3tilføjet af

Tip på VM kampe 27/6

Søndag 27/6 spilles følgende 1/8 finaler:
16:00 Tyskland - England 3:1
20:30 Argentina - Mexico 3:1
Goddaw ottendedels finaler! 2 herrekampe kan det blive. Men måske bliver vore forventninger gjort til skamme. Det er set før.
Og så lige et par ord til den seneste melding omkring det franske skandalehold. FIFA skulle efter forlydender overveje at udelukke Frankrig fra kommende slutrunder. Det mener jeg er en stor fejl. Jeg tror at de straffes nok som det er. Desuden ville en banning af holdet gøre dem til martyrer. Så vil de stå sympatiske tilbage, istedet for det de fortjener.
Thierry Henry siger i et interview at Nicolas Anelka´s ord slet ikke er dem som blev "lækket" til offentligheden. Og at det er grunden til at alle som én strejkede imod hjemsendelsen af den åbentmundede spiller.
Mvh Lagermann
tilføjet af

Angående Frankrig og mulig udelukkelse

så glemmer du helt at nævne baggrunden for dette. Baggrunden er jo nemlig at den franske regering qua præsident Nicolas Sarkozy kræver en redegørelse for hændelsesforløbet.
Der står klart og tydeligt i FIFAs regler, at politik og sport skal holdes adskildt. Tidligere på året har FIFA allerede smidt det iranske fodboldforbund (mener jeg, det var) ud, pga. den iranske regering blandede sig alt for meget i interne sportslige anliggender.
Så jeg mener selvfølgelig, det er fuldt ud rimeligt, at FIFA nu gør den frænske præsident opmærksom på, at han er ude i et galt ærinde her.
Nå, mine bud:
16:00 Tyskland - England: 1-2
20:30 Argentina - Mexico: 2-1
tilføjet af

Gode bud :)

Men ikke gode nok 😃😃
Tyskland - England: 2 - 1
Argentina - Mexico: 2 - 0
Politik od sport - det kan vi virkelig ikke have !
Den franske sportsminister - jeg har glemt hendes navn - sendt til Sydafrika af den franske premier, Sarkozy, det minder jo om mere totalitære regimer som f.eks. Danmarks Brian Mikkelsen, der snakkede skattefrihed til sejlerne 😃😃😃
Den slags kan virkelig ikke tolereres i en fri og uafhængig sport, det ville du ALDRIG se fra Norkoreas side, de ville simpelthen nægte at de havde sendt et landshold 😃
Den olympiske tanke med sport uafhængig af politik, den troede jeg var "stendød" (som unionen) og "fejet ind under gulvtæppet" (som tamilsagen). Mon ikke FIFA skulle holde op med hykleriet og åbne øjnene for realiteterne ?
tilføjet af

nej, desværre!

Jeg har kun gængse tyske... Men jeg overlever nok. Den vigtigste starter om en lille time. [s]
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.