11tilføjet af

time out: sagen er vundet.1000 tak for jeres hjælp.

Det sociale Nævn har i dag overfor kommunen,
afvist deres stop af kontanthjælp.
Begrundelse: kritik af et jobtilbud kan ikke medføre stop af kontanthjælp, sålænge kontanthjælpsmodtageren siger ja til jobtilbud.
Hurra!
1000 tak til alle, der gav sig tid til at svare på min fortvivlede situation. Hvor var det dejligt - midt i en iskold tid!
Hilsen time out
tilføjet af

Tillykke

Tillykke, det er dejligt at høre at sagen har løst sig for dig - og held og lykke fremover:-D
tilføjet af

Jamen tillykke med det ;O)

Men hjælper det så også på din økonomiske situation, hvis du er så langt ude i dyndet, at du er ved at blive sat på gaden? At få en måneds kontanthjælp udbetalt retter vel næppe op på så meget (for iflg. dine egne ord stoppede de kontanthjælpen 14. februar, så du har vel fået penge 1. februar). Undrer mig bare lidt, men tillykke alligevel. ;O)
Mvh.
tilføjet af

whit a little help...

from my friends: jo, det skal nok gå. Jeg kan ihvertfald få betalt mine udgifter og der udover skal der simpelthen spares. Men det er ok, er vant til små penge.Tak for jeres dejlige respons.
tilføjet af

Det var godt at høre...

Held og lykke fremover. Husk for resten lige, at hvis kommunen prøver at tilbageholde udbetalingen til næste gang, de har en kørsel, med begrundelsen at det er for tæt på den 1., så har du krav på at få et kontant forskud stort nok til klare udgifterne og maden indtil en udbetaling kan finde sted. Og normalt har de mulighed for at udbetale f.eks. til en fredag, hvis det bare er indberettet senest tirsdagen (ugedagen kommer nu an på hvilken kommune, det er).
Mvh.
tilføjet af

Hvilken sørgelig virkelighed du opdigter –

Løgn fra start til slut, men det er vel ikke din skyld?!
Du fik en omgang velfortjent opmærksomhed, som jeg også formoder var målet – så tillykke med det.

MVH FRB
tilføjet af

Tag livet i egen hånd . . .

Tillykke !!!
Med at du er afhængig af systemet. Du begrænser din og din søns frihed. Du har lagt ansvaret over i hænderne på et system du forpligter dig til.
ATS en dag: et godt job - en sød mand- og et godt liv . . . bla bla ja også lige gælden til det offentlige.
Tag ansvar for eget liv og komme ud af afhængigheden. PS siger det fordi jeg har været der . . .
tilføjet af

Ja, klar dig selv

Det er sørgeligt men sandt. Man kan ikke regne med at andre skal ordne problemerne i ens liv (og det gælder mænd såvel som kommunen)
Tag et fast greb om dit liv og lær at klare dig selv. Det skal nok lykkes!
Endnu en der har været der...
tilføjet af

dejligt at noget lykkedes

jeg er så glad på dine vegne, at det er lykkedes at sætte en stopper for deres misfortolkning af socialloven.... Gid der var flere der vandt over kommunerne, da de i mange tilfælde handler fuldstændig forkert... står selv i en lign. situation, hvor jeg nu på 5 år kæmper med vores kommune, og lige meget ser det ud til at hjælpe... men tillykke til dig for sejren, det var kanon gået,,ss
kh rie
tilføjet af

Hvad.....

Gid der var flere der vandt over kommunerne??????? Hvad snakker du om?
Jeg ville hellere sige: Gid der var flere der tog ansvar for deres eget liv, og ikke bare sidder på deres flade og forventer at kommunen ordner alt for dem..!
Fuck hvor kan folk da være ynkelige..! Hvis man er moden nok til at sætte et barn i verden, bør man fandeme også være moden nok til at sørge for sin egen økonomi..!
tilføjet af

Føj hvor er i dog hellige at hører på!

Hold kæft hvor bliver jeg bare gal når jeg læser sådan en gang lort! Tag livet i egen hånd.... hvis man er moden nok til at få børn BLA BLA BLA!!! I får det sgu til at lyde som om at alle der er på kontanthjælp kun er det fordi de ikke gider at lave noget... der kan sgu da være mange andre grunde til at man er det! Fx at der ikke er noget arbejde at få!!! Nu er vi jo ikke alle sammen så heldige at vi kan vælge og vrage!
Sådan en gang selvforhelliget PIS! I SKULLE EDDERMAME SKAMME JER NOGET SÅ GRUSOMT! NARHOVEDER!
tilføjet af

Ja.

Nemlig.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.