2tilføjet af

Velkommen til 2014!

Det er NU hvor der kommer gang i "nyttejobs", nedskæringer og hvad vores "social-demokratiskte" regering kan finde på.
Jeg skal heldigvis ikke nyde noget, da min læge siger noget andet end kommunen, men øv hvor jeg kender mange som i DEN GRAD bliver "nakket", eller skal til at samle hundelorte op...
JEG "slipper" fordi: Jeg har en uddannelse, er over 30 år og er forsørger.
MEN kender uhyggeligt mange piger som er UNDER 30 og uden uddannelse, og ja ER forsørgere....
Jeg kan sagtens se de fornuftige i at spare i dårlige tider, men hvorfor skal det ALTID gå ud over dem som allerede har det svært?
Altså de syge, dem som af en eller anden grund er på kontanthjælp, narkomanerne, alkoholikerne, og smøger skal også lige være 5 kr dyrere....
Hvorfor er det ALDRIG fx de ældre som har nye biler, et skib i havnen, og 3 boliger og et sommerhus det går ud over?
Uden at generalisere, men dem som KAN og HAR penge... Så synes jeg ærlig talt at dem som er 45-65 år og er forældre... og har børn som er ca 18 år.... Altså i den alder hvor man flytter hjemmefra osv....
- At man så giver dem et "los i røven" - i form af penge... Har han / hun en sofa, et køleskab, og andre helt basale ting som kan udgøre en husholdning ;)
I stedet for må den unge så hoppe rundt i banker og divs "krudtlån"....
Og det bliver bestemt ikke lettere nu vi skriver 2014.... Jeg må bare prise mig lykkelig for at være over 30, og at jeg HAR en uddannelse.....
tilføjet af

Velkommen til 2014!

Drop dog de smøger og gå over til E-cigaret, muligvis har Du ikke de 3-400 kr som et startsæt koster, men se det på den måde at Du har en stor besparelse allerede den første måned idet det kun koster 100-150 pr måned i damp og vedligeholdelse.
Jeg ser i byen at mange "bumser" damper, og jeg har også det også fra en ven som arbejder i et bosted hvor mange af klienterne (lettere misbrugere og alkoholikere) har præsteret at gå over til damp og sparer over 1000 kr om måneden.
tilføjet af

Op lille Hans....

Hva' med bare at tage bilen - sæt noget god musik på det nye anlæg - og SÅ afsted til Jobcenteret......!
[(:]
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.