1tilføjet af

tjek lige en Citroen c1 kørt 2000km

Gud ved hvornår det svineri stopper.. men som enhver politikker ikke kan sige sig fri for.... penge lugter ikke. ellers rigtig fin minibil, som kører 21km/l.... koster i sverige 89000,-svkr !!! ganske som det gik lille vw lupo, danskere skal bare ikke have noget at køre i, og skal de, skal de ihvertfald flås i hoved og røv, fordi i lille dk, er trafikken for høj, og polikkerne fra visse partier har ikke nosser til at fremlægge forslag til at reducerer afgiften, så told & skat.... ligesom prins john, kan flå os..
Udsalgspris med dansk registreringsafgift Kr 122.500
Vurderet dansk registreringsafgift Kr 64.151
Udsalgspris uden dansk registreringsafgift Kr 58.349
Det er staten der er til for os, eller....når jeg er nok bare forvirret, ved bare det er mig der arbejder og betaler alle i staten løn...
dejligt at få luft
kili
tilføjet af

Apropos reg.afgift

Jeg tror vi alle kan blive enige om at registreringsafgiften er for høj. Problemet er at staten inkasserer et sted ml 15-20 mia årligt (såvidt jeg husker) og det er mange penge for et lille land som DK.
At fjerne (eller hellere differentiere) registreringsafgiften kan kun gøres ved at ændre radikalt på afgifts/skatte-systemet og det er der ingen politikere der har nosser nok til at pille ved. De folkevalgte tænker på deres egen karriere og ikke folket når de først er valgt.
Pengene skal jo hentes et sted og efter min mening skal det være på ejendomsskatten og meget dyre biler.. Show-of biler osv. I kombination med en mere velovervejet vedligeholdelse af de danske veje (hvem har ikke set veje i perefkt stand blive asfalteret igen uden der er grund til det...) kan den almindelige danske arbejderfamilie få råd til at køre i en ny og sikker bil og ikke en dødsfælde.
Altså man kunne fjerne reg.afgiften for biler der har en EU-pris på under 100.000 Danske Kroner. Dyre biler som Audi, Mercedes div specialudgaver osv, der alligevel vil være købere til kunne man tillægge en afgift på 300%
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.