28tilføjet af

Vil du betale for at køre på motorvejen?

En betalingsmotorvej er en god idé, for det kan fjerne spildtid og køer i trafikken, lyder det fra DI.
Hvorfor skal vi hele tiden efterligne andre lande det er jo til at blive syg af!
tilføjet af

DF'erne er fremtiden

tilføjet af

Vil betale i forhold til vægt

Der skal betales for at benytte det Danske motorvejsnet.
Der skal betales i forhold til køretøjets tilladte totalvægt.
At det skal være i forhold til totalvægt, begrundes i, at det modsvarer selve den belastning der påføres motorvejsnettet.
Som sidegevinst, så vil det fjerne unødig miljøbelastning, for køretøjer der er unødigt tunge.
For fragt gælder, at det vil aflaste miljøet for tung trafik, i det omfang at den tunge trafik bliver flyttet over på søfragt. Uanset hvor ringe et fragtskib end er udstyret, så belaster det meget mindre end en tilsvarende hær af lastbiler, for at flytte den samme lastmængde.
tilføjet af

Vil du betale for at køre på motorvejen?

Hvis brugerbetaling på motorveje indføres så skal registrerings og ejerafgifterne vel sættes tilsvarende ned?
Ligesom de sunde madvarer burde sættes ned nu fedtafgiften er indført?
Det vil ikke fjerne meget af den tunge trafik da varer skal leveres og afhentes og man kan altså ikke bruge jernbanen eller skibe overalt i Danmark.
Den ekstra omkostning kan kun komme et sted fra, nemlig vi almindelige forbrugere som nu skal betale ekstra for varerne samtidig med vi selv kommer til at skulle betale for at køre på vejene.
Så mangler man de udgifter der skal til for at oprette de anlæg hvor der betales for motorvejs kørslen.
De er jo ikke helt billige at oprette og sådan som motorvejsnettet er indrettet så skal der være mange poster hvor der skal betales, så ideen lyder som det rene idioti.
Så kunne man indføre GPS overvågning og beskatte bilerne efter hvor ofte og hvor langt de kører på motorveje, men de røde har alle dage været i mod denne type af overvågning så hvorfor skifter de mening nu?
De danske chauffører skal som regel betale for at køre på de udenlandske motorveje og desværre er Øv imod at Danmark pålægger udenlandske biler en ekstra afgift for at benytte danske veje.
tilføjet af

Vil du betale for at køre på motorvejen?

Jeg forstår ikke, hvordan det kan give mindre trafik. Kører man ikke kun på motorveje i myldretrafikken, hvis det er strengt nødvendigt. [???]
Jeg kan ikke se, hvordan det kan nedsætte trafikken. Kan et klogt hoved ikke forklare mig det. ????
Det er måske heller ikke meningen i virkelighden, det er måske penge i kassen, det drejer sig om.
Min mand skulle først med bus, så med tog, skifte til et andet tog og derefter en meget lang gåtur. Når han skal hjem passer tiderne ikke. Der bliver en meget lang ventetid.
Han vil sikkert vælge at betale ellers kunne han lige så godt overnatte på arbejdspladsen. Jeg er forvirret. 😖
Er der virkelig nogen, der kan lade bilen stå og tage det offentlige i stedet for. Gør de så ikke det i forvejen. ??
Det er da ingen nydelse at køre på motorvejen. Det er det selvfølgelig heller ikke med tog, men man slipper da for alt den trafik. Har jeg misforstået noget. ??

Så er der dem med børn, der skal afleveres her og der. Jeg ville meget nødig med det offentlige med et par børn, der skulle forskellige steder hen. Jeg brød sammen. Jeg har bare så svært ved at se andet end man måtte betale, betale, betale. Så længe der var penge i kassen.

Altså, vil det nedsætte trafikken. Det var jo det, det drejede sig om, ikke. 😖
tilføjet af

Hvis nu alle siger ja tak.

Så vil mængden af biler stadig være den samme, og så er problemet vel ikke løst?
tilføjet af

Vil du betale for at køre på motorvejen? NEJ!!

Velkommen til favre nye røde verden.. 😃 Næ nææ små venner.. der bliver IKKE nedsættelse af registrerings og ejerafgift Hvis motorvejsafgift indføres..😖 ..Og HELLER ikke billigere biler.. 😖
Sikkerhedsudstyr er STADIG beskattet selv om det redder liv..TYPISK [color=red]rød[/color] prioritering ... 😃 😃
tilføjet af

Vil du betale for at køre på motorvejen?

Den enkle løsning, er at benytte et system som med Brobiz.
Her kan man registrerer når et køretøj triller ind på motorvejen, og når køretøjet triller af igen.
Man kan bare registrerer Biz'en, til køretøjet, så er man klar over om hvilken vægt køretøjet har.
For udenlandske køretøjer, eller andre køretøjer uden Biz, er det lidt mere besværligt. De vil være nød til at købe sig adgang til den enkelte kørsel på motorvejen, enten som betalingsbom, eller som en egentlig rapport over kørslen, og kontant betaling.
Der er ingen grund til at nedsætte Vægtafgift eller Registreringsafgift, da det i sig selv ikke kommer Motorvejsnettet ved.
Der er ingen der nyder at opholde sig på motorvejen, slet ikke i en kø. Derfor er det påkrævet, at der flyttes både person og gods over på andre systemer.
Det er en misforstået løsning, at alt skal flyttes på motorvej. Det er motorvejsnettet slet ikke bygget til. Skal det udbygges, så det kan modtage den fulde trafikbelastning, skal der investeringer til, som er helt uden for perspektiv.
Uanset om man kan li' det eller ej, så er kollektiv trafik, den eneste løsning, der kan løse problemerne omkring persontransport.
Derfor er det også katastrofalt, at de investeringer der er foretaget gennem de sidste 10 - 12 år, er slået helt fejl. Det SKAL rettes.
Omkring godstransport, så er det der kun den løsning, at bulk og container, flyttes over på søtransport.
Dermed kan det centraliserede bysamfund forsynes, uden at belaste landtransporten unødigt.
Eller på en anden måde, vil man have mad og andre forsyninger til 1,5 million Københavnere. Så skal man enten finde sig i, at der tromler lastbiler gennem København dag og nat, eller også skal forsyningerne sejles ind.
Nu er mad og andre forsyninger, kun en del af transporten, der ligger et helt andet perspektiv i selve den industrielle transport. Man kan ikke skabe arbejdspladser, og løsninger, til 1,5 million, med mindre man har et minimalt niveau af industri, og den skal tilsvarende have løst sine logistiske problemer.
Det samme gælder for Aarhus, Odense, Aalborg og Esbjerg. Hvor man kan se, at det fungerer, med et minimum af Motorvej. Ganske enkelt fordi man har et veludbygget søtransportsystem, der reducerer transporten over land.
Tilsvarende kan udbygges i København, frem for at bygge ubetalelige lejligheder, på det resterende areal.
Man skal her huske, at der skabes ghetto, med mindre man skaber divergent liv.
Der skal være liv i en havn, ellers er det bare fladt kedeligt vand, omkranset af døde kajanlæg, fulde af skrigende måger.
tilføjet af

Hvis nu alle siger ja tak.

Det SKAL være en del af en større løsning. Der SKAL flyttes trafik væk fra vejnettet.
Ellers er det underordnet hvilken løsning man vælger.
Dog, vil det være MEGET dyrere at vælge en udbygning af vejnettet, end at vælge en løsning hvor man flytter transporten over på andre systemer.
Hvis man f.eks. vil udbygge så alle kan køre direkte ind i København, så vil investeringen være 20 - 30 gange mere end det koster for alle de andre løsninger til sammen.
Et eksempel:
Hvis man betaler for at få IC4 ombygget, så de virker. Koster det i omegnen af 1 milliard. Skal man udbygge motorvejsnettet, så det kan tage belastningen fra den tilsvarende personbiltransport og betale for personbilerne, så er 100 milliarder ikke nok.
Jeg har aldrig fattet, at man satsede helt ensidigt på motorvejene. Det virker helt hen i skoven, at man ikke har satset på det som er til rådighed. Hvorfor ikke udnytte de muligheder man har❓
Man skulle tro, at vi havde levet under en BetonRød regering i mange år, det er som at se når planøkonomiske tiltag har slået fejl.
Bad management kommer i mange former .......
tilføjet af

Vil du betale for at køre på motorvejen?

Nej. Jeg betaler som bil ejer MERE end rigeligt til de Danske motorveje...eller det skulle man tro jeg gjorde, for pengene går til alle andre områder end veje, tydeligvis.
tilføjet af

Fin ide

Det er da helt fint.
Det ville heller ikke gøre noget, hvis man tog den ide med ind over ved læger igen (for sådan har det været her hjemme).
Hvis dem der kan og vil, får mulighed for at betale sig fra andre muligheder, bliver køerne helt automatisk mindre. Ikke kun på motorvejen. Sådan ville det være overalt hvor den ide blev implementeret.
Jeg kan ikke se hvorfor det er så stort et problem, og da slet ikke hvis eneste problem man har er, at ideen er "nuppet" et andet sted fra.
tilføjet af

Vil du betale for at køre på motorvejen?

Skal man så betale hvis man kører med som blaffer❓Eller rutebus❓
Kan man ikke bare betale lidt mere i vægtafgift eller i benzinafgift❓
Hvad skal pengene bruges til❓
Hvordan kommer budgettet til at se ud for de fattigste arbejdssøgende med bil❓Er et fattigdomsfradrag en god ide❓Det ville må¨ske på længere sigt være en god politisk investring at indføre højere fradrag til de fattigste modtagere af overførselsindkomst indtil de har et socialt bæredygtigt budget og husholdning.
D
eveloping dum
F
ascisme
nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooot
tilføjet af

Vil du betale for at køre på motorvejen?

Gu´vil jeg ej.
Jeg har betalt 4 gange i forvejen. Registreringsafgifter,vægtafgifter,miljøafgifter,benzinafgifter, moms.
Hvordan skulle det være tidsbesparende med offentlig trafik, som det er nu.
gå hen til bussen,vente på bussen, køre med bussen, vente på s-tog,køre med s-tog,vente på en ny bus,køre med bus og gå det sidste stykke. I pisregnvejr.
Vent på metroen, vent på de vejstrækninger der allerede er under konstruktion.
Lav så store parkeringspladser strategisk rigtigt placeret, og genindfør sporvogne, det er en utrolig hurtig befordring, Lav monorailer. Bedre køreplaner. mere kapacitet så man ikke står som sild i en tønde. Shinjuku station i Tokyo flytter dagligt ca. 4.000.000 mennesker.
(PS de kører ikke med IC4 eller ottekantede hjul)
På længere sigt flyt institutioner m.v. ud af København, Problemet er løst.
Løsningen er ikke flere skatter og papirnussere der tegner små biler og tog på papir.
Socialister tror altid folk skal tvinges.
Tilbyd hurtig, behagelig, billige priser og parkering, det flytter folk over i den kollektive trafik.
tilføjet af

Vil det mindske trafikken.

Men vil det nedsætte trafikken ved at indføre betaling. Når der ikke er andre muligheder end køre til arbejdet. Det spekulerer jeg på. For der er vel ikke en eneste, der kører på motorvejen i myldretrafik uden de er tvunget til det. Betaling eller ej. [???]
tilføjet af

Vil det mindske trafikken.

Hvis det koster dig mere at køre i bil, end det koster at tage offentlig trafik, så vil du vælge offentlig trafik, hvis det er en reel mulighed.
På lang sigt, er det i øvrigt noget som regulerer sig selv. Du kommer til at sidde og glo på motorvejen i 4 timer, og derfor bliver motorvejen ikke den reelle løsning. Det bliver simpelthen for langsom en transportform.
Glem alt om, at noget kommer gratis !
Den tidligere Regering, har gjort alt for at offentlig transport skal blive umulig. Det har kostet Danmark ufattelige milliarder, i direkte omkostninger, men også i indirekte omkostninger, hvor samfundet er kørt ned i gear, fordi man har valgt ikke at løse logistiske opgaver.
Det kommer vi til at betale for nu, uanset om vi kan li det eller ej.
At udenlandske transportører også skal betale, er vel kun rimeligt. De har allerede haft fri adgang til motorvejsnettet i mange år, hvor de har tjent formuer på bekostning af Danske arbejdspladser og infrastruktur betalt af Danmark.
Hvis man kan køre gratis på Danske veje, hvorfor så laste på skib, når man skal fragte containere til eksport❓Det er jo helt hul i hovedet, at man kører containere ned gennem Jylland, eller fra København, til udenlandske havne. Det kan kun lade sig gøre, fordi det er gratis og fordi man i Danmark er helt ligeglad med miljøbelastningen.
For slet ikke at tænke på alle de lastbiler der kører bulk, altså med løs vægt eller på lad, som tonser over de Danske motorveje, for at udskibe i andre lande.
Tog, som ikke er blevet leveret, er en af hovedårsagerne til at den offentlige persontransport, er blevet helt umulig.
At stå op i et overfyldt tog i flere timer i træk, er ikke engang en løsning man bruger i knapt så veludviklede lande.
Det er muligt, at flytte millioner af passagerer til rette tid og i rette tempo, i næsten alle andre vestlige lande. Men ikke i Danmark.
Det er politisk bestemt, at det ikke skal være muligt i Danmark.
Nu hænger vi i dyndet, og skal starte med at udvikle på infrastrukturen, for at det resterende samfund kan komme i økonomisk positiv udvikling.
Det koster, og pengene skal komme et sted fra.
Vælger man at hæve omkostningen for den offentlige transport, vil det fjerne belastningen på den offentlige transport og smide belastningen over på privat transport.
Så kommer du til at glo i en kø på motorvejen i 4 - 5 timer, hver morgen og hver aften.
Vil du det ?
Skal du i øvrigt have et fungerende liv, så skal du have 8 timers hvile og det får du ikke, hvis du skal bruge 12 - 15 timer, eller mere, på arbejde og transport hver dag.
Så der er kun en løsning, det er at få alle systemer til at fungere. Det betyder at der skal laves penge, og derfor vil du opleve at omkostningen til f.eks. motorvejskørsel, bliver større.
Det er en rigtig god ide, som vil sende en del af den økonomiske belastning, ud til de udenlandske opperatører, so ellers lukrerer på at Danmark gratis stiller infrastruktur til rådighed for at de kan drive deres forretning.
Og nej. Hardcore GPS overvågning, og stakkels lastbilchaufører der bliver lagt i benlås med 5 betjente oven på, ved hver afkørsel, er der ikke behov for.
Det kan gøres billigt og simpelt, især for Danskere, med respekt for, at andre aktørere har lige mulighed for at bevæge sig over motorvejsnettet.
tilføjet af

Vil det mindske trafikken.

Mange tak for svaret. Jeg tror du har ret.
tilføjet af

Vil du betale for at køre på motorvejen?

I forlængelse af, at Blå / Brun stue, har brugt pengene på udenlandske finanseventyr, så er der ikke engang penge til Dansk infrastruktur, på trods af, at vi for få år siden, "kunne købe hele verden".
Derfor, skal tingene sættes sammen på en ny måde. Selv finanstossernes højborg, den lukkede klub ATP, har fattet det.
Derfor er det en god ide, at lade det koste penge at benytte de Danske motorveje. Ikke kun en ring omkring København, men hele nettet !
Det er en helt simpel måde at opspare i det Danske samfund, så der også i fremtiden er penge til f.eks. pension.
Det bør udvides til andre infrastrukturelle sektorer, således at de etableres i takt med pensionspengene triller ind.
Dermed er der senere mulighed for, at den investerede kapital, betales tilbage, bl.a. til pensionsudbetalinger.
Det er en rigtig god ide at lade f.eks. pensionskasser, investere i infrastruktur.
Det skaber Danske arbejdspladser.
Det sikrer at kapitalen bliver på Danske hænder, så kapitalen er sikret under Dansk lov.
Det udvider vores infrastruktur, og skaber dermed vækst, her og nu, også for virksomheder der ikke er direkte involveret i motorvejene.
Noget af det vigtigste ! Det sikrer at der kommer stram styring på anlægsarbejderne. Så vi ikke igen ser projekter der er løbet op i 3 - 5 gange budgettet.
Nationaløkonomisk, så er det helt underordnet om vi skal betale for at køre på motorvejene. Det er nemt at styre den side af sagen.
Der er jo ingen, der som Blå stue har haft som mål, ønsker at køre landet i sænk, ved at forhindre at arbejdskraften har bevægelighed.
Almindelig driftsudgift, er fradragsberettiget, som alle andre udgifter i et driftsbudget.

Det skal de bare rykke på, det kan kun gå godt, og tjene penge, også udenlandsk kapital, til Danmark.
Hvorfor skal Danmark stille gratis motorveje til rådighed for Svenske, Polske og Tyske vognmænd og turister ?
Her hvor jeg bor, kan jeg bare køre mig en tur op af motorvejen, og kigge på mine medtrafikanter. Det er højest halvdelen der er Dansk registret.
Det vil jeg sq da ikke betale for, hvorfor skal jeg betale for at alle de lastbiler tromler af sted, uden at betale en bøjet spændeskive for det❓
Du virker lidt dum - naiv. Hvorfor skal Danskere betale for at køre i udlandet❓Vi har Dansk nummerplade, så det er vel enkelt at se, at så skav vi retfærdigvis have lov til at køre gratis i udlandet, som andre har ret til at køre gratis i Danmark.
Men sådan er det ikke, vel !
tilføjet af

Vil du betale for at køre på motorvejen?

Det gør jeg jo allerede. Der falder jo en bilskat hvert halve år.
tilføjet af

Så truttede "tubaen"

IGEN!! 😃
tilføjet af

Slog jo blot

fakta fast, klovn !
tilføjet af

Ja, jeg vil gerne betale for elite motorvejen

Der kommer en udsendelse fra dr1 om formålet med betalingsmotorvej, det skal kun være for eliten, de jævne fattigrøve uden midler skal holdes på de misligholdte statsmotorveje.

I skal stemme på S eller SF fordi de vil skabe et mere lige samfund.Ironi off.
tilføjet af

Ps: Os med bil betaler forresten 45 mio nu

og der er ikke indregnet registeringsafgiften.
Vi får nye veje for 15 mio, gad vide hvor resten er?
Gæt børnecheck og andet der intet har med bil at gøre. [:X]
tilføjet af

Vil du betale for at køre på motorvejen?

1. Nej jeg vil ikke betele, har tid nok. 🙂
2. Det er fordi vi har haft en uduelig regering i ti år. 😮
tilføjet af

Det kan du have ret i.

Jeg tror, det bliver ganske få, man kan lokke over i togene på den måde; hvis ikke man bor i nærheden af en station, og/eller ens arbejdsplads heller ikke gør det.
Måske det var bedre at sprede møde- og fyraftenstidspunkterne, fra 6.30 til 9.00 med et kvarters interval; og tilsvarende om aftenen. Man kunne eventuelt vedtage, at for firmanavne begyndende med A, B eller C, startes kl. 6.30 i uge 1, 6.45 i uge 2, 7.00 i uge 3, osv. Mens D, E og F begynder 6.45 i uge 1, 7.00 i uge 2, 7.15 i uge 3, og så fremdeles.
På den måde ville man sprede presset ud over 11 perioder. Det skal så sammenholdes med de 3-4 mødetidspunkter, der findes i dag. Måske er det ikke nok.
tilføjet af

Folk skal ikke lokkes over i togene

Den motorvej fra Strandvejen skal kun bruges af eliten for de ikke skal sidde i kø sammen med pøblen.
Pøblen kan så køre på de motorvej staten er leveringsdygtig i.
Det er ikke så indviklet hvis man gad høre hvad de sagde på nyhederne.
tilføjet af

Bemærk

Pension Danmark
Arrangement i denne sag.
Samme selskab der "investere" 10 mia i eksportfremmende foranstaltninger
Adm. direktør Torben Möger Pedersen, PensionDanmark, siger
”I PensionDanmark er vi meget glade for det nye samarbejde.
Sohn klapper i hænderne, og takke med udnævnelsen af sønnikke Thor.
Nu vil samme selskab investere i motorvejen, mon næste skud på stammen Gry også skal købes ind i regeringen?
Det er rødt, det er anstændig.
tilføjet af

Jeg vil ikke betale for det to gange

enten finansieres det over skatten eller via brugerbetaling. Sådan er det i andre lande. I Danmark ønsker socialdemokraterne forventeligt nok begge dele på en gang - altså tårnhøj skat og masser af brugerbetaling og masser af afgifter og gebyrer.
Skal motorvejene finansieres via brugerbetaling forventer jeg at min indkomstskat bliver lettet ellers føler jeg mig røvrendt af helvede til af de alternativt begavede studenterpolitikere der styrer dette land for tiden.
...eller røvrendt bliver jeg jo ikke, for jeg stemte ikke på dem da jeg inden valget forlængst havde gennemskuet at den røde bloks politik består af løgn bygget op på løgne. (man opfinder problemer som ikke findes og foreskriver fiktive løsninger som aldrig realiseres)
tilføjet af

Vil du betale for at køre på motorvejen?

Jeg håber da der bliver indført motorvejsafgift eller for den sags skyld vejafgifter de fleste steder.
Når jeg cykler rundt til hverdag og ser hvor mange bilister der sidder i (unødvendigt) store biler og hænger, én og én, i køerne i byen kan jeg ikke lade være med at tænke at det er unødvendigt spild af energi og unødvendigt miljøsvineri. Det fylder, larmer, lugter og forurener mere end mange andre typer udledning fordi det er hver dag, hele tiden.
Der er rigtig mange danskere som ikke har lyst til at lette røven og f.eks. tage cyklen 10km på arbejde. De KUNNE godt, ville måske endda have godt af det, men de vil hellere tage bilen fordi det er så rart at kunne smække røven i siddet og sidde og hænge mens trafikken snegler sig af sted. Selv børnene bliver kørt i skole i stedet for at lære at cykle de sølle 2-5km de måske har til skole, eller endda at gå, oh skræk oh ve.
Min pointe er at der er mange mennesker der slet ikke har behov for bilen. Hvis man ikke vil benytte offentlige transportmidler kan man i de fleste større byer nå sin destination på cykel eller gående (eller rulleskøjter, løbehjul, scooter og lignende). Det er slet ikke nødvendigt at have SÅ mange biler, men danskerne er blevet luksusdyr som synes at det at svede lidt eller skulle iføre sig en cykelhjelm er så meget under deres værdighed at de hellere vil forpeste byerne med unødvendige biler.
Der bliver snakket utrolig meget om miljø, bæredygtighed og der bliver købt økologi for fuld skrue - som så bliver båret ud i benzinslugeren og kørt hjem mens man lukker alverdens skidt ud i atmosfæren.
Der er helt klart familier som har brug for bilen fordi den offentlige transport er blevet stærkt forringet under Blå stue´s regeringstid, men bor man indenfor de større byer så synes jeg biler er en dårlig undskyldning medmindre man er handicappet eller dårligt gående.
Bilerne ud af byerne.
tilføjet af

Vil du betale for at køre på motorvejen?

Håber faneme du får dette indlæg galt i din fucking miljørigtige grønne hals din nar. [:X]
Du er ikke for klog at høre på din grønne cykelidiot.... 😖 [:X]
Hvad med alle de mennesker der bor langt ude på Lars tyndskids mark og har 50km til job, Fjols!!
Der er altså også noget der hedder daginstitutioner 😃
Hvad med de motortrafikveje hvor der overhovedet ikke må komme cykler og knallerter?? og hvor der ikke er alternativer til transport??
Men det er jo typisk udtalt af en miljøtosse der bor i KBH området hvor der kører en bus hvert 5 minut og hvor der er anlagt bunker af cykelstier.. 😮
KBH er altså ikke hele Danmark, din grønne tumpe, 😃
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.