43tilføjet af

Selvhadets triumf i Sverige

Tallvägens Bandyklubb skulle forleden spille en kamp i Söderhamn og medbragte det svenske blågule flag.
En af arrangørerne sparkede til det, bad dem fjerne det øjeblikkelig og kaldte spillerne fra Tallvägen for "racister"!
http://www.fyret.nu/2013/11/16/det-svenske-flagget-er-rasistisk/
Man må spørge sig selv:
Hvad fanden er meningen?
Har Sverige kapituleret og i så fald til hvem?
I samme ombæring kan det nævnes, at i den svenske hockeyliga, som er en af verdens bedste, er der indført forbud mod at spille den svenske nationalsang i forbindelse med ligakampene.
❓ [!]
Tænker på hvor langt - om ikke Jylland, så København - kan være fra sådanne mareridtstilstande?
Det er ikke så længe siden, vi kunne læse, at Dannebrog ikke måtte hænge i et undervisningslokale på Politiskolen i Brøndby. 😖
Jeg spørger: Hvem skal dette uvirkelige selvhad, denne spytten på egne traditioner og symboler gavne?
tilføjet af

Selvhadets triumf i Sverige

Jeg så da også gerne at vi fik udskiftet det svenske flag med dannebrog, og at vi fik vore retmæssige besiddelser tilbage 😉
tilføjet af

Selvhadets triumf i Sverige

Ganske uhyggeligt som det udvikler sig i den helt forkerte retning blot fordi at man har røvslikkende knæfald for islam 😖
tilføjet af

Selvhadets triumf i Sverige

Det skyldes at al symbolik der forbindes med et lands flag, lige pludselig er blevet noget "nationalistisk" og derfor et af de rødes fyord.
I Sverige er "de røde" ikke længere antiracister, de er blevet antihvide.
http://www.youtube.com/watch?v=kB53X6yaVg0&feature=related
Linket omhandler ganske vist Norge, men lige i dette er det vist underordnet.
tilføjet af

ved ikke om jeg tør

sejle til Sverige med min båd, jeg har jo et smukt Dansk splitflag bagpå ! [???]
tilføjet af

ved ikke om jeg tør

Har Du tilladelse til at sejle med splitflag ❓

sejle til Sverige med min båd, jeg har jo et smukt Dansk splitflag bagpå ! [???]
tilføjet af

I bedste gokle-stil...

sejle til Sverige med min båd, jeg har jo et smukt Dansk splitflag bagpå ! [???]

Mente du spritflag? 😉
tilføjet af

ved ikke om jeg tør

Hvorfor skulle han ikke det? Det er et yachtflag!

Har Du tilladelse til at sejle med splitflag ❓

[quote="McPears" post=2765896]sejle til Sverige med min båd, jeg har jo et smukt Dansk splitflag bagpå ! [???][/quote]
tilføjet af

ved ikke om jeg tør

Hvorfor skulle han ikke det? Det er et yachtflag!

[quote="fruppe" post=2765903]Har Du tilladelse til at sejle med splitflag ❓

[quote="McPears" post=2765896]sejle til Sverige med min båd, jeg har jo et smukt Dansk splitflag bagpå ! [???][/quote][/quote]

Men er han medlem af yachtklubben?
Jeg vil vove den påstand at de fleste som sejler med splitflag i røven af deres både ikke er medlem af yachtklubben, og derfor ikke er berettiget til at sejle med splitflag.
Jeg kender vel en 8-10 stykker som med stolthed planter et i mange tilfælde meget gammelt og falmet splitflag i røve af deres båd når de er ude at sejle, og af disse personer er der vel en ca.....lad mig se..... 0 (nul) personer der rent faktisk har medlemskab i bemeldte klub.
Uden at skulle tale for alle lystsejlere, så har jeg en fornemmelse af at mine venner faktisk er repræsentative for det store flertal.
tilføjet af

Det er måske løgn

Der er noget underligt ved at nyheden kun kommer i en ekstrem højreorienteret Internetavis i et andet land.
tilføjet af

ved ikke om jeg tør

Danske statsborgere med bopæl i Danmark må sejle med det så hvis dine venner opfylder de krav gør de intet forkert.

[quote="moove" post=2765908]Hvorfor skulle han ikke det? Det er et yachtflag!

[quote="fruppe" post=2765903]Har Du tilladelse til at sejle med splitflag ❓

[quote="McPears" post=2765896]sejle til Sverige med min båd, jeg har jo et smukt Dansk splitflag bagpå ! [???][/quote][/quote][/quote]
Men er han medlem af yachtklubben?
Jeg vil vove den påstand at de fleste som sejler med splitflag i røven af deres både ikke er medlem af yachtklubben, og derfor ikke er berettiget til at sejle med splitflag.
Jeg kender vel en 8-10 stykker som med stolthed planter et i mange tilfælde meget gammelt og falmet splitflag i røve af deres båd når de er ude at sejle, og af disse personer er der vel en ca.....lad mig se..... 0 (nul) personer der rent faktisk har medlemskab i bemeldte klub.
Uden at skulle tale for alle lystsejlere, så har jeg en fornemmelse af at mine venner faktisk er repræsentative for det store flertal.
tilføjet af

ved ikke om jeg tør

Okay, jeg troede at det kun var kongelige og flåden der måtte bruge splitflag.

Hvorfor skulle han ikke det? Det er et yachtflag!

[quote="fruppe" post=2765903]Har Du tilladelse til at sejle med splitflag ❓

[quote="McPears" post=2765896]sejle til Sverige med min båd, jeg har jo et smukt Dansk splitflag bagpå ! [???][/quote][/quote]
tilføjet af

Eller er det underligt?

Der er noget underligt ved at nyheden kun kommer i en ekstrem højreorienteret Internetavis i et andet land.

Rigtigt. Det er nemlig underligt, men ingenlunde nyt - svensk, norsk og dansk presse fortier langt hen ad vejen alle disse små men grimme ting.
Apropos:
For nogle uger siden var der en debat her på Sol vedrørende journalisters politiske tilhørsforhold. I forvejen er det en kendt sag, at journalisterne stemmer meget rødere end gennemsnitsvælgeren, (og man er dum som en kop lunkent vand, hvis man forsøger at bortforklare det med, at man husker nogle DR-ansatte (Ellemann-Jensen, Ole Andreasen), som blev V-valgte.)
Nu er det kommet frem, at 57 journalister opstiller til kommunal- og regionsvalgene i morgen.
Af dem stiller de 31 op for den nuværende regerings flertal: Soc. 11, EL 8, SF 7 og RV 5.
Der overfor er kun 6 fra V, 4 LA, 2 K og 2 DF, altså 14.
Resten for Kristendemokraterne og diverse lokallister.
http://denkorteavis.dk/2013/rode-journalister/
PS Det er kun for beton-SOZI'er, at fyret.nu er ekstrem. Det er ikke ekstremt at sætte sig for at skrive det, de etablerede undlader pga selvcensur.
At netop du skulle bruge ordet løgn i en overskrift, tror jeg at andre end jeg vil finde ret bemærkelsesværdigt!
tilføjet af

ved ikke om jeg tør

Det var vores forrige konge, ham den tatoverede sømand der altid sendte en hilsen til søens folk i sine taler, der gav ALLE danske skibe lov at flage med splitflag, det gælder både private lystsejlere og de store rederier.

Okay, jeg troede at det kun var kongelige og flåden der måtte bruge splitflag.

[quote="moove" post=2765908]Hvorfor skulle han ikke det? Det er et yachtflag!

[quote="fruppe" post=2765903]Har Du tilladelse til at sejle med splitflag ❓

[quote="McPears" post=2765896]sejle til Sverige med min båd, jeg har jo et smukt Dansk splitflag bagpå ! [???][/quote][/quote][/quote]
tilføjet af

ved ikke om jeg tør

Helt forkert moove, Yachtklubberne har IKKE patent på splitflaget, ALLE sejlere må bruge det på deres både, uanset om de er medlem af en Yachtklub eller ej.

Danske statsborgere med bopæl i Danmark må sejle med det så hvis dine venner opfylder de krav gør de intet forkert.

[quote="dduck" post=2765910][quote="moove" post=2765908]Hvorfor skulle han ikke det? Det er et yachtflag!

[quote="fruppe" post=2765903]Har Du tilladelse til at sejle med splitflag ❓

[quote="McPears" post=2765896]sejle til Sverige med min båd, jeg har jo et smukt Dansk splitflag bagpå ! [???][/quote][/quote][/quote]
Men er han medlem af yachtklubben?
Jeg vil vove den påstand at de fleste som sejler med splitflag i røven af deres både ikke er medlem af yachtklubben, og derfor ikke er berettiget til at sejle med splitflag.
Jeg kender vel en 8-10 stykker som med stolthed planter et i mange tilfælde meget gammelt og falmet splitflag i røve af deres båd når de er ude at sejle, og af disse personer er der vel en ca.....lad mig se..... 0 (nul) personer der rent faktisk har medlemskab i bemeldte klub.
Uden at skulle tale for alle lystsejlere, så har jeg en fornemmelse af at mine venner faktisk er repræsentative for det store flertal.[/quote]
tilføjet af

Det er måske løgn

Der er noget underligt ved at nyheden kun kommer i en ekstrem højreorienteret Internetavis i et andet land.

Og det kunne ikke tænkes at de politiske korrekte aviser i Sverige ikke tør skrive om de hændelser, af frygt for at blive sat i bås med dem du kalder højreorienteret, man ser jo derover, gang på gang når de søger vidner i feks voldtægtsager, at de pixelerer billederne fra overvågningskameraerne for at være så politisk korrekt som muligt
Men så langt kan din svagt begavet hjerne vel ikke tænke
tilføjet af

ved ikke om jeg tør

Det var hvad jeg påpegede. Så længe man er dansk statsborger med bopæl i Danmark må man bruge flaget.

Helt forkert moove, Yachtklubberne har IKKE patent på splitflaget, ALLE sejlere må bruge det på deres både, uanset om de er medlem af en Yachtklub eller ej.

[quote="moove" post=2765922]Danske statsborgere med bopæl i Danmark må sejle med det så hvis dine venner opfylder de krav gør de intet forkert.

[quote="dduck" post=2765910][quote="moove" post=2765908]Hvorfor skulle han ikke det? Det er et yachtflag!

[quote="fruppe" post=2765903]Har Du tilladelse til at sejle med splitflag ❓

[quote="McPears" post=2765896]sejle til Sverige med min båd, jeg har jo et smukt Dansk splitflag bagpå ! [???][/quote][/quote][/quote]
Men er han medlem af yachtklubben?
Jeg vil vove den påstand at de fleste som sejler med splitflag i røven af deres både ikke er medlem af yachtklubben, og derfor ikke er berettiget til at sejle med splitflag.
Jeg kender vel en 8-10 stykker som med stolthed planter et i mange tilfælde meget gammelt og falmet splitflag i røve af deres båd når de er ude at sejle, og af disse personer er der vel en ca.....lad mig se..... 0 (nul) personer der rent faktisk har medlemskab i bemeldte klub.
Uden at skulle tale for alle lystsejlere, så har jeg en fornemmelse af at mine venner faktisk er repræsentative for det store flertal.[/quote][/quote]
tilføjet af

ved ikke om jeg tør

Jeg var ikke klar over det var ham der indførte det, men det skal nok passe. Med hensyn til rederierne så er det muligt de godt må bruge flaget (jeg er dog noget i tvivl om et fragtskib må bruge et yachtflag), men jeg er endnu ikke stødt på nogen der rent faktisk gør det.

Det var vores forrige konge, ham den tatoverede sømand der altid sendte en hilsen til søens folk i sine taler, der gav ALLE danske skibe lov at flage med splitflag, det gælder både private lystsejlere og de store rederier.

[quote="fruppe" post=2765925]Okay, jeg troede at det kun var kongelige og flåden der måtte bruge splitflag.

[quote="moove" post=2765908]Hvorfor skulle han ikke det? Det er et yachtflag!

[quote="fruppe" post=2765903]Har Du tilladelse til at sejle med splitflag ❓

[quote="McPears" post=2765896]sejle til Sverige med min båd, jeg har jo et smukt Dansk splitflag bagpå ! [???][/quote][/quote][/quote][/quote]
tilføjet af

ved ikke om jeg tør

Du må kun bruge det til søs.
At bruge det på land kræver speciel tilladelse som f.eks. ØK og Carlsberg har fået.
tilføjet af

ved ikke om jeg tør

Du må kun bruge det til søs.
At bruge det på land kræver speciel tilladelse som f.eks. ØK og Carlsberg har fået.

Det er også til søs jeg tænker på. Jeg har endnu ikke set et dansk skib bruge det.
tilføjet af

Det er i ethvert tiilfælde løgn

Det har HansJoachim godt nok haft mange indlæg om, så jeg kan godt forstå, du tror det, men de Radikale er ikke røde - og det er dem, der er mange af.
Der er ikke specielt mange røde journalister.
Hvad der er nok så væsentligt, så er det ikke journalisterne, der bestemmer, hvad der skal stå i aviserne - men redaktionen!
Men ja - det lyder underligt, og jeg kender ikke sandheden.

[quote="anklageren" post=2765913]Der er noget underligt ved at nyheden kun kommer i en ekstrem højreorienteret Internetavis i et andet land.[/quote]
Rigtigt. Det er nemlig underligt, men ingenlunde nyt - svensk, norsk og dansk presse fortier langt hen ad vejen alle disse små men grimme ting.
Apropos:
For nogle uger siden var der en debat her på Sol vedrørende journalisters politiske tilhørsforhold. I forvejen er det en kendt sag, at journalisterne stemmer meget rødere end gennemsnitsvælgeren, (og man er dum som en kop lunkent vand, hvis man forsøger at bortforklare det med, at man husker nogle DR-ansatte (Ellemann-Jensen, Ole Andreasen), som blev V-valgte.)
Nu er det kommet frem, at 57 journalister opstiller til kommunal- og regionsvalgene i morgen.
Af dem stiller de 31 op for den nuværende regerings flertal: Soc. 11, EL 8, SF 7 og RV 5.
Der overfor er kun 6 fra V, 4 LA, 2 K og 2 DF, altså 14.
Resten for Kristendemokraterne og diverse lokallister.
http://denkorteavis.dk/2013/rode-journalister/
PS Det er kun for beton-SOZI'er, at fyret.nu er ekstrem. Det er ikke ekstremt at sætte sig for at skrive det, de etablerede undlader pga selvcensur.
At netop du skulle bruge ordet løgn i en overskrift, tror jeg at andre end jeg vil finde ret bemærkelsesværdigt!
tilføjet af

Alt kan tænkes

[quote="anklageren" post=2765913]Der er noget underligt ved at nyheden kun kommer i en ekstrem højreorienteret Internetavis i et andet land.[/quote]
Og det kunne ikke tænkes at de politiske korrekte aviser i Sverige ikke tør skrive om de hændelser, af frygt for at blive sat i bås med dem du kalder højreorienteret, man ser jo derover, gang på gang når de søger vidner i feks voldtægtsager, at de pixelerer billederne fra overvågningskameraerne for at være så politisk korrekt som muligt
Men så langt kan din svagt begavet hjerne vel ikke tænke

Jeg tror ikke automatisk på alt det, jeg helst vil tro - så jeg skriver og tænker "måske" - for det lyder underligt.
tilføjet af

Orlogsflag/splitflag

Har en mørkere rød farve end Dannebrog. På de danske lystfartøjer skal der stå YF i øverste venstre kvadrant, med Gul(d). Det bleve inført i 1865 til lystfartøjer, men i 1957 skulle man ikke længere søge tilladelse til det. Kravet i hoveddtrækkene, der skal være tale om en dæksbåd, dvs. der skal være kahyt, den skal holdes i sikker og "pæn" stand og man skal være medlem af en anerkendt klub/bådelaug.
Det er ikke alle kravene der bliver overholdt altid, der var også krav til sømandskab, det er der forsåvidt stadig, dog ikke et formelt krav om søfartsbevis.
tilføjet af

du kommer

for lidt ud ! 😉
tilføjet af

Alt kan tænkes

Men har du nogen grund til at tro det er løgn? Det er udelukkende et forsøg på at stille nogen du ikke kan lide i et dårligt lys.
Jeg kan også skrive at Johanne Schmidt Nielsen måske vil stemme på Dansk Folkeparti til kommunalvalget. Det er ikke forkert det jeg skriver da jeg ikke aner hvad hun stemmer, men jeg har intet belæg for at skrive det.

[quote="jesjes" post=2765933][quote="anklageren" post=2765913]Der er noget underligt ved at nyheden kun kommer i en ekstrem højreorienteret Internetavis i et andet land.[/quote]
Og det kunne ikke tænkes at de politiske korrekte aviser i Sverige ikke tør skrive om de hændelser, af frygt for at blive sat i bås med dem du kalder højreorienteret, man ser jo derover, gang på gang når de søger vidner i feks voldtægtsager, at de pixelerer billederne fra overvågningskameraerne for at være så politisk korrekt som muligt
Men så langt kan din svagt begavet hjerne vel ikke tænke[/quote]
Jeg tror ikke automatisk på alt det, jeg helst vil tro - så jeg skriver og tænker "måske" - for det lyder underligt.
tilføjet af

Orlogsflag/splitflag

Du tager fejl. Der er INTET krav om at være medlem af en klub/laug/forening. Jeg har lige tjekket op på det da der er blevet skrevet så meget her indtil videre:

Bekendtgørelse om benyttelse af yachtflag
Efter at indregistreringen af lystfartøjer er ophørt, vil det ikke som hidtil være nødvendigt at indgive andragende om tilladelse til førelse af det ved kgl. resolution af 15. august 1865 approberede flag for danske lystyachter.
Dette flag, der består af det danske orlogsflag med bogstaverne Y. F. i gult i den øverste firkant nærmest stangen, kan herefter føres på sådanne, herboende danske tilhørende, dæksbåde (halvdæksbåde), som udelukkende er bestemt til lystfart.
Tilladelsen til benyttelse af yachtflaget bortfalder, hvis fartøjet måtte blive anvendt til fragtfart, passagerfart eller nogen anden art af erhvervsforetagende.
Statsministeriet, den 11. oktober 1957.
H. C. Hansen.

Og link til retsinfo:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=57511

Har en mørkere rød farve end Dannebrog. På de danske lystfartøjer skal der stå YF i øverste venstre kvadrant, med Gul(d). Det bleve inført i 1865 til lystfartøjer, men i 1957 skulle man ikke længere søge tilladelse til det. Kravet i hoveddtrækkene, der skal være tale om en dæksbåd, dvs. der skal være kahyt, den skal holdes i sikker og "pæn" stand og man skal være medlem af en anerkendt klub/bådelaug.
Det er ikke alle kravene der bliver overholdt altid, der var også krav til sømandskab, det er der forsåvidt stadig, dog ikke et formelt krav om søfartsbevis.
tilføjet af

Ja

Ja - jeg har grund til at tro, det er løgn, fordi det kun er den lille meget højreorienterede Internetavis i Norge, som skriver om sagen.
I modsætning til de meget højreorienterede, så tror jeg nemlig generelt, at HELE pressen er ret løgnagtig - mens de meget høreorienterede kun tror, at det det er den borgerlige presse, der er løgnagtig - og at den meget højreorienterede presse er sandhedskærlig og bringer de sandheder, som resten af pressen fortier.



Men har du nogen grund til at tro det er løgn? Det er udelukkende et forsøg på at stille nogen du ikke kan lide i et dårligt lys.
Jeg kan også skrive at Johanne Schmidt Nielsen måske vil stemme på Dansk Folkeparti til kommunalvalget. Det er ikke forkert det jeg skriver da jeg ikke aner hvad hun stemmer, men jeg har intet belæg for at skrive det.

[quote="anklageren" post=2765971][quote="jesjes" post=2765933][quote="anklageren" post=2765913]Der er noget underligt ved at nyheden kun kommer i en ekstrem højreorienteret Internetavis i et andet land.[/quote]
Og det kunne ikke tænkes at de politiske korrekte aviser i Sverige ikke tør skrive om de hændelser, af frygt for at blive sat i bås med dem du kalder højreorienteret, man ser jo derover, gang på gang når de søger vidner i feks voldtægtsager, at de pixelerer billederne fra overvågningskameraerne for at være så politisk korrekt som muligt
Men så langt kan din svagt begavet hjerne vel ikke tænke[/quote]
Jeg tror ikke automatisk på alt det, jeg helst vil tro - så jeg skriver og tænker "måske" - for det lyder underligt.[/quote]
tilføjet af

ved ikke om jeg tør

[quote="Perkins" post=2765961]Du må kun bruge det til søs.
At bruge det på land kræver speciel tilladelse som f.eks. ØK og Carlsberg har fået.[/quote]
Det er også til søs jeg tænker på. Jeg har endnu ikke set et dansk skib bruge det.


"ØK var kronjuvelen i dansk erhvervsliv. Kompagniets skibe gjorde med deres færden på verdenshavene Danmark større. Hjertet hos søfolk og andre svulmede af national stolthed, når man så ØK-skibene med det kongelige splitflag smældende agter. Overalt hvor virksomheden kom frem, blev den røde løber rullet ud."
http://www.snesejler.dk/bill45.htm
tilføjet af

Ja

Så du bygger altså ikke din tro om at den omtalte internetavis er løgnagtig på baggrund af at de f.eks. er blevet taget i at lyve tidligere, men i stedet ud fra dine egne generaliseringer om HELE pressen.
I så fald synes jeg det er meget underligt at du til tider selv bringer links til pressen når nu du mener denne er løgnagtig. Skal vi også til at skrive ved de indlæg at det "måske er løgn"?
Jeg finder det også underligt at du tyr til sådanne generaliseringer når nu vi ved at du selv er imod generaliseringer om f.eks. indvandringen.

Ja - jeg har grund til at tro, det er løgn, fordi det kun er den lille meget højreorienterede Internetavis i Norge, som skriver om sagen.
I modsætning til de meget højreorienterede, så tror jeg nemlig generelt, at HELE pressen er ret løgnagtig - mens de meget høreorienterede kun tror, at det det er den borgerlige presse, der er løgnagtig - og at den meget højreorienterede presse er sandhedskærlig og bringer de sandheder, som resten af pressen fortier.



[quote="moove" post=2765978]Men har du nogen grund til at tro det er løgn? Det er udelukkende et forsøg på at stille nogen du ikke kan lide i et dårligt lys.
Jeg kan også skrive at Johanne Schmidt Nielsen måske vil stemme på Dansk Folkeparti til kommunalvalget. Det er ikke forkert det jeg skriver da jeg ikke aner hvad hun stemmer, men jeg har intet belæg for at skrive det.

[quote="anklageren" post=2765971][quote="jesjes" post=2765933][quote="anklageren" post=2765913]Der er noget underligt ved at nyheden kun kommer i en ekstrem højreorienteret Internetavis i et andet land.[/quote]
Og det kunne ikke tænkes at de politiske korrekte aviser i Sverige ikke tør skrive om de hændelser, af frygt for at blive sat i bås med dem du kalder højreorienteret, man ser jo derover, gang på gang når de søger vidner i feks voldtægtsager, at de pixelerer billederne fra overvågningskameraerne for at være så politisk korrekt som muligt
Men så langt kan din svagt begavet hjerne vel ikke tænke[/quote]
Jeg tror ikke automatisk på alt det, jeg helst vil tro - så jeg skriver og tænker "måske" - for det lyder underligt.[/quote][/quote]
tilføjet af

ved ikke om jeg tør

Ja, jeg kan se de fik særlig tilladelse af kongen tilbage i 1898.

[quote="moove" post=2765962][quote="Perkins" post=2765961]Du må kun bruge det til søs.
At bruge det på land kræver speciel tilladelse som f.eks. ØK og Carlsberg har fået.[/quote]
Det er også til søs jeg tænker på. Jeg har endnu ikke set et dansk skib bruge det.[/quote]

"ØK var kronjuvelen i dansk erhvervsliv. Kompagniets skibe gjorde med deres færden på verdenshavene Danmark større. Hjertet hos søfolk og andre svulmede af national stolthed, når man så ØK-skibene med det kongelige splitflag smældende agter. Overalt hvor virksomheden kom frem, blev den røde løber rullet ud."
http://www.snesejler.dk/bill45.htm
tilføjet af

Selvhadets triumf i Sverige

Ja hold DK rent, følg en Svensker til færgen, lød et gammelt slogan fra 70erne, det var dengang de væltede rundt i Nyhavn og på Bakken og ikke var i stand til at finde vejen til havnen, man kunne altid kende dem på at de havde en lommelærke i baglommen, ja ja men spøg til side, S ligger som de har redt, med over 1 mill indvandre de fleste af mullha opsavans og mange af dem dybt kriminelle, skal det jo ende galt, alle store Svenske byer har problemer, for et halvt år siden stod der i hundredvis af biler i brand og voldsomt hærværk hver eneste nat, det var vist en øjenåbner for den almindlige Svenson, og ja så er det svært at vide hvor frustrationen ender, måske med et selvhad fordi man lød sig lulle i søvn.
tilføjet af

Det er en besynderlig kommentar

Jeg har ikke påstået, at historien er løgn, og har gjort mig umage for at skrive "måske".
Det er mere besynderligt, og meget naivt, hvis nogen tror blindt på det, som pressen skriver, og som du åbenbart gør.
Da jeg første gang blev interviewet til avisen som 17-årig kunne jeg ikke genkende det jeg havde sagt til interviewet, da jeg læste det i avisen - og mistede hurtigt min uskyld i forhold til pressen.
Nu bringer fyret.nu historien om "nyheden", der mindst kan spores tre år tilbage på Google (som jeg nu har gjort mig den ulejlighed at undersøge) - og jeg husker den fra lang tid siden, hvor jeg første gang hørte den - så det er måske en vandrehistorie?
Synes du selv, det lyder sandsynligt, at fyret.nu venter tre år med at bringe en nyhed?
tilføjet af

PS

Prøv at søg på "Tallvägens Bandyklubb" i google, og du vil finde "nyheden" i talrige blogs over lang tid - og det viser, hvor naiv du er.
tilføjet af

Og de åbnede øjnene - igen, igen og igen

"Nyheden" om flaget - der mindst kan spores tre år tilbage i blogs - kan vist ikke ligefrem kaldes ny, og det er besynderligt, at det skulle være nødvendigt at gentage de samme vandrehistorier om og om igen.
Vær nu lidt interessant, og bidrag med noget nyt, så det ikke bliver for kedsommeligt.
tilføjet af

Tjek kilderne før du beskylder for løgn -Anklager

Her er Fyrets kilde:
http://helahalsingland.se/soderhamn/soderhamnc/1.4192679-sverigeflagga-ansags-for-provokativ
" Sverigeflagga ansågs för provokativ
Söderhamn/Söderhamns-Kuriren
Innebandylaget Tallvägens BK fick inte ha sin Sverigeflagga med i turneringen. Arrangören ansåg att den var för provokativ.

När innebandylaget Tallvägen BK skulle spela i innebandyturneringen Nattcupen kände sig arrangören manad att ingripa.
Laget hade med sig en stor Sverigeflagga som de skrivit lagnamnet Tallvägen BK på.
– Jag kände att det kunde provocera och såra folk som deltog i arrangemanget, därför bad jag dem att ta bort den, säger Marcus Wågström, verksamhetsansvarig för Be smart och Verkstäderna.
Att laget var sponsrat av partiet Sverigedemokraterna, SD, bidrog till hans beslut.
– Vi har ett ansvar att se till så att alla trivs. Och jag tyckte inte att flaggan var passande.
Robin Sandström var en av Tallvägens BK:s lagmedlemmar. Han har reagerat starkt på det inträffade.
– Han sparkade bort flaggan och kallade oss för rasister. Det kändes kränkande, säger han.
Enligt honom hade laget inte någon rasistisk agenda.
Att laget var sponsrat av SD tycker han inte hör till saken, eftersom de även frågat andra partier om sponsring – men endast fått ja från SD.
Robin Sandström påpekar även att de hade en person med invandrarbakgrund med i laget och att några av dem är uppvuxna på Tallvägen, som är ett av de invandrartätaste områdena i Söderhamn.
Att flaggan fick följa med till innebandyturneringen var mest en slump.
– Vi hade med den på en bandymatch i Vetlanda förr, ungefär som man har flaggor med ortsnamn i fotbollslandskamper, och tyckte att den kunde följa med även till Nattcupen.
Han reagerar främst på att han och laget blev utmålade som rasister.
– Det här skulle aldrig ha hänt med något annat lands flagga, säger Robin Sandström.
Nu funderar han på att polisanmäla arrangören för kränkande beteende.
Marcus Wågström dementerar dock att han skulle ha sparkat på flaggan och kallat dem för rasister. Han menar att han endast bad dem att ta bort den.
– Jag sköt undan flaggan och förklarade att jag inte ville ha något strul. För mig var det ingen stor grej, säger han.
"
tilføjet af

Det er en besynderlig kommentar

Jeg tror ikke blindt på at det pressen skriver er sandt, men der er også en mellemvej mellem at tro at HELE pressen lyver og så blindt tro på det hele. Jeg er meget kritisk overfor pressen og synes faktisk, der er utrolig meget dårlig presse i Danmark, men det gør det ikke nødvendigvis til løgn.
Men du skriver at det "måske er løgn", men har reelt ikke noget at bygge det på udover generaliseringer og det synes jeg ikke er i orden.
Jeg kunne også begynde at skrive at dine indlæg her på siden måske er løgn (eller de andres indlæg for den sags skyld) og det ville stadig være præcist lige så rigtigt som det du skriver, men vil du synes det er fair at jeg begynder at skrive at dine indlæg måske er løgn?

Jeg har ikke påstået, at historien er løgn, og har gjort mig umage for at skrive "måske".
Det er mere besynderligt, og meget naivt, hvis nogen tror blindt på det, som pressen skriver, og som du åbenbart gør.
Da jeg første gang blev interviewet til avisen som 17-årig kunne jeg ikke genkende det jeg havde sagt til interviewet, da jeg læste det i avisen - og mistede hurtigt min uskyld i forhold til pressen.
Nu bringer fyret.nu historien om "nyheden", der mindst kan spores tre år tilbage på Google (som jeg nu har gjort mig den ulejlighed at undersøge) - og jeg husker den fra lang tid siden, hvor jeg første gang hørte den - så det er måske en vandrehistorie?
Synes du selv, det lyder sandsynligt, at fyret.nu venter tre år med at bringe en nyhed?
tilføjet af

Kan du ikke oversætte din links indhold?

tilføjet af

Bare vi sejler under Dansk Flag ... :)

Så endte tråden Bla. med at blive en maritim tråd der endte med farven og splitten på yachtflag ... [(:]
Kong Frederik fik også et par ord ... 😉
Hmm ... Hvad var det nu tråden startede med??? ... [???]
[(:]
tilføjet af

DE HAVDE ALTSÅ MALET NOGET PÅ FLAGET!

Der står i kilden, at tilskuerne havde skrevet "Tallvägen BK" på flaget, så der var altså tale om en patriot, som ikke ville finde sig i, at der blev malet på det svenske flag.
Jeg ville heller ikke finde mig i det, hvis der blev malet FØTEX eller KB på dannebrog.
Hvordan kunne det forsvinde fra historien, som er vandret fra Sverige til Norge og videre til Danmark?



Her er Fyrets kilde:
http://helahalsingland.se/soderhamn/soderhamnc/1.4192679-sverigeflagga-ansags-for-provokativ
[quote]" Sverigeflagga ansågs för provokativ
Söderhamn/Söderhamns-Kuriren
Innebandylaget Tallvägens BK fick inte ha sin Sverigeflagga med i turneringen. Arrangören ansåg att den var för provokativ.

När innebandylaget Tallvägen BK skulle spela i innebandyturneringen Nattcupen kände sig arrangören manad att ingripa.
Laget hade med sig en stor Sverigeflagga som de skrivit lagnamnet Tallvägen BK på.
– Jag kände att det kunde provocera och såra folk som deltog i arrangemanget, därför bad jag dem att ta bort den, säger Marcus Wågström, verksamhetsansvarig för Be smart och Verkstäderna.
Att laget var sponsrat av partiet Sverigedemokraterna, SD, bidrog till hans beslut.
– Vi har ett ansvar att se till så att alla trivs. Och jag tyckte inte att flaggan var passande.
Robin Sandström var en av Tallvägens BK:s lagmedlemmar. Han har reagerat starkt på det inträffade.
– Han sparkade bort flaggan och kallade oss för rasister. Det kändes kränkande, säger han.
Enligt honom hade laget inte någon rasistisk agenda.
Att laget var sponsrat av SD tycker han inte hör till saken, eftersom de även frågat andra partier om sponsring – men endast fått ja från SD.
Robin Sandström påpekar även att de hade en person med invandrarbakgrund med i laget och att några av dem är uppvuxna på Tallvägen, som är ett av de invandrartätaste områdena i Söderhamn.
Att flaggan fick följa med till innebandyturneringen var mest en slump.
– Vi hade med den på en bandymatch i Vetlanda förr, ungefär som man har flaggor med ortsnamn i fotbollslandskamper, och tyckte att den kunde följa med även till Nattcupen.
Han reagerar främst på att han och laget blev utmålade som rasister.
– Det här skulle aldrig ha hänt med något annat lands flagga, säger Robin Sandström.
Nu funderar han på att polisanmäla arrangören för kränkande beteende.
Marcus Wågström dementerar dock att han skulle ha sparkat på flaggan och kallat dem för rasister. Han menar att han endast bad dem att ta bort den.
– Jag sköt undan flaggan och förklarade att jag inte ville ha något strul. För mig var det ingen stor grej, säger han.
"[/quote]
tilføjet af

Ikke det?

Nu har Leonidas gjort mig opmærksom på den oprindelige historie fra 2011, og det viser sig, at der var skrevet "Tallvägen BK" på flaget! og det er vel ulovligt i Sverige ligesom i Danmark.
Citat: Dannebrog som stutflag må ikke forsynes med tekst, logo eller lignende. Der må heller ikke i reklamer eller andre afbildninger af Dannebrog afviges fra de angivne mål eller f.eks. skrives på flaget.
Hvordan vil du forklare, at den historie har vandret fra Sverige til fyret.nu i Norge to år senere - og det så i mellemtiden er forsvundet fra historien, at der var malet på flaget - og at en af arrangørerne vel var en patriot, som ikke ville finde sig i det.
I er fandeme for viderekommende.


Jeg tror ikke blindt på at det pressen skriver er sandt, men der er også en mellemvej mellem at tro at HELE pressen lyver og så blindt tro på det hele. Jeg er meget kritisk overfor pressen og synes faktisk, der er utrolig meget dårlig presse i Danmark, men det gør det ikke nødvendigvis til løgn.
Men du skriver at det "måske er løgn", men har reelt ikke noget at bygge det på udover generaliseringer og det synes jeg ikke er i orden.
Jeg kunne også begynde at skrive at dine indlæg her på siden måske er løgn (eller de andres indlæg for den sags skyld) og det ville stadig være præcist lige så rigtigt som det du skriver, men vil du synes det er fair at jeg begynder at skrive at dine indlæg måske er løgn?

[quote="anklageren" post=2766022]Jeg har ikke påstået, at historien er løgn, og har gjort mig umage for at skrive "måske".
Det er mere besynderligt, og meget naivt, hvis nogen tror blindt på det, som pressen skriver, og som du åbenbart gør.
Da jeg første gang blev interviewet til avisen som 17-årig kunne jeg ikke genkende det jeg havde sagt til interviewet, da jeg læste det i avisen - og mistede hurtigt min uskyld i forhold til pressen.
Nu bringer fyret.nu historien om "nyheden", der mindst kan spores tre år tilbage på Google (som jeg nu har gjort mig den ulejlighed at undersøge) - og jeg husker den fra lang tid siden, hvor jeg første gang hørte den - så det er måske en vandrehistorie?
Synes du selv, det lyder sandsynligt, at fyret.nu venter tre år med at bringe en nyhed?[/quote]
tilføjet af

Sverigedemokraterna viste ikke flaget respekt!

Leonidas har linket til den virkelige historie, som var i 2011 - og det viser sig, at en af arrangørerne var utilfreds med, at Sverigedemokraterna havde malet "Tallvägen BK" på det svenske flag - og derfor ikke viste det svenske flag respekt.
Det er også ulovligt at male på flaget.
De var vel for dumme til at vide, at det støder svenskerne - og så har de startet en vandrehistorie, som nu er nået hertil - men hvor årsagen er blevet "glemt", og er skiftet ud med noget, der har propagandaværdi.
Det kan også godt være, at nationalisterne synes, at man må male på dannebrog, med det støder altså danskerne, som heller ikke lader flaget røre jorden.

Danske regler: Dannebrog som stutflag må ikke forsynes med tekst, logo eller lignende. Der må heller ikke i reklamer eller andre afbildninger af Dannebrog afviges fra de angivne mål eller f.eks. skrives på flaget.

Her er den virkelige historie:
http://helahalsingland.se/soderhamn/soderhamnc/1.4192679-sverigeflagga-ansags-for-provokativ

Tallvägens Bandyklubb skulle forleden spille en kamp i Söderhamn og medbragte det svenske blågule flag.
En af arrangørerne sparkede til det, bad dem fjerne det øjeblikkelig og kaldte spillerne fra Tallvägen for "racister"!
http://www.fyret.nu/2013/11/16/det-svenske-flagget-er-rasistisk/
Man må spørge sig selv:
Hvad fanden er meningen?
Har Sverige kapituleret og i så fald til hvem?
I samme ombæring kan det nævnes, at i den svenske hockeyliga, som er en af verdens bedste, er der indført forbud mod at spille den svenske nationalsang i forbindelse med ligakampene.
❓ [!]
Tænker på hvor langt - om ikke Jylland, så København - kan være fra sådanne mareridtstilstande?
Det er ikke så længe siden, vi kunne læse, at Dannebrog ikke måtte hænge i et undervisningslokale på Politiskolen i Brøndby. 😖
Jeg spørger: Hvem skal dette uvirkelige selvhad, denne spytten på egne traditioner og symboler gavne?
tilføjet af

Oki, jeg tog fejl

Du tager fejl. Der er INTET krav om at være medlem af en klub/laug/forening. Jeg har lige tjekket op på det da der er blevet skrevet så meget her indtil videre:

Bekendtgørelse om benyttelse af yachtflag
Efter at indregistreringen af lystfartøjer er ophørt, vil det ikke som hidtil være nødvendigt at indgive andragende om tilladelse til førelse af det ved kgl. resolution af 15. august 1865 approberede flag for danske lystyachter.
Dette flag, der består af det danske orlogsflag med bogstaverne Y. F. i gult i den øverste firkant nærmest stangen, kan herefter føres på sådanne, herboende danske tilhørende, dæksbåde (halvdæksbåde), som udelukkende er bestemt til lystfart.
Tilladelsen til benyttelse af yachtflaget bortfalder, hvis fartøjet måtte blive anvendt til fragtfart, passagerfart eller nogen anden art af erhvervsforetagende.
Statsministeriet, den 11. oktober 1957.
H. C. Hansen.

Og link til retsinfo:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=57511

[quote="McPears" post=2765976]Har en mørkere rød farve end Dannebrog. På de danske lystfartøjer skal der stå YF i øverste venstre kvadrant, med Gul(d). Det bleve inført i 1865 til lystfartøjer, men i 1957 skulle man ikke længere søge tilladelse til det. Kravet i hoveddtrækkene, der skal være tale om en dæksbåd, dvs. der skal være kahyt, den skal holdes i sikker og "pæn" stand og man skal være medlem af en anerkendt klub/bådelaug.
Det er ikke alle kravene der bliver overholdt altid, der var også krav til sømandskab, det er der forsåvidt stadig, dog ikke et formelt krav om søfartsbevis.[/quote]

Nu har jeg goklet lidt rundt, og jeg må jo, omend modstræbende, indrømme at jeg var lidt hurtigt ude med min påstand om at kun medlemmer af yachforeningen havde ret til at sejle med splitflaget...
Jeg er lidt overrasket, men heldigvis er det jo aldrig for sent at lære noget nyt.
Jeg undskylder mange gange for mine ukorrekte påstande, og takker samtidig for at blive rettet på i en sober tone.
tilføjet af

Sverigedemokraterna viste ikke flaget respekt!

Så brast den boble om selvhadet ... 😉
Anklageren fandt den rigtige historie og naglede dermed det famøse postulat ... 😉
tilføjet af

Oki, jeg tog fejl

[quote="moove" post=2765991]Du tager fejl. Der er INTET krav om at være medlem af en klub/laug/forening. Jeg har lige tjekket op på det da der er blevet skrevet så meget her indtil videre:

Bekendtgørelse om benyttelse af yachtflag
Efter at indregistreringen af lystfartøjer er ophørt, vil det ikke som hidtil være nødvendigt at indgive andragende om tilladelse til førelse af det ved kgl. resolution af 15. august 1865 approberede flag for danske lystyachter.
Dette flag, der består af det danske orlogsflag med bogstaverne Y. F. i gult i den øverste firkant nærmest stangen, kan herefter føres på sådanne, herboende danske tilhørende, dæksbåde (halvdæksbåde), som udelukkende er bestemt til lystfart.
Tilladelsen til benyttelse af yachtflaget bortfalder, hvis fartøjet måtte blive anvendt til fragtfart, passagerfart eller nogen anden art af erhvervsforetagende.
Statsministeriet, den 11. oktober 1957.
H. C. Hansen.

Og link til retsinfo:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=57511

[quote="McPears" post=2765976]Har en mørkere rød farve end Dannebrog. På de danske lystfartøjer skal der stå YF i øverste venstre kvadrant, med Gul(d). Det bleve inført i 1865 til lystfartøjer, men i 1957 skulle man ikke længere søge tilladelse til det. Kravet i hoveddtrækkene, der skal være tale om en dæksbåd, dvs. der skal være kahyt, den skal holdes i sikker og "pæn" stand og man skal være medlem af en anerkendt klub/bådelaug.
Det er ikke alle kravene der bliver overholdt altid, der var også krav til sømandskab, det er der forsåvidt stadig, dog ikke et formelt krav om søfartsbevis.[/quote][/quote]
Nu har jeg goklet lidt rundt, og jeg må jo, omend modstræbende, indrømme at jeg var lidt hurtigt ude med min påstand om at kun medlemmer af yachforeningen havde ret til at sejle med splitflaget...
Jeg er lidt overrasket, men heldigvis er det jo aldrig for sent at lære noget nyt.
Jeg undskylder mange gange for mine ukorrekte påstande, og takker samtidig for at blive rettet på i en sober tone.


Alt forladt ... Vi er jo næsten aldrig enige og kan tage fejl, men man kan jo så sige at så ville der jo ikke være grund til at føre en debat her, vel?? ... [(:]
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.