3tilføjet af

NHØP Trio 1991? Navn på trommeslager?

Nu sidder jeg igen på Tuben og nyder NHØP nok en gang i fulde drag og tænker igen-igen tilbage på dengang jeg som 19-årig fik taget min "rigtige" jazzkoncertmødom med basgeniet på Huset i Århus en salig novemberaften i 1991, som bestanddel i en guddommelig trio bestående af himself, en på aftenen fuldstændig blændende Ulf Wakenius på guitar SAMT en nærmest magisk sort trommeslager [l]
Og nu har jeg selvfølgelig GLEMT hvad den sorte trommeslager hed! 🙁
Håber, der er nogen, der kan hjælpe mig her...altså: i året 1991, havde NHØP en fast trio, han turnerede med? Og hvad hed trommeslageren i så fald? Mit eget ud-i-tågen-skud er Alan Dawson, men nogen, der ved noget mere specifikt?
tilføjet af

I -91 kunne det meget let være -

- Alvin Queen der sad ved gryderne sammen med NHØP...
Netop i den periode bestod 'NHØP-Trio' jo - udover Niels-Henning af Kenny Drew OG Alvin Queen
http://books.google.dk/books?id=pIz-T4Df2zEC&pg=PA276&lpg=PA276&dq=niels+henning+%C3%B8rsted+pedersen+trio+1991&source=bl&ots=sHVz_usnAa&sig=uWua7uJU6bqc82j0zUO_CVBMrew&hl=da&sa=X&ei=Tl-tUZafAsGdtAb7joDwDg&ved=0CEoQ6AEwBA#v=onepage&q=niels%20henning%20%C3%B8rsted%20pedersen%20trio%201991&f=false
- bare et kvalificeret gæt..! 😉 [ide]
- du kan iøvrigt finde MASSER af musik med NHØP i selskab med diverse venner på youtube.com
tilføjet af

Foto her:

tilføjet af

Yup, det var Alvin Queen!

Takker mange gange! Både udseendet og navnet vækker minder! [l]
Og tak for introduktionen til Google Books, dén havde jeg ikke set før!
Når jeg skriver "Tuben" mener jeg rent faktisk YouTube.com 😉
I min google søgning kan jeg se, at jeg også var i tvivl om navnet for 8 år siden, da NHØP sov ind....så hvilken forløsning! Takker endnu en gang 🙂
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.