) brombær og hyben til marmelade til brødet, så behøver du ikke smør, osv.
Pøj pøj
tilføjet af

1000 kr til mad????

Glemte lige at sige en wok er rigtig god, her kan du bruge alverdens rester masser af pasta og ikke så meget kød, Madtærter er også noget der kan tage rester, og så lige lidt løg i så er den klaret.
tilføjet af

Hvad mener du med kommunens klør?

Du kan til hver en tid frasige dig HJÆLPEN fra kommunen som de øvrige skatteborgere betaler til dig. Du har fået penge og logi betalt af kommunen hver måned og alligevel beklager du dig.
tilføjet af

?

Læser vi den samme tråd? Jeg kan ikke se hun beklager sig nogen steder. [:|]
tilføjet af

1000 kr til mad????

det lyder til at blive en hård måned, 1000kr giver jer 33,3kr om dagen til mad, nu ved jeg ikke hvor gamle dine børn er eller om de 1000kr også skal dække madpakker og morgenmad, for så er det da vist nærmest umuligt.
Men først og fremmest ville jeg lave en madplan og kun handle ind en gang om ugen så er der styr på maden og der bliver ikke købe noget unødvendigt. Måske er det også nødvendigt med nogle kødfrie dage, da kød er den klart dyreste post ved maden.
Af billige retter tænker jeg:
spagetti med kødsovs og revnen gulerødder i for at få det til at trække noget mere, og masser af hak tomater, så burder der kunne blive mad til to-tre dage. Netto har hak. oksekød til 19,95, hvis der kunne blive en lille rest kødsovs tilbage kunne denne bruges på en hjemmelavet pizzabund, det vil nok koste 5kr at lave evt 20 med reven ost på.
Frikadeller kan også lavet meget billigt, og hvis du blander havregryn i farsen giver det mange flere frikadeller, uden det ødelægger smagen.
Boller i karry kan også laves billigt, og hvis du deler kødbollerne op i to potioner burde et ½ kg svinefars også kunne strækkes til to dage.
en dag med lun leverposteg agurker og rugbrød burde også kunne mætte for 15kr
tror det bliver noget med at tænke kreativt...
Pøj pøj med det
tilføjet af

Grød

og atter grød ! Det er billigt og sundt ..
Pyha, det bliver hårdt for jer, - Held og lykke [l]
tilføjet af

(1000 kr til mad????)

Det er gode råd det med suppen og shit som det og bage brød. tror jeg sgu jeg vil prøve!
tilføjet af

Sådan her gør du

hahahaha det også en kanon ide med at hugge det. men en mor til to får du nok ikke til af hugge ting. det jo det samme som at gå ned og gøre det i bilka/netto bare ikke så stor chance for at blive taget for det på lars tyndskids mark. Men god ide det vil jeg sgu også tage ud og prøve.
tilføjet af

Hvad mener du med kommunens klør?

skam dig at gi sådan et svar , vær du glad for at du måske aldrig har været arbejdsløs eller på anden måde afhængig af andre ...pøj
tilføjet af

Hvad mener du med kommunens klør?

Du er da nok en den største nar jeg har mødt i et par dage nej vent uger!
Hun vil ha hjælp til billig mad! ikke hakkes på af dig din kæmpe nar!
flyt dog fra danmark hvis du er så træt over at betale til de svage i samfundet.
Hvis han flytter fra danmark holder jeg en kæmpe fest og alle kan komme. også dig din kæmpe nar, så længe du flytter ud af landet.
tilføjet af

Jeg ville købe skarbelodder for de 1000 kr.

og få en million ud af det.
tilføjet af

1000 kr til mad????

øv det var trælst, måske skal du få et arbejde siden du ikke har råd til at studere.
eller find en mand der kan forsørge dig og du må da få nogle penge af børnes far og børnepenge får du vil også? men sandheden er at der er flere der bliver forsørget af det offentlige og de får som regel lige så meget som en der har et job.
tilføjet af

Sambala

hvem er det der siger at de penge SKAL betales sammen med næste husleje. Jeg har aldrig hørt om at man ikke kan få en afdragsordning. Du skal ringe og spørge det rigtige sted. Hvis der er afslag kan du gå på kommunen og tale med dem om en afdragsordning, det e rjo ligemeget om du skylder udlejer eller kommuenen penge de skal betales på samme måde. Jeg tror godt at du som nogen skriver bare skal handle i Netto og andre billig butikker, men det lader ikke til at de har forstået dit problem.
tilføjet af

glemte lige

jeg benytter mig selv af at gå hen og handle når butikken åbner, der sælger de det kød der udløber samme dag for halv pris, hvilket vil sige 500 g hakket for 10 kr. Så køber du alt de har og fryser ned. Kødet fejler ingenting. Det samme med mælk og rugbrød....
tilføjet af

Jeg ville købe skarbelodder for de 1000 kr.

og få en million ud af det.

Der er en stor politiker, tabt i dig. 😉
tilføjet af

1000 kr til mad????

ingen har fortalt dig at du er afhændig af kommunens klør, og du burde have forudset den forhøjede varmeregning.
enlige mødre kan få utallige tilskud, og faderen betaler vel også hans del af udgifterne.
mad kan være grød og kartofler, kål.
swindelindustrien sælger ristede "løg der er lavet af hvidkål, det samme med rødkål, rødbeder, og rodfrugterne i frugtsalaten er lavet af roer.
pizza topping er lavet af gammelt friture olie.
jeg havde engang en kvindelig kollega der havde persille sauce med på hendes håndmadder.
grød koster næsten intet i varme, efter det er kommet i kog, kan det "koge færdig under en dyne, det samme med kartofler.
tilføjet af

1000 kr til mad????

Hej. Jeg holder med fruppe og karath. Jeg har selv fået en stor elregning som heldigvis kunne deles op, så det var måske en lysning. Men som Karath skriver, så er det muligt at leve af mad i en måned for 1000 kr. Kartoffelporresuppe og løgsuppe er begge dele rigtigt lækre især med en hjemmelavet flutes til. Man kan også lave pasta med en tomatsovs af hvidløg, løg, skinke i strimler og flået hakket tomat. Det smager rigtig godt. Amo har desuden nogen godmorgenboller som er lavet på havregrød og rigtig gode som morgenmad. Dem kan man lave aftenen inden og så bage dem om morgnen da de koldthæver natten over. Du kan købe æblesaft fra koncentrat fra fun og bruge den som juice. Gulerodssalat er også lækkert, især med lidt rosiner i. Hvis du køber en kylling, koger og parterer den, giver det både lækker suppe, men også hønsefrikassé eller høns i tartelet, det giver også meget mad for få penge. Brombær og æbler er lige nu let tilgængelige til at lave en tærte, for at det hele ikke bliver for surt. Du skal generelt igang med at bage og være kogekone for at spare pengene.
tilføjet af

Hvad mener du med kommunens klør?

Vil da lige sige at jeg bestemt ikke beklager mig. Jeg ønsker bare ikke og blive ved med og være under kommunens regler og har sgu da taget et kæmpe skridt i den rigtig retning for mig med og begynde og studere. Ønskede kun gode råd fra andre som jeg må sige jeg sandelig også har fået 🙂
tilføjet af

1000 kr til mad????

Det er hvad jeg bruger af penge, til at fodre min hund, og folk som dig burde slet ikke have børn, da i hverken kan forsørge jer selv eller børnene, ganske enkelt. [:X]
tilføjet af

Hvad mener du med kommunens klør?

Min varmeregning kører gennem huslejen, og alle dem der bor her i vores blok/område skal betale næste måned sammen med huslejen. Der er ikke mulighed for hverken mig eller andre og dele den op. Jeg havde bestemt ikke regnet med at den blev så stor, men betales skal den uanset hvad og blir det også.
de 5000 plus de 1000 er dem vi plejer at leve for hver måned til mad og tøj og andet hygge og kan også sagtens få det til og løbe rundt.
jeg ved der er andre der har prøvet og have meget mindre enkelte måneder, og mener også jeg sagtens kan være lidt kreativ uden og hugge noget ude på landstyndskinds mark 🙂
Jeg takker for de mange gode råd jeg har fået [(:]
tilføjet af

1000 kr til mad????

Det er da helt fint at du fodrer din hund for de penge... men syns nu ikke det gør mig til et dårligere menneske og ha en ekstra regning en enkelt måned
tilføjet af

1000 kr til mad????

Det er da helt fint at du fodrer din hund for de penge... men syns nu ikke det gør mig til et dårligere menneske og ha en ekstra regning en enkelt måned

Der var ingen der sagde, at du var et dårligt menneske, men hvis en regning på 4900 kr er nok til at i må sulte, så står det sgu sløjt til, for dem med børn, og så skulle i nok ikke have haft dem, når i ikke har noget at tilbyde dem. 😖
tilføjet af

røde linser kikærter hvidkål gulerødder bananer

vegetarmad , sidste dags hakket kød til halv pris
røde linser med tomatpure og gulerødder(altså linsesuppe )
kikærtespirer
grønne linsespirer
køb ind i 2 kg poser fx indisk pakistansk forretning
havregrød
sidste dags rugbrød
kartoffelmadder
rosin på rugbrød
klapsammenmad med en mørk pålægsschokolade ( princip fx )
samle flasker
hvidkål løg gulerødder som basis
vand til at drikke
ingen mælk ingen the kaffe sodavand sukker..
kik bog om vorherres køkkenhave skrevet af tidligere hjemløs ( viggo er død for nyligt )
sælg noget du har ryddet op
sluk for varmen - ta mere tøj på
var der mobil regninger ?
dele regningen i 2 ( altså varmen )
passe andet barn når du alligevel passer dine egne
gå ned i banken og lav budget - så det ikke sker igen - bevilget overtræk i 3 mdr er værd at overvejer
jeg har altid mel makrel havregryn tomatpure rosiner på lager til flade måneder
nudler kan fås billigt
hårdkogte æg
suppe hvidløgssuppe med timian
kogebog for fattigrøve er på biblioteket
der er nogen lige nu der har for mange squash
tilbyd at plukke æbler - med ungerne - og få med hjem
moreller falder ned alle vegne lige nu
bananer kan være på tilbud
inviter til sammenskudsgilde - der bliver altid til overs
del pengene i 4 portioner og bed en anden passe på dem.
måske er det en fejl med den regning - klag over den - tal med beboerrepresentanten - har de andre i opgangen lige så høje regninger
risengrød kogt på vand med en smule fløde i til sidst
hvis du skriver hvilken bydel duer i så er der måske flere lokale forslag
nogle kvindecentre - og hvor er 'faren' henne
venlig hilsen EM
tilføjet af

1000 kr til mad????

Rigmanden skriver:
Du kan til hver en tid frasige dig HJÆLPEN fra kommunen som de øvrige skatteborgere betaler til dig. Du har fået penge og logi betalt af kommunen hver måned og alligevel beklager du dig.

Prøv at gå på lokum og på den måde komme af med overtrykket istedetfor at fyre sådan en gang gylle af.
Folk på overførselsindkomst om det så er SU, dagpenge, kontanthjælp eller pension har et lige så højt skattetryk som alle andre, i og med de også betaler moms, skatter og afgifter, så en stor del af pengene går tilbage til samfundets kasse.
tilføjet af

1000 kr til mad????

Anonym skriver:
måske er det en fejl med den regning - klag over den - tal med beboerrepresentanten - har de andre i opgangen lige så høje regninger

Ikke nødvendigvis, der er mange der har fået hug efter sidste opvarmningssæson.
tilføjet af

1000 kr til mad????

[quote="Sambala78" post=2429935]Det er da helt fint at du fodrer din hund for de penge... men syns nu ikke det gør mig til et dårligere menneske og ha en ekstra regning en enkelt måned[/quote]
Der var ingen der sagde, at du var et dårligt menneske, men hvis en regning på 4900 kr er nok til at i må sulte, så står det sgu sløjt til, for dem med børn, og så skulle i nok ikke have haft dem, når i ikke har noget at tilbyde dem. 😖[/quote]
[quote]
Jamen vi sulter jo ikke, der er kommet masser af gode råd jeg kan bruge og uanset hva så skal jeg da nok få det til og hænge sammen en enkelt måned. Men hvis det var gentagne gange der var sådan så ville jeg da nok tænke mig en del om hva i hulens alle pengene gik til 🙂
tilføjet af

røde linser kikærter hvidkål gulerødder bananer

vegetarmad , sidste dags hakket kød til halv pris
røde linser med tomatpure og gulerødder(altså linsesuppe )
kikærtespirer
grønne linsespirer
køb ind i 2 kg poser fx indisk pakistansk forretning
havregrød
sidste dags rugbrød
kartoffelmadder
rosin på rugbrød
klapsammenmad med en mørk pålægsschokolade ( princip fx )
samle flasker
hvidkål løg gulerødder som basis
vand til at drikke
ingen mælk ingen the kaffe sodavand sukker..
kik bog om vorherres køkkenhave skrevet af tidligere hjemløs ( viggo er død for nyligt )
sælg noget du har ryddet op
sluk for varmen - ta mere tøj på
var der mobil regninger ?
dele regningen i 2 ( altså varmen )
passe andet barn når du alligevel passer dine egne
gå ned i banken og lav budget - så det ikke sker igen - bevilget overtræk i 3 mdr er værd at overvejer
jeg har altid mel makrel havregryn tomatpure rosiner på lager til flade måneder
nudler kan fås billigt
hårdkogte æg
suppe hvidløgssuppe med timian
kogebog for fattigrøve er på biblioteket
der er nogen lige nu der har for mange squash
tilbyd at plukke æbler - med ungerne - og få med hjem
moreller falder ned alle vegne lige nu
bananer kan være på tilbud
inviter til sammenskudsgilde - der bliver altid til overs
del pengene i 4 portioner og bed en anden passe på dem.
måske er det en fejl med den regning - klag over den - tal med beboerrepresentanten - har de andre i opgangen lige så høje regninger
risengrød kogt på vand med en smule fløde i til sidst
hvis du skriver hvilken bydel duer i så er der måske flere lokale forslag
nogle kvindecentre - og hvor er 'faren' henne
venlig hilsen EM[/quote]
[quote]
Vi bor i Fredericia... Faren døde for et par år siden
tilføjet af

1000 kr til mad????

Den største fejl mange begår når der ikke er nok penge til mad er at købe det absolut allerbilligste, her tænker jeg på fødevarer der er lavet for at kunne sælges billigt, ikke tilbudsvarer plukket ud fra det lidt bedre sortiment
En hel pakke hvidt toastbrød for 3,95 i en discoutbutik.....bvadr [:X] .... , man kan spise 4 skiver om morgenen og så være hundesulten i løbet af en time. Samme toastbrød er en smule dyrere når der er kerner i, det mætter bedre og er sundere.
Makrel i tomat, jeg har nogle gange købt de pakker hvor der er 3-4 runde dåser for en billig penge, der er alt for meget puree i forhold til fisk.
Min lokale Superspar tager sommetider produkter fra med kort "levetid" og lægger dem på en disk hvor de sælger dem til langt under normalpris, det er som regel brød.
tilføjet af

1000 kr til mad????

har du overvejet at om at søge de dirvise tilskud man kan få håber du får børnepenge fra barnets far
hvad med at kontake din sagbehehandler på kommune med henblik få tildelt en bolig du kan klare dig i
tilføjet af

Kontakt mig

Jeg har om nogen prøvet at stå i en lignende situation som dig og var glad for, at folk omkring mig hjalp mig. Send mig en mail så giver jeg gerne et tilskud.
Vh Mig
choppe@jubii.dk
tilføjet af

1000 kr til mad????

Jeg har om nogen prøvet at stå i din situation og dengang var jeg glad og taknemmelig over, at folk omkring mig hjalp. Jeg vil gerne give et lille bidrag til dig, hvis du vil tage imod det ?
Vh Choppe
choppe snabela jubii . dk
tilføjet af

Du har ret

Jeg har selv været ude for det.
Jeg var studerende og havde naturligvis ikke ret mange penge. Jeg havde en lang periode hvor jeg var lå underdrejet med kyssesyge, så jeg kunne kun akkurat læse det jeg skulle. Der var ingen energi til også at arbejde. Så flere måneder med NO MONEY i overskud.
Jeg fik også en høj regning, men fik lov at betale den af i rater. Det var slet ikke noget problem. Andet end at det selvfølgelig koster ekstra at betale i rater. Men sådan er det med pengegriske virksomheder jo.
tilføjet af

Sådan her gjorde jeg

Da jeg flyttede til Kbh var det komplet umuligt at finde et sted at bo. Dvs. os der ikke havde forældre som kunne betale en lejlighed for os, vi har flyttet rundt RIGTIG mange gange. Og det kostede simpelthen så mange penge. I mange år var jeg økonomisk på røven og kunne kun lige få det til at slå til på trods af arbejde ved siden af.

Men på min kandidat fik jeg det tip, at melde mig på Snitkergroup. Du deltager i nogle interviews til nogle forbrugerundersøgelser. Hvis du kommer med til de interviews kan du vinde gavekort til forskellige steder, som Netto, Magasin, Føtex og andre steder.
Det var faktisk en rigtig god løsning for mig. Det gav noget ekstra luft i økonomien. Du kan da altid prøve 🙂
tilføjet af

Alletiders Kogebog

Jeg mener at de har et afsnit for studerende, hvor man kan finde gode råd til at leve billigt.
Og som en anden lidt længere nede foreslår, så tilmeld dig de der forbrugerundersøgelser hvor man kan vinde gavekort til supermarkeder.
Pøj pøj med det, en måned går hurtigt, i skal nok få det til at løbe rundt og ellers må du få et bevilget overtræk hos banken i den ene måned. Det plejer de at have forståelse for :)
tilføjet af

1000 kr til mad????

læs lige hvad hun skrev ang faderen ...han er død ...så der kan hun jo ikke få noget fra 😕
tilføjet af

ærter linser bønner fuldkorn i fredericia

i juni var jeg i fredericia - etniske grønthandlere har ovennævnte tørkost -
prøv at lave spirer - de skal koge i kortere tid
nogle siger man skal købe ind efter huskeseddel
jeg laver mad efter hvad der er på tilbud
lavdobbelt portioner -
tag straks det fra som ikke skal spises
efterret er en god måde at strække på
jeg finder rugbrød og kødtilbud i fakta
hvad kan dine børn li - 3 ting ?
arme riddere
hvad kan børnene være med til at lave ?
gulerødder i stænger hen over dagen tar ulvehungeren
æbler skåret i kvarte bliver hurtigere spist
jeg spiser kernehus med - det er det æblet synes er vigtigst
er din regning for hele varmeperioden så har du ikke boet der hele perioden
venligst em
tilføjet af

Du må igang med at skrabe og vinde den million

ellers har du ikke mere end 1000 kroner.
tilføjet af

1000 kr til mad????

Der var ingen der sagde, at du var et dårligt menneske, men hvis en regning på 4900 kr er nok til at i må sulte, så står det sgu sløjt til, for dem med børn, og så skulle i nok ikke have haft dem, når i ikke har noget at tilbyde dem. 😖[/quote]
Hej Kurt Westergård!
"at tilbyde noget" omfatter vel meget mere, end de ting ,der kan købes for penge. Hvordan kan DU udtale dig om,hvad trådstartern har at tilbyde sine børn.
Men muligvis har du jo ikke andet at tibyde-og så er det synd for dig og dine børn.
Og for det andet-til hvilken nytte er din bagklogskab--at hun ikke "bør ha haft" sine børn-det er jo her!
1000 kr er godt nok lidt at leve før ,men hvis trådstartern allerede denne måned bruger lidt mindre-dvs. ikke 1500 /per uge-men 1000 f.eks. ,så bliver det 4x500 tilovers(eller hvis vi blot regne de sidste 2 uger her 2x500)-då bliver det til mindst 2000 kr næste måned-så det skal nok gå. Op med hovedet!
tilføjet af

1000 kr til mad????

Når det bare er for en overskuelig periode, kan det (næsten) være helt en sjov oplevelse at prøve at leve så billigt som muligt.
De grove basisvarer såsom rugbrød, havre, kartofler, gulerødder, løg, hvidkål, bælgplanter (fx hvide bønner) osv. er både billigt og sundt, og smager da meget godt.
Når jeg skal spare (og ofte alligevel, for det smager faktisk meget godt og er nemt at lave) laver jeg billige retter som fx: Grøntagssuppe. Bagte kartofler m. råkostsalat. Baked beans m. ris og spejlæg. Pastasalat. Kartoffelmos med stegte løg og kikærter. Pitabrød med salat og feta. Kartoffelgrøntsagsovnret:Kartofler, løg og forskellige rodfrugter i tynde skiver - salt, krydderier,pisket æg/mælk og lidt ost over.
Gå efter knaldtilbud og handl i discontbutikker. Tørrede bønner og visse andre varer er ofte billigere i indvandrerbutikker.
Køb mel på tilbud og bag selv hvedebrød.
Drop (eller begræns) kødet. Hav nogle kogte hvide bønner, kikærter o.lign i fryseren, som du lige kan tage af og komme en håndfuld i en grøntsagssuppe eller sammenkogt ret.

Hvis du kender nogen, der har en køkkenhave, vil de sikkert hellere end gerne gerne give dig nogle squash og hvad haverne ellers bugner af for tiden.
Tag børnene med ud i naturen og pluk og saml hvad der er sæson for af bær, frugt og urter.
Det skal nok gå 🙂
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.