11tilføjet af

Status for regeringen 2010.

1. Dårlig politireform, flere indbrud og bandekrig som fortsat ikke er løst
2. Ringere sygehusvæsen med fyringer og overbetaling til privathospitalerne, nedskæringer for ambulancer med lang køretid.
3. Flere regler, mindre frihed og mere straf der ikke virker. Senest madpakkeordning hvor det offentlige tvinger maden i børnene.
4. Nedslidte skoler og kommunerne mangler penge, mens de rigeste får 400.000 kr mere til sig selv i skattelse.
5. Flere hjemløse, psykisksyge og hjemløse. Regeringen nægter at se på antallet af fattige.
6. Flere uden job, mens bankerne får 100 milliarder i støtte - selv om de har tjent formuer de seneste år. Regeringen vil hellere tale om 300 personer i burke eller ligende!
7. En komplet umotiveret Lars Løkke der leder et klimatopmøde til ingenting.
fortsæt selv listen...
tilføjet af

utilfredshed

jeg kender ikke alle svarerne, på din liste.
Du er utilfreds med Regeringen og det er dem som har alle fejlene.
Så skal der ændres så skal regionerne og kommunernes selvbestemmelse nedlægges så pengene bruges på den bedst mulige måde.
For alle har fået så mange penge, så uhyrlige summer, så måske var det vejen frem.
Er det du ønsker, så er du måske en Venstremand :-)
1. ja men den stigende indvandring og kriminalisering der er i Danmark, og de nye lande i østeuropa, som ikke kan finde ud af hvad er mit og dit. Samt de autonome, er der store byrder lagt på politiet, at der kommer en politireform oveni, og den ikke går efter beregningerne, men hensigten er god, enigt den går ikke hurtigt nok.
2. Sygehusvæsenet får penge rigtig mange penge, og de skal som alle andre husholdninger sørge for ikke at bruge mere end de har. Det gør du og jeg i vores husholdninger.
3. Madpakkeordningen er til forhandling, og bliver ændret, sov roligt det er jo det fantastiske det kan jo ændres til noget som er bedre med egen valg for ens poder.
4. Når lokummet er i stykker, og lortet flyder på toilettet er det regeringens skyld.
Hvor er kommunerne ligedan med hullerne i vejen, hvor er kommunerne?
De fleste kommuner styres af S- SF - de kunne knapt få armene ned efter valgsejren.
Det holder hårdt med at styrer en kommunekassen.
5. Så vidt jeg husker var det S som nedlagde de psykiske pladser og hospitaler, men jeg kan huske forkert. Angående boligløse , ja, det er bestemt ikke godt, mange af de boligløse kommer fra østlige lande, der er jo fri bevægelighed i EU, så måske skulle du klage over EU :-) Jeg er selv tilhænger af en fattigdomsgrænse, måske sker det ikke , for hvad med alle de som kommer nu med EUOMED, de skal vi give det samme som vi skal give den danske beflokning. Så fattigdom er komme for at blive, vi kan ikke klarer den store invasion som vil komme nu.
6. Ja, nu har vi en omfattende Verdens krise, at Danmark skulle kunne gå ramt forbi, er naivt. Helt enig skattelettelse til de rige er en OMMER det blev vedtaget før krisen.
7. Det er utroligt som mange danskere mest oppositionen, lider af storhedsvanvid, at vi skulle kunne rykke fattige "ulande" som Kina og Brasilien til arbejdsbordet, og at vi kunne få USA til at falde på knæ for de samme. Lars Løkke var "kun" leder fra et lille ubetydeligt land, vi var kun værter, og det var en meget dyrt beværtning. Dels på baggrund af det nødvendige opbud af politi m.fl.
🙂
tilføjet af

ja så havde det

været 10gange værre hvis Socialdemokraterne og Willy Søvnløs var til da!!![:|]
tilføjet af

Nej det havde det ikke

Det bliver ikke en sandhed fordi løgnen bliver gentaget.
tilføjet af

Det bliver heller ikke...

Modbevist fordi du hævder det ikke ville ha' været sådan.
tilføjet af

Sjovt som man fralægger sig....

ansvaret. vedr pkt 7 Vil du påstå at Løkke var forberedt til det klimamøde. Nej jeg gider sgu ikke det her.
tilføjet af

Hvornår er der folketingsvalg?

Selv om jeg snart ikke længere ved, hvor jeg skal sætte mit kryds. [:|]
tilføjet af

I 2012

...
tilføjet af

Kan det ikke fremrykkes?

Det kan sgu snart kun gå for langsomt med det næste Folketingsvalg. Den siddende Regering er sgu ikke noget at skrive hjem om. De kaster sig ud i ting og sager, som de så kort efter må revidere eller ændre. Jeg tænker på Burka sagen og madordningen. Det gør en Regering utroværdig.
Man beskylder ofte de radikale for at de laver kovendinger. Den siddende Regering opfører sig som en snurretop.
vh d.com
tilføjet af

Den klarer vi :-)

Sidste folketingsvalg var i november 2007, og der skal vælges mindst hvert fjerde år, så næste valg er senest i november 2011.
Og som du ved, så går tiden fantastisk hurtigt i godt selskab, så der føles ikke som langt ude i fremtiden 😃😃😃
tilføjet af

VKO ignorer fattigdommen

Dette vil komme dem dyrt at stå til det kommende valg. Specielt nu hvor der bliver flere og flere arbejdsløse og krisen kradser, samtidigt med at regeringen kommer med flere og flere rabiate love og regler som gør uligheden større og velfærden dårligere. Dette vil flere og flere mærke på deres egen krop, og det vil flytte de afgørende stemmer over til oppositionen.
Fadbamsen har simpelthen ikke format til at være landsfader, ligesom de to foregående Rasmusser kunne. Spørgsmålet er så om Helle og Villy kan?
Men det kan vel næppe blive værre end det er nu?
tilføjet af

Svært at bevise

Vi har jo kun den borgerlige fløjs ord for at oppositionen ville være en katastrofe. Socialdemokratiet har haft regeringsmagt i lang tid, og da gik det da helt godt, så mon ikke du skal hive nogle beviser frem istedet for løgne, løse påstande og urealistiske skræmmebilleder fra brun stues propaganda afdeling?😉
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.