3tilføjet af

Risiko for konkurs i DSBFirst?

DSBFirsts gæld til DSB nærmer sig 400 millioner. Går selskabet konkurs, får skatteborgerne regningen.
Det er os almindelige danskere der skal betalt gildet IGEN IGEN IGEN [:*(]
Skal disse uduelige forretningsmænd der sidder i DSBs ledelse ikke fyres med eller uden gyldne håndtryk, og en ny ledelse indsættes?
tilføjet af

4000 kr pr kop

tilføjet af

Lad dem bare gå konkurs

Så kan vi få de gode toge igen.
Da DSB First overtog Øresundsbanen havde DSB kontraktmæssig pligt til at overdrage de bedste toge, hvilket betød at man på flere regionalruter i Danmark skiftede de nyeste toge ud med nedslidt materiel.
tilføjet af

Lad dem gå konkurs

så kan Danmark have 100 relativt nye togsæt til en værdi af knap 6 mia.kr stående og ruste op, samtidig med at København - CPH - Malmø ikke længere kan benyttes med tog, og at alle Kystbanens passagerer nu må købe en bil og dermed skabe en kø fra Helsingør til København med tabt arbejdstid til følge, eller sidde i en kedelig bus i 1,5-2 timer hver vej. Hvad er dyrest for staten?
Derudover vil der næsten ikke køre et tog i Sydsverige.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.