76tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

For hvert ledigt job på Jobnet er der mere end otte arbejdsløse.
Det er alvorlige tal.
Samtigtig er vi statistisk set millionære.
I gennemsnit har alle danskere statistisk set en netto formue på lidt over en million.
Hvis man regner det hele sammen, får man et resultat der hedder, at enten er du meget rig, ellers osse er du lud fattig i danmark.
Jeg er så én af de mange danske fattigrøve som ingen vil hyre, og hvis dette var 1800 tallet og starten af 1900 tallet, så ville jeg blive sendt til fattiggården og miste min stemmeret, og få forbud om at gifte mig med én der også er arbejdsløs.
Er dog glad for det ikke er sådan længere, og at vi har sluppet af med den blå regering. For ellers ville vi være på vej tilbage i tiden hvor fattige mistede deres myndighed.
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Jeg giver dig ret i at det er deprimerende læsning.
Er også selv arbejdsløs - søger og søger. Får det ene afslag efter det andet.
Hvad stiller vi op?
Udover arbejdsløs kan man så risikere og blive modløs og hjemløs
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Det bliver meget meget værre.
For der er intet der tyder på, at nogen af de erhvervs- og udviklingsrelaterede Ministerier, er i gang med at skabe en positiv udvikling.
De er hårdt i gang med at skabe endnu en Bankpakke, så det sikres at dem med formue ikke mister deres penge, på tros af helt idiotiske investeringer.
Alle Ministerene, er tavse som graven. De foretager sig INTET, der kan skabe nogen som helst job.
De gør som med alle de andre "bankpakker", de "stoler på" at Bankerne vil låne penge ud til Dansk erhvervsliv og til den Danske befolkning.
Men gæld dig.
Når korthuset vælter, og der igen kommer overensstemmelse mellem udbud og efterspørgsel, så falder værdien af Danske værdipapirer og Dansk valuta.
Så er alle lige fattige !
tilføjet af

Det er nemlig et godt spørgsmål

Jeg har spurgt mig selv mange gange.
Er endnu ikke blevet klogere på det, desværre.
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Du har helt ret i at der har været alt for stor tillid til bankerne. Jeg begriber det dog ikke, for det er jo bankerne der er skyld i krisen.
Selvom bankerne får hjælp, så lukker de stadig kassen, og der bliver derved lukket for væksten.
Bankerne tør ikke investere i igangsættere, og det er mig ret uforståeligt, da det ikke er borgeren, iværksætternes skyld, men bankernes skyld, at vi er kommet ud i denne krise.
Det er rigtig nok at myndighederne fra starten af krisen, har kastet perler efter svin.
Hvornår indser magten, at der skal gåes andre veje?
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Du skal ikke regne med, at der er ønske om at gå nye veje.
Politikere er ligeglade med dig, eller nogen anden borger. Om så du dør af sult eller fryser ihjel, så er de helt ligeglad med problemet.
I øjeblikket, så er det kun Grækerne, der kan ævles om.
Du kan selv se hvordan det hænger sammen.
Danmark, må ikke være med ved forhandlingerne og vil i øvrigt heller ikke have noget at skulle have sagt. Det er ved at falde på plads, at EU skal betale 2700 milliarder til Grækerne. Det bliver alle Skatteborgerne, der skal betale.
Danmark, skal betale fuldt og ekstra, sådan er vores system indrettet, fordi vi er duks i EU. Samtidigt, så skal Danmark refinansierer vores Banker. Vi skal refinansierer, også selv om vi gennem fradragsordninger, har betalt for Bankernes tab en gang i forvejen.
Hvis du vil regne lidt på det, så skal du regne med, at Danmarks Skatteborgere, skal have i omegnen af mindst 100 milliarder op af lommen. Det er oven i de første 4 Bankpakker, og tab, som har kostet i omegnen mindst 150 -> 250 milliarder.
Det er, lavt sat og i bedste fald 250 milliarder !
Kun til folk der ikke kan finde ud af at investere deres penge, og som egentlig bare skulle tage tabet, så resten af samfundet kan komme videre.
Det svarer til at hver eneste Dansker skal betale mindst 50.000.--kr til at rede bl.a. Græsk økonomi. Og det er meget lavt sat.
Omregner du det, til den del af befolkningen der er i arbejde, og tjener fremmed valuta, så er der tale om at det er mindst 10 gange så stort et beløb.
Når så Grækerne, er hjulpet, så kan vi allerede nu se at Italien ikke rigtigt kommer i gang med at få deres på plads. Så der kommer vi også til at betale, sandsynligvis et langt større beløb. Spanien og Portugal, er heller ikke på ret kurs, og Irland halter også lidt.
Det SKAL betales ! Uanset hvordan du syntes det skal være. Det er bestemt af EU.
Om du fryser til vinter, om du skal gå sulten i seng, om dine børn eller dine gamle, har det anstændigt, det er helt lige meget !
Det eneste der gælder, er at Danmark skal opføre sig som Duks i EU. Især i øjeblikket, hvor vi skal til at være "Formand" for EU.
Der bliver ingen slinger i valsen, det kan du være 100 % sikker på. Der bliver ikke på nogen måde, udtrykt nogen form for negative holdninger over for EU, i denne regeringsperiode, for det vil være imod Helle T's karrierevalg. Det skal beskyttes for enhver pris, koste hvad det vil.

At Danmark betaler flere hundrede milliarder ud af landet, betyder intet.
Men det ser helt vildt ud, når man skal snakke finanslov, der er 80 milliarder et nærmest helligt tal, som er helt uoverskueligt.

Du har helt ret i at der har været alt for stor tillid til bankerne. Jeg begriber det dog ikke, for det er jo bankerne der er skyld i krisen.
Selvom bankerne får hjælp, så lukker de stadig kassen, og der bliver derved lukket for væksten.
Bankerne tør ikke investere i igangsættere, og det er mig ret uforståeligt, da det ikke er borgeren, iværksætternes skyld, men bankernes skyld, at vi er kommet ud i denne krise.
Det er rigtig nok at myndighederne fra starten af krisen, har kastet perler efter svin.
Hvornår indser magten, at der skal gåes andre veje?
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Du skyder på de forkerte,
selv om jeg gerne ser,
at du rammer den nuværende regering.
De eneste skyldige i dette spil, er fagforeningerne og dens medlemmer.
Fjern disse løn forkæmpere,
og lad de frie kræfter råde,
så vil du se arbejdspladserne strømme tilbage til landet,
men lønnen vil blive en helt anden og med en mere rigtig afregning.
De små handlende har været igennem denne krise,
og dem der ikke kunne klare sig måtte dø.
På samme måde med lønarbejderen.
Så er det nu, I skal hyle op.
Men det nytter ikke en dyt.
Vi skal helt ned og bide i græsset,
før fagforeningerne og mange af dens medlemmer fatter dette!
I medens smutter de løn-tunge arbejdspladser,
om til bedre betingelser for disse virksomheder.
Sådan vil det være, lige så længe vand ikke løber opad!
M.v.h.
Charlee



Det bliver meget meget værre.
For der er intet der tyder på, at nogen af de erhvervs- og udviklingsrelaterede Ministerier, er i gang med at skabe en positiv udvikling.
De er hårdt i gang med at skabe endnu en Bankpakke, så det sikres at dem med formue ikke mister deres penge, på tros af helt idiotiske investeringer.
Alle Ministerene, er tavse som graven. De foretager sig INTET, der kan skabe nogen som helst job.
De gør som med alle de andre "bankpakker", de "stoler på" at Bankerne vil låne penge ud til Dansk erhvervsliv og til den Danske befolkning.
Men gæld dig.
Når korthuset vælter, og der igen kommer overensstemmelse mellem udbud og efterspørgsel, så falder værdien af Danske værdipapirer og Dansk valuta.
Så er alle lige fattige !
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Det er især vigtigt, at de frie markedskræfter får frit spil i forbindelse med udlændinge.
Købekoner, uanset alder, skal have frit spil og kunne tilbyde deres service direkte i Danmark.
Her vil Polske kvinder komme til kort, for helt unge Asiater vil tilbyde sig billigt, allerede når de bliver kønsmodne.
Pensionist-aupair slog aldrig helt igennem, det er en skamplet på DF's indsats i folketinget, som de må kæmpe for i fremtiden.
Det skal simpelthen udvides, så det kan forlænges med ægteskab. Der må gives ekstra point for aldersforskel, så unge piger lettere kan opnå ophold hvis de gifter sig med en gammel mand.
Længe leve de frie markedskræfter og det totale anarki.
Du skyder på de forkerte,
selv om jeg gerne ser,
at du rammer den nuværende regering.
De eneste skyldige i dette spil, er fagforeningerne og dens medlemmer.
Fjern disse løn forkæmpere,
og lad de frie kræfter råde,
så vil du se arbejdspladserne strømme tilbage til landet,
men lønnen vil blive en helt anden og med en mere rigtig afregning.
De små handlende har været igennem denne krise,
og dem der ikke kunne klare sig måtte dø.
På samme måde med lønarbejderen.
Så er det nu, I skal hyle op.
Men det nytter ikke en dyt.
Vi skal helt ned og bide i græsset,
før fagforeningerne og mange af dens medlemmer fatter dette!
I medens smutter de løn-tunge arbejdspladser,
om til bedre betingelser for disse virksomheder.
Sådan vil det være, lige så længe vand ikke løber opad!
M.v.h.
Charlee



[quote="Det bliver meget værre" post=2470712]Det bliver meget meget værre.
For der er intet der tyder på, at nogen af de erhvervs- og udviklingsrelaterede Ministerier, er i gang med at skabe en positiv udvikling.
De er hårdt i gang med at skabe endnu en Bankpakke, så det sikres at dem med formue ikke mister deres penge, på tros af helt idiotiske investeringer.
Alle Ministerene, er tavse som graven. De foretager sig INTET, der kan skabe nogen som helst job.
De gør som med alle de andre "bankpakker", de "stoler på" at Bankerne vil låne penge ud til Dansk erhvervsliv og til den Danske befolkning.
Men gæld dig.
Når korthuset vælter, og der igen kommer overensstemmelse mellem udbud og efterspørgsel, så falder værdien af Danske værdipapirer og Dansk valuta.
Så er alle lige fattige ![/quote]
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

@Congoneseren
Hvor var du,
da den lille købmand blev slagtet af supermarkederne.

Du stod forrest for at få billige dagligvarer.
Nu er der andre,
der går foran for at få udført billig arbejde,
og så må du bløde.
Det gælder billig arbejdskraft fra Polen,
og billig arbejde udført omme i Asien.
Hvor var du da den lille købmand blev slagtet?

Det kaldes pay back time, eller hur????
M.v.h.
Charlee




Det er især vigtigt, at de frie markedskræfter får frit spil i forbindelse med udlændinge.
Købekoner, uanset alder, skal have frit spil og kunne tilbyde deres service direkte i Danmark.
Her vil Polske kvinder komme til kort, for helt unge Asiater vil tilbyde sig billigt, allerede når de bliver kønsmodne.
Pensionist-aupair slog aldrig helt igennem, det er en skamplet på DF's indsats i folketinget, som de må kæmpe for i fremtiden.
Det skal simpelthen udvides, så det kan forlænges med ægteskab. Der må gives ekstra point for aldersforskel, så unge piger lettere kan opnå ophold hvis de gifter sig med en gammel mand.
Længe leve de frie markedskræfter og det totale anarki.
[quote="charlee" post=2470769]Du skyder på de forkerte,
selv om jeg gerne ser,
at du rammer den nuværende regering.
De eneste skyldige i dette spil, er fagforeningerne og dens medlemmer.
Fjern disse løn forkæmpere,
og lad de frie kræfter råde,
så vil du se arbejdspladserne strømme tilbage til landet,
men lønnen vil blive en helt anden og med en mere rigtig afregning.
De små handlende har været igennem denne krise,
og dem der ikke kunne klare sig måtte dø.
På samme måde med lønarbejderen.
Så er det nu, I skal hyle op.
Men det nytter ikke en dyt.
Vi skal helt ned og bide i græsset,
før fagforeningerne og mange af dens medlemmer fatter dette!
I medens smutter de løn-tunge arbejdspladser,
om til bedre betingelser for disse virksomheder.
Sådan vil det være, lige så længe vand ikke løber opad!
M.v.h.
Charlee



[quote="Det bliver meget værre" post=2470712]Det bliver meget meget værre.
For der er intet der tyder på, at nogen af de erhvervs- og udviklingsrelaterede Ministerier, er i gang med at skabe en positiv udvikling.
De er hårdt i gang med at skabe endnu en Bankpakke, så det sikres at dem med formue ikke mister deres penge, på tros af helt idiotiske investeringer.
Alle Ministerene, er tavse som graven. De foretager sig INTET, der kan skabe nogen som helst job.
De gør som med alle de andre "bankpakker", de "stoler på" at Bankerne vil låne penge ud til Dansk erhvervsliv og til den Danske befolkning.
Men gæld dig.
Når korthuset vælter, og der igen kommer overensstemmelse mellem udbud og efterspørgsel, så falder værdien af Danske værdipapirer og Dansk valuta.
Så er alle lige fattige ![/quote][/quote]
tilføjet af

OTTE ?. hvor ?.

På Lolland er der 26-28 arb-løse Pr stilling.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Jeg sad ude i baglokalet og kæmpede med hans gamle kompressor, så han slap for at skulle finde 50.000 til et nyt køleanlæg.
Der sidder jeg stadigvæk, kurator glemte at sælge øl-lageret 😃

@Congoneseren
Hvor var du,
da den lille købmand blev slagtet af supermarkederne.

Du stod forrest for at få billige dagligvarer.
Nu er der andre,
der går foran for at få udført billig arbejde,
og så må du bløde.
Det gælder billig arbejdskraft fra Polen,
og billig arbejde udført omme i Asien.
Hvor var du da den lille købmand blev slagtet?

Det kaldes pay back time, eller hur????
M.v.h.
Charlee




[quote="Congoneseren" post=2470781]Det er især vigtigt, at de frie markedskræfter får frit spil i forbindelse med udlændinge.
Købekoner, uanset alder, skal have frit spil og kunne tilbyde deres service direkte i Danmark.
Her vil Polske kvinder komme til kort, for helt unge Asiater vil tilbyde sig billigt, allerede når de bliver kønsmodne.
Pensionist-aupair slog aldrig helt igennem, det er en skamplet på DF's indsats i folketinget, som de må kæmpe for i fremtiden.
Det skal simpelthen udvides, så det kan forlænges med ægteskab. Der må gives ekstra point for aldersforskel, så unge piger lettere kan opnå ophold hvis de gifter sig med en gammel mand.
Længe leve de frie markedskræfter og det totale anarki.
[quote="charlee" post=2470769]Du skyder på de forkerte,
selv om jeg gerne ser,
at du rammer den nuværende regering.
De eneste skyldige i dette spil, er fagforeningerne og dens medlemmer.
Fjern disse løn forkæmpere,
og lad de frie kræfter råde,
så vil du se arbejdspladserne strømme tilbage til landet,
men lønnen vil blive en helt anden og med en mere rigtig afregning.
De små handlende har været igennem denne krise,
og dem der ikke kunne klare sig måtte dø.
På samme måde med lønarbejderen.
Så er det nu, I skal hyle op.
Men det nytter ikke en dyt.
Vi skal helt ned og bide i græsset,
før fagforeningerne og mange af dens medlemmer fatter dette!
I medens smutter de løn-tunge arbejdspladser,
om til bedre betingelser for disse virksomheder.
Sådan vil det være, lige så længe vand ikke løber opad!
M.v.h.
Charlee



[quote="Det bliver meget værre" post=2470712]Det bliver meget meget værre.
For der er intet der tyder på, at nogen af de erhvervs- og udviklingsrelaterede Ministerier, er i gang med at skabe en positiv udvikling.
De er hårdt i gang med at skabe endnu en Bankpakke, så det sikres at dem med formue ikke mister deres penge, på tros af helt idiotiske investeringer.
Alle Ministerene, er tavse som graven. De foretager sig INTET, der kan skabe nogen som helst job.
De gør som med alle de andre "bankpakker", de "stoler på" at Bankerne vil låne penge ud til Dansk erhvervsliv og til den Danske befolkning.
Men gæld dig.
Når korthuset vælter, og der igen kommer overensstemmelse mellem udbud og efterspørgsel, så falder værdien af Danske værdipapirer og Dansk valuta.
Så er alle lige fattige ![/quote][/quote][/quote]
tilføjet af

Statistikken er fra?

Hej Pladaska
Meget interessante tal.
Jeg er ikke selv bekendt med den statistik, men er da meget interesseret i at læse mere om den.
Har det et link eller anden reference?
Om vi alle gennemsnitligt er millionærer ved jeg heller ikke, men ligegyldig hvad, så er jeg ikke enig i din konklusion om, at man enten er meget rig eller meget fattig.
Nogle målinger viser at uligheden stiger, og andre viser at ligheden aldrig har været større.
Stadigvæk er vi indbegrebet af landet hvor: "Få har for meget og færre har for lidt" som Grundtvig skrev i velfærdsstatens dåbsattest (citat Auken).
Din konkrete situation kan jeg naturligvis ikke kommenterer på.
I mit virke har jeg ikke oplevet nogen voldsom stigning i arbejdsløsheden det seneste 1-2 år. En stigning men ikke voldsom. Arbejdsløsheden er stadig meget fagbetonet i forhold til en generel udvikling.
Sidst men ikke mindst: at vi har fået en ny regering, tror jeg ikke, vil komme til at afhjælpe din konkrete situation. Og det er ikke for at være sortseer, at jeg siger det.
Om man tror på rød politik eller ej er underordnet - HTS har ikke parlamentarisk rum til at udøve rød politik. Hun har overtaget 99,99% blå arbejdsmarkedspolitik, som hun ikke har mandater til at ændre på.
Og naturligvis skal fattige da ikke miste stemmeret. Det har jeg da heller ikke hørt nogle nævne (nååeehh jo - et ungdomsparti pippede vist lidt).
Men det sætter da tanker igang om hvilken vej vi politisk bevæger os, når over 50% af de stemmeberettigede modtager overførselsindkomst.
Reelt betyder det, at de "ikke-produktive" bestemmer over de produktives resultater.
Og det kan intet land holde til i længden.
tilføjet af

jamen så vær glad

over at du lever idag!
smil til verden
glæd dig over livet
hold en ven i hånden
duft til efterårsbladene
kast et kærligt blik til en fremmed
ring til en du holder af
munk en lille dreng i skideren
hjælp en over vejen
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Mange tror alle danskere er skide rige, men i vireligheden er det nogle få der sidder med alle millionerne. Jeg er også på kontanthjælp og der findes ingen jobs derude. Jeg har tænkt mig at starte en webshop og håbe på at komme ud af det gøglersystem på den måde. Men det koster jo også penge, og der er ingen hjælp at hente fra systemet, selvom de går ind for vækst og nye virksomheder.
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-44995702:her-er-det-værst-at-være-ledig.html?forside
Der er dog flere forskellige beregninger af danskernes formuer.
Danskerne formuer vokser, og flere og flere danskere mister deres job og deres hjem.
Aldrig har vi i nyere tid haft så mange udsmidninger af lejere.
Det betyder jo at ulligeheden vokser. De rige bliver rigere, og de fattige bliver fattigere.
Jeg husker ikke hvilket medie der lige viste mig at danskernes formuer i snit, var løbet op over millionen. Hvis du er nydgærrig, kunne bare søge på", Danskernes formue vokser 2011.
Så kommer der mange resultater op på google.
Diverse beregninger er ikke éns, men alle er enige om at privat formuen er steget gevaldigt det seneste år.
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Kan kun give dig ret Anonym.
Problemet er jo, at staten hjælper bankerne, men bankerne hjælper ikke de ledige der ønsker at blive iværksættere.
Verden er desværre sådan skruet sammen, at ingen har tillid til en kontanthjælpsmodtager, og det gælder især bankerne.
Du kan have den smarteste forretningsidé, som virkelig kan slå kegler, men hvem gider i heletaget lytte til en kontanhjælpsmodtager.
Ikke engang arbejdsgiverne gider at hyre en kontanthjælpsmodtager.
Alle ved at det er så meget lettere at få job når du i forvejen har job.
Hár du, skal du få. Har du intet må du gå.
Sådan ligger landet desværre, og uligheden bliver mere og mere ekstrem.
tilføjet af

Det er jo kun de opslåede job

Der er langt flere job i omløb.
Du har ret i, at der er mange fordomme mod kontanthjælpsmodtagere.
Og? Du kan vælge at vise folk, at du ikke lever op til fordommmene. Hvis du ikke kan få et job, må du kæmpe dig frem til en position, hvor du kan få det job, du vil have.
Som arbejdsløs står du over for et valg: Klynk eller kæmp. Har selv været der - er godt på vej videre. Keep going 😉
tilføjet af

Billige asiatere

Hvad laver charlee nassebums i sri lanka?

http://thomaslkelly.smugmug.com/EXHIBITION/Fallen-Angels/15790536_VhSS3/5/1184010166_9GTTk#1184010166_9GTTk


Hvem er tosset? 2 timer 35 minutter siden #2456829
Redaktøren....
Hvem er tosset?
Charlee, du fylder os med løgn og fantasier, du fantaserer om dit liv, og nu vil du også bortforklare dit profil billede.
Fortæl dog, at du kan findes på hjemmesiden Sri Lanka Travel.
Skal jeg uddybe din profil, og dine "historier"?
Er du meget glad for at fylde andre mennesker med løgn og latin, gamle flyver?
SVAR CITÉR
I er godt nok tossede her på SOLen 2 timer 28 minutter siden #2456832
Nok er Nok...
Charlee - i hele dit voksne liv, skriver du selv, er du blevet offentlig forsørget.
Men alligevel har du haft råd til at forsørge børn og drenge på Sri Lanka?
Hvordan hænger det lige sammen?



Jeg sad ude i baglokalet og kæmpede med hans gamle kompressor, så han slap for at skulle finde 50.000 til et nyt køleanlæg.
Der sidder jeg stadigvæk, kurator glemte at sælge øl-lageret 😃

[quote="charlee" post=2470798]@Congoneseren
Hvor var du,
da den lille købmand blev slagtet af supermarkederne.

Du stod forrest for at få billige dagligvarer.
Nu er der andre,
der går foran for at få udført billig arbejde,
og så må du bløde.
Det gælder billig arbejdskraft fra Polen,
og billig arbejde udført omme i Asien.
Hvor var du da den lille købmand blev slagtet?

Det kaldes pay back time, eller hur????
M.v.h.
Charlee




[quote="Congoneseren" post=2470781]Det er især vigtigt, at de frie markedskræfter får frit spil i forbindelse med udlændinge.
Købekoner, uanset alder, skal have frit spil og kunne tilbyde deres service direkte i Danmark.
Her vil Polske kvinder komme til kort, for helt unge Asiater vil tilbyde sig billigt, allerede når de bliver kønsmodne.
Pensionist-aupair slog aldrig helt igennem, det er en skamplet på DF's indsats i folketinget, som de må kæmpe for i fremtiden.
Det skal simpelthen udvides, så det kan forlænges med ægteskab. Der må gives ekstra point for aldersforskel, så unge piger lettere kan opnå ophold hvis de gifter sig med en gammel mand.
Længe leve de frie markedskræfter og det totale anarki.
[quote="charlee" post=2470769]Du skyder på de forkerte,
selv om jeg gerne ser,
at du rammer den nuværende regering.
De eneste skyldige i dette spil, er fagforeningerne og dens medlemmer.
Fjern disse løn forkæmpere,
og lad de frie kræfter råde,
så vil du se arbejdspladserne strømme tilbage til landet,
men lønnen vil blive en helt anden og med en mere rigtig afregning.
De små handlende har været igennem denne krise,
og dem der ikke kunne klare sig måtte dø.
På samme måde med lønarbejderen.
Så er det nu, I skal hyle op.
Men det nytter ikke en dyt.
Vi skal helt ned og bide i græsset,
før fagforeningerne og mange af dens medlemmer fatter dette!
I medens smutter de løn-tunge arbejdspladser,
om til bedre betingelser for disse virksomheder.
Sådan vil det være, lige så længe vand ikke løber opad!
M.v.h.
Charlee



[quote="Det bliver meget værre" post=2470712]Det bliver meget meget værre.
For der er intet der tyder på, at nogen af de erhvervs- og udviklingsrelaterede Ministerier, er i gang med at skabe en positiv udvikling.
De er hårdt i gang med at skabe endnu en Bankpakke, så det sikres at dem med formue ikke mister deres penge, på tros af helt idiotiske investeringer.
Alle Ministerene, er tavse som graven. De foretager sig INTET, der kan skabe nogen som helst job.
De gør som med alle de andre "bankpakker", de "stoler på" at Bankerne vil låne penge ud til Dansk erhvervsliv og til den Danske befolkning.
Men gæld dig.
Når korthuset vælter, og der igen kommer overensstemmelse mellem udbud og efterspørgsel, så falder værdien af Danske værdipapirer og Dansk valuta.
Så er alle lige fattige ![/quote][/quote][/quote][/quote]
tilføjet af

Tak babytten.

Ja, det er helt korrekt, at der er flere jobs i omløb end dem der ligger på diverse opslag på nettet. However", der er stadig flere ledige end der er jobs.
Derudover kan man sende millioner af uopfordrede ansøgninger uden held.
Løsningen kan være støtte til bedre uddannelse, samt langt bedre opbakning til de som ønsker at blive iværksættere.
JA, du har meget ret i, at det går hen og bliver farligt, at lægge sig ned på ryggen, og tude over den hårde kamp det er at komme på benene igen mens samfundet står og peger på dig.
Jeg er bestemt ikke tilhænger af at give op, og vente på at nogen kommer og redder os fra det onde. Men det bør være i samfundets egen interresse, at de ledige kommer igang med at tjene penge igen.
Det betyder ikke at de ledige skal vente på at få i hoved og røv.
Vi ved bare at man kan hjælpe med nogle værktøjer.
Med det sagt, må jeg sige, at bankerne og kommunerne bør se ud over de små bitte kasser de arbejder ud fra, og få lidt mere tillid til de lediges egenskaber.
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

kunne ikke undgå at læse om at danmark kun er duks i forhandlingerne ved at vi stemte nej til sidste eu pakke kan ikke lige nu huske hvilke , men vær ikke naive hvis danmark havde sidet med ved bordet havde de sagt ja afligevel da hele eu,s fremtid ligger i grækernes hænder, hvis grækenland går falit ryger hele eu´s grundlag, og hvis grækenland ryger trækker de spesielt tyskland og frankrig med sig og de trækker så i os, og vi vil se en finans krise der overgår den vi har haft og stadig er mærket af, så det kan godt være at det er milliarter der snakkes om får at få grækerne på fode igen, men hvis de ikke føre det igenem, skal vi spare enu mere og en større del af samfundet skal spise havergryn og ikke bare til morgen men sku også til aften da flere jubs vil ryge sig en tur og vi derved skal sparre enu mere og priserne vil stige enu mere
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

en anden lille ting er at det aldels ikke kun er bankerne der er skyld i krisen om ikke andet så en lille del i det samlede puselspil, og nu er danmark sku ikke det eneste land der er krise, det er der det meste af den vestlige verden den kom fra usa og jeg har personligt selv hørt berak obama undskylde til resten af vesten for deres medvirken i tv,et, og helt ærligt tror i de i " små danske bank filialer samlet set i forhold til hele vesten ville være store nok til at give hele vesten en finas krise som hele vesten har haft + at de fleste danskere også selv har været med til at gøre sit, vi skal produksere vi skal bygge større og gerne enu større og gerne skyskrabere og alt sammen for lånte penge eller penge der kun står på papir så når man leger med domino prikker så ryger det hele på en gang og så var der også lige stein bagger der blev lige svindlet for 800 milliarder hvem tror i lige fik regningen for dette også vidre og så vidre + der laves hærværk for milliarder på landsplan vært år hvem betaler den regning os skatte ydere, det var så penge der røg lige ud til ligegyldighedder som kunne bruges på at skabe flere arbejdspladser
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

glemte lige en vigtig detalie bankerne var foriøvrit på et tidspunkt meget villige til at låne penge ud og også til iværksættere men som alt i denne opskruet verden hvor det er de store der overlever og de små må lukke og slukke så var det lige at mange gik ned med flaget og gik konkurs og bankerne stod med udlånte penge de ikke kan få ind igen som også har gjort at bankerne står med problemerne nu og har lukket kassen, og man skal lige huske en ting at bankernes penge jo ikke bare er bankernes penge det er hær og fru danmarks penge og firmaers penge der er sat ind på en konto hvor man dog får nogen renter for at have pengene i banken som de så mekalere rund med, så hvis jeg var bank havde jeg gjort lige netop det samme hvis en bank går konkurs er det sku ikke bare bankes penge men alle der har penger der der ryger indklusiv at virksomhedder der har penge der i værste fald går konkurs med flere ansatte der skal fyres, jeg er selv på bistand efter en arbejds skade med en indvalderet højre hånd så jeg ville da gerne kunne låne 2 mil af banken så man kunne lave et firma og have lidt til den er kommet op at køre men det er urealistisk og sandsyndlighedden for at de aldrig for pengene tilbage er stor som vil trække andre af bankens kunder med i faldet jeg forstår dem på det område ganske godt, der hvor jeg ikke forstår en skid er at der er folk med relative stor penge på kontoen med job og gode indtægter som gerne vil låne lidt til det ene eller andet at der er lukket også, jeg syntes at have hørt at man skal have en konto med ca 1000000 for overhoved at blive taget i betragtning til et lån og så skulle man kunne gå ind og låne til at lave et firma og komme lige fra kontanthjælps kontoret og få bevillet en masse penge gange med at vi er ca 250000 registreret arbejdsløse og der må ikke gøres forskæl på folk , til at starte firmaer op, hvor mange tror du selv på ville komme igennem det og få virsomhedden til at kørre ikke får at sige at arbejds løse er dumme eller ikke kan en skid for det er løjn men et lille firma hvor konkorancen er hård og de fleste små virksomhedder desværre må lukke hvor mange vil du tro der ville overleve hvis der kom 250000 nye arbejdspladser (samme som antal af arbejdsløse) så vil man sige at det ikke er alle arbejdsløse der vil have firma, hvis man kan gå i banken og låne til firmaet og man kan komme ud af systemet og man først har set nogen få ,vil jeg våge den påstand alle
tilføjet af

Gamle dogmer

Nu har vi endelig fået et opgør med de kommunistiske dogmer, men Adam Schmidt er ikke bedre med den "usynlige hånd", som regulerer det så højtbesungne frie marked til alles bedste.
Vi oplevede for nylig, hvad et frit marked førte til, da krisen i det liberale USA under Bush trak os med ned - så vi siger nej tak til dit forslag Charlie - det er gamle dogmer, at et ureguleret marked fører til velstand.
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

For hvert ledigt job på Jobnet er der mere end otte arbejdsløse.
Det er alvorlige tal.
Samtigtig er vi statistisk set millionære.
I gennemsnit har alle danskere statistisk set en netto formue på lidt over en million.
Hvis man regner det hele sammen, får man et resultat der hedder, at enten er du meget rig, ellers osse er du lud fattig i danmark.
Jeg er så én af de mange danske fattigrøve som ingen vil hyre, og hvis dette var 1800 tallet og starten af 1900 tallet, så ville jeg blive sendt til fattiggården og miste min stemmeret, og få forbud om at gifte mig med én der også er arbejdsløs.
Er dog glad for det ikke er sådan længere, og at vi har sluppet af med den blå regering. For ellers ville vi være på vej tilbage i tiden hvor fattige mistede deres myndighed.

Hans Birgir Hansen skrev
Kender i danskere til familie & venskabspolitik på det danske arbejdsmarket det er noget ingen før har tænkt på når familie & venner får arbejde udenom A - kassen og Bistandskon tor se efter billig og sort arbejdskraft dansk & fremmed ude i lokalsamfund i Danmark.
Hvat med i arbejdsløse kom på arbejderskole & husholdningsskole & aftenskole & fik lært i landet det praktiske det vil være en god start komme videre i livet hvad med tænke på det istedet for spilde sin energi tid penge på jobnet jobcentre i landet kom nu i gang.
tilføjet af

Meget enig

Reglerne er meget rigide. Mange holder sig fx tilbage fra at tage småopgave og freelancejob, fordi de så risikerer at blive kaldt selvstændige af A-kassen, og det har den konsekvens, at timerne ikke kan indregnes i en ny periode. Det er jo rent vanvid i disse tider
tilføjet af

Fornægter virkeligheden (jamen så vær glad)

De ser så glade ud !!!.... Der er kommet en ny lov der siger,at ledige skal smile for at få penge til mad og husleje?
Ellers ryger de ud af overførselsinkomstsystemet.
Plitiker "ser ikke" ledige dansker.
For FÅ dage siden ville de Radikale hjælpe flere udlændinge til landet for, at arbejde. Der er brug for udenlansk arbejdskraft, siger de Radikale.
Politisk GIDER de IKKE den dansk arbejder.
Hvordan kan det være at vi i DK skal til udlandet for at finde uddannet arbejdskraft ?
Har Danmark gennem mange år ikke haft et godt uddannelsystemer ?
Alle dansker har mindst 8- 9-10 års skolegang ?
Har vi ikke midler og evnen til ,at omskole de personer der er ledig frem for at hente nye mennesker til landet?
Staten bruger mange, mange penge på at OPBEVARE ledige danske mennesker i et udueliget aktiveringsystemer samt til at støtte mærkelige/kunstige konsulentbrancher og ansættelse/lønforhold på arbejdsmarket.
Et ordinært arbejde/stilling til en ledig er tabu i dette system.
Man kunne omskole ledige til (en form for) INGENIØR. Som efterhånden er den eneste uddannelse man som arbejdsgiver/virksomhed kan forholde sig til .På arbejdsmarkedet og politisk.
Danmark(syd) ønsker nu udenlanske Ingeniør.
Dansker vil blive lige så gode medarbejder som dem fra Indien og Portugal.
Og på sigt er det godt for både mennesker og dansk økonomi.
Der er problemer med damnskheden /assertive adfærd på en arbejdsplads, undskylder arbejdsgiver/virksomheder og politiker sig med.
Hvis det er problemet så prøv med integration af dansker med danskhedens sindelag og tænkemåde.
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

"Anonym"
Du har fat i det rigtige.
I stedet for at sidde og jamre,
kan du sidde hjemme og starte din hjemmeside op,
medens du er på støtten.
Det er der intet i vejen for.
Det er først, når den begynder at give en indtægt,
at du skal til at passe på.
Hvad koster det?
Det koster ikke noget at lave dit eget design.
Så skal du have et webhotel,
og det kan du få fra 45kr. pr. år.
Det er alt.
Det er med andre ord så let som at klø sig i håret,
men der hvor problemerne kommer,
et at få kunder i butikken.
Her kan du købe dig fattig på alle mulige og umulige reklamespots,
så derfor skal du sætte dig ind i,
hvad hver enkelt tilbyder,
og finde det der passer dig.

Når disse ting er på plads,
uden du behøver at starte dem op til betaling,
skal du lige have en idé,
der er bedre end de hundredevis af andre med samme idé.
Kan dit produkt sælges?
Kan det sælger hver dag i månedsvis/årevis?
Sådan et produkt/idé skal du have,
med mindre hver handel kaster flere tusinde kroner af sig,
så du ikke skal have så mange handler pr. uge/måned!
Når du har fået alt dette og mere til sat på skinner,
har du en webbutik.
Hvis du ikke kan opfylde disse krav,
plus dem, der er specifikke, for netop din idé,
så har du en drøm,
og så skal du lade den være ved det.
Det koster nemlig ikke noget!
Jeg håber du kommer godt fra start.
M.v.h.
Charlee




Mange tror alle danskere er skide rige, men i vireligheden er det nogle få der sidder med alle millionerne. Jeg er også på kontanthjælp og der findes ingen jobs derude. Jeg har tænkt mig at starte en webshop og håbe på at komme ud af det gøglersystem på den måde. Men det koster jo også penge, og der er ingen hjælp at hente fra systemet, selvom de går ind for vækst og nye virksomheder.
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Tænk hvis vi bedre kunne deles om de stillinger/jobs der er! Det er jo heller ikke meningen at så mange skal gå ned med stress og blive sygemeldte. - Så lidt mere fleksibilitet eller job-rotation ville være at forestrække.
Hilsen Gekko.
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

@"kimkrlarsen"
Jeg beundrer dine 3 ovenstående indlæg.
du har nemlig forstået hele problematikken med denne finanskrise.
Det er herligt at læse,
at en der selv er på bissen,
kan se længere ud,
end til egen næsetip.
Jeg respekterer dig og dit indlæg.
Jeg tør næsten vædde på, at du er lidt ordblind,
men det gør ikke noget,
for jeg forstår sagtens dit budskab.
Det er altid bedre at udtrykke sig,
så godt man nu kan,
frem for slet ikke at gøre noget.
Godt gået. 😉
M.v.h.
Charlee



glemte lige en vigtig detalie bankerne var foriøvrit på et tidspunkt meget villige til at låne penge ud og også til iværksættere men som alt i denne opskruet verden hvor det er de store der overlever og de små må lukke og slukke så var det lige at mange gik ned med flaget og gik konkurs og bankerne stod med udlånte penge de ikke kan få ind igen som også har gjort at bankerne står med problemerne nu og har lukket kassen, og man skal lige huske en ting at bankernes penge jo ikke bare er bankernes penge det er hær og fru danmarks penge og firmaers penge der er sat ind på en konto hvor man dog får nogen renter for at have pengene i banken som de så mekalere rund med, så hvis jeg var bank havde jeg gjort lige netop det samme hvis en bank går konkurs er det sku ikke bare bankes penge men alle der har penger der der ryger indklusiv at virksomhedder der har penge der i værste fald går konkurs med flere ansatte der skal fyres, jeg er selv på bistand efter en arbejds skade med en indvalderet højre hånd så jeg ville da gerne kunne låne 2 mil af banken så man kunne lave et firma og have lidt til den er kommet op at køre men det er urealistisk og sandsyndlighedden for at de aldrig for pengene tilbage er stor som vil trække andre af bankens kunder med i faldet jeg forstår dem på det område ganske godt, der hvor jeg ikke forstår en skid er at der er folk med relative stor penge på kontoen med job og gode indtægter som gerne vil låne lidt til det ene eller andet at der er lukket også, jeg syntes at have hørt at man skal have en konto med ca 1000000 for overhoved at blive taget i betragtning til et lån og så skulle man kunne gå ind og låne til at lave et firma og komme lige fra kontanthjælps kontoret og få bevillet en masse penge gange med at vi er ca 250000 registreret arbejdsløse og der må ikke gøres forskæl på folk , til at starte firmaer op, hvor mange tror du selv på ville komme igennem det og få virsomhedden til at kørre ikke får at sige at arbejds løse er dumme eller ikke kan en skid for det er løjn men et lille firma hvor konkorancen er hård og de fleste små virksomhedder desværre må lukke hvor mange vil du tro der ville overleve hvis der kom 250000 nye arbejdspladser (samme som antal af arbejdsløse) så vil man sige at det ikke er alle arbejdsløse der vil have firma, hvis man kan gå i banken og låne til firmaet og man kan komme ud af systemet og man først har set nogen få ,vil jeg våge den påstand alle
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

@"Gekko"
Dårligt indlæg.
Se det indlæg lige over over dig:
Sæt selskabsskatten ned og fjern skat for noxer

Han har fat i det rigtige.
M.v.h.
Charlee

Tænk hvis vi bedre kunne deles om de stillinger/jobs der er! Det er jo heller ikke meningen at så mange skal gå ned med stress og blive sygemeldte. - Så lidt mere fleksibilitet eller job-rotation ville være at forestrække.
Hilsen Gekko.
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Dem der sætter stillingsopslag op kan jo bare søge x antal medarbejdere til to timers arb pr arbejdsdag hvis de har lyst til det, så ville der være nok arbejdspladser, men mere administration og flere problemer med supplerende dagpenge, kontanthjælp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Nu glemmer du lige, at en arbejdsplads ikke er et socialkontor,
men en forretning, der skal give ejeren overskud.
Det er det eneste, det handler om for ejeren!

Hvis du ændrer på denne kendsgerning,
flytter ejeren virksomheden til et andet land,
hvor dette formål kan opfyldes.
Medarbejdere er en nødvendig omkostning,
der skal holdes så lav som muligt.

M.v.h.
Charlee

Dem der sætter stillingsopslag op kan jo bare søge x antal medarbejdere til to timers arb pr arbejdsdag hvis de har lyst til det, så ville der være nok arbejdspladser, men mere administration og flere problemer med supplerende dagpenge, kontanthjælp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
tilføjet af

Ind imellem ...

... er du ganske kløgtig Charlee.
På baggrund af dit indlæg her, så er det stadig en gåde, hvorfor du af og til kan mene, at arbejdsløshedsproblemet kan løses ved, at de ledige blot tager sig sammen.
tilføjet af

Ind imellem ...

@ "Pernille"
Jeg håber bestemt ikke du er salig, for jeg har aldrig før prøvet at skrive med et spøgelse? 😮
Har jeg skrevet,
at arbejdsløsheds problemet kan løses,
ved at de arbejdsløse tager sig sammen?
Vil du være sød og vise mig,
hvor det er skrevet, som du siger?
Jeg kan gå med til, at du citerer mig for at sige,
at de arbejdsløse skal tilbyde sig til en nedsat hyre,
indtil de har bidt sig fast på arbejdspladsen.
M.v.h.
Charlee 😉

... er du ganske kløgtig Charlee.
På baggrund af dit indlæg her, så er det stadig en gåde, hvorfor du af og til kan mene, at arbejdsløshedsproblemet kan løses ved, at de ledige blot tager sig sammen.
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Jeg fatte ikke, hvorfor de vil sænke grænse til kr. 250.000,- (hvilket er kr. 130,- pr. time), før jeg faldet over denne historie fra Wall Street Journal:
"Why Companies Aren't Getting the Employees They Need"
http://online.wsj.com/article/SB10001424052970204422404576596630897409182.html?mod=WSJ_hp_us_mostpop_read#articleTabs%3Darticle
Arbejdsgiverne synger alle steder den samme sang. Nemlig de arbejdsløs er uduelige og de har ikke evner, der er behov for.
Men hvis arbejdsgiverne hele tiden hæve kravene, så kan de ikke ansatte nogle til deres stillinger.
tilføjet af

Jeg samler på frimærker.

Svømmer en gang om ugen, det holder mig i gang.
Om sommeren "tjener jeg lidt" ved siden af på de forskellige loppemarkeder der er rundt i landet.
Og jeg savner rent faktisk ikke at gå på arbejde for det glæder jo bare om at hanke op i sig selv.
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

I Danmark er folk meget heldig selvom de er arbejdsløse fordi jeres understøttelse er virkelig godt . Her i UK vis man er arbejdsløse for man kun £67.50 om ugen...det svar til ca.500kr om ugen!!!! Alt ting koster det sammen her som det gøre i Danmark.Defor vi har sa meget kriminialitiet og riots ud pa gaden. So guys think yourselves lucky.
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

@"Anonym"
Som du ser, bliver kravene til enhver lønarbejder til stadighed øget.
På samme måde som en hjerne arbejder,
må dygtiggøre sig i hele sit arbejdsliv,
bevæger denne tendens sig nedad.
Vil du være med på skibet,
kan du ikke falde tilbage til den evige hvile.
Du skal se problematikken gennem den globale landsby´s klare briller.

Kan du huske, da den lille købmand, blev rendt over ende af de udenlandske supermarkeder??
Dengang stod du forrest i køen for at købe billige dagligvarer!
Nu er det købmanden, der render ud i den globale landsby,
og finder sine "varer" til discountpriser!
Sådan måtte det ende.
Hvad må du så gøre, for at blive attraktiv igen?
Din pris skal ned, og din kvalitet op.
Så enkelt er det!
M.v.h.
Charlee




Jeg fatte ikke, hvorfor de vil sænke grænse til kr. 250.000,- (hvilket er kr. 130,- pr. time), før jeg faldet over denne historie fra Wall Street Journal:
"Why Companies Aren't Getting the Employees They Need"
http://online.wsj.com/article/SB10001424052970204422404576596630897409182.html?mod=WSJ_hp_us_mostpop_read#articleTabs%3Darticle
Arbejdsgiverne synger alle steder den samme sang. Nemlig de arbejdsløs er uduelige og de har ikke evner, der er behov for.
Men hvis arbejdsgiverne hele tiden hæve kravene, så kan de ikke ansatte nogle til deres stillinger.
tilføjet af

Statistikken er fra?

Det skal nok passe, at rigtig mange på overførselsindkomster stemmer rødt i håbet om at få raget mere til sig uden at lave noget som helst. Eneste glæde ved at HTS er kommet til er da, at de røde overhovedet ikke kommer igennem med deres politik og dermed føjer det ene nederlag efter det andet til deres resultatliste 🙂
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Kære Charlee
Jeg kunne godt tænke, at blive belært om hvor jeg mangler at dygtiggøre mig.
Jeg har en ingeniøruddannelse, en it-uddannelse indenfor netværk og en it-uddannelse indenfor systemudvikling, en merkonom inden for økonomi og ressourcestyring samt en ledelsesuddannelse fra merkonom.
Jeg søger i snit 6 job pr. uge.
Mit sidste job var som lagerarbejder.
Jeg har spurgt, jobcenteret om et kursus til kr. 2300,- pr. uge i 6 uger indenfor et fagområde, som er på positivlisten, for arbejdsgiver at hente ude fra den "global landsby".
Jeg fik beskeden, der ikke er behov for folk med disse evner.
Måske jeg er blind, men hvad mangler jeg, at gøre?
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Øhh... Og det er så børnehaveklassesniveauet du stadig sidder og fjumrer rundt med, eller hvad? Jeg har alt hvad jeg skal bruge og min shop er parat til at åbne. Ser du, det er nemlig ikke blot en skør ide jeg vågnede op med i morges, det har skam været længe undervejs.
Men man kan også godt høre du ikke har meget kendskab til den slags. For hvad DU åbenbart ikke ved er, at man ikke "bare som at klø sig i håret" får udbetalt kontanthjælp ved siden af, for det er ikke kun din egentlige indtjening der trækkes fra, det er skam hele omsætningen. Jeg køber varer for 1000 kr. og sælger dem for 2000. De 2000 er en indkomst og trækkes fra kontanthjælpen, men de 1000 på varer har jeg jo også mistet. Så jeg tjener 2000 men mister 3000. Se det er jo lidt svært at få en virksomhed til at vokse på et minus (selv om jeg da er overbevist om du er fuldt ud i stand til det), og derfor må jeg låne pengene for at komme igang, hvilket jeg har tænkt mig. Så der er ingen grund til at være hånlig og nedladende, jeg har min egen plan og har ikke brug for dine angreb, som muligvis skyldes dit eget liv ikke lige går som du ønsker. Lad være at lade det gå ud over andre, som intet har gjort dig. Jeg har godt læst flere af dine indlæg før.
tilføjet af

Ind imellem ...

Gud hvor er du dog dum at høre på. Hvorfor i alverden skal man ikke have ligeså meget i løn som andre ansatte, der laver det samme? Du udfører noget arbejde, og du får nogen penge for det. Hvorfor i alverden er det ved at blive sådan at du skal tigge og bede og slikke lokummer rene for at få lov at arbejde? For hvor fører det så snart hen? Virksomhederne kan bare tillade sig mere og mere, og fyre og sortere i folk, pga småting, og det ender med man stort set slet ikke skal have løn.
Ja det er jo allerede igang, ved at man kalder det for "praktik" og "aktivering", og i virkeligheden blot sender folk ud for at arbejde gratis, selv om enhver ved det intet fører til. Jo du får din kontanthjælp, men arbejdspladsen skal ikke give en krone. De lærer jo bare at de kan gøre hvad de vil, og absolut ingen grund har til at ansætte nogen, når de kommer gratis ind af døren. Skal virksomhederne efterhånden bare have det hele forærende uden selv at give? Hvorfor tror du mon, som emnet egentlig handler om, at der bliver større og større forskel mellem de rige og de fattige?
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Faktisk burde diverse arbløsheds instirutioner have et program liggende ; chill out good !
Der er cirka 80% færre arbejdspladser end der er behov for, så brug tiden gooooodt !
Lær mere om dit fag: autodidakt videreudddannelse skader ikke
Lær mere om dig selv . . . ❓
Søg praktikpladser på SPÆNDENDE PRAKTIKPLADSSTEDER
Lav fagnetvær el deltag i fag netværk
Gå på tværstrukturelt samarbejde i de lokale partigrupper og samarbejd lokalt (gud bedre det med kommunister og dfér indenfor fagområdet)
Motiver kommunen og fagforeningerne til at fokusere poå faguddannedes arbejdsløshed med fagfesivaller og støtte iværksætteri ..
arbejdsløs og endda ikke uddannet . . .
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Anonym skriver:
Jeg har en ingeniøruddannelse, en it-uddannelse indenfor netværk og en it-uddannelse indenfor systemudvikling, en merkonom inden for økonomi og ressourcestyring samt en ledelsesuddannelse fra merkonom.

Og så skriger de op om at landet mangler højtuddannede som så skal importeres 😃
Det er vel nærmere nogle de kan spise af med polaklønninger......altså med en god uddannelse får de 80 istedetfor 60 kr i timen.
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

@"Anonym"
Det er ellers et gevaldigt cv, du viser frem her.
Har du bare dårlig ånde eller karma? 😖
Hvis du kan få et job ved at tage et kursus på 6 uger til en pris af kr. 13.800 kr.
så er det da med at komme i gang for egen regning.
I øvrigt er jeg lidt beæret over,
at du tror jeg kan løse dine problemer.

M.v.h.
Charlee 😉




Kære Charlee
Jeg kunne godt tænke, at blive belært om hvor jeg mangler at dygtiggøre mig.
Jeg har en ingeniøruddannelse, en it-uddannelse indenfor netværk og en it-uddannelse indenfor systemudvikling, en merkonom inden for økonomi og ressourcestyring samt en ledelsesuddannelse fra merkonom.
Jeg søger i snit 6 job pr. uge.
Mit sidste job var som lagerarbejder.
Jeg har spurgt, jobcenteret om et kursus til kr. 2300,- pr. uge i 6 uger indenfor et fagområde, som er på positivlisten, for arbejdsgiver at hente ude fra den "global landsby".
Jeg fik beskeden, der ikke er behov for folk med disse evner.
Måske jeg er blind, men hvad mangler jeg, at gøre?
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Det er godt nok den mest åndene kommentar, jeg har set herinde,
og det siger ellers ikke så lidt!
80% færre arbejdspladser end der er behov for????

Er der virkelig levende mennesker i Danmark,
der tror, der er nogen, der laver virksomheder,
for de arbejdsløses skyld??????
En arbejdsplads koster i dag mere end 1 million kr. at oprette,
og oprettes en sådan, er det fordi der er et marked for produktionen.
Den medarbejder der ansættes på denne plads,
skal kunne forrente denne investering plus generere et overskud til ejeren!
Kan han/hun ikke det, er det ud af klappen,
eller som man gør i tiden,
man flytter til lande, hvor det koster en brøkdel at oprette arbejdspladser,
og man derefter får et meget større overskud ud i den anden ende!
Det er den virkelige verden.
Hvad vil du som arbejdsløs stille op mod dette?
M.v.h.
Charlee


Der er cirka 80% færre arbejdspladser end der er behov for, så brug tiden gooooodt !
tilføjet af

Een ting er et papir på en uddannelse

- noget helt andet er at man kan bevise, at man kan bruge den.
Der uddannes f.eks. en fin portion civilingeniører herhjemme i Danmark, men desværre mangler rigtig mange af de unge, nyuddannede en hel række fundamentale færdigheder, hvilket er bekymrende, når man samtidig kan konstatere at nyuddannede ditto tyske civilingeniører har højere faglige færdigheder.
Men de ringere faglige evner hos de nyudklækkede dimittenter er et utvetydigt tegn på et forfejlet skolesystem i Danmark, hvor kæden er hoppet helt af flere steder under vejs.
Nu hørte jeg på P4 forleden, at der nu er et stort problem med nye gymnasieelever, der ikke engang har basale læsefærdigheder. Færdigheder, som de burde have haft i 3. klasse. Denne tendens har jeg ikke set i andre lande. Så når vi mangler dette vigtige grundstof, er det måske ikke så underligt, at det også halter alvorligt med bundniveauet på de højere læreanstalter.
tilføjet af

Ind imellem ...

@"Den anonyme fra anonymgade"
Du må gerne kalde mig dum o.s.v.
Det betyder bestemt ikke noget for din situation.
Jeg vil lige vende dine egne ord 180 grader rundt, og spørge dig,
hvorfor jeg som arbejdsgiver,
ikke skal have lige meget arbejde udført,
for det samme antal kroner udbetalt i lønomkostning!
Har du tænkt den tanke igennem?
Det tror jeg nemlig ikke, du har!
I mine tidligere virksomheder,
som nu er ovegået til mine meget dygtige unger,
siger vi nej tak til arbejdsløse med løntilskud.
Der gør vi, fordi de er en belastning i vore produktioner.
Inden de er uddannet, og kan tilføre os en gevinst,
er deres periode udløbet.
Men du har da ret i, at visse virksomheder kan finde pladser til disse mennesker,
men det er i langt de fleste tilfælde ikke en økonomisk gevinst for virksomheden,
men noget de gør af lokale samfunds hensyn.
Du skal bestemt ikke tigge og slikke røv for et job.
Du vil være attraktiv, hvis du kan honorere de krav virksomheden har brug for.
Du vil være attraktiv, hvis du du kommer hver dag, og bliver der i arbejdtiden ud.
Du vil være attraktiv, hvis du passer dit arbejde.
Du vil være attraktiv, hvis du tilfører virksomheden en økonomisk gevinst!
Du vil være attraktiv, hvis du kender forskel på dit og mit.
Sådan er der så mange ting, der er de rene selvfølgeligheder,
men som i dag ikke mere er selvfølgeligheder.
Husk på, vi taler om en arbejdsplads,
og ikke en legeplads med sociale tiltag.
Der er en grund til,
at der bliver større og større forskel mellem mennesker i dag.
Der er dem, der vil arbejde,
og så er der dem, der vil have en lønindtægt!
Hvem tror du selv, jeg vil ansætte, og hvor tror du, de kommer fra?
Du skal kende ordet netværk.
Arbejdsformidlingen er stort set en narresut.
En af mine gode venner er lige blevet fyret på grund af krisen.
Han er i dag 58 år, og har være i det pågældende firma i mere end 30år.
Han var ledig i 2 døgn, så havde røgtet spredt sig,
og han har nu 8 mdr. løn i udsigt, og fire job på hånden.
Han er attraktiv, fordi han har et rygte og et navn.
Resten skal virksomhederne nok sætte ham ind i.
De ved i øvrigt osse at han vil arbejde til han blive folkepensionist.
Det er en helt anden virkelighed, end den du jamrer om!
M.v.h.
Charlee




Gud hvor er du dog dum at høre på. Hvorfor i alverden skal man ikke have ligeså meget i løn som andre ansatte, der laver det samme? Du udfører noget arbejde, og du får nogen penge for det. Hvorfor i alverden er det ved at blive sådan at du skal tigge og bede og slikke lokummer rene for at få lov at arbejde? For hvor fører det så snart hen? Virksomhederne kan bare tillade sig mere og mere, og fyre og sortere i folk, pga småting, og det ender med man stort set slet ikke skal have løn.
Ja det er jo allerede igang, ved at man kalder det for "praktik" og "aktivering", og i virkeligheden blot sender folk ud for at arbejde gratis, selv om enhver ved det intet fører til. Jo du får din kontanthjælp, men arbejdspladsen skal ikke give en krone. De lærer jo bare at de kan gøre hvad de vil, og absolut ingen grund har til at ansætte nogen, når de kommer gratis ind af døren. Skal virksomhederne efterhånden bare have det hele forærende uden selv at give? Hvorfor tror du mon, som emnet egentlig handler om, at der bliver større og større forskel mellem de rige og de fattige?
tilføjet af

lige noget for dig.

Din søgning på Systemudvikling gav 138 job.
http://www.stepstone.dk/5/index.cfm?event=resultList.dspResultList&searchTypeFrom=freeText&newSearch=1&latitude=0&longitude=0&widgetID=0&cityID=0&basicRadius=&selectString=&selectStringWhat=&keyword=Systemudvikling%20&wherestring=&function=&cid=SEAdvert_Google_Resultlist_IT_Telekommunikation_Systemudvikling&gclid=CKigrKWziawCFcWFDgodURoo-w
----------------------------
Vi fandt 80 job inden for drift
http://www.it-jobbank.dk/job/drift?cid=SEAdvert_Google_SEARCH_DAN_System_Administration_Netvaerk_It%20Network%20Jobs_LP&gclid=CNiDpc6ziawCFUMm3godfBFwBg
--------------------------------
- System- og netværkskonsulent
- Udviklingsdesigner hos Bankdata
- Job i Sydbanks IT-afdeling
- Programmør hos Danfoss
- Start af egen virksomhed
- Innovativ iværksættervirksomhed www.spellmedia.dk
Se evt. indslaget her – det er et spændende innovativt produkt…
http://www.easv.dk/erhvervsakademi-uddannelser/datamatiker/job-karriere.html
----------------------------
Jobmuligheder
Med en IT-diplomingeniøruddannelse kan du blive ansat inden for mange forskellige brancher og i en række forskellige jobfunktioner. For eksempel benytter produktionsvirksomheder, konsulentbranchen samt elektronik- og IT-industrien sig af højt kvalificerede medarbejdere inden for IT og netværk. Som IT-diplomingeniør kan blandt andet blive udviklingsingeniør, projektleder, konsulent, rådgiver og meget meget mere. Mulighederne er næsten uanede.


Muligheder for videreuddannelse
Med en uddannelse som IT-ingeniør er der gode muligheder for at videreuddanne sig.

http://www.ihk.dk/uddannelse/udd/it
---------------------------
1.400 it-job i 929 jobannoncer
http://it.jobindex.dk/cgi/jobsearch.cgi?jobage=9999&supid=1
--------------------------------
Til IT-udviklingsteamet i Dansk Kabel TV, der er et stærkt team på 11 medarbejdere, søger vi en dygtig systemudvikler, der kan være med til at udvikle, designe, planlægge, konvertere og vedligeholde såvel nye som eksisterende systemer.
http://www.jobbank.dk/job/200508/tdc-as/systemudvikler-med-php-kompetencer
god jagt.
Blomberg.
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Jeg skal love for du lige fik en fis sluppet ud.
Jeg aner af gode grunde ikke, hvad dine tanker er, vil være og har været.
Jeg skrev i generelle vendinger.
Du har ret, jeg aner ikke meget om at drive virksomhed.
Det har jeg kun gjort hele mit liv,
men det er jo kun et liv, der endnu ikke er helt forbi.
Jeg har 2 webbutikker kørende pt.
D.v.s. en af mine sønner kører den ene, og jeg kører den anden.
De er henholdsvis 17 og 14 år gamle.

Måske skulle du henvende dig på et regnskabskursus,
og derudover finde dig en god revisor.
Jeg kan ikke gøre for, at du føler dig trådt på af mine ord.
det var bestemt ikke min attention.
For ikke at rode mig ud i alvorlige ordklammerier med dig,
vil jeg stoppe her,
og ønske dig held og lykke fremover!
M.v.h.
Charlee 😉



Øhh... Og det er så børnehaveklassesniveauet du stadig sidder og fjumrer rundt med, eller hvad? Jeg har alt hvad jeg skal bruge og min shop er parat til at åbne. Ser du, det er nemlig ikke blot en skør ide jeg vågnede op med i morges, det har skam været længe undervejs.
Men man kan også godt høre du ikke har meget kendskab til den slags. For hvad DU åbenbart ikke ved er, at man ikke "bare som at klø sig i håret" får udbetalt kontanthjælp ved siden af, for det er ikke kun din egentlige indtjening der trækkes fra, det er skam hele omsætningen. Jeg køber varer for 1000 kr. og sælger dem for 2000. De 2000 er en indkomst og trækkes fra kontanthjælpen, men de 1000 på varer har jeg jo også mistet. Så jeg tjener 2000 men mister 3000. Se det er jo lidt svært at få en virksomhed til at vokse på et minus (selv om jeg da er overbevist om du er fuldt ud i stand til det), og derfor må jeg låne pengene for at komme igang, hvilket jeg har tænkt mig. Så der er ingen grund til at være hånlig og nedladende, jeg har min egen plan og har ikke brug for dine angreb, som muligvis skyldes dit eget liv ikke lige går som du ønsker. Lad være at lade det gå ud over andre, som intet har gjort dig. Jeg har godt læst flere af dine indlæg før.
tilføjet af

lige noget for dig.

@"..Blomberg.."
Dårlig ånde eller karma?
Eller bare lommetyv?
Hvad er der galt med ham? 😖
M.v.h.
Charlee


Din søgning på Systemudvikling gav 138 job.
http://www.stepstone.dk/5/index.cfm?event=resultList.dspResultList&searchTypeFrom=freeText&newSearch=1&latitude=0&longitude=0&widgetID=0&cityID=0&basicRadius=&selectString=&selectStringWhat=&keyword=Systemudvikling%20&wherestring=&function=&cid=SEAdvert_Google_Resultlist_IT_Telekommunikation_Systemudvikling&gclid=CKigrKWziawCFcWFDgodURoo-w
----------------------------
Vi fandt 80 job inden for drift
http://www.it-jobbank.dk/job/drift?cid=SEAdvert_Google_SEARCH_DAN_System_Administration_Netvaerk_It%20Network%20Jobs_LP&gclid=CNiDpc6ziawCFUMm3godfBFwBg
--------------------------------
- System- og netværkskonsulent
- Udviklingsdesigner hos Bankdata
- Job i Sydbanks IT-afdeling
- Programmør hos Danfoss
- Start af egen virksomhed
- Innovativ iværksættervirksomhed www.spellmedia.dk
Se evt. indslaget her – det er et spændende innovativt produkt…
http://www.easv.dk/erhvervsakademi-uddannelser/datamatiker/job-karriere.html
----------------------------
Jobmuligheder
Med en IT-diplomingeniøruddannelse kan du blive ansat inden for mange forskellige brancher og i en række forskellige jobfunktioner. For eksempel benytter produktionsvirksomheder, konsulentbranchen samt elektronik- og IT-industrien sig af højt kvalificerede medarbejdere inden for IT og netværk. Som IT-diplomingeniør kan blandt andet blive udviklingsingeniør, projektleder, konsulent, rådgiver og meget meget mere. Mulighederne er næsten uanede.


Muligheder for videreuddannelse
Med en uddannelse som IT-ingeniør er der gode muligheder for at videreuddanne sig.

http://www.ihk.dk/uddannelse/udd/it
---------------------------
1.400 it-job i 929 jobannoncer
http://it.jobindex.dk/cgi/jobsearch.cgi?jobage=9999&supid=1
--------------------------------
Til IT-udviklingsteamet i Dansk Kabel TV, der er et stærkt team på 11 medarbejdere, søger vi en dygtig systemudvikler, der kan være med til at udvikle, designe, planlægge, konvertere og vedligeholde såvel nye som eksisterende systemer.
http://www.jobbank.dk/job/200508/tdc-as/systemudvikler-med-php-kompetencer
god jagt.
Blomberg.
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Hej ”arbejdsløs” (uden uddannelse)
Det er gode ideer du kommer med:
1) Lær mere om dit fag: autodidakt videreudddannelse skader ikke
2) Lær mere om dig selv . . . ?
3) Søg praktikpladser på SPÆNDENDE PRAKTIKPLADSSTEDER
4) Lav fagnetvær el deltag i fag netværk
5) Gå på tværstrukturelt samarbejde i de lokale partigrupper og samarbejd lokalt (gud bedre det med kommunister og dfér indenfor fagområdet)
6) Motiver kommunen og fagforeningerne til at fokusere poå faguddannedes arbejdsløshed med fagfesivaller og støtte iværksætteri ..
-----------------------------------

så skriver du:
”Der er cirka 80% færre arbejdspladser end der er behov for, så brug tiden gooooodt !”
Citat slut.
Kommentar:
Ja, det er korrekt. I øjeblikket kunne der ansættes flere og flere dersom …………. der var arbejdspladser nok.
Det er der desværre ikke lige i øjeblikket. Vi kunne godt bruge flere arbejdspladser, men lad os håbe der findes mennesker der får gode ideer og kan stable gode virksomheder på banen.
Det kan jo ikke nytte, at vi alle er sygepassere og grønthandlere; det tjener Danmark ingen penge af.
Blomberg.
tilføjet af

Hvis alle tænkte sådan.

Hvis alle landets virksomheder havde den samme profitagtige indstilling og ikke ville tage lærlinge ind (sådan forstår jeg dig), så ville der ikke være nogen udlærte om føje år, som egoistiske firmaer som dine kunne ansætte. Stort problem Charlee.
Vi skal jo alle kunne kravle, før vi kan gå.
tilføjet af

enig?

Hej Charlee,
Ja, jeg forstår det heller ikke, men nu er der "fyldt lidt på", så må han eller hun se hvad der er at gøre.
Med hensyn til den personlige stil!
Ja, hvor ville jeg ønske folk ville tage sig sammen. Det handler om livsstil og kultur.
Bare der ikke er gået "kommunisme og socialisme" i det.
Hvordan bære man sig ad?
[img]http://www.japantoday.com/images/size/200x/2010/07/smart4.jpg[/img]
Recently, 12 Japanese youngsters from Nonohana-no-ie Children’s Home in Kisarazu, Chiba Prefecture, took part in a workshop to help them understand the “world of work” no matter what type of job they would like to have. It was organized by American entrepreneur Jason de Luca, with the support of Career Cross KK, Hays Japan KK and Pizzakaya.
“Japan has taken very good care of me, and this is one way I can directly help Japan grow her future, through working with kids in need,” said de Luca, who is managing director of Smart Partners KK, a company that offers sales training, consulting, business strategy and financial planning advice. “I was saddened to see how few local Japanese companies get involved with helping these kids, so rather than complain, I decided to start running workshops to help the kids myself.”
At the workshops .....
http://www.japantoday.com/category/lifestyle/view/children-learn-about-the-world-of-work
[img]http://www.hongkongphotos.info/photos/falun-gong-hong-kong.jpg[/img]

[img]http://media.faluninfo.net/media/photo/2008/06/chengdu_small.jpg[/img]
http://www.faluninfo.net/topic/146/
spørgsmålet er om man overhovedet tænker på "omstændighederne" og "hvordan man kan gøre dem bedre", (meget bedre).
[img]http://www.marbella-guide.com/wp-content/uploads/networking-low-300x199.jpg[/img]
Networking!
http://www.marbella-guide.com/tag/speed-networking-spain/
[img]http://images.forbes.com/media/2010/02/02/0202_job-interview-fashion_390x220.jpg[/img]
Venlig hilsen
Blomberg
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Charlee - du er svær at blive klog på.
Du har tidlige nævnt, at du gik på førtidspension som 50 årig, og overlod dine firmaer til dine børn, men umiddelbart blander du dig fortsat i driften af firmaerne (uden, at du får løn for det). Du har fortæller også, at du ejer flere biler og motorcykler, eget hus m.m. - men får i dag fuld folkepension, da du ikke har ekstra indtægter (godt gået).
Og nu fortæller du, at du stadig driver et firma (webbutik) - og den tjener du formodentlig også penge på.
Så med dine oplysninger, er der noget der tyder på - at enten lyver du om dine økonomiske forhold, eller også er der noget der tyder på, at du måske laver social- og skattesvindel. Og i et andet indlæg fortæller du også, at du har højt uddannede udenlandske medarbejde ansat, men hvad skal du bruges så dygtige medarbejdere til i en webbutik?
Prøv evt. at komme med nogle seriøse oplysninger om, hvad det er for virksomheder, du beskæftiger dig med - ellers kommer du til at ligne en stor løgnhals. 😉
[quote="charlee" post=2471388]Jeg skal love for du lige fik en fis sluppet ud.
Jeg aner af gode grunde ikke, hvad dine tanker er, vil være og har været.
Jeg skrev i generelle vendinger.
Du har ret, jeg aner ikke meget om at drive virksomhed.
Det har jeg kun gjort hele mit liv,
men det er jo kun et liv, der endnu ikke er helt forbi.
Jeg har 2 webbutikker kørende pt.
D.v.s. en af mine sønner kører den ene, og jeg kører den anden.
De er henholdsvis 17 og 14 år gamle.

Måske skulle du henvende dig på et regnskabskursus,
og derudover finde dig en god revisor.
Jeg kan ikke gøre for, at du føler dig trådt på af mine ord.
det var bestemt ikke min attention.
For ikke at rode mig ud i alvorlige ordklammerier med dig,
vil jeg stoppe her,
og ønske dig held og lykke fremover!
M.v.h.
Charlee 😉
tilføjet af

Ja, det er vanvittigt.

Aldrig før har vi haft så gode muligheder for at skabe et kvalitetsarbejdsliv; og så skal det alligevel skrues så tåbeligt sammen.
Konkurrence er sundt til en vis grænse. Denne grænse er overskredet (og har måske altid været det).
Ikke dermed ment, at hele arbejdsdagen skal være en lang kaffepause.
Det er godt nok den mest åndene kommentar, jeg har set herinde,
og det siger ellers ikke så lidt!
80% færre arbejdspladser end der er behov for????

Er der virkelig levende mennesker i Danmark,
der tror, der er nogen, der laver virksomheder,
for de arbejdsløses skyld??????
En arbejdsplads koster i dag mere end 1 million kr. at oprette,
og oprettes en sådan, er det fordi der er et marked for produktionen.
Den medarbejder der ansættes på denne plads,
skal kunne forrente denne investering plus generere et overskud til ejeren!
Kan han/hun ikke det, er det ud af klappen,
eller som man gør i tiden,
man flytter til lande, hvor det koster en brøkdel at oprette arbejdspladser,
og man derefter får et meget større overskud ud i den anden ende!
Det er den virkelige verden.
Hvad vil du som arbejdsløs stille op mod dette?
M.v.h.
Charlee

[quote="social taberrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr" post=2471311]
Der er cirka 80% færre arbejdspladser end der er behov for, så brug tiden gooooodt !
[/quote]
tilføjet af

Som Storm P. skrev i en af sine fluer.

To stodder, der sad på en bænk, hvor den ene netop havde læst noget i en avis: 'Jeg kan ikke forstå, at de altid taler om arbejdsløsheden, som om det var et problem.'
tilføjet af

Desperation

Hej, jeg kan hører at du har et arbejde! jeg er totaldesperat, da jeg har mistet mit gamle arbejde som ekspedient i en gammel købmandsforreting, og jeg vil derfor have lov til at sælge min krop til dig og dine sorte handlekræftige hænder!
tilføjet af

en ting er (Een ting er et papir påen uddannelse)

oplyserman nu også sandheden?
Det er sjovt som det danske skolesystem bliver dårliger og dårliger.
Samtidig med ,at politiker og arbejdsgiver mener at udenlandske medarbejder er en god løsning på deres økonomiske problemer og krisen.
Både politiker, organisationer og arbejdsgiver har meget ofte selv været med til at sætte uddannelsen sammen mht faglighed.
Penge og tomme løgne bestemmer værdien på dine eksamens papir.
Man kan godt undre sig over hvorfor kapitalismen saver sin egen gren over .
tilføjet af

Tal for dig selv

Du skal ikke takke nej på mine vegne....
Men det er jo tydeligvis det eneste du kan, snakke på andres vegne og ikke udrette en skid selv ;)
En typisk sjakaldemkrat..!
Øverst i regeringen, nederst på minerva modellen...
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Tænk hvis vi bedre kunne deles om de stillinger/jobs der er! Det er jo heller ikke meningen at så mange skal gå ned med stress og blive sygemeldte. - Så lidt mere fleksibilitet eller job-rotation ville være at forestrække.
Hilsen Gekko.

Hans Birgir Hansen skrev
Alle kan blive afstresset ved hjælp af kosttilskud Bio-Qinon Q100 spørg i matas og helse
kostforretning og apotek det vil styrke hjertet under stress situation det skulle i alle
få i hondkøb ekstre energi vil hjælpe alle holde sig vågen i arbejde i daglig liv i dk
Alle danske og fremmed kroppe trænger ekstre energi holde kropsfunktion kørende og frem me reperation og styrke immunsystem og muskler og hjertet og nyrer og lunger ser i dans kere ikke det søg nu info på internet hos Pharma Nord Aps Tinglykke 4-6 Vojens Danmark
tilføjet af

Er charlee en LØGNHALS?

Hvad laver charlee nassebums i sri lanka?

http://thomaslkelly.smugmug.com/EXHIBITION/Fallen-Angels/15790536_VhSS3/5/1184010166_9GTTk#1184010166_9GTTk


Hvem er tosset? 2 timer 35 minutter siden #2456829
Redaktøren....
Hvem er tosset?
Charlee, du fylder os med løgn og fantasier, du fantaserer om dit liv, og nu vil du også bortforklare dit profil billede.
Fortæl dog, at du kan findes på hjemmesiden Sri Lanka Travel.
Skal jeg uddybe din profil, og dine "historier"?
Er du meget glad for at fylde andre mennesker med løgn og latin, gamle flyver?
SVAR CITÉR
I er godt nok tossede her på SOLen 2 timer 28 minutter siden #2456832
Nok er Nok...
Charlee - i hele dit voksne liv, skriver du selv, er du blevet offentlig forsørget.
Men alligevel har du haft råd til at forsørge børn og drenge på Sri Lanka?
Hvordan hænger det lige sammen?





Charlee - du er svær at blive klog på.
Du har tidlige nævnt, at du gik på førtidspension som 50 årig, og overlod dine firmaer til dine børn, men umiddelbart blander du dig fortsat i driften af firmaerne (uden, at du får løn for det). Du har fortæller også, at du ejer flere biler og motorcykler, eget hus m.m. - men får i dag fuld folkepension, da du ikke har ekstra indtægter (godt gået).
Og nu fortæller du, at du stadig driver et firma (webbutik) - og den tjener du formodentlig også penge på.
Så med dine oplysninger, er der noget der tyder på - at enten lyver du om dine økonomiske forhold, eller også er der noget der tyder på, at du måske laver social- og skattesvindel. Og i et andet indlæg fortæller du også, at du har højt uddannede udenlandske medarbejde ansat, men hvad skal du bruges så dygtige medarbejdere til i en webbutik?
Prøv evt. at komme med nogle seriøse oplysninger om, hvad det er for virksomheder, du beskæftiger dig med - ellers kommer du til at ligne en stor løgnhals. 😉
[quote="charlee" post=2471388]Jeg skal love for du lige fik en fis sluppet ud.
Jeg aner af gode grunde ikke, hvad dine tanker er, vil være og har været.
Jeg skrev i generelle vendinger.
Du har ret, jeg aner ikke meget om at drive virksomhed.
Det har jeg kun gjort hele mit liv,
men det er jo kun et liv, der endnu ikke er helt forbi.
Jeg har 2 webbutikker kørende pt.
D.v.s. en af mine sønner kører den ene, og jeg kører den anden.
De er henholdsvis 17 og 14 år gamle.

Måske skulle du henvende dig på et regnskabskursus,
og derudover finde dig en god revisor.
Jeg kan ikke gøre for, at du føler dig trådt på af mine ord.
det var bestemt ikke min attention.
For ikke at rode mig ud i alvorlige ordklammerier med dig,
vil jeg stoppe her,
og ønske dig held og lykke fremover!
M.v.h.
Charlee 😉
tilføjet af

Hvis alle tænkte sådan.

@"Lars Printzlau"
Nu lægger du ord i min mund, som jeg aldrig har sagt/skrevet.
Vi har udlært mange mange både kvinder og mænd i vore virksomheder.
Man får nemlig 80% af elevens lønudgift dækket under de lange skoleophold.
Tilbage er det dog stadig de 20%, som udlignes over hele læretiden.
Det jeg skrev i et tidligere indlæg er,
at dum i arbejde, er en for kort periode til,
at vi kan nå at lære dem noget,
vi kan bruge.
Det er din indre "svinehund",
der får dig til at insinuere så dårlige tanker om mig!
Netop fordi mange "kravler", som du udtrykker dig,
så skal de osse kun kræve en "kravle" løn.
Her er det, at fagforeningerne kommer ind,
med deres ublu overenskomstlønninger,
og forlanger lige løn for ulige arbejdsindsatser.
Jeg gør netop opmærksom på denne lavere løn mulighed,
for at vise, hvad man dur til.
Se det er en helt anden synsvinkel "Lars Printzlau" ! 😉
M.v.h.
Charlee

Hvis alle landets virksomheder havde den samme profitagtige indstilling og ikke ville tage lærlinge ind (sådan forstår jeg dig), så ville der ikke være nogen udlærte om føje år, som egoistiske firmaer som dine kunne ansætte. Stort problem Charlee.
Vi skal jo alle kunne kravle, før vi kan gå.
tilføjet af

Selvfølgelig skal der være forskel.

Ancinitetsløn eksisterer vel stadig. Kommer der en tilfældig person ind fra gaden og skal udføre de samme ting, som jeg fået oparbejdet færdigheder i gennem mange år, skal vedkommende naturligvis ikke fra starten have samme løn som mig.
Men voksne ledige kan nu engang ikke starte i et nyt fag med ungdomslærerløn, uden at de må gå fra hus og hjem. Det dur ganske enkelt ikke.
4 ugers praktik giver ingen mening. Hverken for den ene eller den anden part. Deri kan vi være ganske enige. Det er det rene Støjberg 🙁.
tilføjet af

Selvfølgelig skal der være forskel.

4 ugers virsomhedspraktik, kan benyttes til at begge parter for en chanche for at mødes, og derved vurdere om der er basis for yderligere kontakt.
Og skulle det så vise sig, at det evt. er noget, man kan arbejde videre på, kan man så indgå aftale om ansættelse med løntilskud, som normalt kan vare fra 6-12 måneder.
Tilskudbeløbene er meget forskellige alt efter vedkommendes alder. Hvis vedkommende f.eks. er +55 år, kan der gives op til kr. 107,- i timen, hvilket på månedsbasis ca. svarer til kr. 17.500,-, til gengæld skal vedkommende så modtage normal løn (evt. overenskomstmæssig løn) - så selv for lille Charlee, må det beløb være af interesse (men han vil formodentlig ansatte folk fra Asiatiske lande til kr. 5.000,- pr. måned). 😃
Ancinitetsløn eksisterer vel stadig. Kommer der en tilfældig person ind fra gaden og skal udføre de samme ting, som jeg fået oparbejdet færdigheder i gennem mange år, skal vedkommende naturligvis ikke fra starten have samme løn som mig.
Men voksne ledige kan nu engang ikke starte i et nyt fag med ungdomslærerløn, uden at de må gå fra hus og hjem. Det dur ganske enkelt ikke.
4 ugers praktik giver ingen mening. Hverken for den ene eller den anden part. Deri kan vi være ganske enige. Det er det rene Støjberg 🙁.
tilføjet af

Selvfølgelig skal der være forskel.

@"Palle Skurmose"
Du kan have meget ret med det med hus og hjem,
men hvad skal vi andre gøre?
Vi skal konkurrere med et marked,
hvor denne luksus ikke er med i betragtningerne!
Hvordan vil du knække denne "nød"?
Jeg ser, at mange af mine kolleger, har valgt at flytte teltpælene der om,
hvor denne vinkel ikke er i betragtning.
Det drejer sig nu om mere end 200.000 arbejdspladser,
og det vil fortsætte,
med mindre forholdene deromme,
bliver lige med vore.
Det skal de nok blive, men er det om 20 eller 50 år??
Hvad skal den danske lønmodtager leve af imedens?
Hvis vi vil bevare vore produktioner,
må 2 af vore virksomheder flytte om ikke så længe.
Den tredie klarer sig flot på det danske marked (endnu).
Mine sønner taler temmeligt alvorligt om disse muligheder,
og det er kun familiebåndene, der holder dem "hjemme"!
Som jeg ser det, kan den voksne arbejdsløse,
ikke tillade sig at gå ned på den løn,
virksomhederne kan/vil betale,
og virksomhederne kan ikke betale den løn,
den danske arbejder kræver?
Hvordan kommer vi så videre?
Har du en løsning?
M.v.h.
Charlee



Ancinitetsløn eksisterer vel stadig. Kommer der en tilfældig person ind fra gaden og skal udføre de samme ting, som jeg fået oparbejdet færdigheder i gennem mange år, skal vedkommende naturligvis ikke fra starten have samme løn som mig.
Men voksne ledige kan nu engang ikke starte i et nyt fag med ungdomslærerløn, uden at de må gå fra hus og hjem. Det dur ganske enkelt ikke.
4 ugers praktik giver ingen mening. Hverken for den ene eller den anden part. Deri kan vi være ganske enige. Det er det rene Støjberg 🙁.
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Nå men er det ikke dig der er ihh og åhh så fattig på pension, og alligevel hjælper du til i Afrika? Og nu har du pludselig firmaer og jeg ved ikke hvad, som en anden også skriver? Og du har bil og hus og motorcykel? Engang skrev du noget med du kun fik mellem 6000 og 7000 udbetalt hver måned, så hvis du virkelig har de virksomheder går det vist ikke for godt. Du er vist bare en selophøjet spade der sidder og spiller smart, og det du skriver betyder intet. Du angriber folk der skriver som anomym, det har jeg i hvert fald set nogle gange. Men hvad kan jeg bruge din profil til når alt hvad du skriver er en gang løgn?
tilføjet af

Ind imellem ...

Hvad i alverden har det med det at gøre som jeg skrev? Jeg spørger hvorfor folk ikke skal have det samme i løn som andre ansatte, hvis de laver det samme som dem. Og så skriver du, hvorfor skal folk ikke lave det samme hvis de får det samme i løn. Du går altså ud fra at man i aktivering laver mindre end en ansat. Men sådan hænger det bare ikke sammen. Problemet er jo netop at man laver det samme, ja man bliver faktisk sat til al lortet! Nu står det da helt klart for mig hvorfor du blev nødt til at overdrage dine virksomheder til dine sønner, sådan som det roterer rundt oppe i hovedet på dig.
At du ikke vil have folk i løntilskud fordi de slet ikke er dygtige nok til dine højt udviklede og fantastiske virksomheder har jo ikke en skid med sagen at gøre.
Hvad laver du forøvrigt på en arbejdsløshedsdebat, når du intet har at bidrage med? Du snakker om at jamre. Det eneste du laver er at sidde og prale og jamre dig over de arbejdsløse.
Hvem er det egentligt der jamrer sig, og hvem er det egentligt der får i hoved og i røv? Du gider ikke have folk i løntilskud med du vil sikkert gerne have dem gratis så de kan lave alt det lort du ikke selv gider lave. Du er en gammel fornæret fedterøv der snyder og svindler systemet. Jeg har aldrig hørt om nogen der har råd til at rejse til Afrika adskillige gange for en indtægt på under 7000 om måneden. Synes du ikke selv det er lidt usselt at skulle flå sølle 7000 kr. ud af systemet, når du i virkeligheden har indtjening fra din virksomhed ved siden af? Det er sådan en som dig der er med til at køre det hele i sænk fordi du modtager penge du slet ikke har behov for.
tilføjet af

Politikerne må tage en upopulær beslutning.

Hverken arbejdsgivere eller arbejdstagere kan løse problemet, da de begge er individuelle enheder; der ikke tænker i samfundshelheder. Virksomhederne har ikke pengene til at betale løn til flere ansatte, selvom disse givetvis kunne lette presset for de nuværende, som mange steder må stresse sig gennem hverdagen. Og bede en ledig starte på en løn under understøttelsen, giver heller ikke nogen mening. Hvem vil begynde?
Nej. Skal problemet løses ved en lønlettelse, så må politikerne på banen og diktere en lønnedgang på eksempelvis 10% til alle. Også dem, der allerede er i job. Først da vil det batte noget. Det ville givetvis ikke være populært i første omgang, men om 5-10 år vil alle indse det formålstjentlige deri og juble over den rettige omhu.
tilføjet af

Ind imellem ...

Hvorfor er du egentlig på førtidspension? Gå dog ud og find et arbejde i stedet for at sidde der og klynke! Og hvis du mangler penge så sælg dog dine 7 motorcykler, 5 fladsskærmsfjernsyn, 2 biler og dit hus!
Hvis du er i pengenød så kan det jo også skyldes alle de penge du har brugt, og stadig bruger på at tøffe Asien tyndt i dine dyre biler. Har du nogensinde tænkt på det? Du har røven fuld af penge fra de virksomheder du har, og dog ligger du stadig og nasser på samfundet. Det hænger sgu ikke sammen! Du har rigtigt fundet en fidus hvor sønnike overtager firmaerne og så kan du få pension med en eller anden latterlig begrundelse med der er noget galt med dine lunger (sikkert fordi du har røget for mange rigmandscigarer) og så kan du rigtigt score kassen på den måde! Du har rigtigt regnet den ud hva'? Eller hvordan hænger det lige sammen? Du skal da nødigt komme for godt i gang med at nedgøre arbejdsløse, du er jo selv en af dem!
http://www.sol.dk/debat/233-fri-debat-politik-a-samfund/2332426-indsamlinger-fra-dor-til-dor/2332805
Nu ved jeg ikke lige hvordan det gik med den elregning, men for fan, så sælg dog nogle af alle dine nasserøvsting og betal den selv, i stedet for at sidde og tigge penge ud af folk her på debatten! Ynkeligt, er det! Og som om vi overhovedet stoler på de penge ville gå til den regning, det er måske bare endnu en måde for dig at tjene endnu flere penge på.
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

@"kandu2011"
Du er da godt nok en sur socialistisk nikkedukke.
Du har ret i alt det, du skriver om mig.
Jeg kan ikke gøre så meget ved dine fantasier.
Jeg kan blot sidde og grine af din misundelse og dit bavl.
Naturligvis laver jeg socialt bedrageri set med dine små øjne,
og ellers at fortælle dig, hvad jeg bedriver kan du godt glemme,
for det kan du slet ikke håndtere.
Men du har ret med webbutikker.
Den kører jeg.
Og ja mine unger rådfører sig stadig med den gamle.


Charlee - du er svær at blive klog på.
Du har tidlige nævnt, at du gik på førtidspension som 50 årig, og overlod dine firmaer til dine børn, men umiddelbart blander du dig fortsat i driften af firmaerne (uden, at du får løn for det). Du har fortæller også, at du ejer flere biler og motorcykler, eget hus m.m. - men får i dag fuld folkepension, da du ikke har ekstra indtægter (godt gået).
Og nu fortæller du, at du stadig driver et firma (webbutik) - og den tjener du formodentlig også penge på.
Så med dine oplysninger, er der noget der tyder på - at enten lyver du om dine økonomiske forhold, eller også er der noget der tyder på, at du måske laver social- og skattesvindel. Og i et andet indlæg fortæller du også, at du har højt uddannede udenlandske medarbejde ansat, men hvad skal du bruges så dygtige medarbejdere til i en webbutik?
Prøv evt. at komme med nogle seriøse oplysninger om, hvad det er for virksomheder, du beskæftiger dig med - ellers kommer du til at ligne en stor løgnhals. 😉
[quote="charlee" post=2471388]Jeg skal love for du lige fik en fis sluppet ud.
Jeg aner af gode grunde ikke, hvad dine tanker er, vil være og har været.
Jeg skrev i generelle vendinger.
Du har ret, jeg aner ikke meget om at drive virksomhed.
Det har jeg kun gjort hele mit liv,
men det er jo kun et liv, der endnu ikke er helt forbi.
Jeg har 2 webbutikker kørende pt.
D.v.s. en af mine sønner kører den ene, og jeg kører den anden.
De er henholdsvis 17 og 14 år gamle.

Måske skulle du henvende dig på et regnskabskursus,
og derudover finde dig en god revisor.
Jeg kan ikke gøre for, at du føler dig trådt på af mine ord.
det var bestemt ikke min attention.
For ikke at rode mig ud i alvorlige ordklammerier med dig,
vil jeg stoppe her,
og ønske dig held og lykke fremover!
M.v.h.
Charlee 😉
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Jeg giver dig ret i at det er deprimerende læsning.
Er også selv arbejdsløs - søger og søger. Får det ene afslag efter det andet.
Hvad stiller vi op?
Udover arbejdsløs kan man så risikere og blive modløs og hjemløs

Hjemløs , vel kun hvis du ikke betaler din husleje. Der er IKKE et job , til alle dem der burde have et.
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Hej Charlee - jeg var helt bange for, at du var død - siden du ikke svarede.
Men "sur socialistisk nikkedukke" - vil jeg ikke give dig ret i.
Men jeg hader sociale- og skattesnydere, især når de samtidig kommer med så megen kritik af danmark, og at det altid er de arbejdsløses fejl - at de velbjergede arbejdsgivere ikke gider at ansætte dem.
Når jeg spørger dig om, du stadig driver virksomheder - er det især i forbindelse med din web-butik. Jeg bruger jævnligt mange forskellige web-butiker, men hvis du driver den med skattesnyd og lign, vil jeg da gerne kende navnet - så jeg kan undgå at benytte din butik. Igennem de sidste par år, er der mange web butiker, som har snydt skat og købere, for ret store beløb - en del af disse firmaer, har jeg desværre også købt varer fra (dog uden, at jeg blev snydt for produkterne). - Jeg forstår godt, at du ikke er vil oplyse dir firmanavn på Solen, men det er desværre ikke muligt at skrive til dig via sol.dk, da du har blokkeret for denne mulighed.
Men Charlee, det jeg efterlyser fra din side, er bare en smule ærlighed. Nu har de danske skatteydere betalt førtidspension til dig i 17 år, og efterfølgende folkepension, og hvis du i samme periode har haft indtægter fra egen virksomhed eller lønindtægter fra dine børn's firmaer, vil jeg betragte det som groft socialt bedrageri. 😃
@"kandu2011"
Du er da godt nok en sur socialistisk nikkedukke.
Du har ret i alt det, du skriver om mig.
Jeg kan ikke gøre så meget ved dine fantasier.
Jeg kan blot sidde og grine af din misundelse og dit bavl.
Naturligvis laver jeg socialt bedrageri set med dine små øjne,
og ellers at fortælle dig, hvad jeg bedriver kan du godt glemme,
for det kan du slet ikke håndtere.
Men du har ret med webbutikker.
Den kører jeg.
Og ja mine unger rådfører sig stadig med den gamle.


[quote="kandu2011" post=2471404]Charlee - du er svær at blive klog på.
Du har tidlige nævnt, at du gik på førtidspension som 50 årig, og overlod dine firmaer til dine børn, men umiddelbart blander du dig fortsat i driften af firmaerne (uden, at du får løn for det). Du har fortæller også, at du ejer flere biler og motorcykler, eget hus m.m. - men får i dag fuld folkepension, da du ikke har ekstra indtægter (godt gået).
Og nu fortæller du, at du stadig driver et firma (webbutik) - og den tjener du formodentlig også penge på.
Så med dine oplysninger, er der noget der tyder på - at enten lyver du om dine økonomiske forhold, eller også er der noget der tyder på, at du måske laver social- og skattesvindel. Og i et andet indlæg fortæller du også, at du har højt uddannede udenlandske medarbejde ansat, men hvad skal du bruges så dygtige medarbejdere til i en webbutik?
Prøv evt. at komme med nogle seriøse oplysninger om, hvad det er for virksomheder, du beskæftiger dig med - ellers kommer du til at ligne en stor løgnhals. 😉
[quote="charlee" post=2471388]Jeg skal love for du lige fik en fis sluppet ud.
Jeg aner af gode grunde ikke, hvad dine tanker er, vil være og har været.
Jeg skrev i generelle vendinger.
Du har ret, jeg aner ikke meget om at drive virksomhed.
Det har jeg kun gjort hele mit liv,
men det er jo kun et liv, der endnu ikke er helt forbi.
Jeg har 2 webbutikker kørende pt.
D.v.s. en af mine sønner kører den ene, og jeg kører den anden.
De er henholdsvis 17 og 14 år gamle.

Måske skulle du henvende dig på et regnskabskursus,
og derudover finde dig en god revisor.
Jeg kan ikke gøre for, at du føler dig trådt på af mine ord.
det var bestemt ikke min attention.
For ikke at rode mig ud i alvorlige ordklammerier med dig,
vil jeg stoppe her,
og ønske dig held og lykke fremover!
M.v.h.
Charlee 😉[/quote]
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Jeg har aldrig sagt, at jeg er fattig.
Jeg siger igen, som jeg altid siger:
Jeg er pisse rig, for jeg får kr.6,344,00 hver måned.
Det skal nu rettes til kr. 6665,00 fra denne måned.
Det er flere penge end jeg forbruger.
Fruen er osse folkepensionist på samme betingelser.
Og ja vi hjælper omme i Asien, og har gjort det i de sidste mere end 25 år,
og som jeg osse siger, er hjælpen ikke så stor mere,
efter vi er gået på folkepension.
Virksomhederne er afhændet for 17 år siden,
og de går rigtigt godt.
Ja jeg spiller, men det er nu mest klaver!
Hvis du gerne vil tro, det er løgn, så for min skyld ingen alarm.
En helt anden sag er, at du får en hilsen en af dagene,
og jeg er sikker på, vi snart mødes personligt!
M.v.h.
Charlee


Nå men er det ikke dig der er ihh og åhh så fattig på pension, og alligevel hjælper du til i Afrika? Og nu har du pludselig firmaer og jeg ved ikke hvad, som en anden også skriver? Og du har bil og hus og motorcykel? Engang skrev du noget med du kun fik mellem 6000 og 7000 udbetalt hver måned, så hvis du virkelig har de virksomheder går det vist ikke for godt. Du er vist bare en selophøjet spade der sidder og spiller smart, og det du skriver betyder intet. Du angriber folk der skriver som anomym, det har jeg i hvert fald set nogle gange. Men hvad kan jeg bruge din profil til når alt hvad du skriver er en gang løgn?
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

Derfor skal alle også arbejde til de er 67, hvorfor lade unge mennesker komme på arbejdsmarkedet!!
Men så vanskeligt er det heller ikke at finde arbejde. Min datter som blev færdig med 3. g i juni, har efter aflevering af ca. 80 ansøgninger, i børnehaver, supermarkeder, pølsevogne osv. fået en del tilbud om deltidsarnbejde. hun har takket ja til 2 job og har nu gennemsnitlig en alm. arbejdsuge. Dog er der en del af hendes venner som påstår det er skodjob og de forstår ikke at hun gider sidde ved kassen i en Rema eller arbejde på en grill, men som hun siger: "Vil du ha' arbejde og selv tjene dine penge, eller vil du sidde derhjemme og flæbe?". Dermed ikke sagt at alle får de samme tilbud, men det er muligt.
tilføjet af

Otte arbejdsløse per ledigt job.

tilføjet af

Flot flot indlæg!

Flot flot indlæg, der viser, at hvis man vil, kan man osse.
Når der skal fastansættes en person,
kommer din datter til, før de andre,
for hun har erhvervserfarring og vilje.
Hun suser lige foran alle de andre,
når hun indsender en ansøgning på drømme jobbet!
Hvorfor skal jeg vælge en socialistisk dovenlars,
der går op i sine krav og rettigheder,
frem for hende, der vil klare sig selv?
Lige præcis denne indstilling, den unge pige viser,
er Danmarks fremtid.
Alle I andre er Grækenland sure realitet!
M.v.h.
Charlee


Derfor skal alle også arbejde til de er 67, hvorfor lade unge mennesker komme på arbejdsmarkedet!!
Men så vanskeligt er det heller ikke at finde arbejde. Min datter som blev færdig med 3. g i juni, har efter aflevering af ca. 80 ansøgninger, i børnehaver, supermarkeder, pølsevogne osv. fået en del tilbud om deltidsarnbejde. hun har takket ja til 2 job og har nu gennemsnitlig en alm. arbejdsuge. Dog er der en del af hendes venner som påstår det er skodjob og de forstår ikke at hun gider sidde ved kassen i en Rema eller arbejde på en grill, men som hun siger: "Vil du ha' arbejde og selv tjene dine penge, eller vil du sidde derhjemme og flæbe?". Dermed ikke sagt at alle får de samme tilbud, men det er muligt.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.