5tilføjet af

sims 1&2 koder

SIMS 1 koder!!!
• rosebud - Brug denne kode til at få penge hvis du har Living Large versionen.

• klapaucius - Giver dig 1000 Simoleons

• Skriv ovenstående efterfulgt af !;!;! det antal gange du har lyst til, du får 1000 Simoleons
• for hver !.
• set_hour - (Værdi 1-24) stiller uret.

• sim_speed - (Værdi -1000 - +1000) stil hastigheden.

• water_tool - Aktiver water tool.

• grow_grass - (Værdi 0-150) får græsset til at gro.

• interests - Den valgte Sims personlighed vises.

• autonomy (Værdi 0-100) - Indstil hvor meget dine Simmere selv må tænke.

• route_balloons on - Talebobler til

• route_balloons off - Talebobler fra

• sweep - Shows the "ticks" in the game (Values on/off)

• draw_all_frames - Vis alle rammer

• tile_info - selvforklarende

• map_edit on - map edit til

• map_edit off - map edit fra

• bubble_tweak [z offset] - Sets the z value used to offset the sims' thought bubbles

• draw_all_frames - Draw all animation frames, without skipping to keep up

• draw_floorable - Slå gulv griddet til og fra
• .
• draw_routes [on|off] - Draw colored dots on selected person's path

• edit_grass [increment] - Turn on mode for editing grass tiles. Increment sets number
• value by which to change the grass history - Writes out the family history of the current
• family. If file is not specified, the default is used

• log_mask [mask] - Sets the event logging mask

• move_objects on - Turn on or off allowing the user to move any object

• prepare_lot - Checks for required objects on the current lot and deletes come and see
• me objects
• preview_anims - Turns on/off animation preview mode

• rotation [0|1|2|3] - Set absolute world rotation

• route_balloons - Turn on or off the display of routing debug balloons

• sim_log [begin|end] - Start and stop the sim logging
__________________________________________________________________________
SIMS 2 KODER
Nedenstående er generelle Sims2-koder, dvs. de virker i spillet med eller uden udvidelspakker installeret.
moveObjects on/off Gør det muligt at slette og placere ting, hvor det normalt ikke er mulgt.
Pas på med brugen af denne kode, den kan gøre dit spil ustabilt.
aging on/off Dine Simmere stopper med at ældes, dette gælder for alle i huset.
autoPatch on/off Denne snydekode giver dig mulighed for at slå påmindelser om nye The Sims 2-spilopdateringer til igen. Bare slå Autopatch til, og gå derefter til browseren for brugerdefineret indhold (den lille snefug-knap på panelet ved nabolaget). Hvis der er en opdatering tilgængelig, bliver du spurgt, om du ønsker at hente den.
slowmotion 0 Snydekoden "slowMotion" benytter et parameter: "nedsløvnings"-indstillingen (som f.eks. slowMotion 4). Denne værdi er mellem 0 og 8, hvor 0 er normal hastighed og 8 er den langsomste hastighed.
motherlode giver dig 50.000 simoleoner.
kaching giver dig 1.000 simoleoner
StretchSkeleton 1 Gør dine Simmere højere eller lavere.
F.eks. 0.5 = halvt så høje & 2 = dobbelt så høje osv.
intProp censorGridSize 0 Fjerner Censur-firkanterne, når dine sims smider tøjet.
Du kan også gøre så det sker automatisk, hver gang spillet startes.
Lav en tekstfil i mappen:
Dolumenter\EA Games\The Sims 2\Config
Indtast koden i denne fil.
Gem filen som 'userStartup.cheat' det er vigtigt at fil-endelsen ikke er .txt.
Du kan også gøre mange af de andre koder permanente ved at tilføje dem til filen.
(Det er ikke alle det virker ved)

intProp maxNumOfVisitingSims 8 Angiver max antal gæster der kan inviteres til fester.
Ændre tallet til det du gerne vil have.
Koden skal udføres i Nabolag-skærmen.
boolProp snapObjectsToGrid true/false Koden gør det muligt at placere ting punktløst rundt, hvis du bruger 'false'.
Dvs. de låser sig ikke i de firkantede felter.
boolProp testingCheatsEnabled true/false Dette er en kode som programmørerne brugte under udviklingen af spillet for at teste en masse ting af.
Du kan bla. gøre din Sim gravid, speede en graviditet op, slå en Sim ihjel og meget mere.
Hold Shift-tasten nede mens du klikker på en sim, så dukker der en menu frem med forskellige cheats.
PS. koden gælder kun for den Sim, som i forvejen er valgt inden du klikker.
boolprop constrainFloorElevation true/false Sæt den til 'false' og du kan hæve og sænke jordniveauet, selvom der møbler, gulve eller vægge ovenover.
Kan give nogle morsomme resultater.
boolprop displayNeighborhoodProps false Skjuler en masse ting i nabolagskærmen(Sten, vandtårn osv.) Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'
boolprop displayNeighborhoodRoads false Skjuler alle veje i nabolagsskærmen.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'
boolprop displayNeighborhoodFlora false Skjuler alle træer i nabolagsskærmen.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'
boolprop displayNeighborhoodWater false Skjuler alt vand i nabolagsskærmen.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'
boolprop displayLotImposters false Skjuler alle huse i nabolagsskærmen.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'
boolprop displayNeighborhoodRoadsWithModel false Skjuler alle broer i nabolagsskærmen.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'
boolprop lotTerrainLighting false Forhindrer at grunde lyser op når de bliver valgt i nabolagsskærmen.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'
boolprop lotWater false Skjuler søer når du er inde på en grund.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'
boolprop lotTerrainPaints false Skjuler jorddækket inde på en grund.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'
boolprop carsCompact false Sænker detaljeniveauet på biler i nabolagsskærmen.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'
boolprop showFloorGrid false Skjuler ternene på jorden ved en grund.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'
boolprop lotInfoAdvancedMode false Viser ikke info for beboede grunde i nabolagsskærmen.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'
boolprop objectShadows false Viser ikke skygger på objekter udenfor, men stadig på sims såfremt skygger er sat til i indstillinger.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'
boolprop guob false Viser ikke skygger på objekter inde i huse såfremt skygger er sat til i indstillinger.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'
boolprop renderSelectedSimLevel false Viser ikke vægge omkring den valgte sim ved 'skær vægge væk mode'.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'
boolprop displayPaths false Viser ikke en sti til destination når en sim bliver sat til at gå til et punkt.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'
boolprop displayLookAtBoxes false Tegner ikke boks på en simmers hoved som viser hvilken retning de kigger i.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'
boolprop simShadows false Viser ikke skygger på en sim såfremt skygger er sat til i indstillinger.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'
boolprop ShowLotPackageFilename false Filnavn og sti bliver ikke vist ved grunde i nabolagsskærmen.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'
boolprop locktiles false Tillader at lægge gulv overalt på en grund.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'
boolprop allObjectLightsOn false Objekter som lyser, lyser kun efter behov.
Modsat effekt er 'true' i stedet for 'false'
boolProp enablePostProcessing true/false Slår brugen af efterbehandling-snydekoder til (se herunder); meget nyttig ved filmskabelse (se også herunder). Bemærk venligst, at du skal have et grafikkort, der kan håndtere pixel shader, hvis du vil benytte denne snydekode. Hvis du bruger snydekoden, og ikke har pixel shader, vil skærmen højst sandsynligt blive delvist sort, og vil ikke blive normal, før du slår "enablePostProcessing" fra. Hvis du slår "postProcessing" til, og derefter slår film til, kan du også opleve uønskede grafikfejl.
bloom [r g b x] (rgb er farve) (x er slørhedsgraden) [0.0 - 1.0]: Denne snydekode tilføjer en sløreffekt, lidt i dur med et tilbageblik i en tv-serie. Denne snydekode virker kun, hvis "boolProp enablePostProcessing true" er indtastet først.
vignette [centerX centerY X] (X er fortoningsfaktoren) [0.0 - 1.0]: Tilføjer en udviskningseffekt fra det angivne centrum. Ved at indtaste "vignette 0.5 0.5 0.5", burde der dukke nogle udviskede punkter *** af skærmen. Derimod er "Vignette 0.5 0.5 1.0" den maksimale kantudviskning. Denne snydekode virker kun, hvis "boolProp enablePostProcessing true" er indtastet først.
filmGrain [val] [0.0-1.0]: Denne snydekode får skærmen til at så grovkornet ud. Denne snydekode virker kun, hvis "boolProp enablePostProcessing true" er indtastet først.

letterBox [val] [0.0-0.4]: Tilføjer en postkasse-effekt til kameravinklen. Denne snydekode virker kun, hvis "boolProp enablePostProcessing true" er indtastet først.
help Viser alle snydekoderne i spillet.
help [navn på snydekode] Viser detaljeret information om den snydekode.
exit Lukker kodevinduet.
expand Maksimerer eller minimerer kodevinduet.
autoPatch on/off Denne snydekode giver dig mulighed for at slå påmindelser om nye The Sims 2-spilopdateringer til igen. Bare slå Autopatch til, og gå derefter til browseren for brugerdefineret indhold (den lille snefug-knap på panelet ved nabolaget). Hvis der er en opdatering tilgængelig, bliver du spurgt, om du ønsker at hente den.
Vsync on/off Gør at spillet arbejder lidt hurtigere, kan forårsage fejl i grafikken.
deleteAllCharacters Koden skal skrives mens man er i nabolagsskærmen.
ADVARSEL:
Når du har bekræftet at du vil bruge denne kode, så vil alle simmere i det pågældende nabolag blive slettet fra spillet!
Dette gælder såvel simmere som bor i husene samt alle simmere som ikke er flyttet ind i et hus endnu!
Der er ingen fortrydelsesret på denne kode, så brug den kun hvis du absolut ønsker det!

Nedenstående er koder som kun virker hvis du har The Sims 2 University
udvidelspakken installeret.
setHighestAllowedLevel [level] Denne kode gør det muligt for dig udvide antallet af tilladte etager, du kan bygge i.
Koden skal skrives ude i nabolagsskærmen eller mens du er inde på en grund for at det virker(det ser ud som om at Nightlife ændrer på hvor koden skal skrives for at det virker - prøv dig frem), den kommer så til at virke for alle grunde i nabolaget indtil at du afslutter spillet eller nulstiller koden.
Eks. setHighestAllowedLevel 10 giver dig mulighed for at bygge huse i op til 10 etager.
Pas på med ikke at bygge for højt, kameraet kan få svært ved at vise etager højere end 12.
Desuden kræver det også meget mere computerkraft at vise høje antal etager.
Hvis din computer generer fejl i spillet pga. for højt antal etager, så lav antallet af tilladte etager lidt lavere.
changeLotZoning [Type] Denne kode gør at du frit kan ændre din grund til en hvilken som helst type.
Koden skal skrives mens du er inde på grunden og der må ikke bo en simmer på grunden(det kan give uheldige bivirkninger).
Følgende 5 typer kan bruges [residential | community | greek | dorm | secretsociety].
Eks. changeLotZoning dorm ændrer din grund til et kollegie, gem derefter grunden og gå ud i nabolagsskærmen, du kan nu se at grundens type er blevet ændret.
Vigtigt: Start altid ud med den grundtype, som det skal ende med at være.
Postkasse, skraldespand, offentlig telefon bliver ikke ændret ved brug af koden.

boolProp dormSpecificToolsDisabled true/false Denne kode giver dig mulighed for at bruge alle byggeværktøjer i et kollegie, koden gælder kun så længe du er på grunden, derefter skal den skrives igen.
Eks. boolProp dormSpecificToolsDisabled false Alle byggeværktøjer er åbnet, Tryk F3 eller klik på 'Byg' og byggeværktøjet er nu helt åbent.

boolProp allow45DegreeAngleOfRotation true/false Denne kode gør at du frit kan rotere alle objekter i 45 grader(altså skråt).
Eks. boolProp allow45DegreeAngleOfRotation true
gør at du kan rotere i 45 grader ved at bruge tasterne ',' & '.' (komma & punktum) til at rotere med.
Dette er effektivt hvis du vil have møbler til at stå op ad en skråvæg.


Nedenstående er koder som kun virker hvis du har The Sims 2 Nightlife udvidelspakken installeret.
familyfunds NAVN BELØB Denne kode giver dig mulighed for at tildele en familie et bestemt beløb.
Koden kan skrives både i nabolagsskærmen og mens du er inde på en grund.
Hvis du skriver koden mens du er inde på en grund, kan du også skrive koden til en anden familie end den som bor på grunden.
Her er nogle kode-eksempler:
familyfunds Jensen 50000
Familien Jensen vil blive tildelt 50000 simoleoner uanset hvad de ellers ejer af værdier.
familyfunds Jensen -50000
Familien Jensen penge beholdning vil blive reduceret med 50000.
Trækker du flere penge fra deres pengebeholdning, kommer de til at skylde penge.
familyfunds Jensen +50000
Familien Jensen vil få lagt yderligere 50000 simoleoner til deres pengebeholdning.
Hvis du har mere end 1 familie med det samme efternavn, så vil det være den sidste familie du har lavet, som koden gælder for.

roofslopeangle [15-75] Denne kode vil ændre hældningen på tagene på en grund, alle tage på grunden vil blive ændret.
Koden skal skrives mens man er inde på en grund, tallet angiver antallet af grader som taget vil hælde.
Gradtallet skal være minimum 15 og maximum 75.
Her er et kode-eksempel:
roofslopeangle 30
Dette vil ændre hældningensgraden på tagene til 30 grader.
PS. Den normale hældning er 45 grader.

showHeadlines [on/off] (for alle simmere på grunden)
Nødvendig for filmskabere. Gør alle tankebobler, og "++/--"-overskrifttyper skjulte/synlige.
Kode-eksempler:
showHeadlines on
Koden er slået til.
showHeadlines off
Koden er slået fra.

unlockCareerRewards Den valgte simmer får øjeblikkelig adgang til alle karrierebelønningsgenstande i kataloget.
Skal koden gælde for flere simmere, skal de vælges og koden skal skrives for hver simmer.

maxMotives Sætter alle behov til maximum(100%).
Koden gælder for alle de simmere som er på grunden mens den skrives, gælder også for ikke-spilbare simmere.

motiveDecay [on/off] Koden kan starte og stoppe ændringer i simmernes behov, det gælder for alle simmere som er på grunden.
Kode-eksempler:
motiveDecay on
Dette er det normale, simmernes behov stiger og falder.
motiveDecay off
Simmernes behov fastfryses og ændres ikke uanset hvad der sker.

aspirationPoints TAL Koden vil tilføre den valgte simmer det antal stræberpoint som er skrevet i koden.
Kode-eksempel:
aspirationPoints 1000
Den valgte simmer får yderligere 1000 stræberpoint.
aspirationPoints -1000
Den valgte simmer får fratrukket 1000 stræberpoint.


lockAspiration [on/off] Aktiverer eller deaktiverer stigen/fald i stræber-baren, koden gælder for alle simmere på grunden.
Kode-eksempler:
lockAspiration on
Stræber-baren er fastfrosset for alle simmere på grunden.
lockAspiration off
Stræber-baren kan stige/falde, dette er den normale indstilling.

aspirationLevel [0-5] Sætter stræber-baren for den aktive simmer til et bestemt niveau.
Kode-eksempler:
aspirationLevel 0
Sætter stræberbaren for den aktive simmer til et meget lavt niveau.
aspirationLevel 5
Sætter stræberbaren for den aktive simmer til et meget højt niveau.

agesimscheat on/off Denne kode gør det muligt at ændre enhver simmers aldersgruppe til hvad du ønsker, tumling, barn, teenager, voksen eller ældre.
Kode-eksempler:
agesimscheat on
Koden er nu aktiveret og hvis du holder Shift-tasten nede mens du klikker på en simmer(du kan også bare klikke på den simmer som er valgt), får du nu muligheden for at skifte vedkommendes aldersgruppe.
agesimscheat off
Fjerner igen muligheden for at skifte en simmers aldersgruppe.

setLotLightingFile [filenavn] Lader spilleren skabe en ny belysningsfil med specifikke lysværdier for en grund. Bruges for at lave specielle lysindstillinger til grunde.
setLotLightingFile clear
Sætter belysningen for en grund tilbage til normal.

terraintype [TYPE] Denne kode skal skrives i nabolagsskærmen, koden vil gælde for de grunde som bliver oprettet efterfølgende.
Kode-eksempler:
terraintype desert
Terræntypen vil nu være ørken.
terraintype temperate
Terræntypen vil nu være græs.
terraintype dirt
Terræntypen vil nu være beskidt græs/jord.
terraintype concrete
Terræntypen vil nu være beton.


Nedenstående er koder som kun virker hvis du har The Sims 2 Open for Business udvidelspakken installeret.
AddneighbortoFamilycheat [on/off] Tillader en interaktion med computerstyrede simmere, så du kan tilføje dem til din familie.
For at bruge koden skal du skrive: AddneighbortoFamilycheat on
Derefter kan du klikke på besøgende simmere og du vil kunne vælge følgende menupunkt:
Add Sim to Family, derefter vil denne sim blive tilføjet din familie og du kan styre dem.
Ændringer i familien er permanent når du har gemt dit spil, derefter skal du bruge de normale metoder til at fjerne medlemmer fra en familie.
Du kan også bruge koden på visse NPC'ere såsom Stuepigen, Gartner osv.
De vil dog afslutte deres arbejde øjeblikkeligt og miste det.
Undtagelser:
Politi og brandfolk i tjeneste kan ikke tilføjes medmindre de er på besøg hos dig.
Desuden kan døden og visse andre specielle NPC'ere overhovedet ikke tilføjes din familie.

Forcetwins Når en simmer er gravid, skal denne simmer vælges, og snydekoden indtastes. Simmeren vil automatisk få tvillinger, når det er tid for fødsel.

Plumbbobtoggle [on/off] Dette slår diamanten over hovedet på simmerne fra, alt i spillet foregår som normalt. Dejligt for filminstruktører.
Skriv Plumbbobtoggle on for at fjerne diamanten.

setHour [0-23] Med denne kode kan du stille uret i spillet til lige nøjagtigt det klokslæt du ønsker.
setHour 20 vil indstille spillets ur til at være kl 8 om aftenen.

Tip som ikke kræver indtastning af snydekode:
Ved at holde tasterne CTRL & ALT mens du har valgt et objekt, kan du placere mere end 1 ting på en væg, også selvom de overlapper hinanden


Nedenstående er koder som kun virker hvis du har The Sims 2 Pets udvidelspakken installeret.
boolprop ControlPets [on/off] Hvis du f.eks. skriver : boolprop ControlPets on så vil du få mulighed for at styre kæledyr på samme måde som med dine simmere, dog kan du ikke aflyse de interaktioner som står i kø!

boolprop DisablePuppyKittenAging [true/false] Med denne kode kan du forhindre at killinger og hundehvalpe i at blive ældre!
Sådan aktiverer du koden: boolprop DisablePuppyKittenAging true

boolprop PetActionCancel [true/false] Med denne kode aktiveret er det muligt at slette interaktionskøen hos dine kældyr!
Sådan aktiverer du koden: boolprop PetActionCancel true

boolprop PetsFreeWill [true/false] Ved at deaktivere denne kode kan du slå fri vilje fra hos dine kæledyr!
(fri vilje er aktiveret som standard)
Sådan deaktiverer du koden: boolprop PetsFreeWill false

boolprop ShowCatalogePFlags [true/false] Aktivering af denne kode vil give dig mulighed for at se hvilken udvidelsespakke et objekt kommer fra i detaljevisningen for objektet i kataloget!
Sådan aktiverer du koden: boolprop ShowCatalogePFlags true
DeleteAllAwnings Aktivering af denne kode vil slette alle markiser på den pågældende grund!
(Koden skal skrives mens du er i byggemenuen)

DeleteAllFences Aktivering af denne kode vil slette alle stakitter på den pågældende grund!
(Koden skal skrives mens du er i byggemenuen)
DeleteAllHalfWalls Aktivering af denne kode vil slette alle halvvægge på den pågældende grund!
(Koden skal skrives mens du er i byggemenuen)
DeleteAllWalls Aktivering af denne kode vil slette alle vægge på den pågældende grund!
(Koden skal skrives mens du er i byggemenuen)
DeleteAllObjects [Doors/Windows/Stairs] Denne kode kan enten slette alle døre, vinduer eller trapper på den pågældende grund!
F.eks. DeleteAllObjects Doors vil slette alle døre!
(Koden skal skrives mens du er i byggemenuen)
IndividualRoofSlopeAngle [15/75] NB: Denne kode virker kun hvis man har installeret Pets-patchen som EA frigav den 31. Januar 2007!
Denne kode kan ændre hældningen individuelt på en tagsektion på den pågældende grund!
Dvs. at du kan have forskellige taghældninger på den samme grund/hus)
Brugen af denne kode er lidt speciel, her er et eksempel på brugen af denne kode:
IndividualRoofSlopeAngle 30
(Som standard er hældningen på tage 45 grader)
Efter at koden er skrevet sker der ikke umiddelbart noget, så for at ændre en tagsektions højde, skal du i byggemenuen vælge Tagtyper under Tagdækning og derefter holde tasterne Ctrl + Alt nede på samme tid mens du klikker på en tagsektion, derefter vil taghældningen ændre sig på den pågældende tagsektion!
Skriv evt koden på ny med en ny hældningsgrad og gentag den ovenstående procedure for at ændre hældningsgraden på en anden tagsektion!
Dette kan du gøre så ofte som du ønsker det!

Nedenstående er koder som kun virker hvis du har The Sims 2 Seasons udvidelspakken installeret.
bugJarTimeDecay [on|off] Hvis du f.eks. skriver : bugJarTimeDecay off så vil de ildfluer som du har fanget i glas blive holdt i live, du kan således bruge dem som et evigheds hyggelys
tilføjet af

hvad med på ps2

Hvad med på ps2
tilføjet af

hvordan gør man

hvordan gør man koder til sims1
skriv til hilal-1002@hotmail.com
tilføjet af

Sims 2

jeg skriver intprop censorgridsize 0 men der sker ikk noget.. Hvad gør jeg forkert
tilføjet af

jeg har samme problem

men jeg tror det er fordi jeg har brugt for mange forskellige koder i samme spil, så kan den ikke finde ud af det. Mit virkede nemlig i starten men det sker heller intet nu.
tilføjet af

Hjælp, kan ikke skrive koder ind.?

Hvilken knap er start knappen i sims?.. når jeg trykker ctrl, pil op, og c.. kommer den hvor man skriver koder ikke op. hvad skal jeg gøre?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.