6tilføjet af

Nakkefoldsscanning 1:59

Vi har lige været til nakkefoldsscanning i går og fik den dårlige risiko 1:59.
Jeg er fuldstændig slået ud. Kan hverken sove, spise, arbejde eller tænke (i hvert fald ikke på andet end at jeg med 100% sikkerhed, får et barn med down's). Det eneste jeg kan er at sidde og hyle.
Jeg skal have taget moderkageprøve i morgen formiddag og får først svar fredag eftermiddag. Puh, hvor er det bare hårdt.
Er der nogen, der har lignede erfaringer, der har lyst til at dele dem med mig? Jeg ved slet ikke hvad jeg skal tænke..
tilføjet af

Puha

Hej
det har jeg også prøvet, men fik af vide de fik raske børn 1:2
kender en der fik en rask dreng 1:4
jeg fik en af 75 jeg havde det så dårligt.
Men gudskelov var alt fint, vi fik en delgi dreng den 15-9-09
knus fra Mette
tilføjet af

RE:

Puha, det lyder som noget af et slag i hovedet. Hvor langt er du henne?
tilføjet af

Fandens opfindelse

Nogle af de undersøgelser I render til som gravide nu om dage er simpelthen fandens opfindelse og bliver I så heller ikke orienteret ordentligt om resultaterne, så kan de kun have til hensigt at få vordende mødre til at gå ud af deres gode skin af bekymring.
Resultatet er IKKE at du med 100% sikkerhed får et barn med downs syndrom.
Selv om en nakkefoldsscanning viser en stor nakkefold, er det ikke sikkert, at barnet lider af Down syndrom. Nakkefoldsscanningen bruges blot til at vise om der er en forøget risiko eller ej.
Hvor gammel er du? Din alder kan være en medspiller også og så skal du have taget den moderkageprøve i morgen, så vent nu lidt med at flippe helt ud.
Det her er ikke en måde at behandle jer på.
tilføjet af

Det hjælper så godt

med de historier, hvor det har set værre ud end hos os og hvor det alligevel er gået godt. Giver mere ro i maven. :)
tilføjet af

Ja, det er et meget

stort slag i hovedet.. Jeg var slet ikke forberedt på det overhovedet.. I dag 12+2..
tilføjet af

Jeg ved godt,

at det ikke betyder jeg med 100% sikkerhed får et barn med downs. Faktisk er chancen for at jeg får et rask barn vist 98,3% eller i nærheden af det.. Men når man som kommende mor får den melding, bliver man jo slået helt ud og kan ikke finde en eneste positiv tanke.. Er alt for hårdt..
Jeg er kun 25, så alderen burde ikke betyde så meget for risikoen.
Jeg prøver også ikke at flippe ud, mend et er godt nok svært. Ja, jeg skal have taget prøven i morgen, men får først svaret fredag.. :(
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.