39tilføjet af

Ud over de 273 venner af debatten !.

Hvem bruger så den mere efter den blev ændret ?, jeg mener når nogle kan finde på at hive flere år gamle indlæg frem bare for at få noget at skrive om?.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Ud over de 273 venner af debatten !.

Det er Anklagerens speciale.
tilføjet af

De fleste sletter sig som ven efter i dag,

så kan de ikke få noget at æde gratis mere.
Du kan da se på alle de ubesvarede indlæg her små 30 brugere tilbage, dvs de mistede ca 20 på omlægningen.
tilføjet af

Ud over de 273 venner af debatten !.

Det er knapt så seriøst et debatforum, som man kunne ønske sig.
Mange af de indlæg som smides ind, bliver ikke behandlet seriøst.
Mange debatører, interesserer sig ikke for emnet, men debatterer for at få ret, eller det sidste ords dominans.
Mange af de gamle indlæg, er vel ok at tage op igen. Hvis der er grundlag for at diskuterer dem. Vil sol fjerne dem, er det helt enkelt at gøre.
I de tilfælde hvor jeg har opbygget lignende systemer, har jeg som regel valgt at fjerne indlæg som var mere end et år gamle.
Jeg har haft den opfattelse, at hvis et emne har været oppe, men at der er gået over et år siden at nogen har interesseret sig for det, så kunne det jo bare tages op igen i en ny tråd.
tilføjet af

Ud over de 273 venner af debatten !.

Med hensyn til at slette gamle tråde / debatter er jeg så uenig. Jo man kan starte en ny tråd om samme emne, men så er al den info, der var i det gamle emne gået tabt.
Er selv administrator på et Star Wars forum, og der er politikken, at er der en tråd om et emne, så bruger man den frem for at starte en ny tråd om samme emne. Måske står svaret på ens spørgsmål endda allerede i tråden. Webmateren vil ikke tillade at tråde slettes, medmindre det er spam, upassende emner eller noget helt uvedkommende (vi taler om meget andet end Star Wars derinde, da flere er blevet gode venner i virkelighed, to fandt endda sammen derinde i 2005 og er blevet gift i år).
Så jeg synes der er ioden at genoptage gamle emner, hvis man har noget konstruktivt at tilføje eller relevante spørgsmål. Hellere det end starte ny tråd og samme emne, lidt research bør man altid foretage.
tilføjet af

Ud over de 273 venner af debatten !.

Jeg går ind for at det er bedre at linke til en ......helst låst tråd..... hvis man vil tage et emne op.
Andre fora låser trådene når de begynder at sande til, eller brugerne kan selv vælge at afslutte når de har fået et brugeligt svar eller ikke ønsker at blive spammet.
Det vil forhindre f.eks. råd om en abort som en fortvivlet trådstarter har, 6 år og 7 måneder efter må problemet formodes at være løst.
tilføjet af

Ud over de 273 venner af debatten !.

Jeg går ind for at det er bedre at linke til en ......helst låst tråd..... hvis man vil tage et emne op.
Andre fora låser trådene når de begynder at sande til, eller brugerne kan selv vælge at afslutte når de har fået et brugeligt svar eller ikke ønsker at blive spammet.
Det vil forhindre f.eks. råd om en abort som en fortvivlet trådstarter har, 6 år og 7 måneder efter må problemet formodes at være løst.

Ja, eller barnet er begyndt at lave politiske tråde, her på Sol, da det af til tyder på at tråden er skrevet af et barn på 6 år og 7 månder. 😃
tilføjet af

Ud over de 273 venner af debatten !.

Det er også en mulighed, som du beskriver at låse tråden.
Vil man gøre det efter en given tid, er det muligt.
Henvisning til tidligere tråde, har den ulempe, at det ofte gør tråden uoverskuelig, foruden at det forhindrer at genoptage tråden, i en delkonklusion.
tilføjet af

Hva Polle fra Krønge

Kunne du og Oddvar ikke sammen med Makiks og Lagermann forklare de fjolser der lægger deres identitet her alle de ubehageligheder de risikere ved at kunne findes i virkeligheden?
tilføjet af

Her ved kommunen er en sag først gammel efter 5 år

så man kan sagtens sagsbehandle 4 år gamle sager.
tilføjet af

Gamle tråde.....

Jeg har nu Solen stærkt mistænkt for selv at puste liv i de gamle tråde for at få det til at se ud som om der stadig sker noget herinde.....
tilføjet af

Det er du ikke ene om

Jeg tror det samme, for ellers vil det samme indlæg stå i dagevis.
tilføjet af

11 svar på 2½ døgn ?.

I det indlæg "tryg min bare røv" Osv, det er der Ca 24.000 der har været inde og se/læse, dette indslag er der 11 der har svaret på ?, ja det vil sige 9, for det ene svar er fra en der keder sig røven ud af bukserene, og tror det er sjovt at gøre opmærktsomt på at han ved hvem jeg er, men så hænger han da ikke nede på højrnet og ryger hash sammen med de andre så længe 😉 , det andet er fra en der tror at kommunen først forælder en sag efter 5-år, men OK, han har nok ikke fuldt med i "tryg min bare røv" Osv, for så ville han havde vidst at kommunen "sylter" sagerene efter 3-år nu, Pga den nye forældningslov fra D: 1/1-2008 😃 , men så lærte man også noget i dag.
Altså er der kun 9 der har svaret på selve indslaget på 2½ døgn.
Og de 9 er mere eller mindre utilfredse med solen som den er i dag, var det indslag skrevet under den gamle sol, så ville der være Ca 100 der havde svaret på det den første dag, men det kan ikke lade sig gøre i dag, jeg tvivler efterhånden på at der er 100 faste bruger tilbage.
Jeg bliver lidt endnu, ihvertfald til min sag imod tryg er færdig, og så må vi se til den tid, for nu kan det ikke vare længe før Højesteret kommer med en afgørelse, også må vi jo så se hvad tryg finder på af undskyldninger.
Det var det hele for denne gang, kan i havde en god aften/nat.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Ud over de 273 venner af debatten !.

Kære SOL-brugere,
Vi har opstillet nogle retningslinjer for debatten, der forsøger at holde debatten 'renlig'. Men som alle andre stedet i verden hvor der debatteres, så er det svært at kontrollere det til fulde. Derfor er det ligeså meget jeres ansvar at bevare en saglig tone og respektere andre brugere, som det er vores 😉 . Det er jo faktisk en spændende debat i sig selv, hvorvidt det kan lade sig gøre at skabe et debatforum, hvor alle debatterer pænt og opfører sig ordentligt 😃 Spørgsmålet er jo også, hvad det betyder at opføre sig ordentligt. Alle debattører har forskellige grænser og det må man respektere.
Med hensyn til de gamle debatter, så er det en rigtig god pointe, som i nævner - at 'fryse' de ældste indlæg. Den idé vil vi helt sikkert tage med, når vi skal holde møde om SOL's udvikling på onsdag.
Vi sætter stor pris på jeres meninger om, hvordan vi kan gøre SOL bedre 😃 . Men indlæg, som kun har til formål at svine, dem ser vi som sådan ikke noget relevant i.
Tak fordi i giver jeres mening til kende, vi skal nok tage dem med i vores overvejelser.
Med venlig hilsen SOL redaktionen
tilføjet af

For og imod.

Hvis jeg forstår dine frustrationer rigtigt, så er du træt af, at et emne hurtigere forsvinder gennem forsidelisten i forhold til den gamle SOL. Det kan da godt være lidt irriterende, men der har du den mulighed for selv at bringe tråden tilbage dagen efter.
Husk på, at som det var tidligere, når diskussionen først var gledet ud, så kunne den ikke genopstå. Det var ret træls, især på de dage, hvor en eller anden dumrian startede et komplet ligegyldigt emne 5 gange i træk og spærrede 1 tredjedel af listen med ingenting. Det ser vi heldigvis ikke mere. Det ville i givet fald hurtigt forsvinde i glemslen.
tilføjet af

Ud over de 273 venner af debatten !.

Hej,
Det nye layout er langt mindre overskueligt.
Desværre. Derfor mindre her.
Med venlig hilsen
Ieet
tilføjet af

Ud over de 273 venner af debatten !.

krho skriver:
Med hensyn til de gamle debatter, så er det en rigtig god pointe, som i nævner - at 'fryse' de ældste indlæg. Den idé vil vi helt sikkert tage med, når vi skal holde møde om SOL's udvikling på onsdag.

Og skriv 06/09/09 istedetfor det med småt [sub]2 år og en måned siden[/sub].
At gamle tråde graves op skyldes tildels Google der jo lynhurtigt finder en tråd herinde bare på et søgeord, nogle fristes jo så til at skrive med og holder ikke øje med om tråden er uaktuel, der er nok ikke mange der helt målrettet graver gamle tråde op for at skrive i dem.
I kunne også give registrerede brugerne rettigheder til at låse egen tråd som man gør på f.eks kandu.dk
Jeg har såmænd selv været medadministrator på et forum, det er en svær balancegang.
tilføjet af

Til iiet

Som regel kan det være en vanesag at skulle vænne sig til noget nyt. Det tog da også os på redaktionen en måneds tid før vi var inde i det nye system. Og i starten synes jeg, det var helt umuligt at finde rundt i. Men efter at have vænnet mig til det, må jeg sige, at jeg ikke på nogen måde ville ønske at vi vendte tilbage til det gamle.
Du siger det nye virker mere uoverskueligt, kan du give nogle eksempler på, hvad du synes, der er uoverskueligt?
Med venlig hilsen
SOL redaktionen
tilføjet af

Gør sol.dk bedre

Kære SOL-brugere,
Vi har opstillet nogle retningslinjer for debatten, der forsøger at holde debatten 'renlig'. Men som alle andre stedet i verden hvor der debatteres, så er det svært at kontrollere det til fulde. Derfor er det ligeså meget jeres ansvar at bevare en saglig tone og respektere andre brugere, som det er vores 😉 . Det er jo faktisk en spændende debat i sig selv, hvorvidt det kan lade sig gøre at skabe et debatforum, hvor alle debatterer pænt og opfører sig ordentligt 😃 Spørgsmålet er jo også, hvad det betyder at opføre sig ordentligt. Alle debattører har forskellige grænser og det må man respektere.
Med hensyn til de gamle debatter, så er det en rigtig god pointe, som i nævner - at 'fryse' de ældste indlæg. Den idé vil vi helt sikkert tage med, når vi skal holde møde om SOL's udvikling på onsdag.
Vi sætter stor pris på jeres meninger om, hvordan vi kan gøre SOL bedre 😃 . Men indlæg, som kun har til formål at svine, dem ser vi som sådan ikke noget relevant i.
Tak fordi i giver jeres mening til kende, vi skal nok tage dem med i vores overvejelser.
Med venlig hilsen SOL redaktionen


Hvad med at indføre sletning af egne indlæg igen?
Fjern det automatiske emnetekst! Jeg mener at vis trådstarter starter med ex.vis " jeg er god og selvfed " er det irriterende, at alle svar starter med " jeg er god og selvfed " Lad dog brugerne selv lave en overskrift, alt det andet er tidsspilde.
Mvh.
tilføjet af

Ud over de 273 venner af debatten !.

Hej,
Selvfølgelig kan jeg komme med et par eksempler, når der nu spørges så pænt.
På forsiden den meget store "fokus debat" tager stortset alt opmærksomheden. Og de mange efterfølgende "fokus debatter" sørger for at alle nyeste debatindlæg stortset er fjernet fra opmærksomheden.
I debatsiderne, er trådstrukturen meget svær at finde, og man skal scrolle meget langt for den.
Med venlig hilsen
Ieet
tilføjet af

Det er nok mere noget, der har været

Som regel kan det være en vanesag at skulle vænne sig til noget nyt. Det tog da også os på redaktionen en måneds tid før vi var inde i det nye system. Og i starten synes jeg, det var helt umuligt at finde rundt i. Men efter at have vænnet mig til det, må jeg sige, at jeg ikke på nogen måde ville ønske at vi vendte tilbage til det gamle.
Du siger det nye virker mere uoverskueligt, kan du give nogle eksempler på, hvad du synes, der er uoverskueligt?
Med venlig hilsen
SOL redaktionen

Efter at trådet visning er kommet til at virke er SOLEN præcis lige så overskuelig som det gamle SOLEN - det gælder i det mindste som registreret bruger.
Desuden er der kommet nogen forbedringer.
Det er i overgangsfasen, hvor forskelligt ikke virkede (især trådet visning), at mange faldt fra, og de er nok svære at få tilbage.
tilføjet af

Ud over de 273 venner af debatten !.

Hej Sol-debatten er bestemt ikke hvad den har været. Har en gang eller to kommet til at svare på gamle indlæg og det hader jeg.
Slet alt det gamle lort og få vores gamle Sol debat tilbage så vi ikke ser flere gamle indlæg og høre på tåbelige udtalelser fra nye sol debatører.
tilføjet af

Ud over de 273 venner af debatten !.

Hej Ieet.
Tusind tak for det 🙂 . Jeg kan godt se, hvad du mener. Det tager vi helt sikkert med i vores overvejelser, når vi holder møde om SOL's udvikling på onsdag.
Med venlig hilsen - og fortsat god dag
SOL Redaktionen 😃
tilføjet af

Til Fruppe

Hej Fruppe,
Tak for det! Den vil vi tage med videre!
Mvh SOL-redaktionen [sol]
tilføjet af

Ingen sletning TAK.

Man må stå ved sine ord.
Men det andet er jeg helt enig i. Når man åbner en tråd, og der står den samme overskrift 20-30 gange, så er det umuligt at se, hvor den eventuelt kunne være interessant henne.
tilføjet af

Ud over de 273 venner af debatten !.

For at imødegå GoogleBot og andre Bot's, i at kigge jeres Database igennem, og finde gamle tråde, kan i flytte gamle tråde over i en anden mappe.
Så anmoder i bare Bot's om ikke at kigge i de mapper, og bringe det i deres søgeresultat.
Nu er jeg selvfølgelig ikke helt klar over, hvordan jeres er opbygget, men det lader sig gøre, på både den ene og den anden måde.
Man kan gøre det samme, med andre kriterier, og f.eks. styre lidt på det.
😉
tilføjet af

21 der har været inde på debatten på 6½ time

På 6½ time er der 21 der har svaret på et eller andet, en-og-tyve???????.
Den er jo helt gal, 21 !, jeg tror ikke antallet har været så lille siden SOLEN startede.
Alle de faste debatører er smuttet, dem som kom med gode indslag som trak andre med ind i debatten, jeg vil ikke sige at SOLEN ikke er blevet smart efter den blev ændret, men jeg kan bare ikke se det, og det kan de andre faste debatører åbentbart heller ikke.
Inden SOLEN blev ændret var der mange debatører/besøgnene uanset tidspunket af døgnet, nu har der været 21 de sidste 6½ time, det er en faliterklæring.
Uanset hvor "glade" i er for SOLENs nye look, så må i da kunne se det er en "dødssejler", hvis SOLEN "lever" af reklameindtægterene, så vil der i nær fremtid blive nogle problemer med at få SOLEN til at "løbe" rundt.
Alle og enhver kan se at den gamle SOL var bedre som debat forum, hvorfor så ikke bare opgive og starte den gamle sol op igen, det kan da ikke være så svært, måske var den ikke perfekt, men den var dog det bedste debatforum på nettet, det er den langtfra nu.
Jeg håber der snart sker et eller andet, for SOLEN kan ikke leve som den er nu, det må De også selv kunne se, nu har dette stået på i over ½-år, og bruger antallet er faldet støt og roligt, det skulle jo helst havde været gået den anden vej.
Solen er fyldt med fejl, og nej!, jeg gider ikke remse dem alle op igen, de er beskrevet 100 gange her på debatten, men I gør jo intet ved dem, så folk opgiver, og mange finder andre steder at "gå" hen.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Helt ærligt !.

Jeg ved nu ikke rigtigt, jeg syndtes folk fortjener at vide hvem de taler/skriver med, selvfølgeligt er der altid nogle der vil lave balade, men sådanne er den virkelige verden jo også.
Jeg har gennem min ærlighed om hvem jeg er, lært over 75 andre at kende persontligt gennem debatten, så !, jeg har ikke mødt dem persontligt, men hvem ved, en dag måske, og som man siger, "en ven er en fremmedet du ikke har mødt endnu" 😉 .
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Ud over de 273 venner af debatten !.

På 6½ time er der 21 der har svaret på et eller andet, en-og-tyve???????.

Jeg ikke om Du er holdt helt op med at bruge et ur på den rigtige måde 😖
Muligvis er der kun skrevet 21 indlæg på 6½ time, men de timer ligger efter Din redegørelse mellem 02:10 - 08:40 , hvilket jo ikke ligefrem er primetime for internetbrug.
tilføjet af

Hvis identiteten er så vigtig så er fjæsbog svaret

På en debat side må den vigtigste faktor være argumentet, ikke hvem det kommer fra.
Det er da fint du har fået dig nogle pennevenner, især fordi Sol har pointeret at Sol ikke er en kontaktside.
Jeg tror ikke har harvære ret mange flere end den snes.
Jeg selv gider ikke svare på alle de åndvage spørgsmål og indlæg her er, Sol ville så gå i sig selv, hvis ikke der kom nye der ryger på den galej.
tilføjet af

Du misforstår det lidt.

Jeg ligger ikke og skriver sammen med dem jeg har lært at kende gennem debatten, jo 1, men det er lidt noget andet, men de andre og jeg skriver kun sammen, hvis vi finder noget der kan hjælpe hinanden.
Og det med at man ved hvem man er, det er der en fordel ved, man kan enten bevist undgå indlæg fra den person, Pga man ved hvad personen stå for, eller også kan man vælge at deltage i indlæg fra lige den person Pga man ved hvem personen er.
Der er ikke noget så ærgeligt som når en udgiver sig for at være noget personen ikke er, F. eks ved at gemme sig bag "Anonym"/Øb eller Bøv, også man senere i debatten opdager hvem det er, og hvad personen er ude på [:X] .
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Jeg sad lige og kedede mig !.

Også tænkte jeg på SOLEN, også kikkede jeg på "mit" indslag, "tryg min bare røv, indslag 3501", nu er det Ca 1½-år gammelt, over 23.800- gange har det været vist, det forbavser mig en del, at så mange har set det, selvfølgeligt er der genganger, men aligevellet.
Også var det jeg tænkte, jo den er som jeg tidligere har været inde på, den er god-nok, jeg kan tænke, gidvide hvor mange der ser nye indslag her efter SOLEN er lavet om, og om andre indslag har en chance for at komme op på så mange læsere.
For når et indslag har stået på forsiden X-antal tid, så forsvinder det jo ud i glemslen, jeg ved ikke hvor mange der kikker ind i de forskællige grupper ?, jeg gør det ikke, gider simpelthen ikke, ikke det at der ikke kan være nogle gode indslag, men der er så mange grupper.
En lidt ærgelig/uheldig udvikling SOLEN har taget, mange af de indslag der bliver "glemt" fortjener en bedre skæbne.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Jeg sad lige og kedede mig !. ???

Og du mener så at netop dette indlæg ikke fortjener at blive slettet??
Hvad med alle de andre som også handler om din fight med "Tryg" [???] Samme surdej... 😉 😃
Husk!.. Kloge og kreative mennesker keder sig aldrig.. 😉
tilføjet af

Debatter er kun for dem som keder sig

ad h... til... 😃 Fuldstændigt lissom inde på hotflirt.dk...
Tror DESVÆRRE der findes folk derude, som ville ligge og sove dagen lang, hvis ik de havde en computer de ku stå op og tænde...
Jeg keder mig dog ikke specielt...
tilføjet af

Højesteret / tryg /min sag ?.

Jeg ved det, men sagen er jo ikke slut endnu, så jeg forsætter med det indslag til sagen er behandlet i Højesteret og/eller hvis jeg skal gå vidre med den i "eu" domstolen.
Men jeg har lige svaret på et svar på et indslag som er 73-måneder gammelt om en pige der havde problemer med at hendes fyr fik udløsning for tidligt, mon ikke hun efter over 6ÅR selv har løst det problem, hvis det at hive så gammelt indslag frem ikke er et bevis på den totale kedsomhed, så ved jeg ikke hvad.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

De tvinger deres medarbejdere til at melde sig

Ingen debatside med det medlemstal kan være så død.
Det er fup.
tilføjet af

De tvinger deres medarbejdere til at melde sig

Jeg er ikke med.
Mener du Sol selv trolder i debatten ?
tilføjet af

De tvinger deres medarbejdere til at melde sig

Ja, både spammer og tvangstilmeldt fra flæsbog.
tilføjet af

Ud over de 273 venner af debatten !.

Jeg har brugt Sol-debat i en årrække.
Altid Anonymt, ellers debatterer jeg aldrig offentligt. Hvis jeg har noget substantielt, så udgiver jeg det i mit eget navn, på mine egne sites.
Men jeg føler at Sol-debatten er kørt af sporet. Det er som om, at der kun kan udveksles meninger inden for en snæver kreds af personager, og at denne meningsudveksling kun kan omhandle et snævert antal emner.
Jeg mener, at Sol selv, er skyld i en del af problemet, ved at de selvstændigt lægger linier ud for debatemnerne. Selvjustits, eller mangel på samme, blandt debattrerne, er også stærkt begrænsende for hvor inspirerende Sol-debatten er.

Samlet, er jeg bange for, at Sol er ved at nedlægge sig selv, for hvem gider debatterer de samme snævre emner, om og om igen.
En Debat, bør jo netop være til for at der kan udveksles meninger, som kan kalde til refleksion, og der igennem skabe en konsensus. Men det sker aldrig på Sol, det bliver ofte bare til uendelige mudderkastninger om helt udtømte emner.
Jeg har ingen løsning på det, men konstaterer blot, at sådan ser jeg Sol.
tilføjet af

Ud over de 273 venner af debatten !.

Hej Anonym,
Tak, for din henvendelse. Kan du uddybe, hvad du mener med snævre rammer for debat?
Med venlig hilsen
SOL-redaktionen
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.