11tilføjet af

TDC chikane *suk*

Øv øv øv og æv!
Jeg har for nyligt opsagt mit TDC adsl for at skifte til en ny udbyder som min arbejdsplads bruger, og hvad sker der?
TDC lukker linien 27 dage før tid og nægter nu at åbne den igen, for linien er overtaget af den nye udbyder den 13/3 (ifl. TDC)!!!
Jeg har talt med 9 forskellige mennesker og ingen vil hjælpe. De påstår alle de ikke kan! Grrr
Hvad så? Jo selvfølgelig talte jeg med den nye udbyder, og de ville 'lige' ringe tilbage efter jeg havde spurgt om om linien kunne fremskyndes. Har man hørt noget? Nada!
Så nu står jeg uden internet (på 3. dag) og venter på den nye udbyder får aktiveret linien omkring d. 20/3! *suk*
For fanden hvor kan man blive bitter over sådanne små ting! Selvfølgelig kan man godt undvære det for en kort periode, men helt ærligt... 10 dage???
Når det bliver brugt privat og erhvervsmæssigt er det sq ikke i orden!
TDC - Det' en OM'er!
tilføjet af

Man skal vælge sine krige

- og da TDC er ude af billedet, synes jeg du skal appelere til din nye udbyder.
tilføjet af

TDC er nogle svindler

jeg syntes du skulle prøve at kontakte et af de programmer der bore lidt i de selskaber som ikke behandler os kunder godt nok. det med at de siger at de ikke kan åbne den igen og at en anden bruger skal/har overtaget din linie, det er den største løgn jeg har hørt de kan tænde og slukke fra minut til minut. Men grunden til TDC gør dette mod dig er kun for at staffe dig fordi du skifter til en anden og med garanti billigere udbyder, da TDC jo er de dyreste på markede inden for alle områder.
så prøv at kontakt basta på tv2 eller kontant på DR. de vil med garanti hjælp dig, så TDC kan få en stor lærestreg.
tilføjet af

jeg kunne

nævne mange udbydere der er værre en TDC, og med beklagelse, jeg er yders tilfreds.
tilføjet af

Netop

Det er netop også min tanke - Jeg har droppet TDC helt nu, og forsøger istedet en dialog med den nye udbyder. Dog forgæves indtil videre, men håber min arbejdsplads kan skynde lidt på processen.
tilføjet af

Ja, der findes mange

der er værre end TDC. Det skal da også nævnes at jeg næsten aldrig før har haft problemer med TDC, hverken teknisk eller abb.-mæssigt.
Så dén ros skal de have. Men, man fristes alligevel til at sige 'hvor er det typisk'.
Som anonym siger, så er det egentlig lidt at betragte som en 'straf' - man kan bare ikke gøre noget som menigmand.
Jeg har ikke i sinde at kontakte nogen forbrugerprogrammer, for jeg synes jeg har haft hovedpine nok. Nu må jeg bare vente den af, og så advare andre om ikke at havne i samme situation.
Til orientering har jeg først fået opsigelsesbekræftigelsen idag med posten selv om jeg telefonisk opsagde linien for 5 dage siden og fik den lukket pludseligt for 4 dage siden.
Udgør det ikke et problem? Jeg mener.. Jeg kunne ringe ind og udgive mig for at være dig og få din linie opsagt på 3 dage? Det eneste jeg har oplyst er adressen - kundenummer og såkaldt 'em-nummer' oplyste omstillingen selv til mig ...
Mærkelig forretningsmetode :|
tilføjet af

TDC er ansvarlig.

jeg havde også nogle problemer, da jeg skiftede fra TDC til en anden udbyder, og jeg kontaktede telestyrelsen, og jeg fik en mail om, at TDC er ansvarlig for al internet i DK, de forskellige udbydere har en kontrakt med TDC, og de er forpligtede til at holde internettet kørende.
på et tidspunkt havde jeg ingen forbindelse til min udbyder, så jeg ringede til TDC, som oplyste, at jeg skulle kontakte min udbyder, hvilket jeg benægtede, og henviste til mailen fra telestyrelsen, derefter blev hun tavs, og spurgte om jeg havde flere fastnettelefoner, hvilket jeg benægtede, og minuttet efter kørte mit internet som det skulle.
TDC ejer i visse tilfælde kobberkablerne, men de har lejet dele ud til andre udbydere, af hensyn til den frie konkurence, som er et lovkrav fra regeringen, så undgå enhver diskution, henvend dig til telestyrelsen, og de vil sende dig retningslinierne, TDC skal levere, uanset hvilken udbyder du har.
tilføjet af

det samme gælder for el selskaber.

du ejer selv den ledning som fører fra ledningsnettet, til din bolig, derfor er mange el skaber intereserret i at overtage denne ledning, så de kan levere strøm til dig, men du bestemmer selv hvem du vil hente strøm hos, hvis du ikke bor i lejlighed, for der er det ejeren der bestemmer over el linien, hvis du bor i eget hus, bestemmer du hvor din strøm skal komme fra.
bestemmelserne kommer fra videnskabsministeriet.
tilføjet af

Jeg har været kunde

hos TDC i godt 20 år og har ikke på noget tidspunkt haft den mindste smule at klage over.
Selv om der er nogle der er lidt billigere, synes jeg altid at TDC har ydet god service - og den koster vel også noget.
tilføjet af

jamen kære frk.

jamen kære frk...du kan da vel overleve 10 dage❓*SS*
tilføjet af

giver dig ret..

jeg giver dig ret, der er nogen der er billigere..så som tele2, som jeg selv har haft, men ALDRIG mere !
de er nogen skide amatører der ikke ved hvad den anden laver når man spørger om hjælp, man får et nyt svar fra dem hver gang man skal ringe om hjælp os dem.
tdc havde mere styr på tingene, men de er trods alt for dyre.
tilføjet af

Det er ren og skær held

så den oplysning hjælper jo ikke nogen
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.