19tilføjet af

Pensioner bliver beskåret i 2010

med mere end 5000 kr årlig. Arbejdsløshedsundertstøttelse med mere end 7000 kr årligt.
SATSpuljen der har opsamlet over 9 mill.a. kr vil også i 2010 tage 0,03 % af overførselsindkomster.
I 2008 lovede Dansk Folkeparti, at stoppe satspuljen i 2009, men det skete ikke.
Siden 2001 hvor DF har lagt stemmer til VKs politik er pensioner blevet beskåret med mere end 2000 kr pr. måned.
tilføjet af

Du har vel et link til disse påstande?

Eller spammer du bare med løgnhistorier?
tilføjet af

Loven:

tilføjet af

Vrøvl

Hvor har du disse vrøvletal fra? Jeg har fået pension siden 2004, og den er da steget hvert år - ikke meget - men dog steget. Samtidig er trækprocenten faldet.
Satspuljen er en stor social fejltagelse, men den blev - så vidt jeg husker også opfundet af Socialdemokratiet og de Radikale.
tilføjet af

Mere:

tilføjet af

Her rene ord for pengene

tilføjet af

Overførslerne bør øjeblikkeligt reduceres 50%

Alt det samfundsøkonomisk skadelige bistandspengespild bør øjeblikkeligt beskæres med 50% og afskaffes inden 10år. De sparede penge anvendes til reducering af skatten samt at rette op på årtiers forfald i staten og nye investeringer til gavn for dansk vækst og velstand.
tilføjet af

Lig døde af sult i gaderne

ønsker du. Arbejdsgaranti kan så være det politiske tiltag og erhvervslivet skal stille sig til fri rådighed for de syge og gamle.
Skal prins Joachims landbrugsoverførselsindkomst på næsten 2 millioner kroner foruden apernage også fratages. Hvad med overførselsindkomster i form af erhvervsstøtte og landbrugsstøtte som kun gives efter hektar og ikke efter behov ?
tilføjet af

VKO vil sikkert give dig ret

Da VK med Dansk folkepartis stemmer har fattiggjort syge, gamle og uarbejdsdygtige/arbejdsløse siden 2001.
Loft på boligsikring/ boligydelser for pensionister, loft på arbejdsløshedsunderstøttelse og kontanthjælp.
VK og O prøver heller ikke nu, at hjælpe de menneskelige ofre for den økonomiske krise: arbejdsløse, konkursramte og folk der går på tvangsauktion, VK og O taler udenom .
tilføjet af

Pensioner bliver beskåret

Det er også helt skørt når man høre at der skal bruges 14o milioner. Til de unge uromager som gå og brænder biler af det var måske det vi skulle .jeg synes at de unge som man høre i tv altid siger at årsagen til at de gå og laver alt den ballade keder sig jeg synes at man skulle sende dem ud og feje gader og lave alt det som ikke bliver gjort i parger og andre steder så for de tiden til at gå
tilføjet af

Hvad forhindrer dig

i at melde dig som frivillig ulønnet medarbejder til et ungdomsprojekt. Hvor du selv kan opleve virkeligheden og gøre en forskel for en ung. Du kan også blive reservebedstefar.
Det er mere gavnligt end at brokke sig over de unge !
tilføjet af

Det er ikke statens opgave

at være barnepige for indbyggerne.
tilføjet af

Det kan der være flere grunde til

Manglende lyst eller tid.
Gu om jeg gad spilde min kostbare fritid på andres forstørrede unger😕😮
tilføjet af

Det er statens opgave , at

alle borgere har det godt og trives. Det betaler vi skat til !
Det kaldes velfærdsstaten , som Venstre , konservative og dansk folkeparti vil have nedlagt og også du.
Gennem et langt liv har pensionister betalt mange millioner i skat.
Men for min skyld må du da gerne selv betale for dine forældre . De opfostrede dig i de første 18 år af dit liv, så kan du forsørge dem de sidste 18 år af deres liv.
tilføjet af

Men du gider bruge timer på latterligt brok

Som intet godt fører med sig.
tilføjet af

Det er pladder for alle pengene

Hvor belastende er det efterhånden at høre "det er de bredeste skuldre der skal bære byrden"?
Ja tak - jeg bærer byrden. Jeg betaler topskat, og modtager ingen tilskud af nogen art. Jeg er sgu snart ved at være temmelig træt af at blive ved med at være den der bærer byrden, og aldrig nogen sinde den der modtager noget som helst.
Deltidsjobbet er lige om hjørnet, for der er ingen som helst grund til at knokle røven ud af bukserne, uden også at kunne nyde godt af indsatsen.
tilføjet af

Arbejdsgaranti?

Hvis det er kommunistiske forhold du efterlyser, så flyt til Kina. Der er rent faktisk mangel på veluddannede mennesker her i Danmark. Tag en uddannelse - så er der arbejdsgaranti.
tilføjet af

Det er en alm fejlfortolkning

at tro at nuværende pensionister mfl. allerede har betalt for deres otium. Dem som betaler for de ældre er dem som er erhvervsaktive pt. Da de ældre var erhvervsaktive betalte de for de dengang ældre osv.
Nogle har været fornuftige og sparet op gennem deres liv, og andre var nogle paphoveder som hellere ville drikke dem op. Alle burde betale for deres egen alderdom; det er uundgåeligt og deres eget ansvar hvordan de ønsker deres liv som gamle.
Det er ikke statens opgave at sørge for bekvemmeligheden af befolkningen udover de almindelige statsområder som fx sikkerhed. Hvis du vil leve godt som gammel, så må du jo spare penge op. "Velfærdsstat" er blevet et udtryk for at alle og enhver har "ret og krav" på dit og dat. Rettigheder afskaffes og pligter indføres.
tilføjet af

Hvordan kan et lig dø af sult?

😃😃😃
tilføjet af

Associal og egoistisk

er du. Vi vil så ikke betale til dit sygehus ,veje. Smut til udlandet og arbejd og lad en ordentlig dansker få dit arbejde.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.