11tilføjet af

Tiden er meget begrænset , Kor. 7:29

hej alle
Ja jeg var til stævne her for noget tid siden, puha :)
stævnet varede fra ca. 9 til 16, med 1,5 times pause.
overskriften på dette indlæg var temaet for stævnet, og det fortæller jo næsten alt, om indholdet.
Ja stævnet indholdt alt det som man nu kan forvente.
Vi dit liv til Jehova gud = vagttårnet
Ja vi lever i en meget kritisk tid, som de samlinede med veer fra en fødende kvinde og det var virkelig tæt på, at nu sker det, så forelsk/gift dig ikke, vig hellere din tid på at blive fuldtids pioner, for denne vredslige verden vil snart forsvinde.
der er jo så mange tegn, med al den vold, jordskælv osv.
Men hvor får jvs deres viden om jordskælv fra.
Jeg fik at vide fra et vidne, at der er 20 gange flere jordskælv idag, end fra flere tusind år siden.
Hvor ved vedkommen det fra??
Ja jeg kender godt artiklenerne i VT bladet
VT 1983 15/5 , s. 4-6
"Our generation lives in a dangerous period of high seismic activity, as statistics show. In fact, during a period of 1,059 years (from 856 to 1914) reliable sources list only 24 major earthquakes causing 1,973,000 deaths. However, [in] recent disasters, we find that 1,600,000 persons have died in only 63 years, as a result of 43 earthquakes which occurred from 1915 to 1978. This dramatic increase further goes to emphasize another accepted fact-our generation is an unfortunate one in many ways."
her ses det tydeligt hvordan VT gerne vil have 1914 til at passe ind i deres system.
Tænker et jv ikke på, at mulighderne idag er langt langt bedre for at måle.
for ikke at nævne at for flere tusind år siden kunne man ikke måle jordskælv og der boede langt mindre på jorden end idag, så langt færrer jordskælv blev opdaget og sidst så findes der ikke data fra jordskælv der skete x antal tusind år siden.
Hvor har i det fra kære vidner, udover VT bladet.
prøv at se her : http://neic.usgs.gov/neis/eqlists/graphs.html (ikke nogen anti jv side)
Tør man spørge, om nogle jv'er kan komme med fakta, hvor har i jeres viden fra,
at det er så meggggggget værrer idag vedr. jordskælv.
ser frem til at høre noget.
mvh
tilføjet af

Her er lidt oplysninger om jordskælv

tilføjet af

det er jo ikke lige det jeg mente, men tak for info

Ville gerne vde hvor JV har deres viden fra.
altså noget statistik, fakta på at det er så meget værre idag.
Hvorfor kan nogle mennesker være så blinde, når det er så let at bevise at de tager fejl.
mvh
tilføjet af

Fordi det sagde JESUS - Tiden er Nær sagde han

´

... Og da jehovas vidner tror blindt på det der står i deres NWT (en bog der minder om
den KRISTNE BIBEL, men som er tilvirket JW/WTS'Organisationens lidt skæve form for Tro).
For det første må du være klar over en ting, at udover
bibelen så følger de slavisk "HVAD MUTTER SIGER ER ALTID DET RIGTIGE"!
HER er så forklringen på "MUTTER"
------ >> Watchtower
"Hvis vi skal vandre i sandhedens lys må vi ikke bare
anerkende Jehova Gud som vor Fader men også hans organisation som vor mor."
Du må også antage som et faktum at JW/WTS-Organisationen m/Alias TRAELLEN
har haft stor succes med at ophøje sig selv til det GUDDOMMELIGE - OG DERFOR:
NÅR BÅDE TRAELLEN og JESUS SIGER AT ENDEN ER NÆR så ër det den SKINBARLIGE SANDHED SOM DET OGSÅ VAR DET I AD33
....... Mark. 9:1 .......
Og han sagde til dem: "Sandelig siger jeg jer: Nogle af dem, der står her, skal ikke smage døden, før de ser, at Guds rige er kommet i magt og vælde."
*******
....... Matt. 1o:23 .......
Når de forfølger jer i én by, så flygt til den næste. Sandelig siger jeg jer:
I når ikke til ende med Israels byer, før Menneskesønnen kommer.
*******
....... Matt. 16:28 .......
Sandelig siger jeg jer: Nogle af dem, der står her,
skal ikke smage døden, før de ser Menneskesønnen komme i sit rige.«
*******
Og det ville den GUDDOMMELIGE KLOGE og TROFASTE TRAELLEN ikke stå tilbage for, så han lavede sine egne dage - Allerførst kom JESUS jo ned i 1874 - Og indtog sin HIMMELSKE TRONE i 1878 - og GUD VILLE SÅ UDRYDDE ALLE der ikke troede på RUSSELL I AD1914 -
Men noget gik galt, GUD kom ikke som lovet, så RUSSELL BESLUTTEDE SIG FOR AT TAGE TØRNEN DIREKTE MED DEN ALMÆGTIGE - For ud over ikke at overholde 1914 - Havde han også løget om sit navn - det navn Russell havde givet ham, JESUS havcde heller ikke helt levet op til Russells ideer hvorfor RUSSELL ikke var helt tilfreds som JESUS havde gebærdet sig, så han RUSSELL fandt det nødvendigt at gøre JESUS selskab år 1916, for det var ALDRIG gået op for JESUS, at han faktisk bare var en ENGEL og havde at lystre RUSSELL - rettere en reinkarnation af ærkeenglen Mikael - Noget RUSSELL fandt nødvendigt at få banket på plads Både overfor JESUS OG FADEREN -
Men RUSSELL skulle også lige have fat i Faderen, ham der den Almægtige og sige et par borgerlige Ord - Ikke alene kopm han jo ikke i 1914 MEN Han havde også løjet overfor MOSES og fortalt ham at hans navn var noget i retning af "JEG ER DEN JEG ER" i stedet for at sige SANDHEDEN TIL MOSES at han FAKTISK HED "JEHOVA gud", som RUSSELL havde besluttet.
- Da RUSSELL nu var rejst, var det nødvendigt at BOOZE RUTHERFORD greb tøjlerne i 1917 -
Hvilket var strengt nødvendigt for verden ville gå under i 1918 - eller 1920 - Ligesom BOOZE og vidste der lå en del socialt arbejde til ham i fremtiden. - som fortalt ...
... Rutherford havde nogle særdeles VIGTIGE missioner den ene var at hindre CADILLAC-FABRIKKEN at gå konkúrs under den kommende Depression - SAMT underholde to dejlige Piger med navnene BONNIE og BERTA, - og ikke mindst, at sørge for at SELSKABET under SPRUT-forbuddet, 1920-1933 ikke savnede flydende alcoholiske drikke i rigelige mængder!
nedenfor er der links der viser det store Sociale arbejde BOOZE stod for under depressionen!
RESULTATET:
http://img256.imageshack.us/img256/7568/photos2fu0.jpg
RUTHERFORD UNDERHOLDT OGSÅ NOGLE HÅNDVÆRKER-FAMILIER under depressionen Hans hus ses her:
http://www.geocities.com/paulblizard/deed.html
EN AF HANS TO SPECIALBYGGEDE CADILLACS
http://www.geocities.com/paulblizard/ruth-car.jpg
BONNIE & BERTA som han sørgede for ikke led under depressionen!
http://www.jehovahs-witness.net/watchtower/scandals/154191/1/Rutherford-Exposed-The-Story-of-Berta-and-Bonnie-redux
MEN Verden gik jo ikke under i 1914 - men pengene strømmede ind til det store sociale arbejde bl.a. BOOZE skulle takle - så han prøvede igen med VERDENS UNDERGANG I 1918 - 1920 - MEN DA HAN SÅ PRØVEDE IGEN I 1925 Begyndte folk at blive sure, så han ventede med næste undergang til 1941/42 - Men i 1942 indløste BOOZE en enkeltbillet ned til jehova - og KNORR satte sig bag roret - Man prøvede så igen i 1975 at true med Harmagedon -
og igen i 1999/2000 - OG SÅ MÅ VI IKKE GLEMME -> Harmagedon-truslen hver eneste dag siden 1914
FOR JESUS SAGDE JO AT JORDEN VILLE GÅ UNDER NU ...
Og så kommer vi til det helt morsomme re.: JW/WTS'Organisationen alias TRAELLEN -
POSTULERER HÅRDNAKKET AT DE FØLGER NWT STRINGENT - OG RÅBER DERFOR HARMAGEDON KOMMER ...
MEN BIBELEN SIGER:
....... MATTHÆUS 24:36 .......
Men den dag eller time er der ingen, der kender,
hverken englene i himlene eller Sønnen, men alene Faderen.
*******
MEN JW/WTS'Organisationen alias DEN SÅKALDTE TRO og KLOGE TRAELLEN - VED BEDST og
PÅSTÅR KONSTANT:
VI KENDER TIDEN - VI KENDER TIDEN - VI KENDER TIDEN - VI KENDER TIDEN - VI KENDER TIDEN - VI KENDER TIDEN - VI KENDER TIDEN - VI KENDER TIDEN - VI KENDER TIDEN - VI KENDER TIDEN - VI KENDER TIDEN - VI KENDER TIDEN -
DE POSTULERER AT DE HAR EN DIREKTE LINIE TIL JEHOVA GUD -
MEN JW/WTS og alias TRAELLEN råber alligevel LØGNE-PROFETIEN UD
VI KENDER TIDEN - VI KENDER TIDEN - VI KENDER TIDEN - VI KENDER TIDEN - VI KENDER TIDEN
OG DETTE SKRIFTSTED FØLGER JW/WTS ALIAS TRAELLEN HELLER IKKE!
Men den profet, der formaster sig til at tale noget i mit navn, som jeg ikke har befalet ham at sige, eller som taler i andre guders navn, den profet skal dø!« v21 Måske tænker du: »Hvor kan vi vide, at det, han taler, er noget, Herren ikke har sagt?« v22 Hvis en profet taler i Herrens navn og hans ord ikke indtræffer og går i opfyldelse, da er det et ord, som Herren ikke har talt. I formastelighed har profeten talt; fra ham behøver du ikke at frygte noget.(5.Mosebog 18:20-22)

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Fakta?

Jamen, har JV ikke en ordbog, hvor der under fakta står: Se Vagttårnet??????
tilføjet af

Igen kan jeg kun undre mig over,

at JV er så "larmende" tavse. Her har de da en udemærket lejlighed til at forkynde. Men da dit indlæg ikke er helt så positivt er det måske derfor.
Men uanset, for mig at se stiller du et helt konkret spørgsmål. Det støder vidnerne også på ved dørerne, hvor den besøgende er negativ som du. Så et svar ville være på sin plads her.
Desværre har jeg ikke den info, der skal til ellers ville jeg have svaret på vidnernes vegne.
Mange hilsner
Manjana
tilføjet af

du har ret highline, hvor har de oplysniger fra?

men de har oplysnigerne fra deres egen fatasi verden.
men det kunne da være rart at vagttårnet eller jehovas vidner ville komme frem med en kilde, men de vil sikkert bare pege i vagttårnet, da det er den eneste kilde de har, som again var inde på.
jehovas vidner har nok ikke fundet ud af at det er en temmeligt upårlideligt kilde til indformation, og de går sikkert rundt med den over bevisning stadigt væk, at når det er kommet ud på tryk, så er det sandhed!
det er vel også derfor at jehovas vidner ikke må få en videre uddannelse, så de selv kommer i den situation at skulde sende noget ud på tryk, så begynder man også at se fejl, i andres arbejde der er kommet ud på tryk.
men vagttårnet kilde er nok deres mange fear mongers.
hvis talent er at opfinde katestofer der slet ikke er der.
lige som vi oplever i vores klima debat lige for tiden.
som det nye udtryk klima flygtnige og at vandet vil stige 90 meter og andre overdrivelser.
tilføjet af

haha jojo

men nu håbede jeg på at der var nogle JV'er der ville
fortælle mig, de opfordre jo selv til bare at spørge
😉😕
mvh
tilføjet af

Kildematerialet

Nu er der gerne en utrolig svag henvisning til kilderne i JV's litteratur. Derfor er det ofte eet større arbejde at gennemgå en kontrol af en artikel lødighed, da man skal grave en del, før kildestedt findes.
Jeg så, apropos, i forbindelse med citat'et fra VO jeg gav den danske version af i again's tråd, en kort udtalelse fra Selskabet omkring brugen af kilder. Meget sigende egentlig:

Vågn Op 1995 8/12 s. 30 Fra vore læsere
Artiklerne viste at et indviklet emne kan forklares i forståelige vendinger. Nu kan jeg bedre forstå det materiale jeg læser i forbindelse med min biologiundervisning. Men jeg kan desværre ikke benytte artiklens citater da I ikke opgiver kildehenvisninger, som for eksempel forfatter og udgiver.
M. G., Tyskland
Af pladshensyn bringer vi som regel ikke lister over verdslige kildeangivelser, som man ofte gør i tekniske og videnskabelige tidsskrifter. Eftersom „Vågn op!“ er skrevet til den almindelige befolkning, ikke kun til fagfolk, føler vi at det er relativt få læsere som ville have interesse i sådanne bibliografiske oplysninger. — RED.
tilføjet af

takker

jah, så kan man jo bilde folk meget ind, som ikke passer.
kan huske jeg havde en debat, med et jehovas vidner, fra roskilde egne, om blod.
og om hvor usagligt kilde materialet, er i vagttårnet.
og det endte hele tiden med at han ville have mig til at se deres vidio.
som jeg sagde til ham: "kan du ikke finde en anden form, for kilde materiale, end det probaganda materiale, sekten kommer med?
hvis det er så godt, så må andre folk jo også være glade for det, end bare jeres sekt?"
hans svar var lidt mærkeligt, "hvis du ikke vil se det, så har jeg ikke mere at snakke med dig om!"
jah, det var så Henrik i en nøddeskal.😉
tilføjet af

Hvis bare

JVerne kunne læse og forstå det du skriver her, så ville de kunne leve deres EGET liv i stedet for at leve WTs "liv". Det er SÅ præcist det du kommer med.
VH L
tilføjet af

Jeg er IKKE

Jehovas vidne MERE, men da jeg var det brugte vi (ikke kun mig) Vagttårnet som vores videnskablige "opslagsværk", vi blev fortalt at vi ikke havde brug for andet "bevis".
Mit faderlige ophav påstod, da jeg fortalte ham at jeg ikke længere ville være medlem af Jehovas vidner, at han kunne bevise ud fra et leksikon at : (det var noget med 637 og 706 eller noget der omkring) WT havde ret !! Jeg sagde til ham at hvis han kunne få det bekræftet via et leksikon så ville jeg forblive Jehovas vidne.
Et par dage senere ringede jeg til ham for at høre hvilket leksikon det stod i, men desværre "fangede" jeg ham i stuen og oplysningerne lå NEDE I KÆLDEREN !!!!! så det kunne han ikke lige oplyse mig om. Jeg bad ham om at ringe til mig når han var nået ned i kælderen, husk på vi taler her om liv eller DØD i Harmageddon, jeg har intet hørt fra ham og nu er det ca. 20, skriver tyve, ÅR siden.
VH L
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.