10tilføjet af

Revalidering 11.300 kr?

Kan det være rigtigt at jeg har fået udbetalt over 11.300 kr i revalideringsydelse for januar?
Jeg havde ellers fået atvide at jeg ville få ca 9.500 kr.
tilføjet af

vær sød ikke

at kalde dig patienten?! du får revalidering, fordi der er masser af håb for dig!
held og lykke🙂
tilføjet af

Derfor

kan man da sagtens være en patient. Man dør forhåbentlig ikke bare fordi man er patient. En patient skulle jo gerne, i bedste fald, blive rask🙂
tilføjet af

sats

Jeg mener, at revalideringsydelsen er 15708 (eller os er det 15807) kr om måneden i 2009. Kan det være dit fradrag, som er steget, siden du har fået mere udbetalt?
Hvis du er i tvivl om du har fået for meget, synes jeg, at du skal kontakte din kommune, for de skal nok opdage fejlen på et tidspunkt, og så er det træls at skulle betale tilbage.
tilføjet af

Uddyber lidt...

Jeg har ikke fået MERE udbetalt.
Jeg er lige startet i skole her i december og nu får jeg for første gange revalidering for en hel måned, nemlig januar.
Det undrer mig at det er så meget højere end min sagsbehandler havde sagt, og netop som du siger, vil jeg ikke risikere at skulle betale noget tilbage.
Nu skal jeg bare sidde og tænke over det hele weekenden for jeg nåede ikke at få talt med nogen i dag.
tilføjet af

hej

du kan se satserne her
http://www.bm.dk/sw23408.asp
held og lykke med uddannelsen
tilføjet af

et lille regnestykke

Nu ved jeg ikke, hvad dit fradrag er. Men hvis det er omkring 4000 kr og du betaler 40 % i skat, vil dit regnestykke se sådan ud:
15708 (revalideringsydelsen) - 4000 (fradrag) = 11708.
11708 * 0,60 (skatten) = 7024,8
7024,8 + 4000 = 11024,8 kr udbetalt.
Så passer det vel meget godt? Hvis du så har forskellige ting, som du trækker fra i skat, så er dit fradrag jo endnu højere, og så kan det måske godt passe med 11300 kr udbetalt.
tilføjet af

Lad være med...

at tænk hele weekenden over noget, du ikke kan gøre noget ved før mandag.
Du véd opgaven med at kontakte kommunen ligger og venter; og du véd, at du havde regnet med et mindre beløb. Så du er jo egentlig rimeligt afklaret med situationen om, hvad du havde forestillet dig at få udbetalt. Læg opgaven til side til mandag - først da kan du få svar. Og nyd din weekend.
Held og lykke med skoleforløbet ;-)
tilføjet af

Over/under 25 år?

Nu har jeg på ingen måde styr på det, men jeg mener der er temmelig stor forskel på revalideringssatsen om man er enten under- eller over 25 år.
tilføjet af

Jo, men det er ikke til at tage fejl af

- for under 25 får du halvdelen af en hel revalideringsydelse, som svarer til max. dagpengesats
http://www.dk-arbejdsmarked.dk/arbejdsmarkedsleksikon/term.html?id=1556
tilføjet af

såmend en lille

skattelettelse fra vko.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.