13tilføjet af

År 1975 og JV og "Harmageddon" ...............

'
R_Klump har sammen med flere efterhånden, sat spørgsmålstegn ved den "HARMAGEDDON" med efterfølgende TEOKRATI under hvilket vi lever nu - ØH levede nu, hvis det IKKE lige var for de kære Jehovas Vidner, der skaffede os noget "NYT LYS", så vi kunne se i mørket, de skal vide, at undertegnede her udtrykker sine dybe taknemmelighed.
Hvad var det så der SKETE eller Rettere IKKE SKETE i 1975
Jamen det var da bare endnu engang "Profetien" om "HARMAGEDDON", der blev udråbt som den mest sikre DATO TIL DATO, af Jehovas Vidner's "Kloge Træl" (Påstår de, men med alle de fejl ham trællen har lavet, så tvivler jeg sgu stærkt på det der med klogskaben (Okay det var 1975) - lige som de 5 profetier + 3-4 halve profetier pluds et par kvarte Profetier om samme "Harmageddon" der heller ikke kom kom kom kom osv.)Jo den er skam god nok, som det ses af nedenstående:
http://www.xjw.com/predict.html
Okay jeg kan godt se, at der står X-JV i linket, men det ændrer bestemt ikke ved, at udtalelserne både re.: 1975 og de andre år, er DOKUMENTERET VED ANGIVELSE AF JV-KILDE MED MÅNED OG ÅRSTAL tydeligt angivet.
På X-JV-Støttegruppens hjemmeside, er der en bog af X-JV'eren Ole Lind, der fortæller roligt og sagligt om livet som JV'er, i Kapitel 16, fortæller han om 1975...:
http://www.jv-dialog.dk/stottegruppen/olelind/kap16.pdf
Det er faktisk en god bag at vlive klog af, der er INTET direkte anti-JV at læse i den, men den fortæller yderst sagligt om nogle gode forældre og JV-børn, heldigvis uden de problemer man alt for ofte støder på.

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Jalmer..

Jeg har læst dit indlæg...
Jeg vil tage mig tiden til at undersøge dine kilder idag. Vender tilbage til dig hurtigst muligt.
http://www.xjw.com/predict.html (X-JV jaja, allerede skeptisk)
næste:
http://www.jv-dialog.dk/stottegruppen/olelind/kap16.pdf (hmm.. endnu en anti jv side)
Kilder min ven - kilder - Men OK jeg kigger på dem....
Imens, kan du vise mig hvor i jv's litteratur 1975 er nævnt som året for "HARMAGEDDON" eller Dommedag...
tilføjet af

Jamen hvis du nu havde taget ............

'
.......dig tid til at åbne bare det første link, havde du ikke været i tvivl, men nu skal jeg gøre det for dig værså god min herre, der er frit slag, hvis du ikke gider llæse det hele, kan du jo bare bruge "1975" i søg:
God fornøjelse
Med venlig hilsen
jalmar
P.s.
Re: the year 1975
"In what year, then, would the first 6,000 years of man's existence and also the first 6,000 years of God's rest day come to an end? The year 1975."
--Awake! 10/18/1966, p.19
"Aid" book claimed Adam and Eve were created in the same year:
Adam at age 130 had a son, Seth --Aid to Bible Understanding, p.333
Eve at age 130 had a son, Seth -- Aid to Bible Understanding, p.538
"Hence, the first six thousand years since man's creation could be likened to the first six day of the week in ancient Israel. The seventh one-thousand-year period could be likened to the seventh day, the sabbath, of that week.--2Pet.3:8 How fitting it would be for God, following this pattern, to end man's misery after six thousand years of human rule and follow it with His glorious Kingdom rule for a thousand years!"
--Awake! 10/8/1968, p.14
"Are we to assume from this study that the battle of Armageddon will be all over by the autumn of 1975, and the long-looked-for thousand-year reign of Christ will begin by then? Possibly. . . . It may involve only a difference of weeks or months, not years."
--Watchtower 8/15/1968, p.499
"Would there be another creative 'day,' a seventh 'day,' at the close of the 'morning' of which the whole earth would be populated with a human family and be a global Paradise? 'Evening' of seventh creative 'day' begins, 4026 B.C.E."
--God's "Eternal Purpose" Now Triumphing for Man's Good, p.51, (1974)
"Morning' of seventh creative 'day' begins, 526 B.C.E. The first half or 'evening' period of God's seventh creative 'day' was now closing, 3,500 years from creation of Adam and Eve."
--God's "Eternal Purpose" Now Triumphing for Man's Good, p.131 (1974)
"Reports are heard of brothers selling their homes and property and planning to finish out the rest of their days in this old system in the pioneer service. Certainly this is a fine way to spend the short time remaining before the wicked world's end."
--Kingdom Ministry, 5/1974, p.3
"Why are you looking forward to 1975?" (W.T. pg.494 Aug. 15 1968)…Now it is firmly maintained that by the autumn of the year 1975 the battle of Armageddon will have been fought and God’s new world will have been established."
"Just think , brothers, there is only 90 months left before 6000 years of mans existence on earth is completed… the majority of people living today will probably be alive when Armageddon breaks out." (Kingdom mystery pg.4 Mar.1968)
End of 6000 year of human history after WTS chronology. Strongly hinted to be end of the world; could only be a matter of "days and months, not years" before Armageddon. 1975 (Life Everlasting p26-30; WT 7/15 1967 p446-7; 8/15 1968 p499; 5/1 1975 p 285. See also YB 1980 p30-31. (See What Happened in 1975?)
Jeg skal gerne finde flere, eller samtlige Udmeldinger fra JV's TRÆL re "Harmageddon" refererende til de forskellige årstal nøjagtig som ovenstående refererer til 1975 - Jeg har nemlig dem alle.
J*
tilføjet af

til xjv

Hvor står der at dommedag skal komme i året 1975?:
"Are we to assume from this study that the battle of Armageddon will be all over by the autumn of 1975, and the long-looked-for thousand-year reign of Christ will begin by then?
--Watchtower 8/15/1968, p.499
Jalmar, Jeg ønsker at læse original artiklen fra 1968!!! og uden "......" og især ikke gennem utroværdige kilder. Er det rimeligt?
Videre:
"Are we to assume from...." (Kan vi måske formode at....) Jeg læser altså ikke dette som en dommedags-profeti, men nærmere som et forsøg på at fortolke bibelen.
Dine kilder er derfor ikke troværdige. Jeg finder heller ingen dommedags profetier på JV's egen hjemmeside. Men at de som alle andre kristne er overbevist om vi lever i de sidste dage..
P.s. Artiklen, er fra 1968 - MAO "tæt" på den tid, hvor hekse blev brændt på bålet og ægteskab mellem samme køn endnu ikke var tilføjet listen af nyheder i folkekirken under "nye spændende tiltag."
tilføjet af

Fejl Jalmar..

Jalmar var utolmodig i X-klubben og skrev:
".......dig tid til at åbne bare det første link, havde du ikke været i tvivl, men nu skal jeg gøre det for dig værså god min herre, der er frit slag, hvis du ikke gider llæse det hele, kan du jo bare bruge "1975" i søg"
Rolig Jalmar, hvis du gav dig tid til at læse mit første svar, så fortalte jeg dig på en forholdsvis nem måde at:
"Jeg har læst dit indlæg...
Jeg vil tage mig tiden til at undersøge dine kilder idag. Vender tilbage til dig hurtigst muligt."
Ellers må i sgu holde længere X-møder, sålænge i ikke har bedere tålmodighed. Dit svar ang. jeres konspirations-teorier er sendt for længst...
tilføjet af

Hva?

Hvor har du fra, at alle kristne mener, at vi lever i de sidste dage?
Lige nu er der en debat igang i folkekirken, fordi en biskop har udtalt at klimaforandringerne muligvis kunne være starten på "dommedag", det har udløst et ramaskrig blandt mange andre kristne, der tydeligvis ikke mener, at vi lever i de sidste dage.
Så... Hvor har du fået den ide fra?
tilføjet af

Bibelen fortæller faktisk

at vi lever i "de sidste dage". (2 Timoteus 3:1-5) Det var jo derfor, at præsten var kommet til denne konklusion. Mange KALDER sig kristne, men for at VÆRE en kristen må man acceptere Bibelens ord. (Mattæus 7:21-23)
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Et spørgsmål om Tro eller Viden...!

'
..........De undersøgelser, reference undersøgelser, samt efter diverse kryds-referencer gør, at jeg stoler på en række hjemmesider, på trods af de pågældende hjemmesiders ejeres forhold til JV, ser jeg IKKE nogen grund til at betvivle ægtheden af den pågældende referencehenvisning - Jeg er også stensikker på, er der bare flyttet et komma i CITATERNE i forhold til original-udgivelsen, så TRO mig det ville der blive gjort et kolossalt nummer ud af.!
Der findes faktisk også hjemmesider, jeg ikke benytter, da de ligger på grænsen af det sandfærdige.......!
Jeg må indrømme jeg har svært ved at se, hvd du ikke forstår ved nedenstående tekst:
.............."Are we to assume from this study that the battle of Armageddon will be all over by the autumn of 1975, and the long-looked-for thousand-year reign of Christ will begin by then?
--Watchtower 8/15/1968, p.499
.........R_Klump
__________________OVERSÆTTELSE:____________
Er vi af den formening fra disse studier, at "Armageddon" slaget vil være helt overstået, i efteråret 1975, og at det længe ventede "1000 års rige" med Kristus med Kristus som regent, vil da begynde........???
......................cITAT SLUT:...............
R_Klump - Hvad er det der er så svært ved at forstå ovennævnte tekst..??
Den går især REnt ind når man ved, at "Armageddon" og "Harmageddon" er samme surdej..!

Citat.........................

1975
End of 6000 year of human history after WTS chronology. Strongly hinted to be end of the world; could only be a matter of "days and months, not years" before Armageddon. Life Everlasting p26-30; WT 7/15 1967 p446-7; 8/15 1968 p499; 5/1 1975 p 285. See also YB 1980 p30-31. (See What Happened in 1975?)
Abandoned and sometimes even denied after 1975
[CITAT SLUT............................
I dette afskrift? eller "Copy & pasted" side, indeholder en del oplysninger Re.:
"DEN MEST ØDELÆGGENDE KRIG I MENNESKETS HISTORIE I EFTERÅRET 1975"!
Om du vil tro på det jeg skriver, er din egen sag, men de få eks jeg har kunnet kontollere af "Vagttårnet" og "Vågn Op", som er gengivet diverse steder, har en validitet på 100%.
Læs denne side, hvis du ikke har gjort det før.
http://www.geocities.com/Heartland/Pointe/8455/spm6.htm
Jeg er IKKE X-JV'er og har aldrig været Troende - Sekten generede mig personligt for mange år siden, og da jeg pludselig faldt over at nøjagtig det samme sker? i dag, med mindre det er ændret inden for det sidste par år, at Sygehuspersonale lækker informationer til JV, hvilket er dybt ulovligt - men de mener jo, at der ikke er nogen øvrighed over JV. og da JEG fandt dette dybt kritisable, begyndte jeg at studere sekten - og jo mere jeg studerede, jo mere harm blev jeg ved tanken om, at EN jeg kendte skulle falde for de søde ord, uden jeg HAVDE prøvet at advare først, og da jeg som regel har masser af tid så...!

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

på grænsen af det sandfærdige?

På hvilken side af grænsen ligger dine egne syge indlæg?
tilføjet af

Du skal IKKE Tro på hvad jeg eller...............

'

........nogen andre skriver, du skal undersøge indlæggenes og kildernes validitet, der igennem får du viden, og det er trods alt det vigtigste.

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Du kan føle dig helt tryg og sikker

Jeg tror ikke på et ord af alt dit vrøvl.
Det er nemlig sådan, at den del jeg selv har kendskab til, kan jeg se er løgn og latin, så hvorfor skulle resten så være sand, når det kommer fra dig også.
Jeg mener oprigtigt du er et meget sygt menneske.
tilføjet af

Okay...

De sidste dele af bibelen er skrevet for snart 2000 år siden...
Hvis vi har levet i "de sidste dage" i snart 2000 år er begrebet vist lidt større end jeg havde regnet med. Kan jeg mon få et bud på hvor lang tid "de sidste dage" er?
Jeg kan i hvert fald slå fast, at dem der kan forbinde skabelsesberetningen med moderne videnskab har det nemt, hvis de sidste dage er lig med over 2000 år, så må de 7 dage i skabelsesberetningen også være lig med mange tusinde år. De personer der læser bibelen bogstaveligt og mener det tog præcis 7 jorddage må derfor tage fejl! Eller hvad mener du?
Jeg vil mægtig gerne have et bud på hvor længe "de sidste dage" er, så kan jeg jo selv vurdere om jeg også mener vi lever i "de sidste dage", og dermed finde ud af om jeg er kristen (eller om det bare er noget jeg kalder mig).
Sjovt, jeg troede at være kristen var noget med at have hørt Jesu ord og taget imod dem. Men det er åbenbart noget med at være enig med hver eneste sætning i bibelen.
tilføjet af

De sidste dage for den jødiske ordning sluttede i år 70.

Da blev Jerusalem ødelagt af romerne, den jødiske nation udslettet og Templet jævnet med jorden. Det eneste der blev tilbage er Grædemuren i Jerusalem. Profetien gik altså i opfyldelse i det første århundrede.
Den samme profeti fortæller om afslutningen på den nuværende verdensordning. Du kan læse profetien, som blev udtalt af Jesus, i Mattæus evangeliet kapitel 24 og 25, Markus 13, Lukas 21 og andre steder i Bibelen. Tegnene på at vi lever i de sidste dage begyndte i 1914, da den første verdenskrig brød ud. (Se også Åbenbaringen kapitel 6)
At være en kristen vil sige at man tror på Jesus Kristus, og følger lige i hans fodspor. (1 Peter 1:21) Det betyder også at vi må tro på hans udtalelser. Jesus sagde blandt andet: "Dit [Guds] ord er sandhed." (Johannes 17:3) Når Guds ord er sandhed, må vi tro på det. Jesus sagde også at det betyder evigt liv at tilegne sig kundskab om Gud og Jesus Kristus. (Johannes 17:3) For at tilegne sig kundskab om Gud og Kristus, må man studere Bibelen. Det er igennem Bibelen vi tilegner os kundskab om Gud.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Se dig omkring...

Påstår du dermed at de kristne der levede i de første århundreder og mente at de levede i de sidste dage tog fejl? Og at du derimod er bedre til at bedømme hvornår de sidste dage er?
1. verdenskrig var en frygtelig krig, men "verdenskrig" er vel egentligt lidt misvisende, det var jo især de europæiske stormagter der kæmpede. Mon ikke krigen i mindre grad blev opfattet som så forfærdelig i andre dele af verdenen? Mon ikke folkevandringstiden der førte til Romerrigets sammenbrud med lige så god ret kunne betegnes som dette "tegn" der indleder de sidste dage? Jeg siger ikke at du tager fejl, bare at 1. verdenskrig altså ikke skiller sig så frygteligt meget ud fra andre kritiske punkter i verdenshistorien, jeg kan dog godt forstå at folk der levede i Europa på den tid kan have opfattet det som starten på enden.
Det der springer mig mest i øjnene, når jeg læser de skriftsteder du udpeger, er hvordan Jesus i alle tre evangelier fortæller om, at der skal komme folk og påstå at de ved præcis hvor Jesus er, og præcis hvordan man skal blive frelst. Disse mennesker advarer Jesus imod og påstår de er falske profeter.
Hmm, jeg synes tildels beskrivelsen af disse personer minder mig om en vis bevægelse der eksisterer idag...
Du siger at det er igennem bibelen at vi tilegner os viden om Gud. Det har du ret i, men det er altså ikke kun der. Du tilegner dig også viden om Gud ved at se på det skaberværk han har skabt, ved at se på naturen og ved at se på hvordan samfundene hænger sammen og hvordan historien har foregået, kort sagt ved at opleve den verden Gud har skabt.
IKKE ved at lukke sig inde på sit værelse og læse Bibelen igen og igen, den er jo kun et enkelt produkt af denne verden.
Det svarer til at uddanne sig til et praktisk fag og tro at det er nok at lære teorien. Det er et godt udgangspunkt at kende teorien og det gør det meget nemmere at lære faget, men man lærer det altså ikke rigtigt før man prøver det i praksis.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.