9tilføjet af

År 2030..

USA og EU gået bankerot .. halvdelen af befolkningerne er væk enten fordi de døde af livstilssygdomme eller fordi de var blevet for dovne til at få børn ..
Mekka udslettet af en Atombombe som hævn over et giftgasangreb på Superbowlfinalen i 2015.
De fleste Arabiske lande er i dyb krise efter den sidste oliebrønd løb tør.
Mens USA og EU brugte al deres energi på at bekæmpe terroister og æde sig fede. Drønede Kina og Indien frem økonomisk. Og er idag verdens eneste supermagter. De to lande holder i 2031 et G2 Topmøde for at overveje om man skal frigive det sultne Europa og Nordamerika deres enorme gæld. Eller forøge mængden af nødhjælp.
De store olieforekomster som i 2020 blev fundet i stor dybde i Centralafrika har ført til en opblomstring af hele det Afrikanske kontinent.
Men man kæmper lige pt. med store problemer med illegale immigranter fra det fattige Europa ..
tilføjet af

Helst ærligt....

Rejs tilage til firserne, og lav katastrofefilm.....
Du kunne også vågne op, og se realiteterne i øjnene....
tilføjet af

nja...

Hmm.... Det lyder interresant.. skræmmendene, men ikke utænkeligt! jeg vil dog håbe at verden bare kan finde en lighed...
tilføjet af

Pyha

"De fleste Arabiske lande er i dyb krise efter den sidste oliebrønd løb tør"
He-he så er det da godt DONG idag har udtalt, at Danmark kan være selvforsynende med olie til 2045
Måske G2 skal laves om til G3 ?
tilføjet af

Jorden anno 2030.

Jeg er optimist, jeg tror jorden anno 2030 er meget mere "menneskelig" end anno 2005.
Gennem genteknologien er der blevet skabt planter der kan gro på selv de tørreste områder på jorden, derved sikres mennesket mad.
De rige lande er blevet enige om frihandel med 3 verdenslandende. Ingen toldmurer eller skjulte handelshindringer. Folk kan uhindret rejse til hvilket land de vil, derved spredes kendskabet til demokrati, diktaturer er næsten udryddet, folket vil have demokrati!
På grund af den frie handel Bliver barrierne mellem den rige og fattige verden brudt ned.
USA's olie-dollar monopol er blevet brudt af Kina der tillader at sælge olie for andre valutaer, inklusiv Yen'en.
Videnskabens fremskridt har gjordt det muligt at helbrede alle "sygdomme". Selv om naturen er revolutionær og hele tiden danner nye arter (bakterier, virusser) der kan modstå menneskets medicin (gift), er lægevidenskaben hele tiden et skridt bag efter.
Der findes ingen "militære krige" mere, krige bliver udført ved hjælp af handel.
Kinas økonomiske magt er blevet lige så stor, hvis ikke større end USA's. Indien kommer lige bag efter.
Afrika er begyndt at udvikle sig økonomisk, på grund af frihandlen, Afrika har potentialet til at blive verdens stærkeste kontinent, økonomisk set.
Mennesket har spredt sig til Månen og Mars.
Som i kan læse er jeg optimist, nogen vil nok mere sige urealist.
Går vi bare 20 år tilbage viste ingen at USSR ville bryde sammen, at østeuropa og Rusland ville blive demokratisk. At Kina har åbnet sig for vesten i stor grad. At Afrika har dannet deres egen Afrianske union, AU, med EU som forbillede. At man med internettet har kunne slutte SÅ mange mennesker sammen, at man ville kunne klone mennesker og at man ville kunne flytte rundt på de enkelte atomer med nanoteknologien. At det første private firma har sendt et fly ud i rummet.
Hvis alle de ting er sket bare inden for 20 år, hvordan kan vi så forstille os hvad der vil ske de næste 30 år? Jeg er optimist jeg tror fremtiden er lys.
tilføjet af

Du må ikke....

Sidde og spise euforiserende svampe og sjove små røde piller inden du publicerer indlæg.
tilføjet af

Ingen piller facts

Lad os kigge lidt på indholdet .. or så forholde os lidt til tøre facts ...
Europa / USA ... Økonomierne er i stagnation eller tilbagegang .. USA budget fremviser allerede nu nogen til som ville sende de fleste på tvangsauktion.
Befolkningstallet i Europa / USA falder ... færre og færre børn .. flere og flere gamle.
Kina / Indien ... tja økonomisk fremgang på op til 20% om året. 20 mere så er Kina langt større end USA økonomisk. Ligeledes er der i de lande en virkelyst og kreativitet .. som man skal lede længe efter her i Vesten.
Hvordan ville USA reagere på et enormt Terrorangreb med måske 100000 dræbte ?
Afrika .. egentligt mærkeligt .. verdens bedste landbrugsjord, mineraler .. problemet er at Afrika bliver blokeret af Toldmure .. og støttekroner.
Der hvor jeg vil hen ... svært at forestille sig ... men Europa / USA .. kunne faktisk sagtens gå hen at blive den fattige del af verden .. som tingene ligger lige nu ...
tilføjet af

Facts?

"Europa / USA ... Økonomierne er i stagnation eller tilbagegang ..
Forkert
Tyskeland er den eneste økonomi i Europa der i stagnation eller ressesion, de andre økonomier går fremad, dog langsomt.

"USA budget fremviser allerede nu nogen til som ville sende de fleste på tvangsauktion."
USA's gæld er på ca. 6 % af dets BNP, det er næsten ingenting sammenlignet med DK, hvis vi altså ser i %. Bush har fået sine 8 år, han er snart væk og kan ikke lave mere skade.
Befolkningstallet i Europa / USA falder ... færre og færre børn .. flere og flere gamle.
Løsningen kunne være at folk skal arvejde flere år, vesten skal nok få løst det problem, vesten lader ikke stå til.
"Kina / Indien ... tja økonomisk fremgang på op til 20% om året."
Kina vokser med ca. 9-13% ikke 20%, overdriver!
"20 år mere så er Kina langt større end USA økonomisk. Ligeledes er der i de lande en virkelyst og kreativitet .. som man skal lede længe efter her i Vesten."
Økonomisk men ikke militært, ham der har magten er ham med pistolen, desuden vil synnergieffekten hjælpe vesten mere og mere jo rigere resten af verdens også bliver. At gøre verden rig er i ALLE landes interesse, også vestens.
Den kreativitet man finder i østen i disse år fandt man også i Europa efter anden verdenskrig hvor folk så bedre tider kom dem i møde.
"Der hvor jeg vil hen ... svært at forestille sig ... men Europa / USA .. kunne faktisk sagtens gå hen at blive den fattige del af verden .. som tingene ligger lige nu ..."
Som tingende ligger lige nu er vesten verdens rigeste verdensdel, og med stor sandsynlighed bliver ved med at være det MANGE år endnu.
tilføjet af

Hvilke..

svampe ryger du??
tilføjet af

Hvis vi bliver..

fattige er det fordi vi ikke fik lukket porten i tide...
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.