5tilføjet af

Posten

Hej:)
Jeg har lige været nede og skulle sende et brev på 250g det koster 23,-
så køber jeg en boblekuvert til,13,-,af posthuset,så er vægten op på 300g,
så i stedet for at betale 23,-skal jeg nu betale 37,- er det ik langt
ude,burde man ikke trække den vægt fra kuverten,som jeg jo lige har betalt for:))
spørger bare,og ikke for at være smålig,smiler:D
Mvh
Beatriz
tilføjet af

Jo postvæsnet har udviklet sig

fra en servicevirksomhed, der stred sig gennem sne til de fjernestliggende ejendomme, til at være en uforskammet pengemaskine.
tilføjet af

Ingen service

Der er ingen service eller rimelighed hos Post Danmark mere.
For noget tid siden skulle jeg også sende en lille pakke - og det pakkelabel jeg måtte købe som gælder fra 1-5 kg (næste interval er sjovt nok 5-7kg) kostede omkring 75kr!
Jeg må indrømme at jeg kom med et "hvor er det dyrt-udbrud" og så fik jeg ellers læst og påskrevet bag kassen om jeg overhovedet vidste HVOR dyrt det var at transportere min pakke til Sønderborg i en lastbil osv., osv.
Min pakke vejede ca. 500gr og fyldte ikke meget. En hel lastbil fyldt med pakker af div. størrelse betyder næppe at en enkelt behøver at koste så mange penge, bare for at der er garanti på. Jeg var simpelthen chokeret over at det var så dyrt, og jeg blev sur da jeg så opdagede at intervallet i pakke-labels er så skævt; den første gælder 1-5kg, det er jo de pakker der sendes flest af og dermed det de tjener mest på.
Derefter bliver intervallerne noget mindre og jeg føler mig snydt når jeg skal betale lige så meget for 500gr som for 5kg.
Derudover, så oplever jeg bare tit at breve ikke når frem, og de sidste par år har jeg ikke én gang oplevet at posten har ringet på hos mig med en pakke. Der ligger en seddel i postkassen hver gang, om at jeg ikke var der - selvom det er løgn fordi det angivne tidspunkt var et hvor jeg var hjemme.
Nu hæver de så prisen på girokort til 25kr. Det er en elektronisk transaktion der tager små 30 sekunder at foretage. Der er stort set ingen administrative opgaver ved giro-betaling så jeg køber ikke deres undskyldning. De udelukker folk der ikke har netbank (min bank kan eksempelvis ikke forstå at deres nye koder ikke kan låse min netbank op og at den derfor ikke har kunnet bruges i over et år. Og så rammer de jo også folk som evt. ikke ønsker deres bank indblandet i postordrekøb eller andet. Hvad kommer det banken ved? Måske vil kunden bare gerne køre sine faste udgifter via banken og så i øvrigt selv administrere sine penge uden at det registreres nogen steder.
Jeg synes Post Danmark stinker og overvejer at købe en brevdue.
tilføjet af

De udnytter monopolet

Almindelig porto er steget fra 5,50 til 8,00
Ak ja, vi venter på lidt konkurrence, dog koster det en fandens masse penge for et andet aktør at starte et tilsvarende landsdækkende net op, og det kan så kun give mindre besparelser for kunderne.
Enten skal POST sætte prisen ned igen, eller lade sig sælge med mand og mus fra den ene dag til den anden, ellers ender det bare med at det bliver som det hedengangne DSB Fragt hvor skattyderne måtte betale i dyre domme i flere år for at DSB kunne konkurrere med de private aktører.
Og Danske Bank har deres dertil indrettede flade plantet solidt på postgirosystemet.
tilføjet af

Seddel i postkassen ?

Jeg skulle fornyligt modtage en pakke fra Holland og vidste også at den var landet i byens omdeling i og med jeg kunne se det på track/trace nummeret.
Ingen pakkeseddel i postkassen !!
Efter 4 dage udskrev jeg oplysningerne og gik på posthuset og fik pakken fra en sur kone der fortalte at der SKULLE bruges et advis, men hun godtog min mailudskrift hvor alle oplysningerne jo stod.
En uge efter lå der et advis, om budet havde fundet det i lommeulden eller det var landet i naboens sprække ved jeg så ikke.
tilføjet af

Den Hovedansvarlige...

For Post Danmarks evige nedskæringer/prisstigninger:
http://da.wikipedia.org/wiki/Fritz_Schur
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.