9tilføjet af

Telia bryder aftaler

Den 09-02-2009 Lavde jeg en aftale med Telias kunde service om at en ubetalt regning
kunne jeg få lov til at betale den 1-3 2009.
Det der sker er så at 12-02-2009 for jeg et brev fra advokat firma Advice
om at min sag er kommet deres hænder de vil de også godt ha omkring 600kr for.
Det er jo så latterligt når jeg har lavet en aftale med telia at det her så sker,
og de vil ikke lave om på det for de vil jo gerne tjene penge.
efter jeg havde lavet aftalen med telias kunde service, for jeg en sms hvor der står ifølge aftalen skal jeg betale omkring 250kr på home banking.
bagrunden for at jeg ikke havde betalt min regning var at det kørte over pbs, men efter som da ikke havde været penge på min konto og jeg i forvejen havde opsagt mit abonnemt
havde overførselen ikke gået igennem, det havde jeg ikke vist noget om.
Men det er da trist at behandler gamle kunder på den måde, jeg har haft betalt telfon regning på omkring 700kr hver måned og betalt til tiden indtil den sidste regning hvor banken åben har stoppet for overførslen.
pointen er at jeg har lavet en aftale om at jeg vil betale til den første,
det skriver de ikke noget om deres computer, men sender mig bare en besked hvor da står ifølge aftale skal du betale dette beløb via homebanking, og 3 efter for jeg brev fra inkosse hvor på at der står hvis jeg har betalt beløbet før den første, skulle jeg se bort fra brevet, men jeg har jo lavet en aftale med telia før den 12, men det blæser de på selvom de lyder så søde og venlig.
Men den smutter jo sammen med pengne
en skam.
den forundret.
tilføjet af

Telia igen igen

Det er ikke første gang at Telia ikke overholder aftaler og det er helt sikkert ikke sidste gang heller. Det må snart være et varemærke for Telia. Et godt råd til alle som vil være kunde eller som bliver tilbudt guld og grønne skove af dette tvivlsomme firma med meget løgnagtige supersælgere Få alt på skift også navn på sælger/representant for Telia er meget vigtigt men få på skift. Du står meget stærkere bagefter og er fri for deres uduelige og manglende coordinering.
tilføjet af

Telia stinker

Glemte en måned at betale mit girokort.. Fik rykkergebyr.. fair and square.. Der stod at det ville blive opkrævet med næste betaling.. så kom næste betaling.. der havde de så påtegnet 2 rykker gebyrer selv om jeg kun har modtaget 1.. Jeg behøver vel ikke fortælle at jeg INTET fik ud af at ringe til dem.. men sagde så mit abonnoment op og røre dem ALDRIG igen
tilføjet af

Forstår den ikke helt

Normalt modtager man 3 rykkere, og hvis man ikke betaler, er det fjerde man så modtager en inkassoskrivelse... dem skulle du meget gerne modtage uanset, om din pbs er ophørt eller ej, så helt uvidende om den regning kan du vel ikke havde været?
At din aftale med dem er gået i misligholdt kan skyldes en menneskelig fejl, som f.eks. at aftalen ikke er blevet lagt ordentligt ind i systemet. Ring dog til dem og fortæl, at du ikke forstår det, da du har lavet en aftale med dem - de skulle meget gerne havde noteret det et eller andet sted, at de har haft kontakt med dig.
tilføjet af

det der er noteret.

Det er også rigtigt at jeg har fådet rykker, men som sagt tænkte at mens jeg stadig arbejde stoppede jeg mit abonoment hos telia derefter ville det bare være det.
Men så skete da åbenbart at sidste beløb ikke var kørt igennem pbs har jeg fået forklaret, og jeg har gået og tænkt at jeg ikke skylder dem noget, de sender "milioner af rykker" og jeg bliver bare mere og mere ireteret, fordi jeg har hørt om så mange gange hvor telia og andre har sent regninger for ting da er blevet betalt, jeg har fået det råd at jeg skal huske at gemme mine regninger, og det tror jeg også er en god ide.
Jeg ringer til dem den 09-02-2009 og laver den aftale med service medarbejderen at jeg betaler den første, men han var så venlig at trække mig for de gebyer da han åbenbart godt forstod situationen, men problem er så, men han har så ikke skrevet noget om vores aftale på computeren, da er bare blevet trukket så jeg skal betale det jeg opringtligt skulle betale, trode jeg. lige indtil da et par dage efter dumper en regning ind fra inkasso på over 700kr hvor der står at jeg skal betale, trusler om rki osv, og så står da også at hvis jeg har betalt før den 12-02-2009 kan jeg se bort fra dette brev. Men jeg har jo ringet ind og lavet en aftale med telia kundeservice om at jeg betaler det oprindlige beløb den 01-03-2009 jeg fik en besked fra telia kunde center den sammen dag hvor der bare står ifølge aftale skal betales ca 249 til homebanking mvh telia. men der står ikke noget om hvornår, og advokat firmaet da laver siger ahh det kan vi ikke bruge som bevis, vi vil stadig have vores penge, telia kundeservice siger det advokater du skal tale med vi kan ikke gøre. Så tal dog med den medarbejder, og spørg om ikke det er sandt hvad jeg siger, og hvis det er sandt så er det jo Foretning. Tak for kunde service.
jeg har lavet en aftale om at jeg betaler min regning den første og det vil jeg gøre.
Jeg har da ikke penge til at forsørge deres advokatfirma, jeg har famile jeg skal forsørge, og desuden jeg har lavet en aftale med dem.
Det er det da iretere mig, hvis man så bare gad og lyttet, og forstå, istedet for at sige det er da ikke dokumentation for, da der står i den besked kan du aligevel ikke bruge til nogen. ált i alt drjedet det sig om 250kr nu er 750kr og snart er det måske en retsag, fordi jeg vil bare følge min aftale med telia.
tilføjet af

Inkasso-firma?

Eftersom du har modtaget en inkasso-skrivelse og et andet firma pludselig er kommet ind i billedet, har Telia højst sandsynligt sendt dig videre til et inkasso-firma - så er det nemlig sådan, at Telia ikke længere er dem, du skal snakke med angående betaling. Kan godt følge dig i, at det er pisse frustrerende, når du har lavet en aftale, og så medarbejderen ikke har noteret noget nogle steder. Med andre ord står du på herrens mark, for du kan jo ikke bevise, at I har indgået en aftale, eller? Det mest fornuftige ville være at få det ud af verdenen hurtigst muligt... også selvom du føler dig trådt på.
tilføjet af

jamen

jeg har fået en besked fra dog fået en besked fra telia kundeservice den 09-02-2009 hvori at der står ifølge aftale bedes jeg betale 250kr til home banking, og så nogen cifre hvorpå at det skal betales. og aftelen var den 1-3 2009 så det har også tænkt mig at gøre. Nu har jeg prøvede at få ringet til en af cheferene for telias kundeservice og se hvad jeg for ud af det. De kan jo godt trække den inkasso tilbage og de for deres penge, og de kan jo også godt se at jeg har henvent mig det har jeg jo bevis på da jeg har fådet den besked, så er det hvordan de tar det.
Hvis ikke jeg for noget ud af det bliver jeg godt nok harm, og vil da opfodre alle til at lade vær med at kunde hos telia, da du selv som trofast kunde kommer ud i et misforstålese vil de ingen service gi dig.
jeg har det bare så dårligt over økonomien er ikke den bedste for tiden, og som sagt så har jeg noget bedre at bruge mine penge på end at fodre deres advokater, og de tænker jo også bare på tjene penge det kan man tydeligt høre, selvom de fremstår så venlige, så er de slet ikke så venlige som de ser ud!
tilføjet af

vil lige notere

at advokat firmaet, er det sammen som jeg omtaler inkasso fima.
tilføjet af

lykkelig afslutning

jeg fik talt med en team leder, og det var godt at hun havde forståelse for min situation.
På bagrund af at jeg havde taget kontakt den 09-02-2009 tror jeg at hun fik trukket inkassoen tilbage. det var da dejligt!
så kan jeg aligevel holde mig til den aftale jeg lavet med dem i første omgang!
tilføjet af

Brug for hjælp

Jeg har oplevet akkuret det samme med Telia. Mit nummer er nu nedlagt og de ønsker 200 kr. for at genåbne det. Der siges at jeg skal kontakte Advice, som skulle efter sigende være et advokat firma, men kundeservice vil ikke oplyse mig et telefonnummer eller en emailadresse på dem. Kundeservice henviser til breve jeg efter sigende skulle have modtaget fra Inkasso. Da jeg ikke har modtaget noget fra Inkasso og ikke ved hvordan jeg finder Advice, beder jeg andre i ligende situation hjælpe. Hvordan finder jeg Advice?
Tak på forhånd!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.